Noua taxa auto este mai mare pentru masinile Euro 3 si 4, dar de zece ori mai mica pentru cele non-Euro. Vezi exemple pentru cele mai populare modele

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:46 Economie | Auto

Exemple pentru cele mai populare masini SH
Foto: Ministerul Mediului
​Conform formulei noi taxe auto, numita acum timbru de mediu, cuantumul pentru masinile Euro 3 si Euro 4 va creste in medie cu 10%, si in unele cazuri chiar si cu peste 50%, iar la Euro 2 taxa scade cu 60%, iar la masinile non-Euro va fi de zece ori mai mica, arata proiectul de ordonanta pentru modifcarea legii 9/2012. Taxa va fi platita la vanzare si pentru masinile inmatriculate in tara inainte de 2007.

Timbrul de mediu mentine aceleasi cote din prezent pentru masinile cu tehnologie Euro 5 si creste in medie cu 10% cotele pentru masinile cu tehnologii Euro 4 si Euro 3, care se vor afla in circulatie mult timp si deci vor polua o perioada indelungata, spun cei de la Mediu.

Pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro), pentru ca este vorba de masini mai vechi, cu durata mult mai mica de functionare (pana la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va scadea. Se ia ca referinta valoarea actuala a taxei, si scaderea este de 60% pentru masini Euro 2, 80% pentru masini Euro 1 si 90% pentru masini non-euro.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

18515 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Pai .... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:34)

    dorian65 [utilizator]

    Pai cred ca samsarii de masini second hand au facut donatii la partid.
    De acum se da drumul la rable si la spagi la RAR.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce prostie (Joi, 24 ianuarie 2013, 4:04)

      Catalin200 [utilizator] i-a raspuns lui dorian65

      Cred ca mai degraba samsarii de masini noi umfla buzunarele "ingerilor".
      Cele mai cautate masini SH - alea euro 3 - euro 4 au devenit acum mai scumpe. Adica acelea pe la 4-6 mii de euro - pretul de pornire al unui Logan.
      Si ce atitudine ai fata de concetatenii tai romani. Cine "da drumul" la rable? Nu crezi ca romanii cumpara acele masini din propria lor vointa? Ai vrea sa le spui tu ce masini sa cumpere?
      In ultimul rand, sa nu ne facem iluzii. Un roman castiga pe an in jur de 4000 E, din care o buna parte se duce pe mancare. Un american, de exemplu, castiga in medie undeva la 40000 usd pe an, din care o mica parte se duce pe mancare. Un VW Passat nou nout in State costa in jur de 20.000 usd. Este ca si cum un VW Passat nou nout in Romania ar costa sub 2000E. Poti sa iti imaginezi asa ceva?
    • 0 (0 voturi)    
      Sant si samsari de masini noi???? (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:18)

      zanzzara [utilizator] i-a raspuns lui dorian65

      dorian65,eu sant un asa numit de tine ,,samsar''.Eu sant unul dintre fraierii care calatoresc mii de kilometri saptamanal,in orice conditii metereologice,riscandu-si viata si banii pentru unul ca tine care vrea sa-si cumpere o masina si care in targ vine sa-mi faca mie capul mare ca masina are o zgarietura ici colea,ca e scumpa masina etc etc.Deci nu da tu lectii de moralitate dorian ca nu stii ce vorbesti.Primii loviti vor fi clientii acelor categorii de SH pe care guvernul Ponta le-a ,,ginit'' ca fiind segmentul cel mai solicitat de cetatenii acestei tarisoare si anume Vw,Opel,Audi si Bmw,euro 3 si euro 4,cele mai reusite si printre cele mai nepoluatoare SH-URI(ama refer la motorizarile diesel).Eu unul nu am adus si nu voi aduce niciodata ,,tomberoane'' cum le numesc eu.Taxa il impovareaza pe cetateanul care-si permite o masina de 5-7ooo de euro.Si nu cred ca te incurca pe tine ca eu,pe banii mei,munca si riscul meu castig cateva sute de euro pe luna.
  • 0 (2 voturi)    
    Unde sunt exemplele ... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 18:29)

    Addtru [utilizator]

    ...”pentru cele mai populare modele” ?!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa aberanta la masinile Euro 3 ! (Joi, 24 ianuarie 2013, 12:09)

    gv [utilizator]

    Taxa de poluare pentru un SUV cu motor de 3,0 litri Euro 1 din 1993 va fi de sub 1.000 de euro, iar pentru un Logan cu motor de 1,6 litri Euro 3 din 2006 va fi de 2.300 de euro , deci mai mult decat face masina !!!
    In opinia imbecililor din guvern, Loganul euro 3 polueaza mai mult decat un monstru cu motor depasit care emite de 3 ori mai multe noxe.
    Asemenea aberatie numai in Romania era posibila !
    Statul nu-mi lasa nici o sansa de a-mi mai schimba vreodata masina cu una noua, voi merge cu ea inca 20 de ani, pana cand va ajunge fier vechi.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Joi, 24 ianuarie 2013, 14:12)

    titburi [utilizator]

    Greseala de fond, sunt de exp. firme care cumpara masini f. vechi (non E sau E1,E2) pentru a fi exploatate la maxim - functionand aproape nonstop, pe langa masinile sefilor, a unor persoane, etc. care functioneza/ruleaza nici a 10-a parte cat cele de mai sus ! Care polueaza mai mult?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri