AFP: Dacia, cu modelul sau "low cost", s-a impus pe piata automobilelor

de Corina Ionel     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 septembrie 2012, 18:42 Economie | Auto

Dacia Logan Paris
Foto: Hotnews
Constructorul Dacia a avut nevoie doar de cativa ani pentru a se impune pe piata automobilistica cu autoturismele sale ieftine, succesul datorandu-se unui concept inedit ale carui beneficii ajuta acum compania-mama, Renault, sa se mentina pe linia de plutire intr-o perioada de criza economica, relateaza AFP.

La sapte ani de la lansarea modelului Logan, Dacia prezinta la Salonul Auto de la Paris cea de-a doua generatie de automobile de oras. Totodata, contructorul auto a prezentat o varianta modernizata a modelului Sandero, lansat in 2008.

Conceptul Dacia s-a cladit pe ideea crearii unui autovehicul cu pret scazut, dar care sa dispuna totodata de toate echipamentele necesare.

"Nu este vorba o simpla masina, ci si de un model de afacere de succes", a explicat Arnaud Deboeuf, director al programului "Entry" (Dacia in Europa) al Renault. "Am revazut intreaga structura de costuri si am pastrat doar ceea ce prefera clientul", a precizat reprezentantul Renault.

Concret, Renault refoloseste la maximum piesele existente, le elimina pe cele nefolositoare si comunica in permanenta cu furnizorii pentru reducerea costurilor, fara modificarea caietului de sarcini sau a prototipului.

Astfel constructorul face la economii in toate fazele: productie, logistica, marketing etc.

Aceasta idee nu a fost usor de impus pe piata interna si pe cea externa deoarece contravine curentului actual care favorizeaza luxul, sustine Bernard Jullien, cercetator si coautor al cartii "Epopee Logan", citat de AFP.

Cnd Louis Schweitzer si-a propus, la mijlocul anilor '90, sa dezvolte un automobil robust la pretul de doar 5.000 de euro, putini au fost cei care l-au crezut.

Fostul CEO al Renault a reusit sa impuna proiectul in 1999, cand concernul a cumparat fabrica romaneasca Dacia, marca sub care urma sa vanda aceasta gama in Europa si in zona mediteraneeana.

In acest an, vanzarile  modelelor "Entry" ar urma sa ajunga la un milion de unitati, circa o treime din productia intregului grup Renault.

Gama s-a extins de-a lungul anilor de la Logan si Sandero, la masina de teren Lodgy, lansata in 2012 ca autoturism de familie, si la combi-ul de cinci locuri Dokker si versiunea sa furgon, Dokker Van.

"Nu vom avea niciodata mai mult de zece tipuri de produse", sustine Arnaud Deboeuf.

Gratie succesului formulei, sindicatele au cerut grupului sa repatrieze o parte din productie in Franta, in contextul in care Dacia se produce doar in fabrici din tari cu mana de lucru ieftina, scrie AFP.

In conditiile economice actuale, o astfel de mutare este exclusa pentru ca  ar reduce marjele de pret, a explicat Arnaud Deboeuf.

In incheierea materialului, AFP scrie ca Dacia va avea multe zile de-acum inainte deoarece produsele sale nu au deocamdata concurenta.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4264 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    De acord (Duminică, 30 septembrie 2012, 8:29)

    luxdesign28 [utilizator]

    Sunt de acord si eu ca pentru o perioada de timp Dacia si-a asigurat piata de desfacere.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă