MAI a lansat in dezbatere publica un proiect de lege pentru modificarea Codului rutier. Amenzile cresc, soferii care nu achita sanctiunile raman fara permis

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 2 aprilie 2013, 21:01 Economie | Auto

Ministerul Afacerilor Interne a lansat marti in dezbatere publica un proiect de lege pentru modificarea Codului rutier in care propune, printre altele, ca soferii care conduc bauti, nu acorda prioritate pietonilor sau depasesc viteza regulamentara cu peste 60 de kilometri pe ora sa aiba permisele suspendate timp de 120 de zile sa plateasca amenzile maxime, de la 1.575 la 7.500 de lei, informeaza Mediafax.

Proiectul de lege pentru pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (Codul rutier) a fost lansat marti in dezbatere publica, pentru 10 zile, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

Amenzile maxime prevazute in ordonanta, in clasa a V-a de sanctiuni, de la 21 la 100 de puncte-amenda (1.575 - 7.500 de lei), care in prezent se aplica numai persoanelor juridice ar urma sa fie aplicate si soferilor care conduc avand o alcoolemie de sub 0,8 grame/ litru, nu acorda prioritate pietonilor angajati regulamentar in traversare sau depasesc limita maxima de viteza pentru sectorul respectiv de drum si categoria de vehicul careia i se aplica cu peste 60 de kilometri pe ora.

Neacordarea prioritatii pietonilor se pedepseste in prezent cu amenda din clasa a II-a de sanctiuni, in valoare de 300 sau 375 de lei, si cu suspendarea permisului timp de 30 de zile, iar condusul sub influenta bauturilor alcoolice cu amenda din clasa a IV-a de sanctiuni, cuprinsa intre 675 si 1.500 de lei, si suspendarea permisului pentru 90 de zile, astfel sanctionandu-se si depasirea limitei maxime de viteza cu peste 50 de kilometri pe ora, pragul de 60 de kilometri nefigurand in actualul Cod rutier.

Proiectul de modificare a Codului rutier prevede si noi termene pentru suspendarea dreptului de a conduce - respectiv o perioada de 120 de zile cand fapta soferului a fost urmarita ca infractiune, dar s-a dispus aplicarea unei sanctiuni administrative, si de 180 de zile, in cazul unui accident de circulatie din care a rezultat decesul sau vatamarea corporala a unei persoane prin incalcarea unei reguli de circulatie care se sanctiona prin suspendarea dreptului de a conduce si in cazul in care fapta nu e urmarita ca infractiune.

Proiectul de lege mai prevede si ca soferii amendati care nu achita valoarea sanctiunii, in termen de 90 de zile, vor avea permisele suspendate pana fac dovada platii, prevedere inclusa si intr-un proiect de ordonanta de urgenta lansat in dezbatere publica pe 22 februarie pe site-ul MAI.

Chiar daca soferul sanctionat face plangere in instanta, amenda nu se suspenda pana la emiterea unei decizii. Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor se poate depune plangere, in termen de 15 zile de la comunicare, la judecatoria in a carei raza de competenta a fost constatata fapta. Plangerea depusa suspenda executarea sanctiunilor contraventionale complementare, precum suspendarea dreptului de a conduce autovehicule, se arata intr-un comunicat al MAI.

In prezent, maxim 35 la suta dintre amenzile aplicate in trafic sunt platite de contravenienti, in conditiile in care doar pana la doi la suta dintre ele sunt contestate in instanta, declara in 22 februarie, pentru MEDIAFAX, comisarul-sef Florin Catana, de la Directia Rutiera a Politiei Romane.

Ca si proiectul de OUG din februarie, actualul proiect de lege interzice circulatia masinilor inmatriculate in alte state si detinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul sau resedinta in Romania, pentru mai mult de 30 de zile de la data dobandirii titlului sau de la data inscrierii in evidenta autovehiculelor si remorcilor inmatriculate in alte state.

La cererea politistului rutier, persoanele care conduc pe drumurile publice un vehicul inmatriculat in alt stat vor avea obligatia de a prezenta un document doveditor al titlului cu care este detinut vehiculul, insotit de o traducere legalizata in limba romana a acestuia, potrivit proiectului.

Nerespectarea acestor obligatii va fi sanctionata, daca modificarile vor fi adoptate, cu amenda din clasa a III-a, intre 450 si 600 de lei, daca soferul nu are asupra sa documentul doveditor al titlului cu care este detinut vehiculul si traducerea, si respectiv din clasa a IV-a, intre 675 si 1.500 de lei, pentru cei care circula cu un vehicul inmatriculat in alt stat mai mult de 30 de zile.

Interdictia de a conduce in Romania autovehiculul inmatriculat in alta tara dupa termenul de 30 de zile nu se va aplica persoanelor mentionate in certificatul de inmatriculare, celor care efectueaza transport public de marfuri sau persoane ori transport in regim de inchiriere sau serviciu de inchiriere, celor care sunt angajati sau asociati in raport cu persoanele mentionate in certificatul de inmatriculare si celor care au incheiat un contract de leasing, mai prevede proiectul de lege.

Cei care nu au solicitat transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului in termen de 30 de zile de la data dobandirii acestuia vor fi sanctionati prin suspendarea inmatricularii, mai prevede proiectul de lege.

Conducerea unui autovehicul a carui inmatriculare a fost suspendata se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile.

"Proiectul de lege urmareste crearea premiselor necesare actualizarii permanente a evidentei vehiculelor inmatriculate, facilitand identificarea utilizatorilor acestora, si instituirea unui mecanism suplimentar de asigurare a executarii sanctiunii amenzii contraventionale pentru a reduce substantial posibilitatea de fraudare a prevederilor legale", se arata in comunicatul MAI.

Seful Directiei Rutiere, Lucian Dinita declara in 22 februarie, pentru MEDIAFAX, ca se intampla frecvent ca cei care conduc masini inmatriculate in alt stat sa fie implicati in incidente in trafic si sa nu aiba valabile inspectia tehnica periodica si asigurarea de raspundere civila, neputand fi despagubita victima.

Inspectia tehnica periodica nu poate fi facuta pentru aceste masini pe teritoriul Romaniei, unde nu va fi recunoscuta, de cele mai multe ori, nici asigurarea de raspundere civila pe care o au, preciza Dinita.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4150 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    In mare sunt de acord cu noile prevederi, DAR.. (Miercuri, 3 aprilie 2013, 0:15)

    Andy500 [utilizator]

    Ar fi o problema cu pietonii.
    1. Constatarea sta la mana politistului: de exemplu daca un pieton se hotaraste sa traverseze fix in momentul in care eu cu masina, ajung pe trecerea de pietoni, se poate sa fiu sanctionat, desi fizic nu am cum sa mai opresc (chiar daca merg cu 30 km/h). Daca mai adaugam si faptul ca de multe ori exista masini parcate in dreptul trecerii de pietoni si acestia nu pot fi observati, amenzile sunt sigure.
    2. Nu sunt prevazute amenzi pentru pietonii care alearga pe trecerea de pietoni.
    3. Nu exista o marire a amenzilor pentru administratorul drumului care de multe ori "uita" sa mai faca si marcajele corespunzatoare pe sosea sau sa puna indicatoarele intr-un loc usor vizibil.
    4. Ar putea sa mareasca amenzile pentru cei cu tot felul de "xenoane" care orbesc ceilalti soferi sau care merg cu proiectoarele de ceata aprinse cand afara e senin. Dar aici e o problema, pentru ca si masinile M.A.I. "umbla" asa.
    5. De asemenea ar trebui avute in vedere si masinile cu tot felul de tobe de esapament modificate care fac un zgomot infernal, mai ales noaptea. Aici pot fi incluse si motocicletele modificate.
    • -3 (7 voturi)    
      pffff (Miercuri, 3 aprilie 2013, 0:51)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      1. BullSh... - la 30 km/h te opresti in 10 m maxim (cu tot cu timpul de reactie). Daca nu esti capabil sa prevezi ce se intampla in urmatoarele 2 secunde, nu mai conduci.
      2. Si cum stabilesti legal viteza pietonului? Again... conduci preventiv - ochii-n patru si eventual reduci viteza in apropierea intersectiilor sau trecerilor de pietoni. Imposibil ca la 50 km/h sa nu-l vezi pe ala ca alearga inspre trecere.
      3. de acord
      4. ooooo, da! Sa se lase cu permise si taloane ridicate.
      5. E prevazuta in legea existenta.
      • +3 (3 voturi)    
        1. (Miercuri, 3 aprilie 2013, 9:33)

        break_noon [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        si daca esti la 2 metrii de trecerea de pietoni? si opresti in 5 metrii? oare e suficient?
        • 0 (0 voturi)    
          ,,si daca'' -e inutila.. (Miercuri, 3 aprilie 2013, 17:40)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

          cind vezi presemnalizarea si semnalizarea trecerii de pietoni, ca si sofer ai niste obligatii !
          • 0 (0 voturi)    
            dezbatere publica noul cod rutier (Joi, 18 aprilie 2013, 18:28)

            pro.observator [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

            spune cineva de obligatiile ce revin coducatorului auto cind vede presemnalizarea si semnalizarea trecerilor de pietoni care de cele mai multe ori lipsesc si nici pe carosabil nu se mai vede mare lucru ziua de noapte ce sa mai vorbim. ca precautie las spatiu de 15 m sa am o vizualizare mai mare dar intotdeauna cineva de pe o strada laterala il ocupa si frinez in spatele lui trecind in treapta inferioara. sa scapi de neplaceri trebuie sa cunosti zona ca alta varianta nu ai.
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 3 aprilie 2013, 1:05)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      tot ce spuneti dvs. ar avea sens daca s-ar urmari imbunatarirea sigurantei rutiere. Problema e ca se urmareste strangerea de mai multi bani de la soferi. Doar nu va imaginati ca o sa alerge politaiul dupa unul care a traversat prin loc nepermis, dupa tigani cu carute, dupa drumari, samd.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate cu prioritatea (Miercuri, 3 aprilie 2013, 12:58)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      Incalcarea acordarii de prioritate(catre alte masini sau pietoni), e o parere subiectiva a unei persoane cu nivel de inteligenta, cateodata sub medie. Mi s-a intamplat intr-un orasel de provincie: ies de pe drum fara prioritate, pe drumul cu prioritate a trecut o alta masina dupa mine, dar nu am obligat-o sa franeze ca sa trec eu. Un politist a considerat el, ca am incalcat legea. La cati metri de mine sa fie masina ca sa nu incalc legea ? Chiar sa existe in lege un numar de metri, cum calculeaza politistul exact distanta. Eu daca fac contestatie la tribunal, ce dovezi are el, si ce dovezi am eu ? La pietoni e la fel, daca un pieton sta langa trecere fara intentia sa treaca(poate asteapta pe cineva) si soferul vede ca pietonul nu trece. Politistul poate considera ca nu a acordat prioritate.
  • +4 (8 voturi)    
    alta prostie (Miercuri, 3 aprilie 2013, 0:44)

    asus [utilizator]

    Alt cod rutier facut cu fundul .

    Problema de economie :

    1. orice masina consuma cu 30-40% mai mult daca e tinuta tot timpul in viteza a doua si a treia ( 20-50 km/h) in loc sa fie tinuta in viteza a 4-5a. E lucru stiut.

    2. drumurile sunt proaste , trec prin toate satele , prin curte pe la toate babele , 80% din drumurile nationale esti in localitate , pieton ,biciclist, porc, caruta , caine , betiv etc. Limita maxima penibila , 50km/h.

    3. toate drumurile sunt parca facute de un inginer beat : curba dupa curba dupa curba dupa curba . In majoritatea locurilor 1 singura banda. Deci posibilitate de depasire minima => consecinta se merge cu viteza celei mai lente masini care aduna coloane dupa ea.

    Acum consecinta : media orara scoasa de toate masinile din romania e sub 50km/h .

    Adica aia la care fac consum cu 40% mai mare .

    Adica tot parcul auto national consuma cu 40% mai mult decat ar putea cosnuma .

    Tara consuma cu 40% mai mult petrol , cheltuieste pe conbustibil 40% mai multi bani . Deficit etc.

    Exact de cod rutier care sa strice si mai mult media orara era nevoie.
    Da ce stie Garcea de astea . Cand unica circumvolutiune cerebrala e dunga de la chipiu.
    • +2 (4 voturi)    
      inginerul beat e taranul (Miercuri, 3 aprilie 2013, 9:32)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui asus

      la 3 - soselele au fost facute prin "modernizarea" drumurilor de pamant.

      adica mergea taranul cu caruta si cu vaca la camp, sau la targ, si s-a facut un drum. acel drum ocolea o vale, sau terenul cuiva, si asa a ajuns sa fie tot o curba. au venit apoi drumarii, si au pus asfalt pe acel drum.

      la faza aia trebuia sa fie cineva, cu putere de decizie, care sa zica, gata, redesenam drumul, il indreptam, mai facem un pod pe ici pe colo, sau expropriem. acel cineva, secretar de partid, sau ce era pe vremea aia, nu a facut acest lucru.
      asa ca daca ai de comentat la ceva, incearca sa pricepi cum functioneaza treaba.
  • +6 (6 voturi)    
    beat la volan (Miercuri, 3 aprilie 2013, 8:26)

    IancuJianu [utilizator]

    As mari perioada de suspendare la un an iar in caz de recidiva la trei ani.
  • 0 (2 voturi)    
    Noul cod rutier (Miercuri, 3 aprilie 2013, 17:12)

    Kosovo [utilizator]

    DA DA DA .
    Din pacate , sunt nevoit sa fiu de acord cu modificarea noului cod rutier . Chiar daca ziarele si televiziunile din Romania au " luat foc " in legatura cu uriasele amenzi care ( poate ) se vor aplica , nu trebuie absolut deloc sa uitam daca intradevar suntem oameni cu capul pe umeri , ca sunt extrem de multi nesimtiti care nu cunosc codul bunelor maniere , darmite codul rutier . Multi dintre noi , suntem repede-repede " montati " pe politisti ; gata , s-au marit amenzile , s-a marit spaga , dar numai cei cu cerebelul mic de tot cred ca pot gandi astfel . Sa nu uitam ca si politistii sunt la fel de umani ca noi toti ceilalti si ca incearca sa isi faca meseria tot ca noi ceilaltli , adica unii mai bine altii mai deloc , insa nu sunt ei in discutie in acest moment .
    Nu stiu cati dintre noi , ar putea fi de exemplu impotriva " betivanilor " . Daca privim in America de exemplu , vom observa ca cei prinsi bauti la volan platesc minim 1000 de dolari amenda si raman " pietoni " pana la 5 ani . La noi , dupa vechiul cod rutier daca erai prins baut la volan fara a provoca vreun accident ( max. 0,40mg.) , teoretic ti se suspenda permisul pentru 90 de zile . Practic insa , aveai o " usita " prin care absolut legal puteai sa il recuperezi dupa doar 30 de zile .
    Iata ca domnul Andy 500 , a pus cateva probleme la care cei ce vor sa schimbe codul nu s-au gandit , sau nu ia interesat subiectul , insa este o foarte buna tema de lucru . Totodata , mai am si eu niste precizari la modificarea acestei legi , insa nu stiu daca le va citi cineva din cei indreptatiti sa le puna in practica . Totusi , nu ar strica niste comentarii , cel putin din partea dv. a celor ca mine , care nu puteti decat sa va dati cu parerea . Niste pareri absolut obiective , fara jignituri sau in bataie de joc , cred ca ar fi bine venite . Dupa parerea mea ( fara a dori sa supar pe cineva ) , cred ca cei mai periculosi soferi din Romania sunt cei cu " antene " pe masini .
    • -1 (1 vot)    
      alo, nenea, america e mare ! (Miercuri, 3 aprilie 2013, 17:46)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Kosovo

      , dar pe linga asta e si stat federal, iar legile difera de la stat la stat, iar amenzile nu sunt enorme cum afirmi tu.
  • +2 (2 voturi)    
    Continuare (Miercuri, 3 aprilie 2013, 17:37)

    Kosovo [utilizator]

    .. cei ce poarta " antene " , adica posesorii de statii-emisie receptie , apoi urmeaza cei cu masini " de Bulgaria " si nu in ultimul rand taximetristii . Daca este sa ii analizam pe fiecare in parte , vom vedea ca de statii radio nu au nevoie decat soferii profesionisti , insa turismele comunica intre ele pentru a fi sigure ca pot circula in comune si sate cu 120 km./ h , cei cu numere straine stiu ca pot depasi viteza legala , chiar daca ii prinde radarul ca nu au baza de date pentru ai depista , ba mai mult pot merge si fara a plati taxele gen rovinieta in aceleasi conditii sau mai grav pot omora oameni , apoi distruge masinile pentru a sterge urmele (cum s-a intamplat anul trecut in DB parca cu scuteristul si cei 3 cu un Doblo ) , cat despre taximetristi stim cu totii , indierent din ce colt al tarii suntem cum circula peste tot .
    Un alt comentriu foarte important il am in legatura cu NEACORDAREA de PRIORITATE . In acest articol poate intra foarte bine NESEMNALIZAREA SCHIMBARII DIRECTIEI DE MERS . Sunt intradevar doua articole diferite , dar ... eu le " cuplez " intrunul singur si fac un subiect de retinere a permisului de conducere . Iata un exemplu intalnit peste tot : se stie clar ca in Romania , cu tot respectul doar prostii ( ca mine ) mai semnalizeaza un viraj la stanga , la dreapta , schimbarea benzii , s.a.m.d. Mai nou , nu mai " e la moda " sa semnalizezi nici macar cand faci un sens giratoriu aproape complet . In acest caz , va intreb eu pe dv. intr-o intersectie " in cruce " sa spunem cu sens giratoriu , daca 2 soferi vin din directii opuse si vireaza fiecare la stanga , iar unul dintre ei nu semnalizeaza acest lucru , celalalt intra in intersectie intrucat crede ca cel din stanga lui merge inainte , dar de fapt face virajul respectiv , iar masinile se lovesc in sens , cine este vinovat ??? Cel de buna credinta care s-a incadrat corespunzator si a semnalizat sau nesimtitul care nici nu a semnalizat dar a fortat si intersectia stiind ca el e " cu prio
    • 0 (0 voturi)    
      masini bulgaria (Marţi, 17 septembrie 2013, 17:25)

      bosscalarasi [utilizator] i-a raspuns lui Kosovo

      Kosovo...credema ca nu ai nici o treaba cu relitatea...masinilor cu numere de bulgaria li se fac fise si se stie la politie cine conduce aceea masina.chestia cu masina pe Bulgaria ca face nu stiu ce in trafic si poltia nu stie cine a condus accea masina e pentru prosti asa cum se procedeaza si cu litoralul ....nu va duceti la Bulgari ca va fura masina....e tot pentru fraieri ....ma duc de 8 ani la Bulgari in concediu si nu am auzit sa ii fi furat masina cuiva....mam dus la Mamaia 2 ore seara in satul de vacanta si au incercat sa imi sparga masina fortandumi usa dreapta fata...noroc ca nu au reusit......locuiesc intrun oras cu 15-20 % masini pe Bulgaria si toti care ii cunosc isi platesc rovinietele si au asigurari,,,,asa ca nu mai alpeca urechea la tot ce vezi la televizor....credema esti MANIPULAT.
  • 0 (0 voturi)    
    cenzura (Joi, 4 aprilie 2013, 13:25)

    gabiscx [utilizator]

    nu este o dezbatere publica ! afisati numai mesajele care va plac ...ieri am postat un mesaj care nu a fost afisat .
  • 0 (0 voturi)    
    Ceva mai multe modificari (Joi, 4 aprilie 2013, 15:29)

    Cheyenne [utilizator]

    In primul rand, avertismentul si punerea soferului in tema cu ce va pati la urmatoarele abateri este incontestabil util. Nu d-alta, dar multi soferi nu mai stiu nici semnele de circulatie, ce sa mai spunem de amenzi si puncte... Deci:
    1. Avertisment
    2. amenda minima, daca nu comenteaza
    3. amenda medie + 24-48h la racoare
    4. amenda maxima + suspendare + 30 de zile la racoare (nu d-alta, dar sa stie cum s-ar simti 10-15 ani acolo daca ar face vreo prostie cu adevarat mare in trafic)

    Excese grave din partea soferilor:
    1. 300 kmph spre mare = amenda maxima, suspendare permis 1-2 ani + confiscarea masinii
    2. beat la volan? = anulare permis fara posibilitatea unui nou permis pentru 5-10 ani (in functie de gravitate)
    3. accident datorat vitezei/neadaptarii vitezei la conditiile de drum? = de la suspendare pe 4 luni, pana la anularea permisului, in functie de gravitatea/consecintele accidentului.

    Amenzi:
    1. Punct minim de amenda stabilit prin lege, pentru cei ce nu au loc de munca / muncesc la negru / au venit minim net pe economie
    2. Pentru toti ceilalti, punctul de amenda = procent din salariu.

    Politie:
    1. Supracontroale mai dese, pentru a se asigura de corectitudinea politiei
    2. Marirea salariilor politistilor de la rutiera
    3. Doi politisti pe masina, video si sunet pe masina si microfon&video pentru fiecare politist = incontestabilitatea sanctiunii. Nu se respecta unul dintre acestea, sanctiunea impusa soferului este nula.

    Educatia se face atacand omul matur acolo unde doare mai tare: la buzunar. Nu merge la buzunar, atunci la libertate & buzunar. :-)
  • -1 (1 vot)    
    Aberatii (Luni, 8 aprilie 2013, 13:25)

    nasu01 [utilizator]

    E normal ca militia sa incerce sa faca bani de pe urma oamenilor? NU, rolul lor ar trebuii sa fie cel de prevenire nicidecum cel de vanatori! In ce tara ati mai vazut voi camere de filmat la examenul auto? Nu faceti decat sa timorati si mai mult candidatul si asa ingrozit de cel mai greu examen de sala si traseu din Europa!
    Ar trebuii ca militia sa inteleaga ca datorita noua au ei salarii asa grase si ca ei sunt in slujba noastra. Vor sa fim iarasi la mana oricarui ta-major cu aere de general in ceeace priveste acordarea de prioritate.Ba mai mult vor sa fie deasupra legii prin obligativitatea de a platii amenda chiar daca s-a deschis actiune in instanta.
    Tot prin acest "cod rutier" se aduce atingere dreptului de proprietate garantat de constitutie. Cu respect d-lor militieni,va rog sa interveniti pe langa alesii poporului sa modifice aberantele taxe legate de autovehicule in favoarea cetatenilor si va asigur ca nu vor mai fi autovehicule inmatriculate in afara tarii.
    Si asa am putea continua 100 de file. In concluzie lasati modificarile si luati legatura cu colegii vostrii de la economic, D.N.A. etc. si punetii pe urmele celor care nu construiesc drumurile la termen, sau a celor care nu respecta retetele la asfalt etc.
    Pana nu avem drumuri lasati-o mai moale cu masurile de constrangere!
  • 0 (0 voturi)    
    modificarea legislatiei rutiere (Miercuri, 17 aprilie 2013, 17:09)

    pro.observator [utilizator]

    de anularea dreptului de a conduce pentru ,consum de alcool,consum de droguri si violenta in trafic nu vorbeste nimeni. oare este sa fiu singurul care gandesc asa..........si decat nimic sint bune propunerile cel putin cu masinile inmatriculate in afara tari.. interzicerea aparaturi anti radar...mai sunt idei bune in comentari cineva trebuie sa tina cont de treaba asta daca tot faci ceva fa ceva bun si de durata.....si asta de la nivelul omului de rind va rog......nu aberati
  • 0 (0 voturi)    
    Proiectul de modificare a legislatiei rutiere. (Duminică, 14 decembrie 2014, 19:10)

    NicolaeCucu [anonim]

    In acest proiect exista si lucruri bune.Dar destul de putine ,cum este de asteptat la ce emana de la domni juristi din MAI si mai ales pe linie de legislatie rutiera. La mintea acestor domni vor veni cu idei de a mai interzice pana la urma circulatia autovehiculelor pe teritortiul Romaniei. Atunci sigur nu se vor mai produce accidente rutiere iar domni de la politia rutiera vor putea sa se ocupe in liniste de afacerile personale. Domnilor de la rutiera.!! Puneti mana si munciti ca pentru activitatea asta sunteti platiti si chiar binisor. Dumneavoastra aveti in atributiuni dirijarea,indrumarea si controlul traficului. Dar se vede ca cel mai mult va aranjeaza controlul.
    Nu mai inventati dumneavoastra mersul pe jos. Luati exemple verificate si care au dat rezultate din tarile membre UE. Instruiti agenti si trimitetii in trafic numai atunci cand vor fi capabili sa intocmeasca un proces verbal de constatarte a unei contraventii sau infractiuni fara sa aiba nevoie de tipizate si indrumare prin mape. Aveti lucratori la rutiera care daca i se ia buletinul din fata nu mai stie cum il cheama. Daca tot nu va duce mintea decat la inasprirea regimului sanctiunilor ,ca munca de prevenire este prea grea pentru pregatire profesionala a mari majoritati a lucratorilor de la rutiera, gasiti soluti viabile de sanctionare si pentru carutasi,biciclisti ,pietoni si in general pentru toti participanti la trafic. La carutasi ce luati” biciul sau coderia biciului” daca circula fara semnalizare pe timpul noptii sau beat pe drumurile publice!! ,la biciclist ”cai de la bicicleta” ca sa nu mai vorbim de pietoni!!!???? Conducatori auto sa moara. Amenzi calculate la salariul minim pe economie,suspendarea dreptului de a conduce si cine stie ce alte masuri mai coaceti pentru a va face viata mai usoara!!!. Nici un cuvant despre modul cum se obtin testarile psihologice de cei ce doresc sa conduca un vehicul,despre cum se desfasoara examenele de obtinere a permisului auto cu propri dvs. lucratori


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă