ASIGURARI
UPDATE Marius Vorniceanu, vicepresedinte ASF, responsabil de sectorul asigurarilor: De multa vreme m-am hotarat sa plec de la ASF si o sa anunt poate chiar azi, dar nu mi-am depus inca demisia/Nu are nici o legatura cu noul dosar DNA la Carpatica "De multa vreme m-am hotarat sa plec de la ASF si o s-o fac in curand, dar nu mi-am depus inca demisia. O sa anunt ca plec, poate chiar astazi", a declarat miercuri pentru HotNews.ro Marius Vorniceanu, vicepresedinte - membru executiv - responsabil de sectorul Asigurarilor-Reasigurarilor in cadrul Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF). Intrebat care sunt motivele si daca plecarea sa ar avea legatura cu noul dosar DNA la Carpatica Asigurari, Vorniceanu a declarat: "Nici o legatura. Hotararea mea este luata de mult. Se stia de multa vreme de intentia mea. Echipa mea si-a facut datoria ca la carte".UPDATE ASF pentru HotNews.ro: "Marius Vorniceanu a anuntat Consiliul ASF ca a inaintat Parlamentului Romaniei, in cursul zilei de astazi, demisia din functia de Vicepresedinte si membru al Consiliului ASF, incepand cu data de 3 octombrie 2016".
​EXCLUSIV Transportatorii fac public modul in care ar putea fi calculate tarifele maxime RCA aplicate timp de 6 luni/ASF: Varianta finala a modului de calcul va fi aprobata, dupa consultarile publice, cel mai tirziu pe 5 octombrie Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) trebuie sa stabileasca pana la sfarsitul lunii octombrie tarife de prima RCA maxime pe categorii de vehicule, pe care asiguratorii vor fi obligati sa le aplice timp de 6 luni la noile polite pe care le vor incheia. Dupa ce vor fi stabilite de ASF, Executivul va trebui sa le aprobe prin Hotarare de Guvern. Cum vor arata aceste tarife plafonate? Vasile Stefanescu, presedintele COTAR, a dezvaluit pentru HotNews.ro metodologia care le-a fost prezentata de ASF transportatorilor, in urma cu o zi, unde se precizeaza printre altele ca 'marja de profit luata in considerare initial va fi de 0%, valoarea acesteia va fi determinata ulterior, in momentul obtinerii avizului din partea Consiliului Concurentei si/sau a Guvernului'.UPDATE ASF pentru HotNews.ro: Norma de aprobare a metodologiei este pe agenda Consiliului ASF de miine, 28 septembrie 2016. Se va afisa pe www.asfromania.ro pentru consultare publica
ASF ia in calcul alocarea a 3-5 milioane euro pentru infiintarea unei noi entitati pentru servicii de compensare a pietelor si intrumentelor financiare din Romania Conducerea ASF a hotarat, luni, lansarea impreuna cu Ministerul Finantelor Publice a unui plan de actiune pentru infiintarea unei Contraparti Centrale nationale (CCP), care sa ofere servicii de compensare pentru toate pietele si instrumentele financiare din Romania si care sa respecte cerintele legislatiei europene privind infrastructura pietelor (EMIR). In acest sens, ASF ia in considerare alocarea unei sume de 3-5 milioane euro din excedentul realizat in ultimii doi ani pentru capitalizarea noii entitati, insa prin intermediul Ministerului Finantelor, in conditiile in care ASF nu poate fi actionar al CCP, operatiune pentru care va fi necesara elaborarea unui proiect de lege de catre Ministerul Finantelor.
EXCLUSIV/DOCUMENT Cum arata proiectul legii RCA dezbatut luni in Parlament: Asiguratorii se opun plafonarii pentru 6 luni a tarifelor RCA si propun amenzi intre 4.000 lei si 8000 lei pentru cei care nu se asigura RCA Asiguratorii se opun plafonarii pentru 6 luni a tarifelor RCA, precum si introducerii ulterioare a unor tarife de referinta pin proiectul de lege RCA care se discuta luni in sedinta comuna de catre Comisiile de Buget Finante si cea de Transporturi, document obtinut de HotNews.ro. Mai mult, asiguratorii propun ca cei care incalca obligatia de a se asigura RCA sa fie sanctionati cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei si cu retinerea certificatului de inamatriculare a masinii. De cealalta parte, transportatorii propun ca dupa expirarea perioadei de 6 luni de tarife RCA plafonate, ASF sa stabileasca tarife de referinta pe o perioada nedeterminata.UPDATE Vasile Stefanescu, presedinte COTAR: Comisiile reunite de Buget Finante si de Transporturi au votat luni ca proiectul de lege RCA sa fie scos de pe ordinea de zi de marti a Plenului Camerei Deputatilor, for decizional. Discutarea si aprobarea proiectului de lege RCA a fost amanata.
​EXCLUSIV/DOCUMENT Ce-i nemultumeste pe asiguratori la proiectul legii RCA si ce prevederi legale vor duce la cresterea preturilor, in opinia firmelor de asigurari Plata in rate a primei RCA, posibilitatea de a-ti repara masina pe propria polita RCA, posibilitatea suspendarii asigurarii, incheierea de polite pe o perioada mai mica de 6 luni, solutionarea cererilor de la despagubire de la 3 luni la numai 30 de zile sunt masuri care vor duce la cresterea preturilor, se arata intr-un document de pozitie al UNSAR fata de proiectul legii RCA. Proiectul a fost aprobat deja de Senat si urmeaza sa fie dezbatut in saptamana viitoare in plenul Camerei Deputatilor, for decizional. Asiguratorii propun introducerea de penalitati atat pentru asiguratii care intarzie plata ratelor, cat si pentru asiguratorii care nu isi respecta obligatiile de plata fata de celelalte companii din piata.
​EXCLUSIV Scandalul plafonarii preturilor RCA se muta de la Guvern in Parlament: Cum arata acum proiectul de lege RCA care va abroga Ordonanta de Urgenta abia intrata in vigoare Abia ce a intrat in vigoare Ordonanta de Urgenta care prevede cum se va face plafonarea pentru 6 luni a preturilor RCA, ca Plenul Camerei Deputatilor are saptamana viitoare pe ordinea de zi, in 26-27 septembrie, un proiect de lege care schimba toata legislatia RCA si preia prevederile referitoare la plafonarea preturilor RCA cuprinse in Ordonanta de Urgenta data de Guvern, care ar urma sa fie abrogata. HotNews.ro a obtinut acest proiect de lege care este in lucru, pe traseul legislativ, avand in prezent si amendamentele propuse de transportatori, amendamente care daca raman asa vor crea probleme in privinta aplicarii tarifelor de referinta RCA.
ASF: Anumiti asigurati nu au putut obtine informatiile necesare emiterii de polite RCA, din cauza suprasolicitarii sistemului informatic CEDAM din ultimele doua zile "In cursul zilelor de luni si marti, 19 si 20 septembrie 2016, serviciile web ale sistemului informatic CEDAM (cu precadere cele pentru stabilirea clasei de daunalitate bonus-malus) au fost suprasolicitate din cauza unui numar foarte mare de interogari provenite de la companiile de asigurari, fiind inregistrat un volum zilnic de aproximativ 4 milioane de solicitari", a anuntat marti ASF. "Ca urmare, desi a ramas functional in tot acest timp,  sistemul a raspuns cu greutate la interogari, anumiti utilizatori fiind pusi in situatia de a nu putea obtine informatiile necesare emiterii de polite RCA", precizeaza ASF.
ERATA Plafonarea pentru 6 luni a preturilor RCA este prevazuta in Ordonanta de Urgenta publicata in Monitorul Oficial: Cum va fi operata modificarea "Guvernul plafoneaza tarifele RCA pe o perioada de 6 luni, la un nivel ce va fi stabilit de Autoritatea de Supraveghere Financiara". Acesta a fost titlul comunicatului de presa transmis de Guvernul Ciolos in 14 septembrie, in care anunta ca a aprobat o Ordonanta de Urgenta in acest sens. Fara sa vada textul actului normativ, unele organizatii de transportatori au renuntat la proteste. Altele au continuat protestul din 15 septembrie si au plecat abia dupa ce au agreat cu ASF niste estimari privind tarifele tinta care se vor aplica timp de 6 luni. Ei bine, Ordonanta de Urgenta nu spune decat ca ASF va stabili in 30 de zile tarifele de prima (maxime) pe categorii de vehicule, dupa care, pentru o perioada de 6 luni, ASF va calcula un tarif de referinta, cu caracter orientativ, trimestrial. ERATA/UPDATE 4 Oficialii Ministerului de Finante au precizat pentru HotNews.ro ca tarifele de prima (maxime) pe care trebuie sa le stabileasca ASF in termen de 30 de zile vor fi adoptate conform  art. 4 alin.  (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, unde se precizeaza faptul ca "asemenea masuri pot fi adoptate prin hotarare (n.a Hotarare de Guvern) pentru o perioada de 6 luni, care poate fi prelungita succesiv pentru durate de cate cel mult 3 luni, cat timp persista imprejurarile care au determinat adoptarea respectivei hotarari'.
Asiguratorii: Plafonarea preturilor RCA va crea efecte negative din ce in ce mai greu de controlat si reparat/Dupa cele 6 luni in care tariful este plafonat, vom asista, cel mai probabil, la o revenire la tarife sustenabile Prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului referitoare la plafonarea preturilor primelor RCA si la elementele care vor fi luate in considerare in calculul tarifelor de referinta, asa cum au fost comunicate de catre ASF, vor crea pe termen mediu si lung efecte negative din ce in ce mai greu de controlat si reparat, a anuntat luni Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR). 'Cel mai probabil, dupa incheierea perioadei de sase luni in care tariful este plafonat, vom asista la o revenire la tarife sustenabile pentru asiguratori, situatie care va crea din nou perceptia unor noi cresteri necontrolate si a unei piete dezechilibrate', spune uniunea asiguratorilor.
Seful Consiliului Concurentei, despre plafonarea tarifelor RCA: Am deschis cutia Pandorei. Si alte grupuri de interese din alte sectoare economice ar putea sa vina cu genul asta de propuneri Am deschis Pandorei. Pentru prima data in multi ani am acceptat ca ar fi posibila o interventie a statului sa plafoneze preturile. Este foarte posibil ca, la RCA, sa se ajunga la o plafonare a preturilor pentru sase luni, lucru permis de Legea concurentei, dar pentru situatii exceptionale. Pana acum aceasta clauza nu a mai fost folosita decat o singura data, in 1997, pentru un subiect relativ minor. N-as vrea sa devina o practica. Odata deschisa posibilitatea si alte grupuri de interese din alte sectoare economice ar putea sa vina cu genul asta de propuneri. Cea mai buna protectie pentru consumatori este concurenta intre companiile din piata, nu interventia statului ", a declarat sambata Bogdan Chriritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
EXCLUSIV/UPDATE Fiul si nepotul presedintelui ASF, Misu Negritoiu, detin o firma de transporturi rutiere de marfuri/Misu Negritoiu: Pozitia mea la ASF nu implica niciun conflict de interese in legatura cu aceasta societate de transport si nu am niciun fel de influenta asupra afacerilor acesteia Misu Negritoiu, presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), caruia transportatorii i-au cerut demisia pentru ca ar fi permis explozia preturilor RCA, are un fiu si un nepot care detin o firma de transporturi rutiere de marfuri. Stefan Codrin Negritoiu si Gherghe Adrian Ionel, fiul si respectiv nepotul sefului ASF, potrivit surselor HotNews.ro, detin in procente egale Etap Transport, o firma de transporturi rutiere de marfuri. Reamintim ca deciziile conducerii ASF pot avea o influenta majora asupra domeniului transporturilor, asa cum s-a intimplat si in aceste zile, cand sub presiunea protestelor transportatorilor, ASF a decis schimbarea modului de calcul al tarifelor de referinta pentru politele RCA, masura menita sa scada preturile.UPDATE Misu Negritoiu, seful ASF, confirma informatiile HotNews.ro. "Pozitia mea la ASF nu implica niciun conflict de interese in legatura cu aceasta societate de transport si nu am niciun fel de influenta asupra afacerilor acesteia. Firma este membra a UNTRR, dar nu stiu daca a participat la protestul de joi".
COTAR, organizatie de transportatori care si-a suspendat protestele, considera absolut inacceptabil pretul RCA estimat de ASF in urma negocierilor cu transportatorii Confederatia operatorilor si transportatorilor autorizati din Romania (COTAR.), organizatie care si-a suspendat actiunea de protest de joi, 15 septembrie, sustinand ca sustinand ca "Guvernul a dat curs la toate cererile", considera ca pretul agreat si comunicat de ASF in urma negocierilor cu transportatorii prezenti la protest este absolut inacceptabil. 'Tariful tinta comunicat de catre ASF, in cuantum de 7500 de lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, are in final, un cu totul alt cost. La acel cost de 7500 lei se adauga incarcari pentru profit (aproximativ 5%), precum si marja comerciala (aproximativ 10%), conduce in realitate, la un cost de 8625 de lei a politei RCA', atentioneaza confederatia.
ASF si transportatorii s-au inteles asupra modului de calcul a tarifelor de referinta pentru politele RCA: Se estimeaza un tarif tinta de aproape 7500lei/an pentru un camion ASF a anuntat ca a ajuns la un acord cu reprezentantii patronatelor care au protestat joi in fata Guvernului asupra elementelor care vor fi luate in considerare in calculul tarifelor de referinta pentru politele RCA, elemnte in urma carora se estimeaza un tarif tinta de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0, tarif tinta care nu include incarcari pentru profit si marja comerciala. In urma acestui acord, transportatorii au inceput sa plece din Piata Victoriei.
Asiguratorii: Plafonarea si inghetarea pretului politelor RCA incalca normele europene in vigoare si va adanci criza actuala Plafonarea si inghetarea pretului politelor RCA incalca normele europene in vigoare si va adanci criza actuala, a reactionat miercuri UNSAR (Uniunea asiguratorilor). 'Daca preturile impuse vor fi cele cerute de transportatori, de sub 5.000 de lei pe camion, aceasta masura va conduce la prabusirea pietei, ajungandu-se la o situatie similara cu cea din trecutul recent, cand, din cauza practicarii preturilor de dumping solicitate in prezent de transportatori, unele companii de asigurari au intrat in faliment, deoarece nu puteau acoperi daunalitatea', subliniaza UNSAR.
Transportatorii rutieri anunta ca nu vor renunta la proteste si cer Guvernului ca tarifele RCA sa fie inghetate la valorile medii actuale ale daunelor, nu la cele viitoare Patronatele din transporturile rutiere - UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002 - au anuntat miercuri ca nu vor renunta la proteste daca Guvernul nu va stipula in Ordonanta de Urgenta valorile la care se vor ingheta preturile RCA. Acestia cer Executivului ca tarifele sa fie inghetate la valorile medii actuale ale daunelor, nu la cele viitoare, dar si aici sunt neintelegeri. Transportatorii spun ca Guvernul ar vrea sa inghete tarifele RCA la camioane la 18.500 lei, cat ar fi dauna medie la camioane potrivit datelor ASF, pe cand patronatele din transporturile rutiere solicita un tarif de 4.907 lei, cifra care ar reprezenta dauna medie la camioane, la care s-ar adauga si frecventa daunei de 15,6%, conform datelor din raportul Milliman, raport comandat tot de ASF, dar care are insa alte metode de calcul.
Transportatorii cer Guvernului sa introduca miercuri prin Ordonanta de Urgenta un tarif de referinta la preturile RCA. 5000 de vehicule sunt pregatite sa protesteze joi in fata Guvernului si circa 100.000 in toata tara Patronatele din transport se asteapta ca Guvernul sa aprobe miercuri prin Ordonanta de Urgenta, dupa ce va fi consultat si Consiliul Concurentei, introducerea unui tarif de referinta la toate preturile RCA, diferentiat pe toate tipurile de vehicule, tarif care ar trebui transmis trimestrial catre ASF. Peste acest pret de referinta, ar urma sa se aplice sistemul bonus-malus, spun trasnportatorii, care spera ca astfel nu se va mai ajunge la explozia preturilor. Chiar si daca va fi aprobat acest tarif de baza, dat fiind faptul ca masura nu se va resimti prea curand, transportatorii spun ca protestul ar putea avea loc in continuare fiind asteptate 5.000 de vehicule joi in fata Guvernului si circa 100.000 de masini in toata tara.
Ce dosare de dauna si contracte in vigoare a preluat Fondul de Garantare a Asiguratilor de la Carpatica Asig si Forte Asigurari, societati aflate in procedura de faliment Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA) a anuntat vineri ca a preluat de la Carpatica Asig, 27.270 dosare de dauna, precum si 1.265.970 de contracte de asigurare in vigoare. Totodata, FGA a preluat de la Forte Asigurari, 1626 dosare de dauna, precum si 3220 contracte de asigurare in vigoare. Ambele societati se afla in procedura de faliment, dar plata despagubirilor cuvenite catre asigurati se va face numai dupa ce vor exista decizii definitive in instanta cu privire la falimentul acestora.
UPDATE Concluziile ASF dupa o ampla analiza asupra evolutiei preturilor RCA la transportatori: Firmele mici sunt tratate prea exigent, ceea ce constituie o practica de piata neadecvata ASF a publicat joi o ampla analiza asupra evolutiei preturilor RCA la autocamioane si taxi-uri, 'demers care a avut drept scop identificarea cauzelor care au condus la escaladarea tarifelor RCA, precum si a eventualelor cazuri de discriminare a anumitor categorii de transportatori in procesul de stabilire a primelor de asigurare'. ASF arata ca 65% din politele incheiate pentru autoutilitare de peste 16 tone s-au situat, in luna iulie, sub plafonul de 12.000 de lei, ca doar circa 3%  din polite au primit tarife peste pragul extrem de 20.000 de lei, iar alte 12% au tarife de peste 16.000 lei, dar lasa fara raspuns principalele intrebari: Care au fost cauzele care au condus la escaladarea tarifelor RCA? Au existat sau nu cazuri de discriminare a anumitor categorii de transportatori?UPDATE (22:48) ASF pentru HotNews.ro: "Este evident ca firmele mici, cu 5-10 camioane si cu transport international, sunt cele mai dezavantajate si au primele cele mai mari. Argumentul asiguratorilor este ca acestea au si profilul de risc cel mai ridicat si sunt mai vulnerabile. ASF nu a gasit evidente ca au fost incalcate legile sau normele in vigoare, dar constata ca plaja de prime este prea mare si firmele mici sunt tratate prea exigent, ceea ce constituie o practica de piata neadecvata".
Un nou sef la Allianz-Tiriac Asigurari, incepand cu 1 septembrie: Virgil Soncutean il inlocuieste pe Remi Vrignaud Virgil Soncutean, un director cu o experienta de peste 15 ani in cadrul grupului Allianz, va prelua incepand cu data de 1 septembrie functia de director general al Allianz-Tiriac Asigurari, inlocuindu-l astfel pe Remi Vrignaud, care va prelua conducerea cancelariei sefului Allianz Group, a anuntat joi asiguratorul. In timpul mandatului lui Vrignaud, asiguratorul a inregistrat o multiplicare de aproape 10 ori a eficientei activitatilor de asigurari: rata profitului operational in total venituri din asigurari a ajuns la aproape 7% in 2015, fata de nivelul de sub 0,8% inregistrat in anul 2012.
Un nou asigurator intra pe piata RCA: Grawe Romania promite preturi corect dimensionate si vrea sa ajunga la 50.000 de clienti pana la sfarsitul lui 2020 Grawe Romania a primit miercuri autorizare din partea ASF sa isi extinda activitatea pe doua clase de asigurare: CASCO si RCA, devenind astfel al noualea asigurator care poate subscrie polite RCA alaturi de: Allianz-Tiriac, Asirom, City Insurance, Euroins, Generali, Groupama, Omniasig si Uniqa. 'Vom ramane un asigurator cu preturi corect dimensionate in functie de acoperire. Preconizam sa vindem primele polite la inceputul lunii octombrie si ne propunem sa avem la sfarsitul anului 2020 in portofoliu un numar total de 50.000 de clienti RCA multumiti', a precizat Paul Swoboda, Presedintele Directoratului Grawe.



ESRI

Top 5 articole cele mai ...




citeste mai multe stiri pe www.bursa.ro

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică