UPDATE Daimler anunta oficial o investitie de peste 300 milioane euro in Romania

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 24 aprilie 2013, 14:28 Economie | Auto

Mercedes
Foto: Hotnews
Constructorul german Daimler a anuntat miercuri ca va investi 300 de milioane de euro intr-o uzina din Romania, unde va produce cutii de viteza pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, scrie Reuters.

Grupul din Stuttgart va investi peste 300 de milioane de euro in filiala sa din Romania Star Transmission pentru a servi "segmentul de varf al cererii" in cutii de viteze si componente ale sistemelor de transmisie ale Mercedes, a precizat Andreas Renschler, membru in consiliul de conducere al societatii.

Tinand cont de faptul ca productia este supraincarcata si lipseste spatiului necesar dezvoltarii productiei de cutii de viteze in Stuttgart, vor fi construite locatii suplimentare, precizeaza compania, intr-un comunicat, adaugand.

"De peste 10 ani, Star Transmission continua sa fie un partener de incredere al locatiilor noastre producatoare de sisteme de transmisie, din Germania. Avand in vedere situatia actuala si in baza experientei si colaborarii excelente cu Star Transmission, optiunea pentru asigurarea capacitatilor necesare de asamblare suplimentara, intr-o maniera flexibila, este de a extinde activitatile din Romania", explica Peter Schabert, Directorul de Productie pentru Sisteme de Transmisie a Mercedes-Benz si al Fabricii Mercedes-Benz din Unterturkheim, citat in acest comunicat.

"Fabrica de cutii de viteze din Stuttgart va ramane in continuare centrul productiei de cutii de viteze pentru Mercedes-Benz Cars si va actiona in calitate de centru de competenta in aceasta retea de productie", precizeaza acesta.

Wolfgang Nieke, Presedintele Sindicatului Fabricii Mercedes-Benz din Unterturkheim si al Dezvoltarii de Autoturisme Mercedes-Benz: "Conducerea fabricii si cea a Sindicatului au convenit, in urma cu doi ani, sa produca noua cutie de viteze automata si un modul de asamblare la locatia din Stuttgart-Hedelfingen. Consiliul de administratie si-a reafirmat astfel angajamentul pentru productia interna a cutiilor de viteze. Cel de-al doilea modul de asamblare din Sebes va fi aprovizionat de la locatia noastra de productie. Cererea crescuta pentru cutii de viteze asigura utilizarea pe termen lung a capacitatii de productie de cutii de viteze in cadrul locatiei din Stuttgart-Hedelfingen".

Pentru a "transfera experienta de la Stuttgart in mod corespunzator, angajatii romani vor urma un program special de calificare" si "vor participa timp de mai multe luni la fabrica din Unterturkheim, in echipe de asigurare a calitatii, de intretinere si de logistica, pe langa cele de productie".

In prezent, la uzinele din Cugir si Sebes se produc componente pentru motoarele si cutiile de viteze ale autoturismelor actuale Mercedes-Benz, precum si cutii de viteze pentru modelele mai vechi, pentru asigurarea pieselor de schimb, dupa cum precizeaza compania. "A fost deja luata decizia pentru a incepe productia unei cutii de viteze automate cu 5 trepte, la mijlocul acestui an, in noua locatie din Sebes, pana la iesirea din fabricatie. Incepand din 2014, generatia actuala de cutii de viteze cu dublu ambreiaj va fi, de asemenea, asamblata acolo. (...) Cu sprijinul guvernului roman in vederea extinderii capacitatilor de productie, se preconizeaza ca o noua generatie de cutii de viteze automate va fi, de asemenea, fabricata in noua retea de productie care implica locatiile din Stuttgart (productie completa, inclusiv asamblare) si Sebes (doar asamblare) incepand cu anul 2016", se arata in acest comunicat.
Povestea dintre Daimler si Uzina Mecanica din Cugir a inceput in toamna anului 1995, la o expozitie nationala in Bucuresti cand aceasta a fost selectata sa participe la un concurs de proba cu alte firme din Ungaria, Slovacia si Polonia, potrivit 0-100.ro.

In 1996, in urma concursului de proba la care este selectata si UMC, Daimler AG acorda firmei un contract de livrare (roti dintate FAG)

In 2000 se extind contractele de livrare, astfel ca se ia hotararea pentru infiintarea unei firme mixte pe amplasamentul Cugir sub conducerea Daimler AG.

Ca intreprindere mixta intre Daimler AG, Fabricatia de cutii de viteze din Hedelfingen / Stuttgart si SC Uzina Mecanica Cugir SA / Ministerul Industriilor din Romania, in 2001 ia fiinta Star Transmission Cugir.

Compania s-a tot extins si a castigat cativa clienti noi pana la inceperea crizei economice in 2008-09 cand un timp productia s-a injumatatit, a fost implementat un program de reducere drastic a cheltuieililor, dar compania s-a mentinut pe linia de plutire si a castigat un nou client.

In 2010 au avut loc relocari de productie din Germania, la Cugir pentru cutii de viteze si pentru roti de lant, iar la finalul acelui an se inaugureaza la Sebes prima linie de montaj pentru cutii de viteza.

In momentul de fata, compania este un furnizor international de componente pentru industria de automobile. STC produce roti dintate, arbori, alte componente pentru motoare, cutii de viteze si casete de directive si monteaza cutii de viteze.

In prezent, STC are peste 600 angajati, iar productia se realizeaza in cele doua fabrici: Cugir ￯ productie de serie mare, piese si componente, si Sebes ￯ productie de serie mica, prototipuri si dispozitive, inclusiv montaj cutii de viteze

Initial, Daimler detinea 51% din actiunile de la Star Transmission, iar Uzina Cugir 49%. "Ulterior, Daimler a devenit actionar majoritar avand 78% din pachetul de actiuni, iar Uzina 22%. In urma cu trei saptamani, Uzina Mecanica Cugir a vandut si pachetul sau de actiuni (22%) contra sumei de 3.850.000 milioane de euro. Acum, eu nu mai stiu ce vrea sa faca Daimler. In 2006, Consiliul Judetean a vandut 4,5 ha de teren catre Star Transmission pentru extinderea fabricii", a declarat pentru HotNews.ro Nicolae Emil Muntean, directorul general al Parcului Industrial Cugir, societate in subordinea Consiliului Judetean.

Conform datelor Ministerului Finantelor, Star Transmission a avut in 2011 afaceri de 132 milioane lei si pierdere neta de 3,3 milioane lei. Numarul mediu de angajati era de 623.
Cum si de ce a pierdut Romania in 2008 ￯meciul￯ cu Ungaria pentru uzina Mercedes

Acum cinci ani s-a scris mult pe tema uzinei pe care Mercedes ar fi putut s-o deschida in tara noastra. A fost un val de declaratii din partea unor oficiali romani care dadeau ca sigura instalarea prestigioasei companii germane la noi in tara. Nemtii au fost discreti, si cand au facut anuntul final in primavara lui 2008, Romania a ramas cu buza umflata.

Germanii au ales in iunie 2008 Ungaria, in detrimentul Romaniei, pentru a construi aceasta uzina despre care s-a speculat imens la noi. S-a scris atunci ca Mercedes ar putea investi ba la Cluj, ba in Banat, ba pe fosta platforma Aro, insa pana la urma grupul a ales Ungaria, atras si de infrastructura mult mai buna.

La uzina din orasul Kecskemet statul a acordat ajutoare de 125 milioane euro, iar investitia totala a ajuns la 800 milioane euro. Numarul de angajati este de 3.000.

Productia de test la uzina din oraselul Kecskemet a inceput in februarie 2012. Uzina a fost inaugurata oficial pe 29 martie 2012 si de atunci lucrurile au evoluat rapid. Astfel, cadenta productiei a tot crescut, anul trecut s-au realizat in total 40.000 de masini Clasa B, iar in ianuarie 2013 a demarat si productia CLA, un ￯pui de CLS￯ cu care germanii modernizeaza o gama de modele criticata pentru ca ar fi cam ￯batranicioasa￯ ca design.
Mercedes in cifre ￯ Unde produce si unde vinde

Mercedes-Benz Cars are 17 unitati de productie pe plan mondial in tari precum Germania, SUA, China, Franta, Ungaria, Africa de Sud, India, Vietnam si Indonezia. Compania a produs 1,45 milioane masini anul trecut, din care 425.000 au fost Clasa C si derivate ale sale, iar 295.000 au fost SUV-uri. Compania are 98.000 de angajati pe plan mondial, din care 84.000 in Germania.

Mercedes vinde in Germania o cincime din ce produce, la acelasi nivel se afla si SUA, in timp ce China conteaza cuy 14% din total.













19937 vizualizari
  • +28 (40 voturi)    
    Frumos (Miercuri, 24 aprilie 2013, 14:52)

    bigbrother [utilizator]

    Pacat ca n-au adus si productia de masini Mercedes in Romania, aveam si mai mult cu ce ne mandri.

    Acum, sa nu aud vreun guster de politician ca se da mare cu chestia asta. Meritul este strict al celor din uzina de la Cugir. Pe guvernanti i-a interesat atat de mult sa ajute dezvoltarea locala ca n-au fost in stare sa faca niste drumuri, erau prea ocupati sa roada oasele. !@##$#T%%$ de guvernanti..

    Revenind: felicitari Uzina Mecanica din Cugir, la cat mai multe astfel de colaborari.
    • +7 (31 voturi)    
      Te contrazic (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:02)

      spanac [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Meritul este totusi in mare masura al politicienilor. Ei au adus Romania la un nivel de salarizare foarte scauzut facand piata muncii interesanta pentru astfel de investitori. Daimler poate produce piesele alea oriunde, doar ei supervizeaza productia. Problema se pune la costuri si aici Romania are "avantajul" de a fi foarte ieftina. Meritul UM Cugir e ca sa afla in Romania.
      • +14 (20 voturi)    
        Puteau sa se duca la bulgari (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:46)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui spanac

        Nu au facut-o pentru ca aici au gasit combinatia perfecta pentru ei. Nivelul de salarizare posibil sa fie mic, aici insa e o treaba interna intre firma si salariati, nu o chestie politica. Cine stie ca odata cu acest contract nu vor creste acele salarii? Poate UMC va gasi in felul asta si alti contractori, se va dezvolta si muncitorilor le va fi si mai bine..hai sa vedem partea plina a paharului si sa nu bagam politicul in treaba asta, nu de altceva dar aia strica orice.

        Cel mai important insa este cum se face treaba la UMC. Cand vorbim de autoturisme de lux, pretul nu prea intra in discutie, ci calitatea, iar cei de la Cugir se pare ca o pot asigura.
        • +1 (3 voturi)    
          ok (Miercuri, 24 aprilie 2013, 22:37)

          sentenced [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

          Si tu compari pregatirea resursei umane din acest sector din Bulgaria cu cea din Romania?
      • +1 (9 voturi)    
        esti cinic sau doar un sadic fara scapare ?? (Miercuri, 24 aprilie 2013, 18:22)

        Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui spanac

        Deci, in opinia ta uzina de la cugir este atractiva pentru germanii de la mercedes DOAR pentru ca sunt atrasi de salariile de mizerie ale oamenilor..
        • 0 (6 voturi)    
          DA! (Miercuri, 24 aprilie 2013, 20:04)

          TimantiusRaptor [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

          Ce credeai? Că așa scșăvișoti de 2 parale (pe lună...) mai pupi undeva?!?
          Țară bananieră, asta suntem, brav popor prostituat pe nimica!
      • +3 (5 voturi)    
        Gresit (Miercuri, 24 aprilie 2013, 19:27)

        gososan [utilizator] i-a raspuns lui spanac

        Politicul nu a facut nimc!!!
    • +15 (19 voturi)    
      Cugir? (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:41)

      Zeroth [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      O sa fie ca in bancul ala? Alo, fabrica Daimler Cugir? Va rog cu inginerul Popescu de la sectia focoase.
    • +18 (22 voturi)    
      Asa cum ai spus chiar tu (Miercuri, 24 aprilie 2013, 16:16)

      CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Asa cum ai spus chiar tu, politicienii nu au facut nimic pentru a ADUCE pe Mercedes, Siemens, Toyota etc in Romania, dar pot face multe ca sa ii ... alunge pe respectivii investitori seriosi din tara!
      De exemplu, sa bage niste taxe si impozite suplimentare, sau sa nu dea la timp avizele pntru investitia necesara ...
      • +11 (17 voturi)    
        VA avea grija (Miercuri, 24 aprilie 2013, 17:08)

        , NeverToTheLeft [utilizator] i-a raspuns lui CristioanM

        cacarau si plagiatorul s/o faca foarte curand!
        Mai o declaratie anti Merkel, mai o injuratura printre dinti, ...
        • +8 (10 voturi)    
          da, se poate! (Miercuri, 24 aprilie 2013, 18:51)

          CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

          Cugir-ul are un avantaj de compentent si competitivitate, dar avantajul acesta nu e chiar asa de mare incat sa nu poat fi anulat de politicienii incompetenti si corupti, sau de-a dreptul rau-intentionati! Necazul major este ca Ilcii&Co nu au absolut nicun interes ca noi, romanii, "sa traim bine", pentru ca ei stiu foarte bine sa gestioneze penuria, nu belsugul. Ori, o clasa de mijloc puternica - formata, de exemplu, de strungarii de la Cugir - nu mai poate fi usor dusa de nas cu punga electorala cu zahar si ulei ...
    • -7 (15 voturi)    
      haha (Miercuri, 24 aprilie 2013, 18:24)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      daca era boc la guvernare sa vezi ce osanale-i ridicai. mai nenica da stiti sa va aparati idolii:)))
      • +9 (13 voturi)    
        Te-ai trezit si tu.. (Miercuri, 24 aprilie 2013, 19:52)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Nu stiu ce treaba are Boc in povestea asta (treaba cu Mercedes care s-a dus in Ungaria s-a intamplat inainte sa fie prim ministru, mai precis pe vremea lui Tariceanu, adica PNL, adica KKrau de azi). As vrea ca Ponta sa fie macar la genunchiul ala mic al lui Boc, ne-ar fi mult mai bine. Clujeanul asta mic a avut mai mult sange in vene decat toti gusterii din guvernul de azi.

        Deci da, i-as fi ridicat osanale, pentru ca merita.
        • -5 (11 voturi)    
          sange -n venele de la genunchi (Miercuri, 24 aprilie 2013, 21:33)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

          cred ca a avut sange-n venele de la genunchi cand lua pozitia regulamentara (a se citi slugarnica-ingenunchiat) la intalnirile cu base. cum sa nu fie ponta pana la genunchiul lui boc:))) amandoi sunt niste neispraviti
          • +2 (6 voturi)    
            A vorbi, vorbire... (Joi, 25 aprilie 2013, 8:17)

            Sani [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            Uite asa se apuca un kkrau sa vorbesca.
            Ca tine.
            Fara sa stie nici subiectul, nici predicatul.....doar "Jos Basescu".

            Si cu asta vrea sa guverneze.
    • +3 (7 voturi)    
      s-au laudat deja (Miercuri, 24 aprilie 2013, 20:44)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      S-au dat deja mari cu chestia asta pe 25 Martie, cand au anuntat investitia asta: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14489154-victor-ponta-posibila-mare-investitie-germana-romania-greenfield-ocupa-dan-sova.htm

      Interesante sunt comentariile de la acel articol. Atunci se spunea ca daca se ocupa Ponta + Sova atunci 100% nu va fi nimic. Ca sa vezi surpriza...
  • -14 (28 voturi)    
    Opaa... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 14:56)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Deci, dupa ce au dat shpaga cateva zeci de milioane de usedei in 22 de tzari in sfarshit Daimler ajunge si pe pamantu stramoshec. Super! Au cu cine sa faca treaba! :-)))
    • +32 (36 voturi)    
      te inseli profund! (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:18)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      Acum cativa ani, cand eram la facultate, profesorul de tehnologia materialelor ne povestea despre cei de la Cugir, care fabrica roti dintate pentru cutii de viteze Mercedes. Si acel profesor ne spunea ca muncitorii de acolo, fosti muncitori in fabricile de armament, erau foarte bine pregatiti, si ne dadea exemplu concret ca cei din Cugir aveau o productie mult mai buna calitativ decat omologii lor din Anglia, care fabricau tot roti dintate si tot pentru cutii de viteze Mercedes.
      Vezi tu, Nea Hoisna, un lucru pe care nimeni nu ni-l arat la "tembelizor" este faptul ca un strugar, un sudor sau un frezor care chiar isi cunoaste meseria (si nu e meserie usoara!), e mai valoros decat un politician. Cum de asemenea nu ne arata la "tembelizor" ca strungarii buni sunt cautati peste tot in lume ca painea calda! Sau ca un sudor bun, la o firma din Bucuresti (deci din Romania), firma care produce pentru export niste utliaje speciale, castiga 2000 de euro (in mana). Repet, ca sudor. Nu ca "general executive account district manager", sau stiu eu ce denumire pompoasa. Nu: ca sudor!
      Noi romanii suntemi cumva invatati sa radem cand auzim de meserii de genul asta: sudor, strungar, frezor, etc. Dar tu sa intelegi un lucru: nu Ponta i-a adus pe cei de la Mercedes in Romania acum si nici un alt politician roman, ci acei meseriasi anonimi din Cugur care i-au impresinat pe nemti inca de acum ativa ani!
  • +11 (11 voturi)    
    "oraselul" Kecskemet (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:13)

    glasss_cj [utilizator]

    are populatie mai mare decat Satu Mare iar la infrastructura...nu se poate compara cu Romania...
  • -5 (13 voturi)    
    dragut tare (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:40)

    dandra [utilizator]

    sa curga euroii in visterie:)
    sa avem bani la buget pentru retragerea cainilor de pe strazi, pentru spitale, scoli, pentru curatenie si multe altele:)
  • 0 (12 voturi)    
    destinatia maroc via cugir (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:46)

    iordan [utilizator]

    fiind prea ocupati, nemtii nu mai citesc stirile. Altfel ar face fabrica direct in maroc.
  • +7 (11 voturi)    
    Pe cand vedem... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 16:08)

    Lucky1 [utilizator]

    ...si o investitie in fabricatia de avioane la Brasov?
    Guvernul: lanati oferte catre marile companii pe care acestea sa nu le poata refuza...
    • -1 (5 voturi)    
      Corect (Miercuri, 24 aprilie 2013, 19:34)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Avem si experienta si nevoie de avioane...IAR 93 e un bun exemplu
      Bune ar fi si rachete... app de vecinii nostri pasnici.
      • +3 (3 voturi)    
        IAR 93 e un prost exemplu (Miercuri, 24 aprilie 2013, 22:34)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui rov

        IAR 93 / Orao a fost retras fiindcă un mare număr de componente ale sale proveneau din răposata Iugoslavie, iar fabrica de acolo a fost distrusă în timpul războaielor din anii '90.

        "Un bun exemplu" e un avion care să aibă surse sigure (România, UE, SUA) pentru piese şi consumabile.
  • +9 (11 voturi)    
    As vrea... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 16:14)

    Lucky1 [utilizator]

    ...sa-l vad si pe Lockheed Martin (General Dynamics) in Romania...
    Poate cu fabricatia de F16 sau chiar componente, la inceput...
    • +4 (6 voturi)    
      Acum este mult prea tarziu! (Miercuri, 24 aprilie 2013, 18:46)

      CristioanM [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Sigur ca ar fi fost excelent!
      Daca veneau la scurt timp dup 1990, investitorii aero, fie si Lockehad, ar fi gasit niste fabrici de/ pentru avioane, care, desi neperformante in sine, reprezentau o excelenta baza de plecare: cine stie sa faca avioane proaste dupa modelul BAC 1-11 din 1970, poate fi usor invata sa faca avioane bune model 1990! Insa cum nu mai exista nici uzinele, nici specialistii. Ce facem cu cele 12 bucati de F-16 la mina atreia pe care le cumparam? Cine le intetine? Aducem toate piesele de schimb si specialistii din State? Romania ar fi putut fi o baza pentru depanarea acestui tip de aparate! Acum insa e mult prea tarziu ...
      • +1 (3 voturi)    
        poate este prea tarziu... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 19:16)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui CristioanM

        ...dar inca sper sa mai avem o sansa.
        Si cand gandesti ca ar fi fost asa de simplu: trebuia sa fie cineva sa gandeasca la tara asta, atat, nu la propriile buzunare...
      • +1 (1 vot)    
        au venit, dar li s-a cerut spaga (Joi, 25 aprilie 2013, 12:40)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui CristioanM

        Investitorii au mai venit, dar au fost descurajati de spagile mari cerute de FPS-ul din acea vreme.
        Stiu de Volkkswagen care a venit sa cumpere Dacia Pitesti...dar i s-a cerut spaga..cand au auzit nemtii, au fugit in Cehia si au cumparat Skoda (preferasera initial Romania pt ca Dacia era mai buna si mai fiabiala decat Skoda din 1990). Asa ca cehii produc Octavia, SUperb, Octavia RS....si noi abia am privatizat Dacia Pitesti pe vreo 50 mil EUR.
  • 0 (0 voturi)    
    Motivul pentru care firmele vin in Ro (Vineri, 26 aprilie 2013, 16:53)

    alingrecu [utilizator]

    Exista foarte multe firme care aleg sa ramana in Romania, desi au posibilitatea de a se stabili in tari in care pietele le-ar oferi un feedback mult mai bun, sau ar avea vanzari mai mari. Mi se pare o prostie sa spui ca firmele mari vin in tara noastra numai pentru ca salariile sunt mici, si pot profita de pe urma noastra. Sa nu exageram.
    • 0 (0 voturi)    
      esti visator (Marţi, 30 aprilie 2013, 16:36)

      gabiro [utilizator] i-a raspuns lui alingrecu

      Ba majoritatea vin pentru asta, si sunt de acord cu ceilalti, pentru ca sunt atrasi de forta de munca ieftina de aici. Tu crezi ca ii intereseaza tara ca atare, si frumusetile ei, si prostiile astea, pe ce lume traiesti? Nu stiu, tu la ce firma te gandesti asa de frumos? Pentru ca mie nu-mi vine nici una in minte. Chiar as fi curios sa aud exemplul tau maret.
      • 0 (0 voturi)    
        Exemplu (Joi, 16 mai 2013, 16:22)

        alingrecu [utilizator] i-a raspuns lui gabiro

        De exemplu, la mine in oras este quickmobile, de aici a pornit afacerea, si acum s-a raspandit in toata tara, fara sa plece afara,si nu cred ca au facut asta pentru ca mana de lucru este ieftina...mai este arnos din satu mare, tot asa, a ramas la noi in tara...si exemple ar mai fi destule..


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri