UPDATE Taxa auto ar putea fi amanata cu un an. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a cerut reanalizarea legii

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 23 ianuarie 2012, 11:09 Economie | Auto

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a cerut coalitiei de guvernare ca taxa auto de prima vanzare pentru masinile inmatriculate inainte de ianuarie 2007 sa fie suspendata cu un an, interval in care sa fie achitata doar taxa de poluare auto, redusa cu 25%, au declarat pentru agentia Mediafax surse oficiale.

UPDATE Laszlo Borbely a confirmat informatia, la Realitatea TV

"Proprietarii care au masini inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 au inca un an la dispozitie pentru a-si vinde masinile", a spus Laszlo Borbely, la Realitatea TV.

Propunerea a fost avansata in sedinta de luni a coalitiei si ar urma sa fie promovata prin ordonanta de urgenta.

"Ministrul a cerut reanalizarea Legii privind taxa auto si amanarea cu aproximativ un an, pana la 1 ianuarie 2013, a articolului care impune plata taxei de prima vanzare pentru masinile inregistrate inainte de 1 ianuarie 2007. Motivul invocat a fost ca, desi noua taxa a fost anuntata cu mai multe luni in urma, proprietarii de masini vechi nu au inteles complet sistemul si nu au avut, astfel, timp suficient sa isi vanda autovehiculele. Un alt argument a fost acela ca foarte multe persoane vor sa vanda masinile vechi, insa taxa pe care trebuie sa o achite cumparatorul depaseste de multe ori valoarea autovehiculului", au afirmat sursele citate.

Propunerea a fost prezentata coalitiei in contextul in care una dintre revendicarile formulate in timpul protestelor organizate in ultimele zile in Bucuresti si alte orase ale tarii vizeaza eliminarea taxei auto.

Taxa de prima vanzare pentru masinile vechi a fost introdusa la cerinta Comisiei Europene.

Noua lege a taxei auto, aprobata de Guvern in luna septembrie, adoptata de Senat in octombrie si de Camera Deputatilor la jumatatea lunii decembrie, a fost publicata in Monitorul Oficial pe 10 ianuarie si aplicata incepand cu 13 ianuarie 2012.

Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, proprietarii de masini sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita.

Incepand cu acest an, pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare trebuie achitata de catre cumparator la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor.


Citeste mai multe despre   






















12936 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    ce mizerie! (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:19)

    bango [anonim]

    mda, 2012 e an electoral.
    • +7 (7 voturi)    
      nu e numai asta (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:18)

      florin [anonim] i-a raspuns lui bango

      Adevarul este ca s-au grabit (iarasi!) si nu au luat in calcul efectele colaterale. De ex, masinile in leasing luate inainte de ian 2007.
      • +4 (6 voturi)    
        nimic nou sub soare... (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:35)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui florin

        Asa au facut de la inceput cu taxa asta....

        Pana una alta, cei cu dacii din 70 sunt tot pe strazi si trec RAR de parca au prius..
        • +2 (2 voturi)    
          taxa (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:14)

          albyn58 [utilizator] i-a raspuns lui justin

          nu stiu ce recomandare a facut comisia europeana privind taxa de poluare , stiu insa ca ministrul minte. sunt plecat din tara de 10 ani . prima masina cumparata in portugalia in anul 2002 , o lancia dedra din 1993 , pt care am platit o taxa de inscriere de 63 de euro . de atunci am schimbat cateva dar taxa a fost aceeasi indiferent de anul fabricatiei si de norma euro . taxa este in continuare de 63 de euro . ce difera este asigurarea si impozitul anual , care se calculeaza functie de capacitatea cilindrica. pentru masinile de peste 25 de ani , nu se plateste impozit !!!
          • 0 (2 voturi)    
            Principiul e acelasi (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:47)

            justin [utilizator] i-a raspuns lui albyn58

            Ca se numeste impozit sau taxa de poluare, ar trebui sa insemne acelasi lucru: cine polueaza plateste.
            In Germania, taxa de poluare se plateste anual, in functie de cmc si de cantitatea de emisii poluante. Si e ok asa.

            Testul se face de catre un organism oficial, nu de ghita de la prefectura care si-a deschis "statie iteme" si iti da verificarea fara sa iti vada masina.
            • +1 (1 vot)    
              . (Luni, 23 ianuarie 2012, 21:46)

              I [utilizator] i-a raspuns lui justin

              atunci ar trebui sa tina cont si de numarul de kilometrii...
            • +2 (2 voturi)    
              RE: Principiul .... (Marţi, 24 ianuarie 2012, 4:28)

              MLZ [anonim] i-a raspuns lui justin

              Deci avem asa: poluatorul plateste. Corect.

              1) Poluatorii industriali platesc pentru o tona de CO2 emisa in atmosfera in jur de 20 EUR. Daca o masina emite 150 gr_CO2/km, inseamna ca la circa 6700 km trebuie platiti 20 EUR. Corect?!

              2) Romania inseamna noi cetatenii - detinatori de agregate poluatoare mai mici sau mai mari. Ca doar nu exista o Romanie abstracta care sa faca actiuni fizice ....

              Acum, Romania (in sensul de mai sus) polueaza mai putin deca are "dreptul" sa o faca, deci nu e nevoie sa se stranga bani din taxa aceasta, se pot vinde acele certificate de poluare (dealtfel asa se si face, dar banii ... )


              Unde gresesc!?
              • 0 (0 voturi)    
                :) (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 4:08)

                justin [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

                Nu ai inteles mesajul cred.

                1. Nu sustin aceasta taxa. Sustin una care sa nu permita daciilor din 70 sa circule pe strada. Daca dacia polueaza cat 5 masini ca a mea, e normal sa plateasca de 5 ori mai mult ca mine.

                2. Poluatorii industriali. M-ai facut sa caut despre acest subiect. In mare cred ca putem estima la aproximativ 10mil tone co2pe an produsa de marii poluatori. O masina pe an, 150g/km, 20.000 km/an = 3 tone (sper sa nu fi gresit). Avem peste 5 mil de masini in tara deci ajungem la 15 mil. Aici nu intra decat masinile de uz personal binenteles.

                Nu stiu cat plateste nea gigi poluatoru pe tona. Stiu sigur ca, daca platim o taxa pentru poluare iar aceasta este folosita cu adevarat pentru ecologizare (si proiecte de genul casa verde) eu unul o platesc.

                Nu stiu nici daca gresesti sau nu. Ai tot dreptul sa fii suparat ca aia platesc putin, mult prea putin (daca atat platesc). Asta nu iti da dreptul sa ceri si tu sa platesti la fel. Iti da dreptul sa protestezi daca vrei impotriva lor.
          • -1 (1 vot)    
            Mai corect mi se pare astfel (Marţi, 24 ianuarie 2012, 2:01)

            iulian_c [anonim] i-a raspuns lui albyn58

            O taxa de inmatriculare o data (costurile birocratice sa zicem 100 euro max)

            Impozitul sa fie anual si sa fie calculata prin insumarea a doua valori :
            1 - taxa pe puterea motorului ( diferite categorii)
            ex, 0-100 CP , 100-150 CP .....
            +

            2 - taxa pe emisii - (ex . 100 Euro / 100g/km )
            verificata anual , un fel de mini-ITP .

            .
        • +2 (2 voturi)    
          Taxa de poluare (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:18)

          gheorghe [anonim] i-a raspuns lui justin

          nu a fost facuta pt poluare ci pt banii pe care ii iau cu japca de la populatie.Mi-a placut gluma cu Prius-ul, si orice test de poluare vor baga in urmatorii 20 de ani, va fi doar o sursa de spaga si mita pt aia de la verificari,RAR,etc
      • +7 (7 voturi)    
        In aceeasi situatie sunt si eu (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:19)

        io [anonim] i-a raspuns lui florin

        Am o masina din 2006 pentru care la transferul de proprietate ar insemna sa dau 2000 eur...motor 1.6 euro 3.E aberant pentru ca proprietarul se schimba doar in acte, in fapt nu se schimba absolut nimic.
      • +1 (1 vot)    
        nu doar 2007 (Luni, 23 ianuarie 2012, 14:56)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui florin

        Sau masinile luate in leasing in 2008-2009, care la vremea respectiva erau scutite. Sunt in situatia asta, termin leasing in aprilie si trebuie sa platesc in jur de 1500 de euro ca sa raman cu masina (skoda). Cand am facut contractul de leasing de unde era sa stiu ca pe langa valoarea reziduala trebuie sa platesc si taxa asta?
        • +1 (1 vot)    
          2008 - 2009 (Luni, 23 ianuarie 2012, 15:49)

          io [anonim] i-a raspuns lui Florin

          Pe langa asta, la vremea respectiva, daca nu ai fi fost scutit ai fi avut de plata vreo 700 eur. Acum taxa este de 1500 eur...aceeasi masina, acelasi motor.
          Macar de s-ar fi zis la vremea respectiva: fraierilor, platiti acum taxa sau dublu peste 3 ani.
    • -4 (16 voturi)    
      Coalitia cedeaza putin cate putin... (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:26)

      costica [anonim] i-a raspuns lui bango

      Face parte din strategia stabilita la Cotroceni...
      Asta-i mesajul INDIRECT al lui Basescu: aveti dreptate, coalitia, adica masurile decise in laboratorul Cotroceni in astia 3 ani au dus tara in saracie lucie, iar EU, Traian Basescu sunt dispus sa cedez incet-incet...
      BRAVO ROMANIA!!!!!!!!!!!
      Sa scapa de tot de ciuma portocalie si de Traian Basescu!!!!!!!!!!!!
      Inca putin, scapam intai de Boc si apoi si de Basescu !!
      Fara Basescu, PDL e mort!!!!
      • +3 (5 voturi)    
        ??? (Luni, 23 ianuarie 2012, 15:59)

        alex [anonim] i-a raspuns lui costica

        Nu prea ai dreptate, si este simplu de inteles ca esti un postac USL, avand in vedere discursul tau categoric.
        Vrei sa inlocuim "ciuma portocalie" si sa punem "holera rosie"?? Nu, multumesc!
        Pana una alta, "ciuma portocalie", asa cum ii spui tu, a facut pasi esentiali in modernizarea statului: reforma pensiilor, reforma invatamantului, stabilizarea macroeconomica, etc.
        "Holera rosie" nu va face NIMIC bun pentru tara ta!!! Nu inteleg ce gasesti bun la cei care au vandut tara pe nimic.
        • 0 (2 voturi)    
          Si tu ai dreptate (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:23)

          grigore [anonim] i-a raspuns lui alex

          cum spunea si Nastratin Hogea, dar si reforma de care pomenesti a dus tara spre culmile saraciei prin tot felul de taieri de salarii, desfiintari de scoli ,spitale,etc Asta nu e nici reforma nici progres si efectele se vad si se simt tot mai acut, cand iei ceva fara sa pui si ceva in loc .Si e doar inceputul.
        • 0 (2 voturi)    
          Spune-mi ce-a adus bun reforma pentru romani? (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:38)

          costica [anonim] i-a raspuns lui alex

          Legea pensiilor NU functioneaza, articolele care mareau punctul de pensie cu rata inflatiei si cresterea salariului mediu NU functioneaza!!!
          Iar recalcularea pensiilor militarilor lui Gabriel Oprea(cu scopul de a inlatura "pensiile nesimtite")a dus la cresterea pensiilor militare, mama , mama!
          Cauta pe net, Tabelele cu peniile recalculate si vezi diferenta dintre cat erau si cat sunt acum!!!
          Legea responsabilitatii fiscale si Legea responsabilitatii ministeriale(cele mai importante 2 LEGI intrun stat democratic!!) NU functioneaza !!
          Nimeni, nici un Ministru, nici un Director de la Minister sau de la vreo Companie de stat NU da socoteala pentru dezastrul cum cheltiuesc banii publici, iar Traian Basescu a recunocut vinerea trecuta in DIRECT in fata natiunii cand a retras Proiecul legii Sanatatii cat fura "sistemul" lui corupt, politizat, si cum nu stie nimeni unde se duc banii de la CNAS, d-aiavezi Doamne voia el sa privatizeze sanatatea ca privatii admisnitsreaza mai bine banii de la CNAS decat statul(adica "sistemul" lui corupt pana-n maduva oaselor )!!!
          De ce nu-i auzi nicodata vorbind despre cele 2 Legi, numai Dl Ionut Dumitru spune asta, dar Basescu si Boc nu spun pentru ca asa cu cat e mai multa ceata cu atat pot fura ai lor mai bine !!!
          Basescus i Boc sunt din acelasi aluat cu PSDul corupt, Basescu ne-a promis in 2004 ca PDL e "altceva" decta PSDul corupt si l-am votat degeaba !!
          PDL=PSDul corupt si la fel e si PNL si UDMR si caraghislacul de UNPR plin de traseisti jalnici!!
          George Orwell, autorul celebrului roman "1984" spunea:
          " The sole purpose of THE POWER is THE POWER" !!!
          Adica, sigurul obiectiv al puterii este puterea!!
          Politicienii romani nu faca exceptie de la asta, dimpotriva, li se falfaie de romanii care i-au votat !!!!!
    • +1 (1 vot)    
      mare mizerie esti (Luni, 23 ianuarie 2012, 15:23)

      mango [anonim] i-a raspuns lui bango

      tu ala care ii pupi pe astia cu taxa lor
      esti dintre cei care ai furat si nu te intereseaza de cei mai putin instariti
  • +12 (18 voturi)    
    ... (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:19)

    dan [anonim]

    Haha! Usor, usor, incep sa se vada si alte efecte ale protestelor din ultimile 10 zile.
    Vedeti oameni buni de ce este bine sa iesiti in strada si sa protestati?
  • +9 (13 voturi)    
    Era momentul (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:19)

    Marian [anonim]

    mi se pare o prostie noua taxa:(
  • +9 (9 voturi)    
    e, nu e, e , nu e, dar hai sa ne hotaram odata ... (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:20)

    anonim [anonim]

    .....
  • +10 (12 voturi)    
    :) (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:21)

    ionut [anonim]

    Vin alegerile ? :)
    • +6 (6 voturi)    
      da de unde (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:37)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui ionut

      Avea borbely un mertzan din 2005 si vroia sa il vanda. S-o gandit ca nu i-o mai ia nimeni cu taxa asta...
  • +12 (14 voturi)    
    Mare ti-i gradina, Doamne! (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:24)

    anitei [anonim]

    Ce comentariu sa mai faci?Oamenii astia ,de la conducere, s-au dilit de tot! Cand iau masuri, nu se gandesc la consecinte.Cum dracu'sa -ti mai proiectezi ceva pentru maine?Ar fi de-o mie de ori mai buni niste roboti, dublati si de sahisti.Am sti niste decizii ferme si proiectarea catorva miscari ulterioare. Dar asa...
  • +8 (8 voturi)    
    nu doar cumparatorii nu au inteles nimic (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:26)

    Bogdan [anonim]

    nimeni n-a inteles cum faci sa prinzi proprietarii care au platit taxa de poluare si cum ii obligi sa-ti obtina adeverinta si de ce chitanta nu e buna fara adeverinta etc. etc.
    A trebuit sa treaca atata timp si oamenii sa-si faca praf nervii ca aibia acum sa-si dea seama si autoritatile ca s-au cam grabit... Problema e ca de cativa ani tot fac tampenii d-astea si habar n-au de consecinte si in principiu nu le pasa ca totul se face pe ultima suta de metri, imprevizibil...
    By the way, in Piata Universitatii se cere eliminarea taxei auto, nu a ultimei forme... a taxei pe emisiile poluante de la autovehicule
  • +2 (10 voturi)    
    Nu dezinformati (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:26)

    Kap [anonim]

    #Taxa de prima vanzare pentru masinile vechi a fost introdusa la cerinta Comisiei Europene#

    Oameni buni (adica dezinteresati), nu mai scrieti timpenii! Tacsa asta a fost ajustata deoarece intra grav in conflict cu legislatia europeana!Nenorocitul de Moliceanu a riscat ca Romania sa fie supusa infringementului din cauza acestei tilharii, si ajustarile au fost facute DOAR pentru evitarea sanctiunilor, si MEREU in defavoarea romanilor! Comisia europeana a cerut doar respectarea legislatiei cominitare, insa astia (incepind cu Moliceanu si terminind cu Kelemen Hunor) "au respectat-o" doar in interesul dealerilor auto (APIA egal Moliceanu)!
    • +2 (2 voturi)    
      cand spui ajustari (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:39)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      Te referi la dublarea triplarii? Sau redenumirea din taxa de inmatriculare la taxa de poluare?

      Din textul tau am avut impresia ca vrei sa ne spui ca baetii astia destepti au incercat o normalizare a acestei taxe, adica sa plateasca cel ce polueaza si cat polueaza.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu ii apar deloc (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:38)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Nu apar pe nimeni.Voiam sa zic 2 lucruri sus si tare:
        1. tacsa asta e ajustata doar ca sa se strecoare pe linga prevederile legislatiei europene si NU are in vedere deloc ce efect RAAAAU are asupra romanilor, mai ales asupra celor cu venituri mai mici
        2. tacsa asta e o tilharie care nu are a face nimic cu poluarea ci doar favorizeaza vinderea masinilor noi (APIA gastii topmodelului penelist).
        • 0 (0 voturi)    
          nui adevarat (Luni, 23 ianuarie 2012, 14:15)

          iaty [anonim] i-a raspuns lui Kap

          nui adevarat pt k sh la masinile noi se plateste o taxa de te doare capu deci nimeni nu are avantaj aici dor politicieni astea jgosi
    • +3 (3 voturi)    
      ok, toti sunt de vina numa genialii porto nu! (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:54)

      dana [anonim] i-a raspuns lui Kap

      Vezi ca ai uitat sa-l mentionezi pe Burebista printre vinovati! Si chiar nu v-ati plictisit sa repetati ca papagalii orice aberatie portocalie? Legea asta nu portocalii ai facut-o acum 2 luni? Portocalii = base = incompetenta.
      • -1 (1 vot)    
        Vina incepe cu Moliceanu (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:20)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui dana

        "incepind cu Moliceanu si terminind cu Kelemen Hunor"
        Mea culpa ca am confundat ungurii intre ei.Insa nu reiese ca scot basma curata pe Boc, care a acceptat si sustinut asemenea aberatie, dupa ce a facut declaratii impotriva lor.Insa in contextul in care hulitul Boc ibncearca sa cirpeasca bugetul in conditiile actuale (vezi situatia din Grecia, Italia etc.), asta dupa batjocura lui Moliceanu, i-o pot trece cu vederea o vreme.
        PS Papagalii, chiar si portocalii, disting si nuantele de gri.In schimb lobotomizatii antenelor traiesc un cosmar continuu cu mii de dracusori basei care ii chinuie.
        • 0 (0 voturi)    
          Nuanta care ti-a scapat (Luni, 23 ianuarie 2012, 16:52)

          dana [anonim] i-a raspuns lui Kap

          daca base-boc al tau era asa inteligent si drept de ce nu a renuntat la taxa inca din 2009? Nu numai ca n-a renuntat dar a si reinnoit-o in fiecare an! Mai lasa cu Grecia si Italia ca ai vrea tu sa traiasti cu salariile si pensiile de acolo. Dar tu vrei sa traiesti cu visele portocalii. Oare de greu ce le e Italienilor au sute de mii de ingrijitoare pentru batrani numai din romania, plus poate alte milioane din alte tari, ingrijitori platiti intre 800-1500 euro luna? Si inca mai au nevoie! Asa criza as vrea si eu in romania. Dar la noi singura criza e cea pe care o face base in momentele astea! Alegeri anticipate!!!
  • +10 (10 voturi)    
    taxa de tampiti (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:27)

    io [anonim]

    Numai in la noi se poate asa ceva. Isi storc creeri in parlament, fac o lege, o anunta pompos, apoi isi dau seama ca au facut un rahat si o anuleaza. Timpul trece, leafa merge. Politicieni romani. Niste idioti.
  • +8 (10 voturi)    
    Nenea Borbely iti tremura izmenele?????? (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:27)

    ogi [anonim]

    Cred ca e bine venit un sut in fund pentru UDMR la viitoarele alegeri ca sa ajungeti pe soseaua de centura a politicii pentru totdeauna .Putin sau mai mult mov nu va strica, chiar va sta bine .
    Aveti noaptea vise "erotice" transformate a doua zi in legi si obligati o natiune sa plateasca . De ce ???
    Manifestati-va activitatea legislativa la Budapesta incepind din toamna !!!!!!!!!!!!!
  • +10 (10 voturi)    
    Taxa este neconstitutionala! (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:35)

    remicristian [utilizator]

    Stimate Domnule Presedinte
    Subsemnatul, Grigore Remi Cristian, domiciliat in str. Poiana Soarelui nr. 14, Saftica, Jud. Ilfov, doresc sa va atrag atentia asupra unor aspecte de neconstitutionalitate ale “Legii 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule”.
    Taxarea autovehiculelor ce se tranzactioneaza (pentru care se transcrie dreptul de proprietate) si pentru care nu s-a platit taxa de poluare ( acele autovehicule inmatriculate inainte de 1 Ian.2007), introdusă prin lege, generează, incalcari constitutionale ale unor drepturi dupa cum urmeaza:
    1. Aplica un tratament diferentiat intre posesorii si utilizatorii de autovehicule (incalca Art.16, alin. 1 din Constituția României) deoarece cu toate ca legea este prezentată cao lege pentru taxarea poluarii de la autovehicule, aceasta taxeaza doar autovehiculele ce se tranzactioneaza si nu au platit taxa de poluare nu și pe cele ce nu isi schimba proprietarul si care nu au platit taxa de poluare. Pentru e evidenția acest dezechilibru, mentionez ca statistic mai mult de 60% din parcul auto din Romania nu a platit taxa de poluare.
    2. Incalca dreptul de proprietate (incalca Art. 44 alin. 2, 3 din Constituția României) prin diminuarea valorii autovehiculelor deja inmatriculate cu cuantumul valorii taxei. Acesta taxa, in final, este suportata indirect tot de catre vinzator prin diminuarea valorii de vinzare.
    3. Incalca Art. 56 alin 2 din Constituția României care prevede că: “(2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale.” In contradicție cu textul constituțional, prin mecanismul introdus de lege se ajunge la situatia aberanta ca valoarea taxei sa depaseasca valoarea bunului sau mai mult de jumatate din valoarea lui.
    Spre exemplificare: Un VW Golf 4 din 2003, motor 1898cc diesel Euro3 are valoare de piata 4500Euroiar taxa va fi de 2450Euro; un Daewoo Cielo din 1998 are valoare de 2500Euro iar taxa aplicată este de 8500 Euro;
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli (Luni, 23 ianuarie 2012, 15:08)

      ronin [anonim] i-a raspuns lui remicristian

      Te inseli, la un cielo taxa este de aproximativ 1000 euro deoarece cielo a fost fabricat de-a lungul timpului atit cu motoare euro 2 cit si cu motoare euro 3. Deci un cielo este inca vandabil si cumparabil...doar ca s-a si observat pe auto.ro si autovit.ro reactia vinzatorilor care au lasat preturile de la aproximativ 2200-2500 euro pentru un cielo full option la 750-1200 euro (cit era de fapt o dacie inainte de taxa). Pentru masinile non euro (cum am eu) este insa mult mai mare aceasta taxa. Exemplu mai veche de 98, non-eur0 2000 cmc taxa ar fi fost de 8500 euro..adica de 8,5 ori valoarea masinii ceea ce este o ticalosie.
  • +5 (5 voturi)    
    minunat (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:36)

    srpc [utilizator]

    asa o sa-mi pot si eu vinde masina
    • +1 (3 voturi)    
      si daca ai un pic de minte (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:35)

      dasd [anonim] i-a raspuns lui srpc

      daca te gandesti putin, o sa-ti dai seama ca situatia nu se schimba cu nimic:
      1. daca taxa ramanea, cumparatorul masinii tale iti dadea un pret mai mic pe ea pentru a putea plati el taxa (acum, in ianuarie 2012)
      2. in forma actuala, cumparatorul masinii tale iti da un pret mai mic pe ea, pentru ca masina va valora mai putin incepand din 2013 (pentru situatia in care si el va vrea sa o vanda la un moment dat)
      Deci ... incerci sa arunci rahatul din mana ta in a altuia.
      Masura acutala e o prostie la fel de mare ca legea insasi!
    • +1 (1 vot)    
      nu te pripii (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:56)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui srpc

      cui ii vei vinde masina?!

      Nu ai inteles ca nimic nu se vinde, nimic nu se cumpara?! Piata e blocata total...nu poti vinde nimic acum, caci lipseste increderea!
      Criza mondiala este o criza de incredere! De 4 ani de zile, pe plan mondial si mai nou si in Romania e o grava criza de incredere!

      Cine iti garanteaza tie ca nu se va aplica IAR retroactiv mai stiu eu ce lege, caci statul nu are bani si tu trebuie sa cotizezi doar pentru ca existi?!

      Cine iti garanteaza ca indiferent de culoarea clasei politice, tie iti va fi mai bine?!
  • +8 (8 voturi)    
    Taxa auto este neconstitutionala 2 (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:37)

    remicristian [utilizator]

    4.Totodata legea are un efect retroactiv (incalca Art. 15 alin. 2 din Constituția României) asupra detinatorilor de autovehicule inmatriculate inainte de 2007 pentru care nu s-a platit taxa de poluare, deoarece impune o taxa indirecta detinatorului care la vânzare va fi obligat sa isi diminueze valoarea bunului cu cuantumul taxei. Vinzatorul este afectat fara drept de a se putea apara deoarece nu putea estima la momentul achizitiei autovehiculului ce efecte vor avea asupra valorii bunului sau, decizii legislative ulterioare, deci nu a putut actiona in cunostinta si prin urmare nu poate fi penalizat retoactiv.
    In afara de aspectele mentionate mai sus intreg conceptul acestei legi este în mod fundamental gresit deoarece aceasta nu este o lege ce taxeaza poluarea generata de utilizarea autovehiculelor ci este o lege ce taxeaza tranzactionarea acestora dupa criterii diverse ce includ printre altele si emisiile poluante.
    Legea taxeaza intentia de a polua si nu poluarea produsa în mod efectiv. Perceperea taxei in avans pentru intreaga durata de exploatare estimata a autovehiculului este gresita. Ce facem cu masinile care circula ocazional sau care din cauza unui accident se caseaza la citeva luni de la prima inmatriculare? Primeste cineva taxa inapoi pentru aceste situatii? Ce facem cu cei ce parcurg 50.000km/an si nu 15.000km/an (estimarea utilizată in lege pentru calcularea taxei) nu cumva polueaza mai mult si astfel nu se mai respecta principiul ce a ghidat elaborarea legii in expunerea de motive , anume acela ca “poluatorul plateste”?
    Dat fiind faptul că este esențial ca protecția mediului să fie luată în calcul la elaborarea unor astfel de mecanisme, ar trebui sa se taxeze toate autovehiculele aflate in circulatie sa spunem anual sau semestrial sau lunar sau cum se doreste in functie de numarul de kilometri parcursi si nu intentia sau potentialul risc de a polua in momentul cind achizitionezi un autovehicul.
  • +6 (6 voturi)    
    Au inceput pomenile electorale.. (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:38)

    Borbely n-a facut nimic in mandatul sau [anonim]

    Acest ministru al mediului e impus prin santaj de catre UDMR, desi e evident ca da dovada de incompetenta. Insa Borbely Laszlo reprezinta aripa 'stangista' a UDMR si are un loc asigurat in conducerea UDMR.

    UDMR nu este partid politic, este doar o organizatie etnica culturala tolerata in parlament si folosita de partidele romanesti.

    In interiorul UDMR sunt diverse factiuni si grupari, de la stanga social-democrata (Borbely, Frunda) la dreapta conservatoare (Eckstein si chiar Hunor).
    Fiecare factiune primeste functii si posturi dupa un 'algoritm', asa ca, de ex., gruparea social-democrata are asigurat postul lui Borbely, el nu poate fi dat afara cu usurinta.

    Borbely produce multe comunicate si se agita sa fie cu camerele tv dupa el unde se duce, dar daca va uitati pe bilantul sau acesta este pur si simplu pagubitor pt Romania.

    El este cel care n-a fost capabil sa gestioneze situatia 'certificatelor verzi' in urma careia Romania a pierdut o oportunitate de afaceri de sute de milioane de euro.

    Tot el este cel care a transformat problema unei taxe contra poluarii intr-un scandal national, care vedeti bine ca il continua si acum !

    E unul dintre cei mai slabi ministri ai Coalitiei, dar nu va pleca de acolo pentru ca e presedinte 'politic' al UDMR, daca Boc il da afara pica Guvernul.

    Cine critica taxa auto sa se gandeasca la ministrul Borbely !
  • +2 (4 voturi)    
    Ungurii de la mediu... (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:38)

    DEMA GOGU' [anonim]

    O lege facuta prost, quantumurile de plata calculate haotic .De ex. cum poti pt. o Dacia 1300 sa pui o taxa de cateva mii de euro?!Nici macar un colectionar si restaurator auto nu se mai incumeta sa cumpere!De asemenea UDMR ,trebuia sa se gandeasca si la cetateanul sarac care nu are bani de Logan.O lege impusa de UDMR prin santaj si amenintarea cu iesirea de la guvernare!
    Binenteles ca uslasii ,Ponta Mongoloidul si Crin Lipoveanul ,amandoi filorusi ,or sa spuna ca Basescu si Americanii sunt devina...
  • +6 (6 voturi)    
    Taxa auto este neconstitutionala 3 (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:39)

    remicristian [utilizator]

    Concluzia este ca cea mai potrivita si exacta taxare a poluarii este taxarea combustibilului consumat si nu riscul posibil de a polua evaluat atunci cind cumperi masina.
    Mai mult, daca observam cu atentie modul de calcul al taxei, acesta penalizeaza prin taxare masinile mai vechi de 6-7 ani, adica cele ce au norma de poluare de la Euro 3 inclusiv in jos. Prin urmare legea preseaza inlocuirea autovehiculului o data la 5-6 ani pentru ca altfel vei pierde la revinzare 25-70% din valoarea ei de piata daca mai tii masina si nu o înstrăinezi în timp util. Deci legea este facuta sa stimuleze consumerismul si nu tine cont de poluarea produsa in procesul de fabricatie. Fabricarea unui autovehicul nou generează mai mult CO2 decit produce o masina in 8 ani de functionare.
    Spre exemplificare.: amprenta de carbon pentru o Toyota Prius la productie este de cca 17Tone CO2 . Un VW Passat cu motor de 2000cc diesel are emisii de 156grCO2/km la un rulaj de 15.000km/an. Prin un calcul matematic simplu deducem că rezulta 7,3 ani de exploatare suplimentara pentru același consum de CO2.
    Prin urmare fortind inlocuirea masinii vechi cu una noua total elecrica (care nu produce deloc emisii decit indirect prin curentul electric folosit la incarcarea bateriilor) poluam mai mult decit daca am incuraja folosirea rationala pentru inca 7,3 ani a vechiului automobil. Insa intrucit masinile electrice nu sunt accesibile nici ca pret si nici ca autonomie, inlocuirea unei masini sa zicem Euro3 ce emite 135g/km cu una Euro6 ce emite 99g/km aduce in atmosfera mai mult CO2 decit daca ai fi stimulat sa folosesti masina veche inca niște ani. Concluzia este ca de fapt legea nu doreste reducerea emisiilor poluante ci stimularea lor prin consumerism.
    Recunoaștem că banii rezultați din taxe nu sunt putini si prind bine Bugetului de Stat insa atunci legea ar trebui sa nu fie în mod fals numită drept una vizând Taxa de poluare ci Taxa de vinzare sau de schimbare de proprietar pentru ca nu are legatura cu p
    • 0 (0 voturi)    
      RE: cristiremi (Marţi, 24 ianuarie 2012, 4:39)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui remicristian

      Corect! Respect!

      [Cum ar fi sa-l intrebe de aspectele astea jurnalistii cand ii mai iau interviu ministrului !?!? .... poate intr-o alta lume posibila.... :o( ]
  • -5 (7 voturi)    
    deci... (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:43)

    pepy [utilizator]

    Domnilor protestatari si detinatori de autevehicule , nu cei de la putere sunt vinovati pentru aceasta taxa auto. Aceasta lege a fost aplicata la cererea Comisiei Europene !
    • +2 (4 voturi)    
      Bine dle BOC, va credem... (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:55)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui pepy

      DEMISIA!
    • +6 (6 voturi)    
      nu e chiar asa! (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:14)

      reforma [utilizator] i-a raspuns lui pepy

      UE a cerut doar aliniarea taxelor.
      Taxa si nivelul taxei e stabilit de cei din guvern. Nu UE a impus taxa asta idioata si imbecila.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:30)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui pepy

      UE a spus ca varianta precedenta de taxa este discrimitorie dar nu a spus ca solutie este sa fie pusa o taxa si pentru masinile inmatriculate inainte de 2007...taxa noua a fost alegerea ministerului mediului, o alegere negandita oricum...
  • +4 (4 voturi)    
    asta cu masinile (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:51)

    eu [anonim]

    desi e de tot rasul, mai treaca mearga. Dar cu bietii copii ce aveti de schimbati legea invatamantului mai des decat sosetele ?!?!
  • +4 (4 voturi)    
    Taxa de prima vanzare ?? (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:54)

    bebe [anonim]

    "Taxa de prima vanzare pentru masinile vechi a fost introdusa la cerinta Comisiei Europene."

    Deci ca de obicei cand o taxa sau o acciza trebuie impusa se da vina pe "asa ne cere UE".

    Si este de remarcat ca poate pentru prima data taxa este denumita "Taxa de prima vanzare" si nu taxa de poluare in mod ipocrit.
    Deci este o taxa pe tranzactie neconstitutionala.
  • +4 (4 voturi)    
    un guvern de dobitoci (Luni, 23 ianuarie 2012, 11:56)

    gigi [anonim]

    astia se joaca de-a baba oarba cu noi. azi e asa, maine e altfel, anul asta o lasam, sa v-o tragem dupa alegeri. ce guvern de cercopiteci...nu stiu cum se spune cercopitec pe ungureste...ba da stiu - Lazslo Borbely.
  • +2 (2 voturi)    
    TITLUL E GRESIT !! (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:13)

    Bogdan [anonim]

    Nu se va renunta la taxa nou! Ci ea va fi modificata - se vorbeste doar de o prevedere care sa se schimbe, nu la renuntarea la taxa noua!! Documentati-va inainte sa vb prostii !!!
  • +4 (6 voturi)    
    amanare? (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:14)

    adi [anonim]

    Eu incerc sa o vand anul asta dar nimeni nu o va cumpara sau va tine cont de taxa pentru ca stie ca din 2013 va plati el taxa. Asa ca nu vad nici o schimbare.
    Singura sansa ar fi ca cel care o cumpara sa o tina pana la casare, dar nu se stie daca nu vor emite vreo lege prin care sa platesti aceasta taxa si atunci cand o duci la casare (sic!).
  • +1 (3 voturi)    
    Gata. (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:20)

    Eufrosin [anonim]

    Prea tarziu bestiilor...Ce vrem noi a fost obtinut deja de catre islandezi anul trecut. Cum au scapat ei de o clasa politica vanduta si nereprezentativa? http://eufrosin.wordpress.com/2011/05/16/romania-lipsita-de-speranta/ Acum e randul nostru!
  • +2 (2 voturi)    
    Un nou slogan (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:28)

    Alain Shore din BJ [anonim]

    "Nu va fie frica ca si asta pica" binenteles la lege ma refer :)
  • +2 (2 voturi)    
    O lege nu poate avea efect retroactiv (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:32)

    Alui [anonim]

    Deci sintagma "taxa de PRIMA vanzare pentru masinile vech", n-are sens.
    Cei de la EU, nu sunt tampiti(ca romanii). N-au cerut introducerea acestei taxe, ci eliminarea celei vechi, pentru miisnile aduse din EU. Altfel ar plati si nemtii taxa asta.
  • +2 (2 voturi)    
    Ciudatentie... (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:35)

    Daniel [anonim]

    In calitate de cumparator de masina nou-nouta in 2006, cumparata din Romania, cu toate taxele platite in fiecare an, circuland pe drumurile noastre minunate din Romania, cum ma pot simti cand vreau sa vand masina ca sa o pot schimba cu una noua dar nu pot ca imi baga statul taxe de poluare in bataie de joc? Am sa o pun in fata guvernului si am sa ii dau foc sa simta si ei ce e aia poluare....
    Este o privare de libertate a unui cetatean care isi plateste toate impozitele ca un idiot....statul sprijinind speculantii, nu cetatenii corecti...
  • +3 (3 voturi)    
    Minciuna are picioare scurte (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:50)

    Danon [utilizator]

    Comisia europeana nu a cerut introducerea nici unei taxe. Cand esti membru al UE, trebuie sa aplici un principiu simplu: trebuie sa acorzi produselor din UE acelasi regim cu cel al produselor din tara. Simplu si la asta s-a angajat Romania cand a aderat.

    Apoi insa, datorita in special lobby-urilor auto, autoritatile romane au vrut sa fie smechere: punem taxe pe masinile aduse din afara, lucru clar ilegal. Comisia a pre-demarat procedura de infringement, deci autoritatile romane au dat-o cotita.

    Prima reactie a fost sa reduca taxa putin, ca sa mai cumpere putin timp, lasand Comisia sa reanalizeze noua lege. Comisia insa a spus clar: daca aplicati o taxa pe inmatricularea masinilor din afara, lucru pe care noi nu vi-l recomandam, pentru a fi in legalitate trebuie sa aplicati si pe masinile second hand cumparate in Romania. Aveti deci de ales: ori nici o taxa, ori o taxa pentru toti, asa cum fac toate tarile membre UE. In tarile occidentale sunt asemenea taxe, care depind de noxe (CO2) de clasa de poluare (Euro x) sau de categorii fiscale (ca in Franta, CV); aceste taxe sunt insa in medie de 100-200 euro.

    Autoritatile romane au decis sa puna taxe care pot fi de cateva mii de euro pe toate masinile. A spune ca le-a obligat Comisia la asta este o minciuna stupida sau ticaloasa - la alegere.
  • +2 (2 voturi)    
    se amana (Luni, 23 ianuarie 2012, 12:58)

    gigi [anonim]

    deci situatia ramane tot asa, nu are sens sa va bucurati pana nu dispare aceasta taxa de poluare pentru cei care au platit o taxa(pana in 2007) la acelasi nivel, dar la care nu-i zicea "taxa de poluare". practic cei ce au cumparat masina inainte de 2007 si au platit taxele atunci, le mai platesc o data in momentul cand vand dupa 2012.
    • 0 (0 voturi)    
      se amana in 2012 !!! (Luni, 23 ianuarie 2012, 17:38)

      vio [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Ca sunt ALEGERI in 2012 !!!
      Adica, DUPA ALEFERI va incepe sa functioneze!!!!!!!
      Adica, dupa alegeri, POTOPUL !!!!!!!!!!!!!!
  • -2 (2 voturi)    
    taxa e binevenita! (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:00)

    menandy [anonim]

    De ce trebuie sa suportam toate..."cazanele" in trafic???? De ce trebuie sa le dam de lucru samsarilor????
    Aaaaa....ca nu prea stim cum se cheltuiesc acesti bani, e alta poveste, insa trebuie sa acceptam ca in orice tara civilizata parcul auto trebuie inoit permanent. Multumesc pt . minusurile pe care o sa le incasez de la cei care gandesc simplist!
    • +2 (2 voturi)    
      sa nu exageram (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:32)

      and [anonim] i-a raspuns lui menandy

      Un autoturism nu este totusi masina de spalat, ca sa il dai la gunoi dupa 6 ani. "Cazanele" din trafic pot fi eliminate prin alte metode - o inspectie tehnica riguroasa de exemplu.
    • 0 (0 voturi)    
      Haida de (Luni, 23 ianuarie 2012, 14:54)

      Dan Surpateanu [anonim] i-a raspuns lui menandy

      Cu alte cuvinte, trebuie volens nolens sa cumpar masina noua la fiecare 6 ani, ca asa vrea muschiul tau. Filtrezi putin prin creier ce spui acolo?
      Daca am presupune prin absurd asa ceva, in afara incalcarii Constitutiei, articolul referitor la proprietate, vor exista cateva rezultate chiar haioase.
      - Masina odata ce face 6 ani, nu o voi mai putea vinde in Romania - deoarece nimeni nu o poate folosi. Voi pierde automat bani! Voi vinde doar in strainatate.
      - Importatorii de masini se vor bate care sa scumpeasca mai mult masinile. Eu oricum sunt obligat sa cumpar. Voi cumpara doar din strainatate.
      - Masinile de colectie sunt absolut interzise.
      - Benzina va fi mult mai scumpa, viata se va scumpi deoarece nu va mai fi cumparata in cantitati mari, deoarece nu va mai avea multa lume masina.
      - Strazi nu se vor mai repara, autostrazile vor fi abandonate - ca nu mai are rost, ce sa facem toti eforturi doar pentru cativa bogati? De ce sa platim saracii pentru bogati? Voi prefera sa fac evaziune, si-asa platesc degeaba!
      PS: am 2 masini, o Zafira full options 2008 luata de noua, 36000 euro, si o Mazda 5 2008 motorina, luata sh, 16000 euro. Ambele merg foarte bine, cu un plus pentru cea SH (absolut nici o defectiune, nici un greieras sau martor de bord declansat, cu motorina de Romania). Ce mai zici acum de cazane?
      • 0 (0 voturi)    
        ce vrei de fapt ? (Luni, 23 ianuarie 2012, 15:08)

        kkciosuldelahamangia [anonim] i-a raspuns lui Dan Surpateanu

        masini noi sau ,,cazane'' ? ai postat doua comentarii, prin care te contrazici.
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa auto (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:00)

    C.T.C [utilizator]

    Taxa auto in noua varianta nu se justifica. Trebuie scoasa si lasata exact asa cum a fost pana acum. Acestea sunt lucruri care deranjeaza cu adevarat cetatenii tarii si nu faptul ca nu e ponta premier sau crin presedinte. Pentru asta ar trebui sa se protesteze cu adevarat, deci: "Jos taxa auto! " PS: nu sunt samsar, nu am de vanzare si nici nu voi cumpara vreo masina in viitorul apropiat asa ca sa nu veniti cu comentarii de genul asta la adresa mea.
  • +2 (2 voturi)    
    asta e (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:01)

    canaris [anonim]

    Asta este din ciclul " Sa revizuim totul dar sa nu schimbam nimic ". Bravos nene Borbely curat, murdar.
  • +2 (2 voturi)    
    taxa auto (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:01)

    gigi [anonim]

    asta e pt firmele ce vind masini sh ele cotizeaza si ar fi distruse cu noua taxarii sunt la conducere dar patronii au relatii sus puse . la fel si cu anvelopele de iarna autoturism 4 anvelope obligatorii tir doar pe roti tractoare. va dati seama ca o firma cu 35 40 de tir daca era obligata sa cumpere anvelope pentru toate rotile la cam 400 ron buc ar fi fost falimentata toamna asta dar a dat comision sau mai bine zis spaga si au scapat . eu nu am vaz drumuri blocate din cauza la un autoturism dar de tiruri da
    ar trebui sa fie obligate sa aiba cauciucuri de iarna pe toate rotile. asta a fost hotie pe fata dar daca asa ne place asa avem
  • +1 (1 vot)    
    uite legea nu e legea (Luni, 23 ianuarie 2012, 13:49)

    prodan [anonim]

    Si ce daca o amana un an ? La anul va fi aceeasi situatie tampita. E ca si cum ti-ai construi co casa si ai plati autorizatia de constructie. Apoi daca o vinzi, cumparatorul va trebui sa obtina la randul lui autorizatie de constructie. Initiatorii acestor legi ar trebui sa suporte consecinte (pierderea locului de munca macar) deoarece sunt constienti ca acele "legi" vor fi atacate in justitie iar statul va pierde.
  • +1 (1 vot)    
    Buna (Luni, 23 ianuarie 2012, 14:39)

    geczi kis ioan [anonim]

    ce nesimtit poate fi Borbely asta adica crede ca ne deranjeaza vanzarea masinii mai tare ca taxa auto,tot pe afaceristi ii avantajeaza cica ca sa isi poata vinde masinile intr-un an si nu ii ajuta cu nimica pe oamenii de rand sa nu mai plateasca taxa auto unei masini mai bune si mai putin poluanta fata de cea pe care o are.Rusine celor la putere care stiu sa isi bata joc de popor si conduc tara pentru sa le fie bine nu pentru binele tarii si a popurului ca ei nu fac parte din popor ci fac parte din Dumnezei care conduc lumea....
  • +1 (1 vot)    
    din categoria promisiuni pe margine balconului (Luni, 23 ianuarie 2012, 14:44)

    grig [anonim]

    "...va mai dau o suta de lei..." hehehe ce nashpa e cand nu invatam din istorie
  • +1 (1 vot)    
    taxa auto (Luni, 23 ianuarie 2012, 14:56)

    dan tm [anonim]

    Nici acum nu pricepe bietul Loti ca taxa asta e o aberatie menita sa mulga cetatenii de bani.
    O fi oare asa de greu ca un cap ministerial sa gandeasca ceva de genul:
    impozitul ca o suma de bani pe urmatoarele criterii:
    -categoria masinii( mica,medie,mare)
    -cai putere nu centimetrii cubi,ca astia dau "fitlele"masinii
    -nivelul de poluare
    exemplu:
    mica =50 ron
    80 CP x 1ron/cp= 80 ron
    euro 3=100 ron
    total=230 ron
    Sumele alese sunt aleatorii dar este o formula mult mai aproape de adevar
  • +1 (1 vot)    
    Demisia lui Laszlo Borbely (Luni, 23 ianuarie 2012, 14:57)

    Alin Dolha [anonim]

    Domnule Boc demite-l si pe Laszlo Borbely! Nu este posibil ca un ministru sa faca asemena gafe!
  • 0 (0 voturi)    
    si taxa de solidaritate? (Luni, 23 ianuarie 2012, 20:43)

    angel [anonim]

    pentru cei care au mai multe proprietati? e tot o taxa luata cu japca, fara nici o justificare, decit accea ca prin ordonanta de guvern ei pot sa creasca orice taxa la orice nivel.
  • +1 (1 vot)    
    Sa plateasca borbely (Luni, 23 ianuarie 2012, 20:56)

    gigel [anonim]

    Sa plateasca borbely din buzunarul lui si al acolitilor pentru toate prostiile pe care le-a facut si le face! Toate taxele inapoi + daune materiale si morale!
  • 0 (0 voturi)    
    DEMISIA! (Luni, 23 ianuarie 2012, 21:48)

    I [utilizator]

    Borbely esti in plus!
  • 0 (0 voturi)    
    nu-i (Marţi, 24 ianuarie 2012, 8:53)

    jean [anonim]

    bai ca la alegeri ii voi amana si eu definitiv pe toti astia de au sustinut aceasta taxa. M-am saturat de politicieni care baga mana in buget pana la fund si cand numai sunt bani singura lor solutie este punerea de noi taxe si biruri pe popor.
  • 0 (0 voturi)    
    Noua taxa de poluare (Marţi, 24 ianuarie 2012, 11:49)

    Daniel [anonim]

    Un alt aspect nasol si negandit de guvernanti la momentul introducerii noii legi de taxare a poluarii vehiculelor este acela ca tu ca persoana fizica trebuie sa umblii dupa primul proprietar ce a inscris masina dupa 1.01.2007 si sa il implori sa iti scoata o adeverinta de la fisc precum ca a platit taxa la vremea respectiva si nu si-a luat banii inapoi.Marea prostie la acest aspect este ca intr-o tara precum Ro,in sec 21, cand informatizarea este la un nivel aproximatix maxim,ei nu au o baza de data nationala de unde sa vada acest lucru si tu ca cetatean trebuie sa umblii dupa primul proprietar chiar DACA ACESTA S-A MUTAT ULTERIOR INSTARINARII MASINII LUI IN "HONOLULU".RUSINE!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version