VIDEO Timbrul de mediu a intrat in vigoare incepand de vineri: taxa auto, calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 15 martie 2013, 9:13 Economie | Auto

Timbrul de mediu pentru autovehicule a intrat  in vigoare incepand de vineri, din acest moment taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii. Conform Ordonantei de Urgenta privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, in noua formula de calcul, timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 si mareste cotele pentru tehnologiile Euro 4 si Euro 3. Pe de alta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro, Euro 1 si Euro 2, valoarea timbrului de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual.

Tot incepand de astazi, pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu ar urma sa fie disponibil calculatorul care va ajuta soferii sa afle valoarea timbrului de mediu.



Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 si Euro 3 formula de calcul ia in proportie de suta la suta emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 se aplica actuala formula prevazuta prin Legea 9/2012, ce ia in calcul capacitatea cilindrica, potrivit Agerpres.

Pe de alta parte, taxa creste pentru masinile Euro 3 si Euro 4 in cazul versiunilor diesel, intrucat, potrivit ministrului Mediului, Rovana Plumb, "emisiile din pulberi sunt mai mari in cazul masinilor pe motorina".

Practic, in calculul taxei se va tine cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi inmultita cu valoarea in euro a fiecarui gram si cu cota de reducere a timbrului exprimata in functie de vechime. Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia, se precizeaza la articolul 6, alineatul 5 al Ordonantei.

Un element de noutate adus de ordonanta adoptata de Guvern in data de 19 februarie este ca persoanele care doresc sa cumpere masini electrice vor beneficia de un ecotichet in valoare de 2.500 de euro.

Totodata, vor plati noua taxa toate institutiile publice, cu exceptia autovehiculelor apartinand Salvarii, Pompierilor, Corpului Diplomatic, dar si a persoanelor cu handicap, Fortelor Armate, Politiei, Jandarmeriei, fortelor de securitate ale statului. Pe de alta parte, nu vor mai plati timbrul de mediu cei care au achitat acest tip de taxa in anumite forme.

Persoanele care au dat statul roman in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal si carora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii. Pentru masinile revandute in afara Romaniei, statul va returna o taxa reziduala, calculata in functie de perioada de utilizare.

Potrivit ministrul Mediului, pentru acest an, sunt estimate incasari din timbrul de mediu mai mari cu 100 milioane de lei comparativ cu anul 2012, in timp ce valoarea sumelor ce trebuie restituite celor care au achitat taxa auto va fi de 400 milioane lei.






Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Generatia copiilor infectati cu HIV in spitalele comuniste, ajunsa la maturitate. Cum si-a invins Alina boala si destinul

Generatia copiilor infectati cu HIV in spitalele comuniste a ajuns la varsta maturitatii. Unii sunt doctori, arhitecti sau ingineri si au o viata normala. Altii, insa, duc o viata necugetata si periculoasa pentru cei din jur.








18876 vizualizari
  • +12 (16 voturi)    
    aceasta taxa (Vineri, 15 martie 2013, 10:15)

    mos ion roata [utilizator]

    cred ca va dura putin fiindca are multe lacune si este facuta dupa ureche. Daca maestrul plagia taxele din alte state,aveam o reglementare mai buna.
    • +1 (1 vot)    
      Stop! (Sâmbătă, 16 martie 2013, 9:03)

      omoni [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Cred ca pornim gresit prin faptul ca acceptam o alta taxa, in conditiile in care banii colectati din taxe sunt risipiti. Niciodata nu le vor ajunge banii din buget sa faca ceea ce trebuie si sa si risipeasca/ fure daca noi nu spunem STOP, folosti voi mai judicios ce aveti deja si pentru noi este deja mai mult decat putem duce, si apoi vedem daca mai este nevoie de o alta taxa!
  • +6 (16 voturi)    
    Calcularea taxei numai dupa CO2 e incorecta (Vineri, 15 martie 2013, 11:10)

    Roman_1918 [utilizator]

    Afirmatia ca taxa de mediu este calculata numai dupa emisii de CO2 este "vrajeala". Este introdusa si cilindreea motorului, vechimea si tipul de combustibil (benzina sau motorina).
    Taxa trebuie platita de toata lumea. Pentru cei care au cumparat masina din tara se va plati cu ocazia primei vanzari.
    VALOAREA ESTE APROAPE DUBLA FATA DE TAXA VECHE.
    USL-isti prostia se plateste !!
    • -11 (15 voturi)    
      nu cred ca e o prostie USL-ista... (Vineri, 15 martie 2013, 11:43)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Roman_1918

      E o prostie a guvernantilor romani, indiferent de culoare.
      Pe de alta parte, e normal sa bage si cilindreea masinii si tipul motorizarii in calculul timbrului de mediu, pt ca:
      -o cilindree mare polueaza mai mult decat una mica (1.6 mpi polueaza mai mult decat 1,2 TSI);
      -motorina polueza mai mult decat benzina (2.0 tdi polueaza mai mult decat 2.0 TSI).
      • +12 (14 voturi)    
        Te inseli (Vineri, 15 martie 2013, 12:08)

        DanielSurpateanu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Este ilegala, pentru ca este luata in calcul capacitatea cilindrica - aceasta capacitate cilindrica face deja obiectul unei taxe anuale, si regula duble impuneri exclude aceasta 'taxa de timbru'.
        O taxa de poluare trebuie sa se ocupe EXCLUSIV de poluare, si deoarece ESTE O TAXA, atrage inclusiv raspunderea statului vis-a-vis de cheltuirea fondurilor obtinute din aplicarea ei. Statu Roman este OBLIGAT sa o cheltuiasca pe: Impaduriri, masuri ce pot include inclusiv asfaltari si orice alte actiuni ce au ca efect fluidizarea traficului in orase,
        • -5 (9 voturi)    
          NOPE (Vineri, 15 martie 2013, 12:46)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui DanielSurpateanu

          capacitatea cilindrica a masinii se ia in considerare cand se plateste impozitul la Administratia Locala...se aplica principiul ca un om mai avut are o masina cu o capacitate cilindrica mai mare, deci il impozitam mai mult.
          Taxa de mediu pt masinile Euro, 3, 4, 5 se calculeaza 100% in functie de cat polueaza masina...(cate grame de CO2 emite)...iar pt masinile no euro, euro 1 si 2, se mentine taxa actuala....nici nu aveau cum sa faca altfel, pt ca cum calculezi tu cat polueaza o masina non-euro??? stii doar ca polueaza mult, dar masina e prea veche sa te mai iei dupa ce scria producagtorul prin 1999 (asta in cazul ca gasesti date privind emisiile de CO2 date de producator in 1999).
    • +2 (4 voturi)    
      NU ESTE INCORECTA! (Vineri, 15 martie 2013, 11:52)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Roman_1918

      Ia uita-te mata sa vezi cum e legea in AT unde exista o taxa denumita NovAG numai pentru emisii CO2 si este perceputa pentru prima inmatriculare in AU fie ca masina este noua sau SH:
      "Für Fahrzeuge, deren Ausstoß an CO2 geringer als 120 g/km ist, vermindert sich die NoVA um max. EUR 360,- (inkl. MwSt).
       Für Fahrzeuge, deren CO2-Ausstoß größer als 160 g/km ist erhöht sich die NoVA im Zeitraum vom 01.03.2011 bis zum 31.12.2012 wie folgt:
      von 161 g/km bis 180 g/km - EUR 30,- je g/km (inkl. MwSt.)
      von 181 g/km bis 220 g/km - EUR 60,- je g/km (inkl. MwSt.)
      über 220 g/km - EUR 90,- je g/km (inkl. MwSt.)
      Adica daca emisiile sunt mai mici de 120g/km se plateste o taxa max de EUR 360.
      Apoi pentru fiecare gram conform zonelor prezentate se taxeaza cu EUR 30 fiecare g/km, respectiv cu EUR 60 si EUR 90.
      Intra pe un site din AT si ai sa vezi cat poti plati pt un VW Golf, sau ce doresti!
      • 0 (4 voturi)    
        Fii mai atent te rog (Vineri, 15 martie 2013, 12:34)

        DanielSurpateanu [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Se plateste si in functie de capacitatea cilindrica. In exemplul dvs. nu exista asa ceva. Exista deja o taxa ce ia in calcul doar capacitatea cilindrica - aceasta este anuala. Exista o taxa pe combustibili - acciza. Se mai plateste si rovigneta, chiar de 2 ori - la autostrazi, chiar de 3 ori daca treci peste un pod cu pay toll. Sau de 4 ori, daca iei in considerare si TVA (pe taxa da).
        • +2 (4 voturi)    
          I-AM DAT UN EXEMPLU.. (Vineri, 15 martie 2013, 13:37)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui DanielSurpateanu

          De taxa (timbru) de mediu perceput in AT!
          La ce sa fiu mai atent?
          Ca nu este legala? Dar, impozitul auto este perceput legal?
          Ce tot aburiti oamenii! Daca sunteti cunoscatori de ce nu dati in judecata statul sau sa blocati ineptiile guvernului!
          Da, platim taxa de drum de 2 ori sau de 3 ori daca treci in Dobrogea sau invers! Si! Ii doare pe guvernanti fix in basca! Iar, voi, juristii sau avocatii (presupun ca esti din aceasta tagma) veniti si spuneti DUPA ce o procarie s-a instaurat prin lege sau prin Ordonante!
      • -3 (3 voturi)    
        atentie (Vineri, 15 martie 2013, 13:48)

        danzigk [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        modul de calcul de pe site-ul anaf e gresit.
        daca nu crezi pune din burta o capacitate cilindrica+vechime si o cantitate de emisii. calculeaza si tine minte. apoi schimba vechimea si/sau capacitatea cilindrica si recalculeaza sa vezi daca ai aceeasi valoare calculata "exclusiv" pe baza emisiilor de CO2
        • +2 (2 voturi)    
          SI DE CE IMI SPUI MIE... (Vineri, 15 martie 2013, 14:09)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui danzigk

          Chestia cu ANAF? Am comentat eu ceva despre ANAF?
          Eu am prezentat cum se calculeaza taxa de mediu in AUSTRIA! Ce-aveti fratilor?
        • 0 (0 voturi)    
          Asta (Sâmbătă, 16 martie 2013, 9:30)

          cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui danzigk

          am calculat ieri ! Si ai dreptate ! ANAF calculeaza taxa la maxim !
    • +5 (5 voturi)    
      ce minciuna, propagata si de ziaristi (Vineri, 15 martie 2013, 12:03)

      sindbad [anonim] i-a raspuns lui Roman_1918

      nu e nici un "exclusiv pe baza emisiilor co2"
      nici macar jurnalistii nu mai sunt atenti la minciunile guvernului? va e asa de greu sa cititi formula aia?
  • +15 (19 voturi)    
    fix pix (Vineri, 15 martie 2013, 11:20)

    I_made_a_bubu [utilizator]

    Oricum si aceasta taxa face discriminare.

    Se considera a fi o taxa de mediu nu ?

    Si dupa cum spunea Plumbuita aia , poluatorul plateste nu ?

    Daca eu nu merg deloc cu masina de ce sa platesc ? fiindca nu poluez.

    Daca cineva si-a inmatriculat masina fara sa plateasca taxa de prima inmatriculare , dar nu isi mai vinde masina, dar totusi o sa mai mearga cu ea 20 de ani (nu trebuie sa plateasca Taxa de mediu) , deci sa inteleg ca timp de 20 de ani el nu polueaza ?

    O lege gandita cu CURU si scrisa cu piciorul.

    Si pentru aceasta lege se va da in judecata statul roman pentru restituirea banilor , si va si castiga cetateanul ;)

    Avem deja o taxa de mediu in pretul combustibilului , de ce sa mai platim inca una ?
    Ah da, ca noi suntem romani, suntem prosti si induram orice nu ?

    Oare cat o sa mai dureze asta ?
    Va intreb asa sincer ?
    Cat mai puteti indura incompetenta si tupeul acestor indivizi ?
    • 0 (0 voturi)    
      completare despre taxe=biruri (Sâmbătă, 16 martie 2013, 13:10)

      razek [utilizator] i-a raspuns lui I_made_a_bubu

      Sunt multi aceia din tara noastra care n-au masini de inmatriculat deci legea asta ii intereseaza prea putin. Vor locuri de munca, taxe mai mici si siguranta zilei de maine si pe lista sunt altii decat beneficiarii de ajutoare sociale si pensionarii pe caz de boala inchipuita !
  • +4 (8 voturi)    
    Urare (Vineri, 15 martie 2013, 11:26)

    johnvi [utilizator]

    Din "solidaritate" trebuie sa plateasca timbru de mediu si cei cu masinile inmatriculate inainte de 2007. Din aceeasi solidaritate, le doresc si sper sa nu le ajunga incasarile nici la 5% din cat si-au propus. USL,PDL,PNL,PSD = FSN. Huuooo!
  • +14 (18 voturi)    
    Vama+TVA (Vineri, 15 martie 2013, 11:47)

    Andra99 [utilizator]

    Sa nu uitam ca cei care si-au inmatriculat masinile inainte de 2007 au platit vama si TVA, cateva mii de euro. Eu consider acest "timbru de mediu" o taxa ilegala care imi atinge dreptul la proprietate. Eu am platit aproape 4000 de euro taxe de inmatriculare in 2004 si acum daca doresc sa vand masina statul vrea sa mai taxeze inca 3000 si ceva de euro. Este corect asa ceva ??? Nu ar trebui astia impuscati cu totii ????
    • -1 (3 voturi)    
      NUMAI CEI DIN CJ! (Vineri, 15 martie 2013, 12:51)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

      Atat!
  • +2 (4 voturi)    
    cine imi explica... (Vineri, 15 martie 2013, 12:35)

    IonutIT [utilizator]

    Imi explica si mie cineva se calculeaza taxa EXCLUSIV pe baza CO2 in conditiile in care conteaza si normele de poluare EURO?

    O masina Euro 5 poate elimina 200gr CO2 daca are un motor puternic dar va plati mai PUTIN decat o masina Euro 4 care elimina aceasi cantitate de CO2 daca are un motor mai mic.

    Cum vine logica asta?
    • +3 (5 voturi)    
      DA ! (Vineri, 15 martie 2013, 13:26)

      I_made_a_bubu [utilizator] i-a raspuns lui IonutIT

      Daca ai masina din 2010 2.0tdi euro 5 si emana undeva la 135 g CO2 platesti ~ 150E, dar daca ai masina din 2009 1.9tdi euro4 si emana 130g CO2 platesti ~ 1000E.

      foarte corecta taxa nu ?
  • +1 (1 vot)    
    mi-e foarte neclar (Vineri, 15 martie 2013, 12:39)

    Vlad083 [anonim]

    eu vreau sa-mi cumpar o masina second anul asta. va fi prima mea masina. nu inteleg NIMIC din aceste taxe. spre exemplu, daca vreau sa-mi cumpar un vw polo de prin 2004 care are euro 4 cam care ar fi taxele daca o iau deja inmatriculata? dar daca o iau din germania? multumesc anticipat pentru raspunsuri!
    • +2 (2 voturi)    
      fi mai exact (Vineri, 15 martie 2013, 13:24)

      I_made_a_bubu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad083

      Daca o iei deja inmatriculata si proprietarul nu si-a recuperat taxa atunci o sa platesti decat impozitul anual, asigurarea obligatorie, rovigneta :)

      Daca nu e inmatriculata o sa ai mai multe de platit , cele enumerate mai sus + Taxa de mediu + RARul + ITPul + taxa de inmatriculare(vreo 175 ron cred - placutele)

      VW Polo e si cu motor de 1.4 benzina si de 1.8 motorina, pe langa multe altele :)

      dar cel mai bine e sa iti calculezi taxa singur.
      sti exact ce motorizare , CO2, benzina/motorina, si vechimea (fix dupa cum doresti mataluta)

      Dai un click si completeaza:
      http://www.timbruldemediu.com/calculator-timbru-de-mediu-anaf-2013
      • +1 (1 vot)    
        Multumesc! (Vineri, 15 martie 2013, 16:50)

        Vlad083 [anonim] i-a raspuns lui I_made_a_bubu

        Multumesc pentru clarificari si pentru sugestii, e un subiect despre care se pare ca trebuie sa invat ca sa iau decizia cea mai buna.
  • +1 (3 voturi)    
    Varza totala la ANAF si in Romania in general (Vineri, 15 martie 2013, 14:49)

    iulianacp [utilizator]

    Am fost azi la ANAF sector 1 camera 8A in ideea sa depun dosarul pentru calculul noii taxe. Dar, surpriza sau nu, ei nu au inca normele de aplicare si cererea pentru depunerea actelor. Cica spera sa le aiba luni, cu toate ca legea trebuie aplicata de azi.
    Niste incompetenti si nesimtiti platiti din banii nostri.
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari! (Vineri, 15 martie 2013, 15:00)

    justin puscasu [utilizator]

    Comentariul tau e mai informativ si mai clar decat articolul.
  • 0 (0 voturi)    
    DOAR EMISIA C02 ??????? (Sâmbătă, 16 martie 2013, 10:17)

    Munu [utilizator]

    Am intrat pe site-ul Min.de mediu, am gasit formula de calcul si am facut urmatoarele: am introdus cap.cil 1390, euro3, emisii 167, benzina, vechime intre 8 - 9 ani. A iesit o taxa de 1371,64 Euro. Ei acum vine chestia interesanta: am modificat doar valoarea capacit. cilindrice, toate celelalte elemente de calcul fiind pastrate la valoarea lor. Si am obtinut:
    la 1100 cmc - val.timbr. de plumb = 1097,44
    la 2500 cmc - val.timbr. de plumb = 2469,08
    Pai cum nu se ia in calcul capacitatea cilindrica? Se vede clar ca diferentele sunt semnificative. Concluzie plătim doua taxe pentru capacit.cilindrica:
    1. impozitul anual - care este in functie de capac.cilindrica
    2. timbrul de plumb - unde, dupa cum am aratat capac.cil. are o mare pondere in val.finala.
    ABSOLUT ILEGAL!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    EXCLUSIVVVV emisiile de carbon (Duminică, 17 martie 2013, 15:35)

    Munu [utilizator]

    Continuare....Daca, asa cum scrie in textul ordonantei, taxa de timbru se calculeaza exclusiv pe baza emisiilor de carbon, atunci la calculul taxei de timbru, la capacitatea cilindrica trebuie introdus 0 (zero), am verificat și formula de calcul accepta ”0„. INCERCATI SI O SA VEDETI VALOAREA PE CARE DE FAPT TREBUIE SA O PLATITI conform textului ordonantei. EXCLUSIVVVVV!!!!!!
    Mai este o mare hiba a ordonantei: o masina cu emisie de carbon, sa spunem 120 cu motorizare motorina, plateste mai mult decit o masina cu aceeasi emisie (120) dar cu motorizarea pe benzina. Adica, la ei 1kg de puf este mai greu decit 1 kg. de fier. - : ). Mai guvernanti simpatici - : ( nu credeti ca este cazul sa reluati analiza si sa scapati de bilbele care apar la orice masura pe care o luati?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri