Transportatorii propun inlocuirea actualei taxe de poluare auto cu un impozit anual diferentiat in functie de norma de poluare, emisii si cilindree

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 9 ianuarie 2013, 15:42 Economie | Auto

Controversata taxa de poluare auto ar trebui inlocuita cu o taxa anuala pe model german, una diferentiata in functie de norma de poluare, emisiile de CO2 si de capacitatea cilindrica, arata o propunere a UNTRR (Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania). In 2011. din taxa de poluare auto s-au incasat 365 milioane lei iar in 2012 estimarea este ca incasarile au fost mai mici cu 25-30%, adica 260-270 milioane lei, se mai mentioneaza in comunicat.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

1270 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Taxa anuala ar fi o aberatie si mai mare ! (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 16:01)

    gv [utilizator]

    Taxa anuala ar fi o aberatie si mai mare decat taxa de inmatriculare.
    De exemplu, eu am un Logan de 6 ani cu motor Euro 3 de 1,6 l (emisii de 170 g de CO2/100 km), cu care am mers 8.000 km in 6 ani, deci cam 1.300 km pe an. Deci eu generez cu masina emisii de cca. 2.200 g de CO2 pe an.
    Unul care are o masina cu motor Euro 5 de 1,2 l (emisii de 120 g CO2/100 km) veche de 1 an, dar care merge cu masina 20.000 km pe an, genereaza cca. 24.000 g de CO2 pe an, deci de 11 ori mai multe emisii poluante.
    Impozitul anual platit de el, care polueaza de 11 ori mai mult, va fi probabil un sfert din cel platit de mine, caci masina lui e mai noua si are motor Euro 5, ceea ce genereaza situatii aberante, in care cel care polueaza de zeci de ori mai mult va plati un impozit mult mai mic.
    Singura taxa de poluare echitabila, proportionala strict cu poluarea generata de o masina, ar fi una inclusa in pretul combustibilului, fiindca poluarea generata e direct proportionala cu cantitatea de combustibil pe care o consumi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă