VIDEO UPDATE Taxa auto va fi inlocuita cu un "timbru de mediu". Guvernul nu a luat insa nicio decizie in sedinta de vineri si nu face comentarii pe subiect

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:14 Economie | Auto

Taxa auto va fi inlocuita cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi si poluante vor plati mai mult, iar detinatorii de vehicule noi vor plati mai putin sau chiar deloc in cazul masinilor hibride si a celor electrice, a spus premierul Victor Ponta in timpul sedintei de Guvern, citat de Mediafax. UPDATE: Sedinta de Guvern s-a terminat la ora 16.30 insa nu s-a luat nicio decizie pe subiect si nici nu se va comunica nimic pana la aprobarea actului final. Mai multe detalii ar trebui sa fie date in cursul acestei zile de ministrul Mediului, Rovana Plumb.

El a precizat, in debutul sedintei de vineri, ca plata pentru acest timbru de mediu va fi calculata in functie de emisia de noxe si capacitatea cilindrica a vehiculului.

'Nu se mai numeste taxa de prima inmatriculare, se numeste timbru de mediu. (...) In primul rand sa tinem cont de emisiile de noxe si de capacitatea cilindrica, sigur consuma mai mult o masina de 5000 (centimetri cubi - n.a.) decat una de 1500. Eu stiu acest lucru din experiente extraguvernamentale. In al doilea rand, masini noi, nepoluante - taxa mai mica, masini vechi, mai poluante - taxa mai mare. Timbru, iertati-ma, trebuie sa ma obisnuiesc cu noua denumire, care si suna si este mai corecta', a declarat, la inceputul sedintei de Guvern, premierul Victor Ponta, citat de Agerpres.


UPDATE: Desi oficialii promiteau ca in sedinta din 4 ianuarie va fi detaliata decizia de schimbare a taxei auto, acest lucru nu s-a intamplat. "Absolut nimic nu s-a intamplat si nici nu facem vreo estimare legata de momentul schimbarii", a spus Andrei Zaharescu, purtatorul de cuvant al Guvernului.

Intrebat ce fac cei care se duc in zilele urmatoare sa-si inmatriculeze masini, el a spus ca nimic nu se schimba, iar "taxa guvernului Boc" ramane in vigoare pana la inlocuirea ei cu "timbrul de mediu" mentionat de premier in debutul sedintei.

"Nu dorim sa facem niciun comentariu pana la aprobarea actului final", a spus purtatorul de cuvant, intrebat fiind ce se va schimba in noua formula. El s-a marginit sa admita ca vom avea o schimbare de titulatura, astfel ca aceasta controversata taxa se va numi "timbru de mediu"

Premierul Victor Ponta a asigurat, in luna decembrie, ca Guvernul va reglementa situatia taxei auto in prima sedinta din 2013, precizand atunci ca taxa de prima inmatriculare va fi inlocuita cu o taxa de mediu raportata mult mai strict la gradul de poluare al unui vehicul.

In luna octombrie, premierul anunta ca sistemul de taxare a proprietarilor de autovehicule va fi modificat incepand cu 2013, prin inlocuirea actualei taxe de poluare auto cu o taxa de mediu, calculata in functie de nivelul de poluare, dar care sa nu fie mai mare decat pretul autoturismului.

El preciza atunci ca un grup de lucru format la nivelul ministerelor Finantelor si Mediului analizeaza in prezent variantele pentru noul sistem de taxare, care sa incurajeze achizitionarea masinilor noi si nepoluante, si ca va fi solicitat acordul Comisiei Europene astfel incat noua taxa care sa fie introdusa de la 1 ianuarie 2013.

Saptamana trecuta, la audierile din Parlament pentru validarea in postul de ministru al Mediului, Rovana Plumb a spus ca taxa auto este o problema sensibila asupra careia se vor aduce precizari noi dupa finalizarea bugetului, ea sustinand ca aceasta sa fie o taxa de mediu, stabilita in functie de nivelul de poluare.

Ca si in anii precedenti, luna ianuarie sta sub semnul incertitudinii si a schimbarii cand e vorba de taxa auto. Marea modificare, despre care  se stia inca de la inceput de 2012, tine de faptul ca de la 1 ianuarie 2013 cumparatorii de masini rulate ce poarta numere de inmatriculare romanesti, si care au intrat in circulatie in tara inainte de 1 ianuarie 2007, platesc taxa pe poluare auto. Mai exact e vorba de masini pentru care NU s-a platit taxa pe poluare auto, intrata pentru prima data in vigoare la 1 ianuarie 2007.

Acum este insa de asteptat ca lucrurile sa se schimbe radical, insa ramane de vazut cand va fi anuntata noua grila de calcul si cand va intra noua lege in vigoare. Pana atunci, cei care vor sa inmatriculeze masini SH sunt in asteptare pe o piata auto care si-asa este in mare suferinta.


Citeste mai multe despre   







  


14043 vizualizari
  • +14 (20 voturi)    
    Meserie (Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:25)

    Electorul [utilizator]

    Cine va suferi mai mult? Votantii USL.
    • 0 (0 voturi)    
      cu forfetarul cine sufera? (Marţi, 8 ianuarie 2013, 10:31)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Electorul

      ....votantii pdl? nuu..suferim cu totii. usl=pdl=coruptie
  • +5 (15 voturi)    
    NU INTELEG.... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:25)

    schroedinger [utilizator]

    ce legatura are cilindreea!
    ce aveti fratilor cu cilindreea??
    calculati emisia de noxe si luati in considerare anul de fabricatie!
    • +5 (13 voturi)    
      Nu inteleg.... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 14:19)

      nichipercea [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Pai cum ce legatura are...are legatura ca un motor de 2,2l diesel are o emisie de CO2 de 280g/km la un Nissan X-trail de exemplu, in timp ce un motor de 1,4l benzina la un Peugeot 206 are emisii de CO2 de 150g/km si am ambele masini in curte, una e din 2006 respectiv Nissanul si una e din 1999 respectiv Peugeotul !!
      Deci automat motoarele mai mari au emisii mai mari chiar daca sunt mai noi de an.
      Ce legatura are anul de fabricatie?...iti arat masini mai vechi cu noxe mici si masini noi cu noxe mari, deci???
      La problema asta trebuie sa vina guvernul cu o rezolvare si trebuie sa mai ia in calcul si impactul pe care o sa-l aiba noua lege in economie.
      • +5 (9 voturi)    
        nu ai explicat nimic (Vineri, 4 ianuarie 2013, 15:19)

        lambda [utilizator] i-a raspuns lui nichipercea

        incepi cu "pai cum ce legatura are... are legatura"
        si apoi explici ca "automat motoarele mai mari au emisii mai mari ".
        In concluzie ce treaba are cu cilindreea? Are cu emisiile! Nu cresc si scad proportional, de aceea trebuie aleasa variabila corecta!
      • +1 (7 voturi)    
        MASINA MEA... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 15:19)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui nichipercea

        Are 2,7 litri, diesel si emite 169 g/km.
        Ceea ce sustii este o tampenie!
        Ia de te uita un pic la gama Highline de la Passat (www.vw.de):
        2.0 TSI 155 kW 6-Gang 7,2 l/100km 169 g/km
        2.0 TSI 155 kW 6-Gang-DSG 7,7 l/100km 180 g/km
        Ambele cu motor benzina de 2 litri (2.000 cmc)!
        Ce zici expertule?
        • +2 (4 voturi)    
          emisii CO2 (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:37)

          nichipercea [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Tu compari un motor 2,2L diesel care e pe X-trail cu unul 2.0L benzina..daca nu stiai iti zic eu ca cele pe benzina au emisii de CO2 mai mici decat cele diesel.
          N-am inteles cine are masina cu motor de 2,7 diesel si are emisii de CO2 de doar 169g/km...zi-mi marca si modelul, vreau si eu :-))
          Daca vrei sa comparam...hai sa comparam modelul nou de Nissan Patrol diesel cu ceva benzinara cu motor de pana in 1,8 L sa vedem ce si cum...sa te aud!!
          • +1 (3 voturi)    
            AI PROBLEME MARI DE INTELEGERE! (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:43)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui nichipercea

            CO2-Emissionen gesamt g/km 224 (238) 250
            Effizienzklasse D
            Asta este pentru Nissan Pathfinder ca Patrol nu mai exista.
            In general dieselul arunca mai putine noxe decat benzina! Nu crezi uita-te pe site-urile germane unde ai de la inceput normele, iar daca vrei un exemplu ia tot de la VW Tiguan de 2 litri (ca 1,8 nu au!):
            2.0 TSI 4MOTION 132 kW 6-Gang 8,5 l/100km 199 g/km
            2.0 TSI 4MOTION 132 kW 7-Gang DSG 8,6 l/100km 199 g/km /
            Deci iata ca o masina pe benzina de 2 litri (180CP) ajunge aproape de o masina de 3 litri (231CP)!
            Deci, las-o cu cilindreea ca nu are relevanta!
            • 0 (2 voturi)    
              AI PROBLEME GRAVE CU REALITATEA (Vineri, 4 ianuarie 2013, 19:38)

              nichipercea [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

              Uite aici, V8 benzina, 5,6L si probabil un pret injurul a 100000E, de asta probabil ai zis ca nu exista Patrol :-)) http://www.auto-bild.ro/noutati/auto/legendarul-model-nissan-patrol-se-intoarce-1628.html ai tot ce vrei, poze de aproape, interior exterior...modelul e lansat in 2010.
              199g/km ti se pare putin la variantele alea in 2L...la Nissan X-trail de 2,2L am scris eu gresit..are emisii de 190g/km, dar tot ce este in jurul valorii de 200g/km sau peste este deja foarte mult in termeni de calcul al taxei in 2012...o sa vedem cat va conta asta in calculul noului timbru de mediu dar cu siguranta ca va conta enorm fiecare gram in plus de CO2 emis pe km parcurs. La Honda Acord de ex, la un motor de 2,2L diesel am vazut emisii in jurul a 150-160g/km deja e altceva.
              Daca se va tine cont de emisiile CO2 e foarte posibil ca la masinile cu motoare mari, si mai cu seama la cele diesel timbrul asta de mediu sa fie mai mare, prea putin cred ca va conta anul de fabricatie...cel mult o sa ia in calcul ce norma Euro are masina..dar nici astea nu sunt legate strict de an!!
      • +3 (7 voturi)    
        da, n-ai inteles (Vineri, 4 ianuarie 2013, 15:30)

        DragosMc [utilizator] i-a raspuns lui nichipercea

        ideea e ca economia in general (cea capitalisto-schizofrenica de azi), si industria auto in particular se sustin din vanzarea de masini noi, nu din trocuri in vitan cu masini rulate. Si atunci oamenii sunt 'chemati' sa sustina aceasta industrie, platind taxe mai mari pe masini mai vechi, nu?
        Ca exista masini vechi care consuma mai putin decat multe noi, e o chestie neinteresanta :)
        • +4 (6 voturi)    
          emisii CO2 (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:48)

          nichipercea [utilizator] i-a raspuns lui DragosMc

          Pai ai pus punctul pe "I"...tocmai aici e problema, de ce prin diverse taxe sunt fortzat sa-mi iau ceva nou daca acel ceva nu e mai bun decat ce e vechi?
          Nu inteleg cum o Dacia Logan noua o sa treaca in fata unei Honda Acord SH daca la emisii CO2 sa zicem prin absurd ca Acordul bate...nu am verificat!
          Guvernantii nostri au o mare problema pe care nu o pot rezolva decat intr-un singur fel...o gaura mare in buget daca se renunta la taxa ilegala care trebuie acoperita cumva...sunt curios sa vad cum anume o sa faca...deocamdata atatia ani statul "s-a imprumutat" de la cetateni prin intermediul acestei taxe, care binenteles a produs blocaje in justitie si oamenii isi castiga dreptul de a-si lua banii inapoi in instante, deci ceea ce au considerat ei ca e o rezolvare a problemei nu a fost decat o amanare cu costuri mai mari, decat daca ar fi gasit o solutie viabila din prima...dar la acel moment am avut niste guvernanti care au vrut doar sa puna mana pe acei bani...si au pus!! Acum se dau cu snowmobilul si-i doare in cot de cine o sa plateasca factura asta!! :-))
    • +7 (11 voturi)    
      sau (Vineri, 4 ianuarie 2013, 14:47)

      was [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Nu am inteles niciodata de ce se calculeaza taxa de mediu prin capacitatea cilindrica a masinii. De exemplu un motor japonez de 2,2 L poate consuma mai putin si poate fi mai "curat" decat o rabla cu capacitatea cilindrica de 1,6L.
      Pe de alta parte, poate ca un motor de 2,2L sa consume mai mult carburant fata de unul cu capacitate mai mic, dar poate ca proprietarul foloseste masina foarte rar. De ce sa platesc pentru masina mea sport cu motor de 2L (folosesc rar, anual apx. 3.500 km) decat unul de 1,4 L (pe care folosesc zilnic, anual 20.000-25.000 km-)?
      Mai corect ar fi sa pe puna taxa de poluare in pretul carburantului, cativa bani/L.
      • +9 (11 voturi)    
        calcul de bun simt (Vineri, 4 ianuarie 2013, 15:22)

        lambda [utilizator] i-a raspuns lui was

        Mi se pare cea mai buna varianta, includerea in pretul carburantului! Toate taxele pentru autoturisme! Plateste cine le foloseste!
      • +1 (5 voturi)    
        emisii CO2 (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:09)

        nichipercea [utilizator] i-a raspuns lui was

        E si aici un adevar http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=226034596&cd=634928609070000000 dar sunt diferente de la caz la caz, e greu de generalizat, normal ar trebui sa se plateasca functie de ce iese pe tzava!!
        • +4 (6 voturi)    
          da (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:30)

          was [utilizator] i-a raspuns lui nichipercea

          Un motor mai mic trebuie sa functioneze la turatii mai mari fata de unul care are capacitate cilindrica mai mare, asa ca nu va fi la fel de fiabil....si asta este bun pentru industria auto.
          Arderea combustibilului in cilindrii are nevoie de un anumit timp (conteaza si compresia), cel mai bine se poate observa la motoarele Diesel, care nu prea pot atinge turatii mai mari de peste 5000 rot/min. Cand creste turatia, scade intervalul de timp al arderii, creste volumul combustibilului partial ars, cresc noxele.
      • +4 (4 voturi)    
        pai, ESTE! :D (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:17)

        codrutza [utilizator] i-a raspuns lui was

        Deja acum FOARTE (in perceptia noastra, a "consumatorului") multi ani a FOST inclusa o "taxa de poluare" in pretul carburantului - ceea ce se face cu "taxa auto" nu e altceva decat "dubla taxare". Si, cum zicea cineva mai sus, nu are de fapt nici o legatura cu "poluarea" (asta e doar un pretext) ci cu... criza masiva cu care se confrunta producatorii de masini.
  • +9 (11 voturi)    
    timbru de mediu (Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:26)

    bogdanlungu [utilizator]

    sa inteleg ca va fi o taxa anuala sau va fi platita la inmatriculare?
  •    
  • +12 (16 voturi)    
    bag-o frate in pretu benzinei (Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:30)

    woe [utilizator]

    ce fac astia e cum sa ne scarpinam la cu doua maini fara sa gasim mancarimea. Ia sa vad, daca i-am pus GPL si nu poluez mai nimic, cum o sa faceti? sau si asta va depaseste? tara de tampiti!
    • +4 (6 voturi)    
      gpl (Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:54)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui woe

      Aiurea, sa crezi tu ca nu poluezi, ca doar GPL nu e apa! GPL este gaz petrolier lichefiat, adica prin ardere da CO2 si apa, la fel ca benzina. Mai pune mina pe o carte!
    • +7 (7 voturi)    
      ...ba pardon... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 14:35)

      ALTAN [utilizator] i-a raspuns lui woe

      ...corect este -guvern si parlament de timpiti...
  • +10 (12 voturi)    
    modelul german (Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:32)

    alexander the great [utilizator]

    Corect. Poluezi mai mult, platesti mai mult. Asa este si in Germania. Exceptie trebuie sa faca masinile de epoca pt. ca nu circuli cu ele zi de zi. Dar si pt. ele trebuie pusa o taxa mai mica. Iar pentru cei care au platit taxa de prima inmatriculare sa sa dea banii inapoi. Masinile sa aiba bulina in parbriz cu norma de poluare, iar cele mai poluante sa aiba interzis in centrul orasului. Este modelul german. Nu este nici el perfect, dar este cel mai aproape de realitate.
    • +6 (8 voturi)    
      este corect ce spui tu... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 14:18)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui alexander the great

      dar ca sa fie si adevarat ar trebui ca aceasta taxa sa se regaseasca cumva in pretul benzinei, altfel nu este normal ca unul cu o masina veche, foarte adevarat care polueaza mult, sa plateasaca o taxa mare dar el sa circule doar la sarbatori...
      poluezi atat timp cat se invarte roata, in rest .. tot saracul va plati mai mult ceva ce nu prea face...
      • +4 (6 voturi)    
        hmm (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:02)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        model german sau australian sau canadian...my ass...ma distreaza ca romanul nostru dezbate ce model sa aibe talpa bocancului care i se pune pe cap, in nici un caz sa dezbata daca e corect sa i se puna bocancul pe cap. Ca de exemplu ia cercetati ce emisie CO2 are un cetatean german pe cap de locuitor si cat are unul roman. Dar nuuu...romanul daca nu are cizma pe gat nu se simte bine.
        • +7 (7 voturi)    
          Modelul canadian (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:22)

          Archaeocyathus [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          O singura taxa care trebuie platita anual....e de fapt pt numarul masinii, ~ 150 CAD pt doua masini de 5.7 litri si 3.2 litri.
          Ce impozit? Taxa de poluare? Vigneta? Taxe de pos sau de autostrada? Nu exista.
          Cat ar fi la noi toate cumulate pt motorizarile astea???? O mica avere ca sa traiasca bine toti varanii si hotii???
    • +1 (1 vot)    
      corect (Vineri, 4 ianuarie 2013, 20:21)

      Gelum [utilizator] i-a raspuns lui alexander the great

      In Germania se plateste anual acest Steuer, si nu doar la prima inmatriculare. In plus, taxa creste pe masura ce trec anii
  • +12 (14 voturi)    
    yeah (Vineri, 4 ianuarie 2013, 13:32)

    Mazeta [utilizator]

    Foarte bine. Taxa sus, burta jos!
    • 0 (8 voturi)    
      mirare (Vineri, 4 ianuarie 2013, 15:56)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mai frate ce tara de masochisti. 7 plusuri....Succese in Coreea de Nord ca acolo va e locul. Sincer poporul roman isi merita soarta...jugul pe gat si o data in zi fan in iesle.
  •    
  • +2 (10 voturi)    
    CORECT! TAXA DE MEDIU, NU DE INMATRICULARE (Vineri, 4 ianuarie 2013, 14:09)

    Johanis [utilizator]

    propunere
    va rog analizati varianta urmatoare:
    euro 5 - 0.10 lei / 100 cmc / an
    euro 4 - 0.20 lei
    euro 3 - 0.30 lei
    euro 2 - 0.40 lei
    euro 1 - 0.50 lei
    non euro - 0.60 lei
    taxa se va plati anual. vechimea autovehiculelor nu influenteaza taxa deoarece nu poate fi estimata perioada in care acesta urmeaza sa polueze. taxa va fi platita de catre toate autovehiculele inmatriculate sau care se inmatriculea in ro indifferent de categoria acestora, exceptie facand cele gen echipare handicap etc. statul va colecta mai multi bani percepand aceasta taxa de la intreg parcul. cuantumul taxei scade considerabil, nu se mai percepe pt urmatoriii sapte ani de functionare cum este actuala aberatie, elimina orice discriminare. ex calcul: un vw passat 1.9 tdi euro 3 (cocosat 131 cp) 2001-2005 - taxa veche 2400 euro cca 10.400 lei (platibili la inmarticulare pt urmatorii 7 ani). taxa noua 1900 cmc x 0.3 lei = 570 lei noi anual. deci cca 4.000 lei pe sapte ani, insa taxa se va plati anual.
    • +3 (5 voturi)    
      emisii CO2 (Vineri, 4 ianuarie 2013, 16:58)

      nichipercea [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Asa ar fi normal, tu ai vazut rezolvarea asta, este cea fireasca, si eu am vazut-o insa cineva nu vrea sa o vada...guvernantii, sa vedem daca vin iar cu aberatii sau vin cu ceva in genul a ceea ce ai zis tu.
      Oamenii nu iau in calcul si impactul unor masuri in economie..aici e mult de discutat, insa pe scurt nu poti sa vii cu aberatii legislative care sa forteze o masa de oameni sa isi cumpere Logan asa numai ca sa mearga bine firma x..in primul rand 90 % dintre oameni nu-si pot permite sa-si ia la 2-3 ani o masina noua, asta spune multe si despre cum ar trebui sa arate legea altfel ne intoarcem la bicicleta si la carutza...vreau sa vad cum ar mai functiona economia fara mobilitatea oferita de transportul rutier.
    • +3 (3 voturi)    
      calcul gresit (Vineri, 4 ianuarie 2013, 23:23)

      jax [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      vezi ca dupa calculul tau, pasatu ala va trebui sa plateaca 5.7 lei nu 5700.
  • +7 (9 voturi)    
    ... (Vineri, 4 ianuarie 2013, 14:43)

    Avion [utilizator]

    De ce nu se poate face ca in Germania? Acolo platesti in functie de cat polueaza, nu conteaza ca e 1.6 sau 6.2
    Ti se lipeste in geam un sticker cu norma de poluare respectata de masina. Acolo iti poti face si upgrade, schimbi catalizatorul pe o masina euro 2, aducand-o astfel la norma euro 4. Taxa corespunzator. Pacat ca suntem o tara de lumea a 3a... nici macar de europa.
  • +8 (12 voturi)    
    Autovehiculele statului nu platesc NIMIC (Vineri, 4 ianuarie 2013, 15:06)

    Animotos [utilizator]

    Am lucrat la ISU si statul nu plateste taxa pe polulare ROvinite si nici macar asigurari pe masinile de interventie. Ei sunt scutiti , numai fraierii restul sunt obligati ! Ca doar noi nu suntem stat ! Interesant ...
    • +10 (10 voturi)    
      ...iar in Elvetia, asigurarea (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:20)

      was [utilizator] i-a raspuns lui Animotos

      In Elvetia, daca ai mai multe masini (sa zicem una mica pt piata si oras, una pt familie si una pt vacanta la munte) atunci platesti asigurarea pentru masina la care costa cel mai mult, la restul nu platesti. Cand am intrebat ce si cum, raspunsul a fost, ca la un moment dat poti sofa doar una din masini, asa ca nu trebuie taxat masina care nu circula.
    • -1 (3 voturi)    
      nu fi (Vineri, 4 ianuarie 2013, 21:00)

      negue [utilizator] i-a raspuns lui Animotos

      Nu fi absurd. Ce naiba, vrei ca statul sa-si plateasca singur taxe ca sa vina sa te salveze cand iti arde casa, sau cand ai fost implicat in vreun accident?
  •    
  • +9 (9 voturi)    
    Dar de ce sa platim o taxa? (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:27)

    Precup [utilizator]

    Modelul gernan, modelul romanesc, modelul de aiurea.

    Bateti apa in piua, dar nu va puneti o intrebare simpla: DE CE SA PLATIM O TAXA? Uitati modelul optim: NICIO TAXA de poluare sau inmatriculare sau altceva. E cel mai bun model. Sunt oricum destule alte taxe si impozite care sunt prea mari si ar trebui reduse.

    REFUZATI SA MAI PLATITI TAXE AIUREA!
    • +3 (9 voturi)    
      si atunci adio programul (Vineri, 4 ianuarie 2013, 17:57)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Precup

      Rabla....ca din taxa auto se finanteaza acest program.
      • +5 (5 voturi)    
        foarte bine! (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:21)

        codrutza [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Si de ce sa se tot dea bani, ca sa se tot umple lumea de deseuri?
        JOS RABLA!!!
      • +6 (6 voturi)    
        Ce e aia pomana de la stat? Adica din banii mei?! (Vineri, 4 ianuarie 2013, 18:27)

        Precup [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Foarte bine, adio! Ce e aia sa iti dea statul pomana cand iti cumperi o masina? Mai grav, pomana e din banii altora.

        Fiecare sa-si gospodareasca banii asa cum stie mai bine, statul sa stea in banca lui, cu taxe mici si impozite putine, pentru ca orice atinge statul se numeste jaf, risipa si faliment.
  • +1 (3 voturi)    
    de ce pomenim de RABLA ??? (Vineri, 4 ianuarie 2013, 20:08)

    nixy [utilizator]

    de ce pomenim noi acum de rabla cand avem niste salarii mizerabile si dabi ne ajungem de la o luna la alta????? parerea mea: sa iesim in strada! chiar am ajuns bataia lor de joc?
    • -1 (3 voturi)    
      SOLUTIA! (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 9:13)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui nixy

      Get another job! Ca de la Viena pana in L.A. asta face lumea care nu se ajunge cu banii: isi cauta a 2-a slujba!
  • +4 (4 voturi)    
    Doamne lumineaza-le mintea, da-le intelepciune (Vineri, 4 ianuarie 2013, 20:34)

    nelu-razvy [utilizator]

    cei care sunt pusi sa gandeasca aceasta taxa sunt niste incompetenti pe care-i platim degeaba. Nu stiu sa adune intr-o taxa de mediu aspectul cel mai corect de taxare a poluarii auto, pentru ca toti care s-au perindat pe acolo au gandi-to din cu totul alte considerente si interese de grup, in functie de persoanele de acolo. Noi suntem de vina ca le acceptam toate matrapazlacurile si prin acceptarea tuturor evenimentelor politice tampite pe care le genereaza. As dori sa intru mult in detalii tehnice dar nu merita unii dintre acestia pentru ca este ca si cum ai bate toaca la urechea surdului. Va spun ca ma uit de multe ori in jurul meu sa vad ,,ce se intampla" si afirm tot de atatea ori ca ma simt din ce in ce mai bine(sper sa intelegeti sensul real al acestei afirmatii pe care il impartasesc si eu).
    Pentru toti cei care isi bat joc de poporul acesta sub diferite forme am o singura vorba de spus, bineinteles care nu-mi apartine, ca sa nu fiu acuzat de plagiat ,, Mergi inapoia Mea satano" (Evanghelia dupa Matei)
  • +6 (6 voturi)    
    Ruguri pe campuri (Vineri, 4 ianuarie 2013, 21:37)

    JohnS74 [utilizator]

    Fratilor, ati uitat de unde am plecat si pentru ce am luptat. JOS TAXA.
    Dupa ce ca avem cel mai mic PIB pe cap de locuitor se mai introduce inca un bir, mai ales pentru cei care nu au bani multi si-si cumpara o masina mai veche. RUSINE. JOS TAXA.
    Inteleg ca trebuie sa se plateasca poluarea dar intr-un cuantum acceptabil, pentru ca suntem o tara saraca.
    Ar trebui sa aprindem ruguri pe campuri din masini vechi care oricum nu se vor mai vinde. JOS TAXA.
  • +1 (1 vot)    
    Va certati toti ca niste fraieri... (Sâmbătă, 5 ianuarie 2013, 8:30)

    dandante30 [utilizator]

    Eu cred ca ideea este urmatoarea: nimeni nu vrea taxa de mediu, taxa de prima inmatriculare, sau timbrul pe care sa si-l lipeasca Ponta pe "mediul" lui! Suntem furati de guvernele noastre mai ceva ca-n codru si noi ne certam unii cu altii! Sa bage astia impozite diferentiate, dar sa ne lase in pace cu taxa, fie ea de prima inmatriculare, de mediu sau timbru... Sanatate maxima tuturor, mai putin celor care ne "tund" de atata vreme...
  • 0 (0 voturi)    
    Timbru Maro . (Joi, 17 ianuarie 2013, 17:09)

    jeery [utilizator]

    Deaca asa socotesc domnii ca contorizeaza pe fiecare in parte cat consuma , si cat polueaza . Atunci sa plateasca ei timbru pt ca au demonstrat inca o data ca sunt incompetenti in a inlatura un rahat facut pe care tot l-au astupat cu alti rahati . Asa ca procese peste procese deoarece acest timbru face discriminari iarasi intre detinatori de autovehicule deoarece nu pot fi contorizati cat polueaza . Simplu cu talonul la pompa se taxeaza , nu ai talon platesti cota cea mai poluanta , nici nu trebuie sa se simta la pretul benzinei Si astfel ar plati toti care ard gazul , da idioti vor banii toti odata asa ca pierd pe inca atata cu incetiniri din alte parti , mult sucesuri cu zic EBA . Si daca fac acest lucru trebuie sa mearga mai departe sa contorizeze arderea de lemne gaz metan si etc , incompetenta multa nu ii pregatita de asa succes deoarece nu stiu cum sa isi adune si bani care le vin pe tava dar minte bani care trebuie sa ii caute , asa ca incearca marea cu degetul si se judeca cu cei care aduc masin de dincolo si in celalalt sens vor avea suprinderea ca nu se mai radiaza masinile dar ele se vand si prin 10 maini si astfel inca o palma la un rahat si taxe mai putine de colectat . Viva viva Romania .


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version