Pentru prima data, China va produce mai multe masini decat Europa in 2013

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 3 ianuarie 2013, 7:18 Economie | Auto

Republica Populara Chineza a fost un gigant al productiei de zeci de ani, dar numai in ultimii 10 ani tara a prins avant la nivel mondial in fabricarea de automobile. Intre timp, productia europeana s-a prabusit sub povara crizei datoriilor suverane, iar cererea locala pentru autoturisme a scazut drastic.

Rezultatul acestor doua tendinte: China ar putea sa produca, la sfarsitul anului 2013, 19,6 milioane de autoturisme si camioane in timp ce Europa este de asteptat sa incheie anul acesta cu o productie de 18,3 milioane de vehicule, arata estimarile a cinci grupuri de cercetare pentru publicatia Financial Times.

Acesta ar fi un moment important in industria auto la nivel mondial. Europa, unde s-a nascut industria auto si care acum un deceniu producea 35 la suta din toate automobilele fabricate la nivel mondial si-a vazut cota de piata cazand la aproape 20 la suta.

O mare parte din productie s-a mutat in China, care a inregistrat o crestere de aproape sapte ori a productiei auto - de la 3,5 la suta in anul 2000 la un prognozat 23,6 la suta pana la sfarsitul anului 2013.

Si, o multime dintre aceste masini raman in China, care la inceputul anului 2009 a depasit, pentru prima data, Statele Unite la vanzarile de vehicule.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2243 vizualizari

  • -4 (6 voturi)    
    chinezisme (Joi, 3 ianuarie 2013, 9:27)

    Gemol [utilizator]

    Daca si automobilele sunt facute tot la nivelul calitativ deja demonstrat la absolut toate celelalte produse, atunci pot sa fie pe locul 1 nu in lume, ci in univers, ca tot de chinezisme se vor numi.
    • +2 (2 voturi)    
      ..... (Joi, 3 ianuarie 2013, 9:59)

      bogdanlungu [utilizator] i-a raspuns lui Gemol

      o mare parte din aceasta productie nu apartine producatorilor chinezi. de exemplu vw este unul din marii producatori din china. pe de alta parte, in timp, producatorii locali vor investi din ce in ce mai mult in dezvoltarea unor produse calitative si sigure. mai ales atunci cand se vor decide sa intre in europa.
    • +3 (3 voturi)    
      asa este (Joi, 3 ianuarie 2013, 10:03)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Gemol

      mai bine masina germana la mana a doua, decat chinezism nou.
      De cand am vazut oameni morti in masini Geely, am zis ca nu ma mai sui in masina facuta de chinezi in viata mea.
      Nu vreau sa par snob, dar in materie de masini nemtii domina piata, din punct de vedere calitativ. Vrei siguranta, iti iei masina germana , chiar si second. Vrei ceva ieftin si nesigur, mergi pe Geely.
    • 0 (2 voturi)    
      chinezisme scumpe (Joi, 3 ianuarie 2013, 11:00)

      da_m_n [utilizator] i-a raspuns lui Gemol

      Telefonul pe care-l tii in mana si ai dat echivalentul a doua salarii medii nete lunare in Romania este facut in ... China. Masinile, ca si electronicele, sunt produse automatizat - deci nu conteaza unde sunt facute cata vreme sunt respectate normele de calitate.
      • 0 (0 voturi)    
        ha, ha, ha (Joi, 3 ianuarie 2013, 17:13)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui da_m_n

        Geely este tehnologie occidentala?? Fals, este o masina 100% chinezeasca. Si se vede.
        Plus ca, si un telefon Nokia din perioada de glorie a Nokia, daca era facut in China si nu in Finlanda...degeaba era Nokia.
        Orice produs asamblat in China scade imediat la calitate. In schinb e mult mai ieftin sa produci acolo (salarii mai mici, legislatia muncii ioc, investitii nu protectia mediului nu exista, ....).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri