Basescu: Dacia va deveni "masina Africii"/ Noile modele Dacia confirma capacitatea Romaniei de a produce masini la varf de tehnologie

de Ionut Baias     HotNews.ro
Marţi, 13 noiembrie 2012, 22:46 Economie | Auto

Presedintele Traian Basescu a declarat ca noile modele Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway lansate marti seara pentru piata romaneasca confirma capacitatea Romaniei de a produce masini la varf de tehnologie industriala, el exprimandu-si speranta ca Dacia va deveni "masina Africii", potrivit Mediafax.

"Industria automobilului ne prilejuieste la toti ocazia sa constatam ca putem. Nu e "Yes, we can", dar este un ᅡDa, putemᅡ romanesc", a spus Basescu in discursul sau de la evenimentul Dacia-Renault.

Presedintele a amintit ca in primavara acestui an a avut ocazia sa vada macheta noului model Sandero, iar acum, in toamna, Dacia-Renault deja a lansat acest model pe piata.

"Acesta este un eveniment urias, care confirma capacitatea Romaniei de a produce echipamente si masini la varf de tehnologie industriala", a spus Basescu.

El a subliniat ca noile modele sunt produse in proportie de 80% in Romania, in industria pe orizontala generata de Dacia-Renault.

Presedintele a subliniat ca desi Renault a deschis o uzina Dacia si in Maroc, aceasta nu inseamna ca centrul de greutate al marcii romanesti se va muta in Africa, uzina de acolo asamband in mare parte piese produse in Romania.

"Sper ca Dacia sa devina masina Africii pentru ca este o explozie in vanzarile pe Africa", a spus Basescu, adaugand ca prestigiul si aprecierea pentru marca romaneasca sunt foarte raspandite pe continentul african.

Basescu a tinut sa-si exprime aprecierea si pentru directorul uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe, in contextul in care a amintit ca in calitate de ministru al Transporturilor a avut ocazia sa-si puna in 1998 semnatura pe contractul de privatizare cu Renault.

Presedintele a amintit ca Stroe le-a semnalat in 1998 membrilor Guvernului ca uzina Dacia trebuia privatizata in acel moment cand avea productie si vanzari si nu asteptat sa piarda aceasta pozitie.

"El nu a vrut sa-si tina uzina pentru el, a vrut sa o tina pentru Romania", l-a elogiat Basescu pe Stroe.

Seful statului si-a exprimat aprecierea si pentru compania franceza, deoarece la momentul privatizarii se angajase sa faca investitii de 400 milioane de euro insa in prezent acestea au depasit doua miliarde de euro.

Presedintele a apreciat ca firma franceza a fost onesta cu Romania, cu uzina de la Pitesti, cu sutele de mii de angajati care si-au gasit un loc de munca in aceasta industrie, dar si cu inteligenta romaneasca pentru ca a investit in centrul de cercetare de la Titu, unde inginerii romani angajati acolo au avut ocazia "sa-si exprime creativitatea, iar rezultatele se vad in noile modele lansate azi".

La evenimentul organizat de Dacia-Reunault au participat manageri ai companiei Renault printre care directorul de operatiuni pentru zona Europa si Mediterana si directorul uzinei de la Pitesti.

Evenimentul organizat marti seara a fost dedicat lansarii pe piata romaneasca a celor trei modele, care au fost prezentate in premiera in urma cu o luna la Salonul Auto de la Paris.


























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1645 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Ceausescu (Miercuri, 14 noiembrie 2012, 0:37)

    taranistu [utilizator]

    era si el fascinat de Africa... Mo Bu Tu Se Se Ko Ku Ni Waza Banga.
    • 0 (0 voturi)    
      nush.... (Miercuri, 14 noiembrie 2012, 1:31)

      Anaconda_ [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      a incerca sa vinzi ceva cuiva nu inseamna sa fii obsedat de persoana respectiva...la scara mai larga persoana respectiva e africa...asta e...
  • 0 (0 voturi)    
    hahahaha (Miercuri, 14 noiembrie 2012, 4:52)

    Wanheda [utilizator]

    Renault is masini de mana a doua in lume iar in cadrul Renault...Dacia e de mana a doua, la fix pentru Africa. Deci unde e inalta tehnologie????
    Pe la nemti, japonezi, americani....in nici un caz la frantzuji, care de proaste ce li-s masinile nu au nimic, NIMIC pe piata americana.
    • 0 (0 voturi)    
      Exact asta voiam sa comentez (Miercuri, 14 noiembrie 2012, 9:04)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Dacia este o masina (foarte) BUNA la un pret (foarte) BUN. Atat. Nu au fost dezvoltate tehnologii revolutionare pt ea.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai informeaza-te (Miercuri, 14 noiembrie 2012, 12:27)

      Un turist [anonim] i-a raspuns lui Wanheda

      Achaeo... ai ramas in urma. Tehnologia a ajuns si la Dacie:
      http://0-100.hotnews.ro/2012/11/12/prima-impresie-noile-sandero-logan-si-sandero-stepway/
      Dacia (si Ford) face cele mai noi motoare in RO.
      Via Franta, cu implant japonez (de la Nissan). Probabil ca n-ai auzit de Renault Sport (nici n-ai cum, voi aveti doar Nascar).
      Nemtii / japii si americanii fac masini bune, dar scumpe. Nu-s cu nimic mai breze decat Dacia.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri