Presedintele Traian Basescu a declarat ca noile modele Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway lansate marti seara pentru piata romaneasca confirma capacitatea Romaniei de a produce masini la varf de tehnologie industriala, el exprimandu-si speranta ca Dacia va deveni "masina Africii", potrivit Mediafax.

"Industria automobilului ne prilejuieste la toti ocazia sa constatam ca putem. Nu e "Yes, we can", dar este un ᅡDa, putemᅡ romanesc", a spus Basescu in discursul sau de la evenimentul Dacia-Renault.

Presedintele a amintit ca in primavara acestui an a avut ocazia sa vada macheta noului model Sandero, iar acum, in toamna, Dacia-Renault deja a lansat acest model pe piata.

"Acesta este un eveniment urias, care confirma capacitatea Romaniei de a produce echipamente si masini la varf de tehnologie industriala", a spus Basescu.

El a subliniat ca noile modele sunt produse in proportie de 80% in Romania, in industria pe orizontala generata de Dacia-Renault.

Presedintele a subliniat ca desi Renault a deschis o uzina Dacia si in Maroc, aceasta nu inseamna ca centrul de greutate al marcii romanesti se va muta in Africa, uzina de acolo asamband in mare parte piese produse in Romania.

"Sper ca Dacia sa devina masina Africii pentru ca este o explozie in vanzarile pe Africa", a spus Basescu, adaugand ca prestigiul si aprecierea pentru marca romaneasca sunt foarte raspandite pe continentul african.

Basescu a tinut sa-si exprime aprecierea si pentru directorul uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe, in contextul in care a amintit ca in calitate de ministru al Transporturilor a avut ocazia sa-si puna in 1998 semnatura pe contractul de privatizare cu Renault.

Presedintele a amintit ca Stroe le-a semnalat in 1998 membrilor Guvernului ca uzina Dacia trebuia privatizata in acel moment cand avea productie si vanzari si nu asteptat sa piarda aceasta pozitie.

"El nu a vrut sa-si tina uzina pentru el, a vrut sa o tina pentru Romania", l-a elogiat Basescu pe Stroe.

Seful statului si-a exprimat aprecierea si pentru compania franceza, deoarece la momentul privatizarii se angajase sa faca investitii de 400 milioane de euro insa in prezent acestea au depasit doua miliarde de euro.

Presedintele a apreciat ca firma franceza a fost onesta cu Romania, cu uzina de la Pitesti, cu sutele de mii de angajati care si-au gasit un loc de munca in aceasta industrie, dar si cu inteligenta romaneasca pentru ca a investit in centrul de cercetare de la Titu, unde inginerii romani angajati acolo au avut ocazia "sa-si exprime creativitatea, iar rezultatele se vad in noile modele lansate azi".

La evenimentul organizat de Dacia-Reunault au participat manageri ai companiei Renault printre care directorul de operatiuni pentru zona Europa si Mediterana si directorul uzinei de la Pitesti.

Evenimentul organizat marti seara a fost dedicat lansarii pe piata romaneasca a celor trei modele, care au fost prezentate in premiera in urma cu o luna la Salonul Auto de la Paris.