Sova: Taxarea masinilor pe autostrada va fi facuta prin SMS, cod de bare sau vinieta de la benzinarie/ Cuantumul taxei: 3 euro pe suta de kilometri

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 12 mai 2013, 11:55 Economie | Auto

Dan Sova
Foto: Captura ProTv
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, a declarat in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica dimineata de Pro TV, ca pentru taxarea masinilor care circula pe autostrazi se au in vedere mai multe posibilitati, precum varianta electronica cu telefonul mobil, printr-un cod de bare amplasat pe geam sau prin achizitia unei viniete, potrivit Mediafax.

 "Sunt mai multe posibilitati. O sa fie si taxa electronica, cu telefonul mobil, o sa fie si cu un cod de bare pe geam, cine circula mai mult, eventual, o sa fie si cu posibilitatea sa-ti cumperi vinieta de la benzinarie si sa ti-o pui in geam, o sa fie mai multe mecanisme", a afirmat Sova.

Ministrul delegat a precizat ca nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeratie si nu este agreat de potentialii investitori in constructia de autostrazi.

Intrebat ce va presupune taxarea cu cod de bare, el a aratat ca aceasta formula vizeaza achizitia unui tip de vinieta amplasata pe geam. "Cand treci, camera de luat vederi iti ia codul de bare si iti ia banii din cont automat", a explicat ministrul.

Sova a aratat ca tronsoanele de autostrada Comarnic - Brasov si Craiova - Pitesti, precum si centura Sud a Bucurestiului, pe care autoritatile isi propun sa le construiasca prin concesiune pana la alegerile din 2016, vor fi taxate dupa intrarea in exploatare.

Referindu-se la cuantumul taxei, Sova a aratat ca modelul financiar are la baza ideea de trei euro pe suta de kilometri.


"In mod normal, noi ar trebui sa dam in concesiune, ca sa scapam de cheltuielile de la buget, adica sa-i dai omului sa o exploateze, sa ia taxa pe ea si sa o intretina, sa o reabiliteze, ar trebui sa dam toate autostrazile. Acum, cand dam centura Sud, vom da in concesiune de la Pitesti pana la Constanta. Cei care construiesc centura Sud vor avea de la Pitesti pana la Constanta in concesiune, sa le intretina, sa le exploateze", a spus ministrul.

Sova a afirmat ca in cazul in care nu vor exista suficiente incasari, statul va interveni prin plati de disponibilitate.

"Cand faci un asemenea contract, pornesti de la o ipoteza simpla. Faci un model financiar, care are la baza un studiu de trafic, si spui 'trec atatea masini, cu taxa respectiva'. Cele mai multe taxe, pe toate autostrazile din lumea asta, si la noi va fi la fel, se colecteaza de la masinile comerciale, adica de la tiruri, camioane si microbuze. Niciodata nu faci un model financiar la o autostrada pe autoturisme, pentru ca ele platesc taxe mici. Pe autostrada Soarelui, de exemplu, intra cetateanul roman de trei ori pe an, vara cand se duce la mare. Ea se poate sprijini numai pe transportul de marfa ca incasare continua si asa va fi peste tot. Craiova - Pitesti de exemplu e pe zona industriala, este clar, se face tocmai ca sa poata ajunge toata industria din sudul tarii in port la Constanta, deci va avea trafic. Faci modelul financiar pe taxe, si spui 'Noi evaluam ca se va incasa atat' si se face un model de risc dupa aia. Vine banca si spune 'Bun, dar s-ar putea sa nu incasezi atat si luam risc 40%. Cine-l acopera?'. Pai il acopera statul prin plata de disponibilitate. Daca respectivul care administreaza ia mai mult decat este prevazut - si el trebuie sa ia o suma fixa, nu poate lua mai mult - diferenta o da statului", a adaugat ministrul.

Pe de alta parte, Sova a afirmat ca daca in cazul autostrazilor realizate prin concesiune, taxarea va intra in vigoare dupa darea in folosinta, in cazul celor cofinantate cu fonduri europene situatia ar putea fi diferita.

"E o chestiune pe care personal inca nu mi-am lamurit-o nici eu foarte clar. Autostrazile construite cu fonduri europene au o perioada, trei ani sau cinci ani, in care nu poti sa pui taxa pe ele. Dar nu m-am lamurit nici eu exact", a spus Sova.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

7491 vizualizari

  • +2 (24 voturi)    
    churri burri (Duminică, 12 mai 2013, 12:43)

    Googol [utilizator]

    „sistemul de bariere nu este agreat de potențialii investitori”. întreb și eu, dan șova ne consideră o țară de idioți? adică-n toată europa există sistemul ăsta dar noi nu-l implementăm, inventăm gogoși. păi dacă nu va fi sistem de bariere ce mă va opri pe mine să intru pe autostradă? plantează polițiști la fiecare sută de kilometri?
    • +12 (16 voturi)    
      Sova mereu vorbeste fara acoperire in fapte (Duminică, 12 mai 2013, 14:35)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      Negocierile cu Bechtel nu s-au incheiat pe 30 Aprilie 2013, cum era prevazut. Ponta si Sova au facut promisiuni fara acoperire.

      Cititi tot textul pe blogul lui Ion Iliescu:
      ioniliescu.wordpress.com/2013/05/05/sarbatori-fericite-6/#comment-17342

      Sova nu trebuie luat in seama deoarece nu realizeaza absolut nimic din ce zice.
      • +5 (5 voturi)    
        ===================== (Luni, 13 mai 2013, 7:21)

        Zede [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Pai saracul nu prea realizeaza...

        Daca lucrurile ar fi atat de simple si in realitate precum in mintea lui, am trai pe un altfel de planeta.

        Tin sa ii aduc la cunostinta stimabilului domn ca unul din cele mai complicate domenii, atat teoretic cat si dpdv practic, este cel al modelarii si simularii.

        Si il rog sa publice studiile de trafic pe care le-a facut (ma refer la modalitatea in care s-au realizat), ca sa rada si specialistii putin.

        Deocamdata, cu o astfel de gandire simpla, optiunea de a intra in politica era singura care garanta supravietuirea (ba chiar prosperitatea).
    • +15 (17 voturi)    
      Adica Statul finanteaza pierderile privatului (Duminică, 12 mai 2013, 15:09)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      Din ce zice Sova (vezi citatul de mai jos) rezulta in mod evident ca indiferent de traficul pe autostrazi, privatii care le administreaza vor primi un cistig fix pe an, independent de numarul de masini care circula.

      Pai, se va supraevalua fraudulos traficul si administratorul privat (un protejat de al unor ministri sau chiar firma acestora prin interpusi) va incasa 60% bani de la stat si doar 40% de la cei care circula cu masina.

      Sa tot traiesti asa.

      Citat Dan Sova:
      " 'Noi evaluam ca se va incasa atat' si se face un model de risc dupa aia. Vine banca si spune 'Bun, dar s-ar putea sa nu incasezi atat si luam risc 40%. Cine-l acopera?'. Pai il acopera statul prin plata de disponibilitate. Daca respectivul care administreaza ia mai mult decat este prevazut - si el trebuie sa ia o suma fixa, nu poate lua mai mult - diferenta o da statului", a adaugat ministrul."
      • +8 (10 voturi)    
        Coruptie si tupeu (Duminică, 12 mai 2013, 17:42)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ma uitam de dimineata la fostul si actualul coleg al lui T/Ponta si ma umpleam de nervi.Adica nu numai ca statul va plati pentru aceste autostrazi (privat fiind, prost sa fii sa recunosti incasari suficiente incit sa nu ceri despagubiri in contrapartida cu spaga data initial), insa nici nu vom putea circula pe ele fara a plati de vreo doua ori - vad ca incearca sa ne obisnuiasca in legatura cu taxarea autostrazilor, insa nu zice nimeni nimic de eliminarea rovinietei in acel caz.
        Si va rog sa observati reaua intentie a acestui guvern: in loc sa finalizeze cit mai repede centura nord, cea mai scurta intre A1 si A2 (anul trecut una din primele masuri a fost sa taie bruma de fonduri pentru acest tronson), Sova bate cimpii cu centura sud, in paralel cu centura actuala, PENTRU A O PUTEA TAXA!Cea din nord nu ar oferi o alternativa fara plata, deci o lasa in bataie de joc, neterminata.
      • +2 (2 voturi)    
        el stie mai bine! (Luni, 13 mai 2013, 10:52)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        precedentul esec se datora faptului ca Vinci a cerut sa i se garanteze castigurile! Daca pretul e prea mic ("social" in vorbirea lui SOva si PSD) bugetul [adica si toti cei ce nu se ating de autostrada] va plati diferenta. SI calculele nu ies, iata explicatia pt. care celui ce va face centura sud a Buc i se da si intretinerea spre Constanta.
        Iar SOva e vitzel: daca scoate 4 mil. mc de roca -din tuneluri- nu poate turna la loc 4 mil. mc beton. Iar a gresit-o cu gaura tunelului de data asta.
    • -5 (7 voturi)    
      probabil (Duminică, 12 mai 2013, 16:02)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      au intervenit baietii de la FBI ai au spus ca trebuie monitorizare eficienta pe strada ca sa doarma soldatu' bine noaptea la deveselu...
    • +11 (13 voturi)    
      niste maimutzoi.. (Duminică, 12 mai 2013, 16:38)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      avem zeci de miliarde de euro disponibili de la UE, fonduri nerambursabile, iar papgalul asta negociaza ce sisteme de plata sunt mai 'eficiente' pentru ca investitorii privati sa nu fie cumva deranjati la negocier de vreo idee care le-ar taia din profituri.
    • +8 (8 voturi)    
      Nu chiar in toata Europa sunt bariere... (Duminică, 12 mai 2013, 18:56)

      ivasile [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      Spre exemplu daca vrei sa mergi in Austria in vacanta, treci prin Ungaria si evident Austria, tari unde nu exista sistem cu bariere, ci vignete pe un numar determinat de zile. Cat despre sistemul cu bariere, am stat odata cam o ora la coada in Italia ca sa intru pe autostada, asa ca treaba cu aglomeratia la portile de taxare nu este un mit, la cea mai mica aglomeratie se sufoca tot sistemul.
      • +1 (1 vot)    
        De ce simplu? (Luni, 13 mai 2013, 12:42)

        Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui ivasile

        ...cand se poate complicat?
        Unde ai vazut ca la noi sa se aplice sisteme simple si logice, ca cel austriac, unguresc, sloven, bulgaresc, etc, unde ai platit o vinieta si nu te mai doare capul.
        Nu nene, noi trebuie sa punem sistemul francez peste tot, cu bariere, platit la fiecare 10 kilometri cate 2-3 euro, de ti se acreste de autostrazile lor.
        Si, in plus, nu avem deja rovinieta?
        De ce trebuie sa taxam autostrazile SUPLIMENTAR fata de rovinieta? Daca vor sa platesc taxa de autostrada, sa scoata rovinieta, si atunci merg la mare pe la Urziceni-Slobozia si autostrada ramane goala.
        De unde i-a iesit lui Sova 3 euro/suta de km de autostrada, un cost rezonabil? Intr-o tara cu venit mediu de 400 de euro lunar? La un drum Bucuresti-Constanta dai 15 euro numai pe taxa, lasand la o parte accizele de minim 20 de euro pe care le dai statului cand platesti motorina/benzina pentru un astfel de drum. Aaa, vrea Sova sa ma impulsioneze sa merg cu cefereul? Nu multumesc, ultima oara am facut 5 ore de la Bucuresti la Constanta.
    • +12 (14 voturi)    
      intrbare (Duminică, 12 mai 2013, 22:44)

      fc [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      mr. ponta unde l-ai gasit pe adormitul asta?
      nici sa vanda bilete pe autostrada nu e bun
      consum 5l/100km=7,5 euro.100km
      singurul lui neuron mai vrea 3euro/100km adica 40% in plus
      si asta in cea mai saraca tara din ue unde castigul mediu e de 350 euro lunar
      probabil ca autostrazile vor fi pentru capeteniile usl iste, parlamentari si infractori
  • +13 (21 voturi)    
    Bariere (Duminică, 12 mai 2013, 12:56)

    HP [utilizator]

    "Ministrul delegat a precizat ca nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeratie si nu este agreat de potentialii investitori in constructia de autostrazi."

    Da ma, de aia pe toate autostrazile din Europa sunt bariere, cu deschideri de 100 de metri si cate 30 de cabine. Auzi ca aglomeratie, sa stai 2 minute.

    Zi mai bine ca nu vor "investitorii", ca sa ia banul gros si de la aia care nu circula constant.
    • -4 (8 voturi)    
      Taxa de 3 euro este mult prea mica (Duminică, 12 mai 2013, 16:01)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Autostrada Comarnic - Brasov, de 1.5 miliarde Euro, isi poate scoate costurile din taxa de 3 euro in 70 ani si asta considerind un trafic mediu anual nerealist de mare, 20 000 masini pe zi.

      Demonstratie:
      1.5 miliarde Euro /(20 000 masini/zi*365 zile*3 Euro) = 70 ani.

      Ar trebui o taxa de cel putin 10 euro pentru ca firma constructoare sa-si scoata banii intr-un timp realist, de 20 ani.
      • +6 (8 voturi)    
        autostrada e deja platita... (Duminică, 12 mai 2013, 21:11)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ...de noi, prin rovignete, taxe de mediu, taxe de poluare si TVA de 24%.
        • 0 (2 voturi)    
          zau? (Luni, 13 mai 2013, 10:54)

          foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          dar intretinerea celor 16 000 km de drumuri (CELELALTE) din ce bani se face? Stii cat costa intretinerea unui drum? cam in 8-10 ani totalul intretinerii depaseste costul constructiei...
      • 0 (2 voturi)    
        Si cum sectorul Comarnic - Brasov... (Duminică, 12 mai 2013, 21:13)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ... are doar 58 km, inseamna ca durata de recuperare s-ar dubla.

        Aparent asa e, calculul tau pare corect, dar pe autostrada vor circula si alte autovehicule, care vor fi taxate cu alt tarif, nu cu 3 euro / 100 km ca autoturismele...
      • +1 (1 vot)    
        Intretinere nu constructie (Luni, 13 mai 2013, 9:59)

        vladf [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Era vb. despre intretinerea ei nu constructie.
        Paza, peticire, curatenie, etc .....
  • +9 (17 voturi)    
    plata prin SMS (Duminică, 12 mai 2013, 13:28)

    echos [utilizator]

    respectă sau nu codul fiscal?
    Adică codul spune ca taxele se percep în lei, dacă nu se percep în lei se fac la cursul de schimb al BNR... chestiila astea nu le-am văzut până acum ...
    • +7 (9 voturi)    
      Nu am inteles... (Duminică, 12 mai 2013, 14:11)

      OVali [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Se fac astfel de plati in Romania
      Pentru Bilete de transport in comun, Rovinieta, parcare...
      Platile se fac in lei, taxa este echivalentul in lei pentru o suma in valuta...
      • +5 (5 voturi)    
        O mentiune (Duminică, 12 mai 2013, 21:44)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui OVali

        Singura intrebare pe care as avea-o eu este daca cei X euro se calculeaza la cursul BNR sau la cursul operatorului de telefonie mobila in ziua eliberarii facturii.

        Eu insa vorbesc in necunostinta de cauza. Nu am nici un abonament romanesc si nu stiu cum functioneaza.

        In Cehia tot ce ai de platit este afisat in Coroane si atat. Iar factura la mobil vine tot in Coroane (moneda nationala ceha).
    • +7 (7 voturi)    
      Aceasta prostie (Duminică, 12 mai 2013, 20:10)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui echos

      a introdus-o Primarul Liberal (USL-istul) Robu ! Pentru parcare asa zis_a Timparc! Este o aberatie nu functioneaza cum trebuie, sau programul nu este bun ,dar in orice caz nu ti-se confirma SMS -ul ,si esti pasibil de amenda dupa cateva minute !
      • +2 (2 voturi)    
        Aceeasi problema (Duminică, 12 mai 2013, 21:48)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

        Este la sistemul de transport integrat din Praga. Poti plati prin SMS calatoria insa accesul pe peron se face dupa primirea confirmarii.

        Problema este ca aceasta confirmare are timp variabil dupa care ajunge. Sa zicem ca vreau sa iau metroul de 10:25. Cu cat timp in urma trebuie sa imi comand biletul prin SMS ca sa fiu sigur ca prin metroul si ca respectiva confirmare mi-a parvenit.

        In 95% din cazuri merge bine insa eu si acum astept o confirmare a unui bilet pe care am fost facturat insa care nu a mai venit nici dupa un an. Deci se pare ca in anumite situatii nu e suficient sa iti iei bilet nici cu un an inainte.

        PS: Nu am avut problema asta niciodata (eu avand abonament) insa cred ca cei de la control sunt intelegatori daca vad SMS-ul transmis. Probabil te vor tine in asteptare pana primesti confirmarea. In Romania nu cred insa ca vor fi la fel de amabili.
    • 0 (0 voturi)    
      Plata prin SMS (Luni, 13 mai 2013, 13:49)

      geodor [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Lasa ca respecta sau nu codul fiscal. Dar nu aveti voi habar ca societatile de telefonie mobila taxeaza acesti 3 euroi. Stiu de la nepotul meu care este bolnav de cancer si am apelat la una dintre aceste societati pentru un numar pentru donatii. 1 euro. Din acest euro 20 de centi au intrat in contul copilului iar restul in contul firmei. Nu am sa dau numele societatii de telefonie pentru ca sunt toate identice la astfel de magarii.
      Deci, asteptati-va la 3+80%! Si nu spune daca TVA este inclus sau nu!
  • +21 (27 voturi)    
    Tarif 3 euro pe suta de km??? (Duminică, 12 mai 2013, 15:16)

    edvro [utilizator]

    Tariful de 3 euro pe suta de km de autostrada (pentru autoturisme, caci pentru utilitare va fi diferit) este foarte mare. Consider ca solutiile aplicate de Ungaria sau Austria (cu tarif moderat pe 1 zi sau mai multe zile, indiferent de numarul de km parcursi) ar fi cea mai buna solutie. Altfel, cred ca vom avea autostrazi goale, iar drumurile nationale vor fi aglomerate in continuare.

    Sau poate ca asta se si doreste.
    • -22 (30 voturi)    
      Da (Duminică, 12 mai 2013, 15:31)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui edvro

      Tariful e rezonabil. Asa e si pe dincolo (Spania, Franta, Italia). Cat ai vrea sa fie ? 2 lei ?

      La cat au costat si vor costa, nici nu stiu daca isi vor recupera banii.

      Autostrazile nu vor fi goale, romanii au bani sa circule pe ele. Ma rog, majoritatea, ca saraciile cu salarii de 10 milioane nu sunt asa de importanti incat sa aiba nevoie de autostrazi.
      • +10 (10 voturi)    
        ===================== (Duminică, 12 mai 2013, 16:49)

        Zede [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Au costat atata pentru ca pe langa sosele si autostrazi, din aceiasi bani au trebuit finantate enorm de multe vile, terenuri, limuzine, neamuri pana la al saptelea grad, conturi straine, amante, partide, alegeri etc.

        De ce crezi ca Romania nu a descoperit inca formula asfaltului care sa ramana neted si fara crapaturi mai mult de un an?

        Glazura aia fragila de tort pe care rulam nu are nicio legatura cu asfaltul.
      • +5 (7 voturi)    
        Logica lu Peste ! (Duminică, 12 mai 2013, 20:15)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Sau te pretinzi BOGAT ! Daca da nu ma mira ......ca <<<saraciile >>> nu sunt IMPORTANTI !
        • -4 (10 voturi)    
          Saracie (Duminică, 12 mai 2013, 22:56)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

          Nu trebuie sa fii bogat ca sa dai de-un pachet de tigari pentru o autostrada.

          Insa trebuie sa fii ultimul jepat ca sa nu ii ai si sa te mai pretinzi cineva.

          3 euro inseamna 3 beri. Daca nu ai de 3 beri si vrei sa circuli pe un drum bun si pus la punct, intoarce-te la coada vacii.
          • +2 (4 voturi)    
            Ok dar fara rovinieta. (Luni, 13 mai 2013, 10:09)

            vladf [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Vom plati drumurile prin 3 moduri: la fie care litru de benzina, rovinieta si mai nou taxa de autostrada.
            In Romania nu o sa functioneze sistemul si este logic.
            Pai pt. un drump la CT 6 Euro, adica 5 litri de benzina.
            Pai la un motor disel cu banii astia faci 100km in plus.
            Cat despre plangeri ce sa mai vb.? Cei saraci si ajutati social sigur nu o sa ajunga pe autostrada asa ca ii doare in brisca, iar cei cu putina minte nu voteaza socialistii asa ca ghici cine pierde si cine castiga?
          • -1 (1 vot)    
            3 beri? (Luni, 13 mai 2013, 12:56)

            Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Taxa de autostrada pe 100 de km reprezinta aproape jumatate din consumul de carburant al masinii necesar pentru parcurgerea a 100 de km. Daca tot dau 3 euro/suta de kilometri, mi-o si suie pe o platforma si mi-o si transporta, ca sa nu mai ard eu benzina?
            Un 3 lei/kilometru mi se parea mai realist.
            • 0 (2 voturi)    
              3 beri (Marţi, 14 mai 2013, 17:15)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

              La 3 lei pe kilometru, ai fi dat 300 de ron pe suta de km, adica 70 de euro.

              Ce ma intereseaza pe mine cat ai tu consumul de carburant ?

              Autostrazile astea nu sunt din bani de la buget, sa fie gratuite. Sunt niste servicii cu plata, ca sa scoata profit constructorul.

              Profitul tau e ca circuli pe ea. Daca nu-ti convine sa platesti, poti circula pe national gratuit, in continuare.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu am cuvinte...... (Luni, 13 mai 2013, 19:52)

            banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Cum vad tu confunzi Autostrada cu Berea si coada vacii ! Esti jalnic, in opinia ta cei ce nu au trei Euro ,sa mearga cu trasura trasa de Magar. Eu as prefera ca Magarul din fata trasurii mele sa fii TU !
      • +7 (9 voturi)    
        Cum rezonabil coane... (Duminică, 12 mai 2013, 20:38)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui HP

        !1). Ia fa comparatie intre salariul romanesc si cel vestic, de orice sorginte.
        2). Autostrazile au fost construite din banii nostri si vor fi intretinute tot din banii nostri - rovigneta. De ce sa mai platim taxe mazaresti de intrare pe autostrada???
        • -7 (11 voturi)    
          Pai uite cum... (Duminică, 12 mai 2013, 23:00)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          1. Nu fac comparatie intre salarii, ca nu am de ce. Tu compari Spania cu Germania ? Italia cu Norvegia ? Grecia cu Irlanda ?

          3 euro e nimica toata, oricum ai lua-o. Poate daca nu castigi macar un 500 de euro pe luna, ti se pare enorm, dar in cazul ala traiesti pe planeta Moldova si te-ai ratat in viata.

          2. Nu s-a construit nimic din "banii tai", si nici nu se va construi. Autostrazile vor fi construite de catre particulari, nu din banii de la buget. In plus, nici nu ar avea de unde sa plateasca autostrazi de miliarde de euro. Nu exista fonduri.
          • +2 (4 voturi)    
            Aloo !!!! planeta Moldova (Luni, 13 mai 2013, 10:46)

            vladf [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Ai coborat cu picioarele pe pamant?
            Ce autostrada, ai vazut tu in Romania, construita pe banii particularilor?
            Dl. Sova vb. de prezent nu de viitor, vb. de o taxa prin care cei care incaseaza taxa asta vor trebui sa intretina autostrada respectiva.
            Doar ca exista un mic spil, banii incasati se impart frateste cu statul 50%-50% sau ceva de genul, urmand ca statul sa vina cu diferenta, insa nu spune nimeni nimic despre costurile pe care le are firma respectiva.
            Ca ex. el incaseaza 100 mil de euro/an si pastreaza 50, numai ca costurile lui anuale se vor ridica la 49,9 mil eur: salarii, sisteme electronice, echipamente, intretinere, etc. si cand vine vb. de reparatie trage linie, ii arata dl. Sova ca nu mai are bani decat 100 mii din cei 50 mil incasati iar reparatiile costa 200mil euro, asa simbolic.
            Statul iese f... si cu banii luati
            Amenzile cine le da? Statul sau particularul? Cine le incaseaza?
            Tampeniile pe care le arunca Sova pe gura seamana ca povestea cu piatra in lac.

            Nu inteleg dc. nu poate statul sa incaseze taxa de autostrada si trebuie sa concesioneze acest lucru, urmand ca in caz ca nu se descurca respectivii cu banii incasati sa vine statul sa puna diferenta.
            Pai este simplu, prin acest lucru Sova recunoaste faptul ca statul este ineficient si nu poate sa faca nimic cum trebuie.
            • +1 (1 vot)    
              Lol (Marţi, 14 mai 2013, 17:18)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui vladf

              Ai scris 4 paragrafe ca sa iti explici singur toata ideea. Normal ca statul nu are bani, de aia fac altii autostrazile. La ei ma refeream ca particulari, trebuia poate sa specific privati.

              Nu e nicio noutate ca statul este ineficient, asa ca au gasit varianta alternativa.

              Cand statul va fi eficient si toti vor plati taxele si impozitele la sange, vor elibera bonuri pentru fiecare biscuit, in loc sa dea restul in guma, atunci si statul va avea bani.
  • +9 (17 voturi)    
    autostrazi...? (Duminică, 12 mai 2013, 15:45)

    tudorr [utilizator]

    Vad ca a dat minusuri cineva care lucreaza in sistem, la toate comentariile care au evident dreptate :))
    Avem autostrazi? Strazile alea pline de gropi la 2-3 ani dupa ce sunt date in folosinta? Nici nu intri bine pe ele si deja iesi...no way, din pacate inca nu avem autostrazi!
  • +14 (16 voturi)    
    Totul a intrat in normal (Duminică, 12 mai 2013, 15:51)

    Gg65 [utilizator]

    cu noua guvernare.Am stabilit ceea ce era important, respectiv taxa pe autostrada.De acum putem sa ne ocupam de alte taxe.Autostradele?Care autostrade?A, alea cu taxa? Le facem, domne, le facem pana-n alegeri, da-le dracu, acum avem alte preocupari!
    • 0 (4 voturi)    
      autostrazi (Duminică, 12 mai 2013, 17:58)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Gg65

      autostrazi
      • +4 (4 voturi)    
        omul era ironic... (Duminică, 12 mai 2013, 21:16)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        ...sublinia calitatea USL prin prezenta in numar mare a e-vanghelistilor
        • +3 (3 voturi)    
          ok, imi cer scuze (Duminică, 12 mai 2013, 22:36)

          taranistu [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          nu mi-am datseama, din graba
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Duminică, 12 mai 2013, 20:39)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Gg65

      taxele sint preocuparea de baza...
  • +4 (4 voturi)    
    Haideți să comentăm, ca să ne aflăm în treabă! (Duminică, 12 mai 2013, 16:12)

    marius v [utilizator]

    Ăștia nici măcar n-au început lucrul la vreun tronson nou, că se și gândesc la taxele pe care le vor pune. Dar ce-ar fi dacă s-ar limita la rovignetă? Nu de alta, dar am/ați și voi/veți plăti cu vârf și îndesat, până acum, aceste autostrăzi iluzorii. Unii le-au plătit cu viața. Și nu sunt chiar puțini - vreo 30000 în ultimii 23 de ani.
  • +3 (5 voturi)    
    Nord vs Sud (Duminică, 12 mai 2013, 16:32)

    igorashu [utilizator]

    Bon, o sa puna taxa pe centura de Sud.
    Pe langa faptul ca e o idiotenie nemaiauzita (nu stiu vreo alta centura cu plata prin Europa), dar va face ca tot traficul de tranzit sa treaca prin Nord, unde abia s-a reusit modernizarea a aproape 50% din traseu.
    • +2 (4 voturi)    
      dar si prin oras (Duminică, 12 mai 2013, 21:18)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      ca face Oparescu autostrazi suspendate...
    • +1 (1 vot)    
      ai iesit din RO? (Luni, 13 mai 2013, 10:57)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      ia du-te pe Torino, Milano, etc. Iar acolo unde centura e legata cu autostrada, km pe centura intra la suma totala!
      • 0 (0 voturi)    
        mai casca ochii (Luni, 13 mai 2013, 14:24)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Milan:
        http://www.autostrade.it/en/autostrade/traffico.do?mapLevel=micro&mappa=milano_9

        Torino:
        http://www.autostrade.it/en/autostrade/traffico.do?mapLevel=micro&mappa=torino_22

        Acum uita-te cu atentie unde sunt punctele de control si taxare (inclusiv cele fara bariera). Hopaaaa, nu e niciunul pe centura. Ce chestie...
  • +6 (8 voturi)    
    taxa autostrada (Duminică, 12 mai 2013, 16:55)

    gheorghebaba [utilizator]

    Mai intai faceti autostrada .Nu inteleg cum trabuie sa plateasca romanii 8 milioane de euro /km cand in europa se plateste cel mult 4 milioane de euro .Hotilor corupti ce santeti !!!! nu va este rusine,mizerabili corupti.va fac eu autostrada cu 4 mil de euro pe km fratilor.
  • +5 (7 voturi)    
    Mercenarilor, lasati-ne! (Duminică, 12 mai 2013, 22:13)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Unde ai vazut taxa de autostrada la nivelul asta? In Austria pt un autovehicol pina in 3,5 t, pt un an taxa e de ~ 81 euro. La pretul vostru in 5 drumuri pina la Timisoara deja platesc mai mult! Sau taxa e pusa asa de mare special ca sa fie despagubirea consistenta? Nu va fi nimeni pe autostrada. asa cum se intimpla in Spania. Un pret corect poate, tinind cont si de nivelul veniturilor este de 50 Euro pt un an. Orice altceva e o gogorita umflata.
    Te pomenesti ca astia au reciclat cei 15000 de specialist ai conventiei? Esti din aia sova??
    • +1 (1 vot)    
      ===================== (Luni, 13 mai 2013, 7:15)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Nu e din aia, ca pe vremea aia era prea mic.

      Dar cred ca a studiat cu ei :))))))
  • +3 (5 voturi)    
    " nu m-am lamurit .. (Duminică, 12 mai 2013, 22:22)

    ionamaru [utilizator]

    nici eu exact " ..ce caut eu p'aici , a spus sova !
    Asa si eu , nu's lamurit ce cauti TU ...in guvernul tarii ; un maimutoi al lu'ponta .
  • +4 (6 voturi)    
    asa nu (Duminică, 12 mai 2013, 23:33)

    dkz [utilizator]

    sova = un incompetent si un mincinos
  • +6 (6 voturi)    
    problema (Luni, 13 mai 2013, 2:10)

    pewpew [utilizator]

    Ironic dar pana o sa reusiti sa terminati autostrazi de pe care sa incasati bani probabil ca nu vor mai exista masini...
  • +3 (3 voturi)    
    ce cayti tu in postul asta (Luni, 13 mai 2013, 5:49)

    burebista [utilizator]

    esti afara cu drumurile mai Sova ,aci trebuie Ing Drumuri si poduri ,specialist in domeniu nu avocati mincinosi si HOTI ,esti un incompetent .In SUA este un system de plata perfect pus la punct iar traficul este ffff fluidizat mai este si traffic dar este bine pus la punct sistemul de taxare. Vino ma Sova si vezi dar tu de JABA viiiiiiiii ca esti prost sa vina specialist nu tu ,esti in cort .
  • +2 (4 voturi)    
    Ii cesionam toate autostrazile lui Sova (Luni, 13 mai 2013, 10:17)

    hic sunt leones [utilizator]

    si poate pune orice si oricate taxe legale doreste cu conditia sa plateasca statului banii investiti pana acum in ele.
    Adica eu - contribuabilul - platesc constructia unui bun, platesc intretinerea sa, apoi mai platesc si pentru a-l folosi?!...
  • +2 (2 voturi)    
    Super tare (Luni, 13 mai 2013, 11:12)

    vladf [utilizator]

    Eu ii propun lui Sova sa incepe sa ne ia banii de acum, un fel de cofinantare la autostrada, platim taxa in avans :)
    Rad si gastele de asta...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi