Rovana Plumb: Nu ma intrebati despre nivelul noii taxe auto pentru ca acestea fac obiectul consultarilor tehnice cu asociatiile de profil

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 17 ianuarie 2013, 11:15 Economie | Auto

Ministrul Mediului a prezentat in sedinta de Guvern de miercuri doar conceptul timbrului de mediu ce va inlocui actuala taxa pe poluarea auto, insa valorile acestei noi taxe nu au fost stabilite, ci inca se discuta pe tema asta, a spus ministrul Mediului, Rovana Plumb, citata de Agerpres. In calculul noii taxe nu se va mai tine cont de cilindree, ci de emisiile de CO2, insa cuantumul va scadea la masinile Non-Euro, Euro 1 si Euro 2 fata de valoarea din prezent, pe ideea ca acele masini vor mai polua doar cativa ani.

Noua taxa de mediu, ce va purta numele de 'Timbru de mediu', va lua in calcul in intregime emisia de CO2, nu va mai taxa si capacitatea cilindrica a masinii si se va aplica numai autovehiculelor cu pana la opt locuri, a declarat pentru Agerpres, Rovana Plumb, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice.

'Incepand din zilele urmatoare, vom avea consultari cu toate asociatiile de profil. O sa intre /timbrul de mediu, n.r./ in dezbatere publica dupa ce vom finaliza aceste consultari tehnice. Miercuri am prezentat in sedinta de Guvern conceptul pe care mergem, acela de a institui acel timbru de mediu care sa fie un instrument clar de reducere a poluarii. Fata de vechea taxa, noutatea consta in faptul ca, in calculul sau, se ia in intregime emisia de CO2 si nu se mai taxeaza cilindreea.

Actuala formula de calcul are in proportie de 30% emisia de CO2 si taxeaza si cilindreea, iar cea noua are in intregime emisia. Nu ma intrebati de nivele de taxa pentru ca acestea fac obiectul consultarilor tehnice cu asociatiile de profil. Masinile putin poluante vor plati mai putin, masinile mai poluante vor plati mai mult in urmatorul fel: Euro 6, hibridul si electricele sunt scutite de plata acestui timbru de mediu. Timbrul de mediu se aplica numai categoriilor de autovehicule M1 (cele pana cu pana la opt locuri, n.r./, iar celelalte categorii raman sa plateasca in conformitate cu prevederile Legii nr. 9/2012 care este in vigoare. O alta noutate este faptul ca se va plati o singura data pe toata perioada de viata a masinii si urmeaza sa se stabileasca cine va plati, dar teoretic trebuie sa o plateasca cel care cumpara pentru ca el va folosi acest autovehicul care polueaza'
, a afirmat ministrul Mediului.

Oficialul a precizat, totodata, ca in cazul masinilor non-euro, Euro 1 sau Euro 2 taxa ce urmeaza sa fie achitata va fi mult mai mica decat in prezent.

'Pentru categoriile de masini cu tehnologii mai vechi, unde acum se aplica o taxa aberanta, categoriile de autovehicule cu norma de poluare 2, 1 sau non-euro, va fi o taxa mult mai mica decat aberanta taxa care se plateste in momentul de fata. Si asta din doua motive: din punct de vedere al mediului, avem o data faptul ca aplicandu-se timbrul de mediu doar pe durata de functionare a automobilului, cu cat masina este mai veche, durata de viata se scurteaza si atunci el se apropie de deseu. In al doilea rand, daca apoi reducem acest cuantum al taxarii acestei grupe de masini, evitam un blocaj pe piata in vederea achizitionarii masinilor mai putin poluante. Vrem sa innoim parcul auto pentru ca mergem pe trendul Uniunii Europene de a reduce emisiile poluante', a explicat Rovana Plumb.

Premierul Victor Ponta preciza, miercuri, in debutul sedintei de Guvern, ca timbrul de mediu se va plati o singura data, in functie de emisiile de dioxid de carbon ale masinii si a calificat drept 'aberant' coeficientul de depreciere aplicat la automobilele vechi.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3782 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    ... (Joi, 17 ianuarie 2013, 11:41)

    a.nonim [utilizator]

    Daca scopul este reducerea emisiilor poluante si nu incasarea banilor la buget sau subventionarea producatorilor si importatorilor de autoturisme prin rabla de program, atunci de ce nu se acorda subventii si pentru cei care ar fi dispusi sa-si monteze catalizatoare sau filtre de particule la o masina mai veche, nu doar pentru cei care cumpara masini noi?
  • +5 (5 voturi)    
    va intreb altceva , domna ministru, (Joi, 17 ianuarie 2013, 11:42)

    furioasa [utilizator]

    1.Cum poate acesta taxa sa fie , citez : "un instrument clar de reducere a poluarii " ? Cum vor fi folositi banii din taxa pentru reducerea poluarii ? Explicati-ne.
    2.Daca se aplica o singura data, cum vine aceea ca , citez : "doar pe durata de functionare a autovehiculului " ? Daca vand masina dupa 1 an de folosire imi restitue cineva cota parte din taxa ?
    • +3 (3 voturi)    
      doamna draga,..... (Joi, 17 ianuarie 2013, 13:15)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui furioasa

      .....din banii luati de la fraieri, smecherii vor reduce poluarea cumparandu-si pentru uzul lor personal masini hibride care polueaza mult mai putin iar din banii ramasi, se vor duce impreuna cu familia (amanti, amante) prin zonele "nepoluate" ale planetei, pentru a se "documenta".
      In ceea ce priveste cea de a doua intrebare, va anunt ca "ei" au venit ca sa ia, nu sa dea ; Asa ca, ramane cum s-a stabilit - prostul plateste, smecherul primeste !
  • +5 (5 voturi)    
    metalica (Joi, 17 ianuarie 2013, 11:53)

    Eugen_ [utilizator]

    As dori ca dna Plumb sa ne spuna si noua, fraierilor care-i platim pe guvernanti, despre ce asociatii de profil e vorba. Cumva de APIA? Pai ce interes au aia in stabilirea unei taxe echitabile si proportionale pentru masinile second hand?

    Cum ramane cu dezbaterea publica? Nu ca v-ar interesa...
  • +6 (6 voturi)    
    fix aceeași taxă ca înainte (Joi, 17 ianuarie 2013, 12:29)

    andreescu [utilizator]

    Nu știu dacă mai realizează cineva că este exact aceeași taxă de primă înmatriculare cu alt nume, "timbru de mediu".

    De altfel, este singura variantă posibilă care să îndeplinească cele două condiții pe care le vrea guvernul:
    1) să fie conformă cu Tratatul de aderare la U.E. (nu permite taxe discriminatorii, cu efect echivalent unor taxe pe import)
    2) să protejeze vînzările de autovehicule noi

    Toate formele taxei începînd de la 1 ianuarie 2007 au avut ca scop primordial protejarea vînzărilor de mașini noi, un scop ilegitim (din punct de vedere al unei piețe libere, al concurenței), mascat sub un pretext legitim ("poluare", "mediu").

    Din păcate nu am văzut niciun articol în presă care să consemneze această realitate. Tot ce aruncă guvernul (toate guvernele de după 2007 au susținut APIA: Tăriceanu, Boc, acum Ponta), e preluat din zbor de presă, și mascînd abil sub diverși termeni: "taxă de înmatriculare", "taxă de mediu", "taxă de poluare", "principiul 'poluatorul plătește'", mai nou, "timbru de mediu", interesele unei industrii au în continuare prioritate față de interesul general.
  • +4 (4 voturi)    
    La Mediu noxele de Plumb fac rau la sanatate (Joi, 17 ianuarie 2013, 12:41)

    uluit [utilizator]

    Dupa modul in care si-a prezentat studiile de management, tot asa o sa prezinte si taxa de poluare. Se aplica metoda de "imbarligare", prin persuasiune a unor termeni, si complicare a logicii, pana in momentul in care nu va mai intelege nimeni.

    "În CV-ul postat pe site-ul Ministerului Mediului, Rovana Plumb menţionează că a studiat în 1999 la George Washington University SUA, dar nu mai spune că a obţinut o diplomă. Rovana Plumb a declarat că a obţinut certificatul în urma unui curs de o saptamana, două. A mai declarat că este foarte mândră de aceasta "diploma". "Am urmat un curs în cadrul Universităţii George Washington. În cadrul Universităţii funcţiona un centru de dezvoltare profesională, aşa cum este menţionat şi pe diplomă. Diploma am prezentant-o, este mândria mea."

    Universitatea George Washington a confrmat ca nu-i o "Diploma" ci un "Certificat".
  • +2 (2 voturi)    
    Da normal d-le (Joi, 17 ianuarie 2013, 12:51)

    Zummm [utilizator]

    Ce o bateti la cap pe saraca d-na ministru Ea stie ca trebuie sa-i serveasca lui nenea Tonta niste bani la buget Ca acumv ine vremuri grele cu aia 122 de...papusi
  • +2 (2 voturi)    
    adica vrea sa zica ca vrea sa impiedice E4 (Joi, 17 ianuarie 2013, 13:42)

    rakleta [utilizator]

    ... sa impiedice comercializarea de autovehicole cu euro 4 ? Ce are a face asta cu mediu ?
  • +2 (2 voturi)    
    da' de ce electricele sunt scutite??? (Joi, 17 ianuarie 2013, 15:23)

    costache2 [utilizator]

    Nu inteleg de ce electricele si hibridele vor fi scutite de timbru? Hibridele nu polueaza si ele? Iar electricele vor fi cumva alimentate de la ... panouri solare?
  • +1 (1 vot)    
    O mare nedumerire (Joi, 17 ianuarie 2013, 17:15)

    Glanetasul [utilizator]

    De ani de zile suntem terorizati de taxa asta fiecare guvern venind cu fel de fel de justificare care mai decare mai idioate.
    Un lucru este evident. Nu orice polueaza plateste.
    Daca va uitati cu atentie la cateforia autovehicolelor platitoare carora se aplica aceasta taxa o sa regasiti DOAR masinile cu max.8locuri.
    Pai cele care au mai mult de 8locuri NU polueaza?
    Microbuzele ,harburile de 20ani care misuna zi de zi prin Bucuresti NU polueaza?
    Este taxa de poluare sau nu?
    Este corecta aceasta taxa?
    Este discriminatorie, este platita doar de catre o anumita categorie de romani.
    • +1 (1 vot)    
      Rectificare (Joi, 17 ianuarie 2013, 17:34)

      Glanetasul [utilizator] i-a raspuns lui Glanetasul

      Rectificare la cele scrise anterior.
      Si pentru vehiculele comerciale se plateste o taxa dar este Derizorie, desi vehiculele comerciale sunt harburile care umplu strazile si polueaza cel mai mult.
      De exemplu actuala taxa (si mai mult ca sigur asa va fi si urmatoarea, pt ca asa este de cand a fost introdusa) pentru un vehicul din categoria M1-euro2>14ani cu 1900cmc taxa este de 1750euro.
      Pentru un vehicul N3 de 12t ,tot euro2 >14ani cu 3000cmc taxa este de 600euro.
      In concluzie, taxa aceasta nu are nici un fel de legatura cu poluarea. Este un bir pt a strange bani la buget, un bici prin care fiecare guvern a adunat bani pt a astupa gaurile negre.
  • 0 (0 voturi)    
    Petitie la Fisc...impozit (Joi, 17 ianuarie 2013, 20:14)

    A-lex [utilizator]

    Guvernul roman, nestiind pe ce sa mai puna impozit, s-a gandit sa puna impozit
    pe f...t. Un om al muncii, pe nume Ion Pendula, impotent fiind, face
    urmatoarea petitie la fisc:

    “Subsemnatul, Ion Pendula,
    Om al muncii fara p...,
    Cer sa nu platesc tribut,
    Pentru ca nu pot sa f...!!!”

    Vine promt si raspunsul de la fisc:
    “Draga domnule Pendula,
    Om al muncii fara p....,
    Cat exista deget, limba,
    Legea tarii nu se schimba!!!”


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version