Republica Populara Chineza a fost un gigant al productiei de zeci de ani, dar numai in ultimii 10 ani tara a prins avant la nivel mondial in fabricarea de automobile. Intre timp, productia europeana s-a prabusit sub povara crizei datoriilor suverane, iar cererea locala pentru autoturisme a scazut drastic.

Rezultatul acestor doua tendinte: China ar putea sa produca, la sfarsitul anului 2013, 19,6 milioane de autoturisme si camioane in timp ce Europa este de asteptat sa incheie anul acesta cu o productie de 18,3 milioane de vehicule, arata estimarile a cinci grupuri de cercetare pentru publicatia Financial Times.

Acesta ar fi un moment important in industria auto la nivel mondial. Europa, unde s-a nascut industria auto si care acum un deceniu producea 35 la suta din toate automobilele fabricate la nivel mondial si-a vazut cota de piata cazand la aproape 20 la suta.

O mare parte din productie s-a mutat in China, care a inregistrat o crestere de aproape sapte ori a productiei auto - de la 3,5 la suta in anul 2000 la un prognozat 23,6 la suta pana la sfarsitul anului 2013.

Si, o multime dintre aceste masini raman in China, care la inceputul anului 2009 a depasit, pentru prima data, Statele Unite la vanzarile de vehicule.