Tot nu avem o noua taxa auto. Ministrul mediului a mai cerut o amanare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 9 ianuarie 2013, 16:07 Economie | Auto

Nici in sedinta de Guvern de miercuri nu s-a luat o decizie in legatura cu noua varianta a taxei de poluare auto fiindca ministrul mediului, Rovana Plumb, a mai cerut o amanare, a declarat vicepremierul Liviu Dragnea la finalul sedintei. Actuala taxa de mediu va fi inlocuita cu un nou concept, un asa-numit timbru de mediu, insa guvernantii nu au dat nicio informatie in legatura cu ce se va schimba.

Oficial nu se stie in ce va consta acest timbru de mediu, insa o varianta des vehiculata este inlocuirea actualei taxe de poluare auto cu un impozit anual care sa fie platit de toti proprietarii de masini.

Noua taxa de mediu nu este in acest moment definitivata, urmand ca decizia de adoptare a ei sa fie luata in urma unei dezbateri declara luni ministrul Rovana Plumb. 'Noua taxa, in momentul in care va fi definitivata, va fi facuta publica. Vreau sa asiguram ca nu se va lua nici o decizie decat dupa o dezbatere publica', preciza ea.

Ministrul Mediului adaugase ca acest concept al timbrului de mediu se are in vedere a fi finalizat la adoptarea bugetului pe acest an. Rovana Plumb mai spunea ca principiul de baza in acest sens este cel potrivit caruia poluatorul plateste.

Premierul Ponta declara miercuri ca banii incasati din aplicarea acestei taxe nu ajung la bugetul de stat, ci sunt utilizati pentru plata datoriilor.

"Azi iarasi discutam despre taxa auto pana gasim solutia. Partea cea mai proasta cu aceasta taxa auto este ca de fapt noi nu o sa incasam nici un leu pentru bugetul de stat, ca tot ce o sa incasam, o sa platim datoriile, restituim taxa incasata de domnul Boc. Deci nu facem altceva decat sa mai luam de la oameni ca sa dam la oameni ce le-a luat Guvernul trecut. Sa nu isi inchipuie cineva ca taxa auto o sa o punem la buget, ca nu o punem, din pacate, la buget", spunea Victor Ponta.

Oficialii promiteau ca in sedinta din 4 ianuarie va fi detaliata decizia de schimbare a taxei auto, insa acest lucru nu s-a intamplat nici atunci si nici in sedinta din 9 ianuarie.

Ca si in anii precedenti, luna ianuarie sta sub semnul incertitudinii si a schimbarii cand e vorba de taxa auto. Marea modificare, despre care  se stia inca de la inceput de 2012, tine de faptul ca de la 1 ianuarie 2013 cumparatorii de masini rulate ce poarta numere de inmatriculare romanesti, si care au intrat in circulatie in tara inainte de 1 ianuarie 2007, platesc taxa pe poluare auto. Mai exact e vorba de masini pentru care NU s-a platit taxa pe poluare auto, intrata pentru prima data in vigoare la 1 ianuarie 2007.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

4537 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    O taxa anuala ar fi si mai aberanta ! (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 16:18)

    gv [utilizator]

    Taxa anuala ar fi o aberatie si mai mare decat taxa de inmatriculare.
    De exemplu, eu am un Logan de 6 ani cu motor Euro 3 de 1,6 l (emisii de 170 g de CO2/100 km), cu care am mers 8.000 km in 6 ani, deci cam 1.300 km pe an. Deci eu generez cu masina emisii de cca. 2.200 g de CO2 pe an.
    Unul care are o masina cu motor Euro 5 de 1,2 l (emisii de 120 g CO2/100 km) veche de 1 an, dar care merge cu masina 20.000 km pe an, genereaza cca. 24.000 g de CO2 pe an, deci de 11 ori mai multe emisii poluante.
    Impozitul anual platit de el, care polueaza de 11 ori mai mult, va fi probabil un sfert din cel platit de mine, caci masina lui e mai noua si are motor Euro 5, ceea ce genereaza situatii aberante, in care cel care polueaza de zeci de ori mai mult va plati un impozit mult mai mic.
    Singura taxa de poluare echitabila, proportionala strict cu poluarea generata de o masina, ar fi una inclusa in pretul combustibilului, fiindca poluarea generata e direct proportionala cu cantitatea de combustibil pe care o consumi.
    • +4 (4 voturi)    
      mai nene (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 20:26)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui gv

      deja sunt o gramada de taxe in benzina, cite sa mai bagam ? pina cind sa mai platim si pt. bancorex ? caci si ,,falimentul'' acestei banci, e acoperit de o taxa in benzina, si de drum... si de...si de...
      normal trebuie anulata, e o taxa ilegala, protectionista si discriminatorie, punct.
      • +4 (4 voturi)    
        taxa anuala este aberanta (Joi, 10 ianuarie 2013, 8:52)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        si din alt punct de vedere:
        - cei care au platit taxa de prima inmatriculare ce vor face ???
        cei care nu au apucat sa o recupereze prin proces, sau care au pierdut, sau cei de acum mai multi ani ??

        taxa auto ar fi fost IN PRINCIPIU ANUALA daca se facea de la inceput asa, acum e deja prea tarziu, a ajuns o corvoada, o idiotenie de proportii
    • 0 (0 voturi)    
      exemplul Elvetiei (Joi, 10 ianuarie 2013, 22:04)

      a62 [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Elvetia , cand a inceput constructia de autostrazi , prin referendum a decis majorarea pretului benzinei , dupa constructia lor , a facut din nou referendum , sa scada sau nu pretul benzinei . Poluatorul plateste , chiar daca sta cu masina in garaj , e o decizie aberanta , care va genera noi procese . In plus , pentru masina cumparata , am platit deja taxa de poluare , daca nu mi se va recunoaste acest lucru , voi contesta in instanta oice taxa suplimantara . Singura taxare echitabila , de poluare , de drum , etc trebue inclusa in pretul combustibulului , mergi mult , consumi mai mult , poluezi mai mult , uzezi mai mult drumul .
  • +9 (9 voturi)    
    ? (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 16:51)

    JG [utilizator]

    1. Toti care au fost in opozitie au criticat aceasta taxa (existenta sub mai multe denumiri cret1ne).
    Dar cum au venit la putere ... au mentinut-o.
    RUSINE!

    2. Indiferent ce va fi, oricum ramine o nedreptate.
    UNII deja au platit o taxa uriasa; altii n-au platit inca nimic.
    O uniformizare nedreapta va genera un nou lant de procese, pina la nivel european.

    PS. Oare de ce MEREU avem la conducere t1mpiti sau spagari?
  • +1 (1 vot)    
    intrevad urmatoarea taxa ! (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 18:30)

    civalco [utilizator]

    Datoria statului catre cei care au adus masini sh din strainatate este de circa 400 mil euro (asa se vorbeste!!!). Parcul national de automobile este de aproximativ 4,5 mil unitati. Rezulta ca o taxa medie de 100 euro/ masina/an va putea plati datoria catre cei care au platit taxa instituita ilegal, inca din primul an, urmand ca apoi, sa se treaca la o incasare neta la buget ( de mediu sau de ce o fi el) de 400 mil euro/an numai de la detinatorii de autovehicule. Asta ar insemna ca media de 100 euro sa corespunda capacitatii cilindrice medii corelata cu nr de autovehicule cu o capacitate anume. De aici vor putea face taxarea pentru cele mai mici cu o taxa mai mica si pt cele mai mari cu una mai mare. de ex la 1200 cmc 50 euro/ an iar la 2000 cmc 150 euro/an. Aceste valori vor putea fi corelate si cu norma de poluare care va marii sau micsora noua taxa.
  • +2 (2 voturi)    
    Din nou se da vina pe altii (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 18:33)

    Mihail_AD [utilizator]

    Daca dl. prim ministru s-a angajat sa faca o fapta buna si sa ii despagubeasca pe cei dezavantajati anul trecut, ar fi mai elegant sa mearga cu binefacerea pana la capat, gasind surse de finantare, in loc sa ii pagubeasca pe toti posesorii de autoturisme, si bugetul pe deasupra.
    Oricum, este de admirat intuitia: desi nu se stie care va fi valoarea taxei, se stie ca ea va acoperi sumele colectate de guvernul anterior. Probabil ca dupa ce acestea vor fi platite se renunta si la acest timbru.
    Ceea ce deschide un nou orizont: s-ar putea, prin aceeasi metoda, da inapoi toate impozitele incasate de guvernele Boc, dupa care romanii nu vor mai avea nevoie sa plateasca taxe si impozite.
  • +1 (1 vot)    
    Din nou se da vina pe altii (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 18:33)

    Mihail_AD [utilizator]

    Daca dl. prim ministru s-a angajat sa faca o fapta buna si sa ii despagubeasca pe cei dezavantajati anul trecut, ar fi mai elegant sa mearga cu binefacerea pana la capat, gasind surse de finantare, in loc sa ii pagubeasca pe toti posesorii de autoturisme, si bugetul pe deasupra.
    Oricum, este de admirat intuitia: desi nu se stie care va fi valoarea taxei, se stie ca ea va acoperi sumele colectate de guvernul anterior. Probabil ca dupa ce acestea vor fi platite se renunta si la acest timbru.
    Ceea ce deschide un nou orizont: s-ar putea, prin aceeasi metoda, da inapoi toate impozitele incasate de guvernele Boc, dupa care romanii nu vor mai avea nevoie sa plateasca taxe si impozite.
  • +3 (5 voturi)    
    Mai sunt si altele de luat in calcul (Miercuri, 9 ianuarie 2013, 21:04)

    Tuti [utilizator]

    Mai sunt si alte aspecte de luat in calcul:
    Daca se merge pe ideea ca poluatorul plateste el trebuie sa plateasca cat polueaza. Acest lucru este greu de estimat pentru ca sunt persoane care desi poseda o masina , nu o fololosesc zilnic sau nici macar saptamanal. Sunt persoane care folosesc masina in anumite perioade din an, vezi concediu. Este dreptul fiecaruia sa foloseasca cum si cand crede masina. Deci in situatii de acest fel eu cred ca trebuie facuta o diferenta. O solutie ar fi ca plata sa se faca in functie de timplul de utilizare. Deci putem spune ca daca am asigurat masina pentru 3 luni din an sau 6 luni din an inseamna ca eu "voi polua" numai timp de 3 luni sau 6 luni. Ce am expus este un punct de vedere sau o idee pentru a putea spune ca "poluatorul plateste". Altfel ce poluare va produce masina unei persoane care nu se foloseste de aceasta. Repet ca este dreptul fiecaruia sa foloseasca bunul propriu asa cum si cat il tin buzunarele pana la urma. Pentru faptul ca o detine deja el plateste un impozit anual.
    • +2 (2 voturi)    
      este posibil (Joi, 10 ianuarie 2013, 13:28)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Tuti

      prin introducerea ei in pretul benzinei, dar deja exista o taxa de poluare introdusa in pretul benzinei!
  • +2 (2 voturi)    
    o noua ioncalcare a constitutiei? (Joi, 10 ianuarie 2013, 10:02)

    micxandru [utilizator]

    Schimbarea denumiri taxei auto nu-i confera legalitate si va genera o noua serie de procese .deci o si mai mare ,, datorie..in plus Apare o dubla taxare pentru cei care au platit o taxa de inmatriculare. in cazul in care va fi perceputa ca si impozit .personal voi intenta un proces nu pentru ca am platit taxa de inmatriculare ci pentru Dubla taxare .a unui singur autoturizm.
  • 0 (0 voturi)    
    timbru mediu (Joi, 10 ianuarie 2013, 22:36)

    lumigumy [utilizator]

    Am platit taxa de emisii poluante pt. o skoda fabia din 2007 adusa din Italia si am inmariculat-o in decembrie 2012. Ce voi plati eu in continuare? Va putea ponta sa ma diferentieze de altii?
  • 0 (0 voturi)    
    Curiozitate (Joi, 10 ianuarie 2013, 23:09)

    bughishor [utilizator]

    Ce au facut astia acolo pana acum de cer amanari?? Nu e de parca ieri a aparut problema cu taxa auto. Chiar pana acum nu s-a gandit nimeni la asta? Si cand vreodata in viata asta voi vedea Guvernul sa ceara opinia cetatenilor pentru taxele impuse? Democratie = puterea poporului...dar mai tine minte cineva cand la noi stanga=dreapta?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine greseste Plateste (Vineri, 11 ianuarie 2013, 8:31)

    micxandru [utilizator]

    Aceasta sintagma ar trebui folosita de poporul roman CINE GRESESTE PLATESTE. in loc de cine poluiaza plateste.De ce sa plateasca tot contribuabilul greselile facute de guvernul Boc ? Aceste datorii rezultate din incalarea constitutiei in ce priveste taxa auto, trebuie platite de persoanele care le-au facut si nu de la Buget ,Domnul Ponta trbuie sa-i puna pe vinovati sa plateasca, si nu tot pe cetateanul nedreptatit printr-o noua nedreptate.ATUNCI NU S-AR M-AI FACE GRESELI.
  • 0 (0 voturi)    
    Vinovatii sa plateasca (Vineri, 11 ianuarie 2013, 8:41)

    micxandru [utilizator]

    Nu cetateni sunt vinovati ca sunt obligati la plata unei taxe ilegale. cine incalca legi nationale s-au europene sa plateasca atunci cind creaza prejudicii .Mie ca si cetatean asa mi se intimpla. cind nu port centura de siguranta nu guvernul plateste amenda. si nu se achita de la bugetul de stat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă