Doi senatori propun eliminarea timbrului de mediu si transformarea lui intr-o taxa inclusa in pretul carburantului

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 25 aprilie 2013, 10:23 Economie | Auto

Doi senatori PNL, Bihor Valeriu Boeriu si Cristian Bodea, au depus un proiect de lege pentru eliminarea timbrului de mediu si transformarea lui in taxa de poluare care sa fie inclusa in pretul combustibililor, la valoarea de un ban pe fiecare litru de carburant, scrie Mediafax.

Cei doi senatori au depus initiativa marti, la Biroul Permanent al Senatului.

"Noi am pornit de la constatarea ca taxa de poluare datorata de posesorii de autovehicule din Romania a cunoscut de-a lungul anilor mai multe variante, dar niciuna nu a fost bazata pe un principiu echitabil, si anume cel de a plati in functie de cat poluezi, adica de cat circuli"
, a declarat corespondentului Mediafax senatorul Cristian Bodea.

Potrivit acestuia, prin initiativa legislativa inregistrata la Senat cei doi autori urmaresc "abrogarea taxei de mediu, care mosteneste aceleasi probleme ca si formele precedente ale taxei si este la fel de vulnerabila in fata proceselor de despagubire, precum si instituirea unei taxe de poluare de un ban pe litrul de combustibil (indiferent ca este vorba despre benzina, motorina sau gaz petrolier lichefiat), fapt care ar asigura o colectare pe masura poluarii, conform principiului poulezi doar cat circuli".

Citeste articolul complet pe 0-100.ro



Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

1500 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    loby pt petrolisti (Joi, 25 aprilie 2013, 11:12)

    goto [utilizator]

    asta a venit ca un loby pt companiile petroliere. pt ca ele or fi beneficiarii acestei legi. daca ar intrain vigoare aceasta lege, ar creste evaziunea atat din partea benzinariilor cat si din partea soferilor care vor incerca sa cumpere carburant la negru. si va mai fi inca un motiv de scumpire a carburantului de acre se vor folosi mereu.
    si din punctul de vedere al poluarii nu ar fi corect ca unul cu un automobil cu euro 3 sau mai vechi sa plateasca la fel cu unul cu euro 5 care polueaza mai mult.
  • -2 (2 voturi)    
    O idee proasta (Joi, 25 aprilie 2013, 11:25)

    Metec [utilizator]

    Aceasta taxa exista deja, se numeste acciza. Nu e cazul sa se mai adauge o taxa in pretul benzinei, care este si asa prea mare, pentru venitul romanului mediu.
    Sa lase traficantii de masini legea asa cum este.
    • +1 (1 vot)    
      Sau nu.. (Joi, 25 aprilie 2013, 12:01)

      SebyS [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Daca ar fi o suma modica, sa zicem 1 ban/litru, atunci nu cred ca ar fi cine stie ce pierdere pentru buzunarul soferului si s-ar strange in acelasi timp si ceva bani la buget. Aceasta cred ca ar fi cea mai buna varianta pentru o taxa de mediu, pentru ca fiecare va plati atat cat va polua (consum benzina/motorina). Aceasta varianta, din ce am auzit, este aplicata si in Germania si merge bine. Cred ca va merge bine si la noi, insa cu conditia (scuzati cacafonia) sa fie eliminata timbrul de mediu actual, care nu prea are nici o treaba cu poluarea (taxeaza pe cei care vor sa cumpere masini si nu pe cat ar polua viitorul proprietar - poate respectivul va conduce doar 1000 km/an, cu ce polueaza el mai mult ca altul care va conduce 20.000 km/an ?).
      Dupa o scurta cautare pe net, am gasit ca s-ar consuma intre 6 si 7 milioane tone combustibil. Sa zicem ca unii vor fi scutiti (armata, pompieri, etc) si ar rezulta pe la 2-3 milioane tone. La 1ban/litru asta s-ar traduce in 2 mld lei/an. In 2012 s-au vandut cam 200.000 masini. Luand o medie de 1500 eur/masina ar rezulta 300 mil. eur/an, adica ~1,305 mld lei/an, deci o suma mai mica fata de cea obtinuta cu 1 ban/litru. Daca aceste calcule sunt corecte, atunci de sa nu se puna 1 ban/litru de combustibil ? Nu cred ca ar impovara prea mult vreun sofer. Desigur aceasta varianta ar merita sa fie luata in considerare doar daca timbrul de mediu s-ar elimina.
      • -1 (1 vot)    
        aha (Joi, 25 aprilie 2013, 12:45)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui SebyS

        si daca nu ar fi 1 ban pe litru ci 1 leu pe litru ce-ai spune? Si-a pus problema cineva daca taxa are vreo justificare?
        • 0 (0 voturi)    
          Pai... (Joi, 25 aprilie 2013, 13:05)

          SebyS [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Daca si cu parca....
          De asta sunt dezbateri...crezi ca petrolistii nu o sa aiba un cuvant de spus daca o sa vada o taxa de 1 leu ? Asta mai ales ca Petrom investeste la greu in Romania. Nu cred ca s-ar ajunge la 1 leu...ca ar iesi lumea in strada.
          Insa noi vorbim degeaba acum, ca nimic nu e facut.
      • 0 (0 voturi)    
        eroare de calcul (Joi, 25 aprilie 2013, 16:42)

        EmilG [utilizator] i-a raspuns lui SebyS

        2-3 milioane tone combustibil inseamna 2-3 mld kg (~ litri).

        2-3 mld litri x 0.01 / litru = 20-30 mil. RON si nu 2 mld RON cum rezulta din calculul dvs.

        Deci nu e deloc vorba de o suma comparabila cu cea rezultata in urma vanzarii a 200.000 masini. Chiar daca e o suma mai mica, avantajul ar fi banii acestia ar fi incasati in mod oarecum constant si sigur (ar disparea pb legate de contestarea taxelor / timbrelor de mediu in instanta).
        • 0 (0 voturi)    
          Matematica !!!! (Joi, 25 aprilie 2013, 17:28)

          SebyS [utilizator] i-a raspuns lui EmilG

          Te rog sa recitesti ce ai scris si daca tot crezi ca ai dreptate, cauta pe net cate kg sunt intr-o tona si apoi fa din nou calculele. Desigur facem presupunerea ca 1 litru de combustibil = 1 kg.

          P.S.
          1 tona = K kg (~litri)
          2 mld tone = 2 mld * K [kg ~= litri]
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Vineri, 26 aprilie 2013, 0:12)

            EmilG [utilizator] i-a raspuns lui SebyS

            Eu stiu foarte bine cate kg sunt intr-o tona, precum si cati bani compun un leu romanesc. Am revizuit calculul meu si nu-i gasesc greseala. Mai degraba cred ca avem punct de pornire diferit.

            Eu am luat ca input datele scrise de tine, dar vad ca nu esti consecvent de la un comentariu la urmatorul: initial spui ca in RO avem un consum anual taxabill de vreo 2-3 MILIOANE tone combustibil, apoi revii si spui ca sunt 2 mld tone.

            Pai daca am avea in RO consum de 2 mld tone combustibil / an, ar insemna de ex. ca rezerva de petrol din Marea Neagra (aprox 880 mil tone) ar fi epuizata in mai putin de 1/2 de an. Foarte verosimil, nu? :)))
            • 0 (0 voturi)    
              Greseala mea (Vineri, 26 aprilie 2013, 9:51)

              SebyS [utilizator] i-a raspuns lui EmilG

              Ma gandeam la miliarde de tone...eram cu capu`n zece parti. Imi cer scuze.
  • +3 (3 voturi)    
    in sfarsit! (Joi, 25 aprilie 2013, 11:33)

    lambda [utilizator]

    Nu stiu de altii, sau de astia doi in alte spete... dar acum s-au luminat! Poluezi in functie de cat carburant pui in rezervor. Ca unele masini au motoare eficiente... bla bla... oricum nu e la fel de disproportional fata de taxele de mediu existente. Desi nu e formula perfecta, e cea mai aproape de adevar. Si ar mai trebui diferentiat dupa motorina/benzina.
  • +1 (1 vot)    
    O problema (Joi, 25 aprilie 2013, 11:53)

    Sevraj [utilizator]

    Eu (la fel ca alti cateva sute de mii) am platit taxa de poluare una din formele ei actuale, la inmatriculare, pentru toata durata de viata a masinii. De ce ar trebui sa platesc si taxa inclusa in pretul combustibilului? Sunt absolut de acord sa platesc aceasta taxa daca primesc 400 de euro inapoi, cat a fost taxa de poluare, sau aceasta suma diminuata cu un procent (sa zicem ca un autoturism e folosit in medie 20 de ani si masina mea are 5 ani, deci diminuarea ar fi 25%).
    Nu cred ca se poate corecta o inechitate cu alta inechitate.
  • 0 (0 voturi)    
    am o propunere !!! (Vineri, 26 aprilie 2013, 1:22)

    Cristyann [utilizator]

    Domnilor, am o propunere si dupa parerea mea este cel mai bun calculator pt a inlocui aceasta taxa de mediu. Sa se stabileasca o valoare pt 1km parcurs, in functie d noxe, iar cand se face ITP-ul, sa s plateasca acea suma inmultita cu nr d km parcursi; este k o taxa platita la 2 ani, timp in care proprietarul a si parcurs, dar tr sa si plateasca pt c a poluat; acel barem sa aiba o reducere pt masinile cu filtru de particule, cum este si normal, sau dak, asa cum s-a calculat la ultima taxa, taxa la motorina sa fie putin mai mare decat la benzina, asta dak motorina poleaza mai mult; SA PLATIM DOAR DACA MERGEM CU MASINA


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi