Cum pacalesc romanii legea timbrului de mediu - Tehnica "partajului voluntar"

de V. B.     HotNews.ro
Joi, 27 iunie 2013, 12:04 Economie | Auto

Foarte multe masini sunt inmatriculate fara plata timbrului de mediu, pe motiv ca autoturismele provin din "partajul voluntar" facut la notar, scrie Evenimentul Zilei care descrie modul in care romanii reusesc sa "fenteze" controversatul timbru de mediu introdus la jumatatea lui martie.

In noua legislatie a timbrului de mediu, Guvernul a strecurat la articolul 8 si autoturismele care provin din partaj printre cazurile de scutire de la plata timbrului de mediu. Asa ca in unele judete ale tarii - Cluj, Tulcea si Maramures -, deja au fost inmatriculate astfel mii de masini. Si numarul lor creste de la o zi la alta, avertizeaza comisarul-sef Florin Sironca, seful Serviciului de Inmatriculari Maramures.

"In ultima luna am avut peste 800 de persoane care au cerut aceasta scutire pentru masina din partaj. Clar ca la mijloc este o smecherie, dar noi suntem obligati sa inmatriculam aceste masini. Valoarea acestor autoturisme incepe de la 300 de euro si ajunge la mii de euro. Prin aceasta metoda, sume mari de bani nu ajung la bugetul de stat"
, spune comisarul Sironca. Spre exemplu pentru un BMW 320 D, cu o capacitate cilindrica de 1951 cmc, din anul 1998, timbrul de mediu este de 2.858 lei. Daca declari BMW-ul ca provenind din partaj, nu mai platesti acesti bani.

Politistul explica si smecheria: "Un anume autoturism este cumparat din Germania si apoi vandut in Romania la doi proprietari, pe baza unui simplu act de mana. Apoi, cei doi se prezinta in fata unui notar si solicita partajarea bunului comun, in favoarea unuia dintre ei, adica a adevaratului proprietar. Cu actul notarial din care rezulta partajul, omul se prezinta la Serviciul de Inmatriculari. Eu cred ca daca vorbim despre un partaj, atunci acesta sa fie unul legal, sa fie stabilit clar modul in care s-a dobandit proprietatea autoturismului de catre proprietarii care solicita partajul", a mai spus comisarul -sef Florin Sironca.

Metoda a fost extinsa si la Cluj, unde 20 de persoane au cerut inmatricularea masinilor "din partaj" pentru a nu plati timbrul de mediu.

Un notar clujean explica faptul ca orice bun detinut de doua sau mai multe persoane poate deveni proprietatea exclusiva a uneia dintre acestea. "Exista un principiu de drept potrivit caruia nimeni nu este obligat sa ramana in indiviziune, adica sa detina un bun in proprietate alaturi de alte persoane. Daca luam cazul prezentat, cei doi proprietari ai autoturismului se prezinta in fata notarului, declara cota de contributie a fiecaruia la momentul cumpararii masinii, valoarea sultei care va fi platita in favoarea celui care renunta si cine este noul proprietar, ca urmare a actiunii de partaj voluntar", explica notarul clujean.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

19825 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Exceptiile la legi (Joi, 27 iunie 2013, 12:19)

    Con_stan_tin [utilizator]

    nu sunt pentru romani care speculeaza orice exceptie, inclusiv asta cu imunitatea la parlamentari. Legile noastre trebuie facute fara exceptie, sa fie valabile pentru toti romanii, pe tot teritoriul Romaniei si in toate cazurile.
  • +12 (12 voturi)    
    Mi se pare normal (Joi, 27 iunie 2013, 12:25)

    Adi_ro [utilizator]

    La o lege tampita, ce stimuleaza inmatriculatul in BG, transferul de proprietate fara acte, etc, sa apara si metode de fentare a ei. Daca e legala metoda, de ce nu?
  • +6 (6 voturi)    
    Mai multe aspecte: (Joi, 27 iunie 2013, 13:02)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    1. Numai in rromanistan se pot da legi cu exceptii pentru cine trebuie sa stie de ele.
    2. La orice actiune exista si o reactiune. Cand hotii (guvernantii) incalca regula bunului simt cu jaful (taxele) este inerent ca sclavii (cetatenii) sa faca ceva pentru supravietuire.
    3. Piata auto se va duce asa de mult in 5-10 ani odata cu "liberalizarile" preturilor la carburanti, incat vor renunta guvernantii si la taxe si accize pe carburanti si tot va fi un faliment general!
  • +11 (11 voturi)    
    Aplicare retroactiva - eroare legislativa! (Joi, 27 iunie 2013, 13:10)

    Johanis [utilizator]

    Aplicarea timbrului de mediu este clar cea mai grava aberatie din ultimii 24 de ani in ceea ce priveste taxele de mediu / vamale. Si spun vamale deoarece aceste taxe "de mediu" au aparut dupa ce vama (pt achizitii din UE) a fost desfiintata. Toate variantele au fost prost gandite sau poate bine gandite avand in vedere "mintile luminate" din care au luat nastere. Dovada - toate procesele pt recuperarea acestor taxe sunt pierdute de catre statul roman care este obligat sa suporte si dobanzi, cheltuieli de judecata etc. deci statul a luat suma x si va returna 2x. Afacere nu?
    Timbrul de mediu insa, menit sa elimine discrimnarea intre auto deja inmatriculate Ro si cele aflate la prima inmatriculare in ro, este cea mai mare aberatie de pana acum. A blocat complet tranzactiile, sute de mii de romani se vor afla in imposibilitatea de a-si mai putea vinde masinile desi, la momentul achizitiei ei au respectat 100% legislatia existenta. Practic un proprietar care si-a luat masina din Germania in 2006 si achitat vama (mii de euro) pt acesta nu-si poate vinde acum autoturismul deoarece noul cumparator va avea de achitat timbrul de mediu, taxa care in multe cazuri depaseste cu mult valoarea bunului tranzactionat.
    Este ca si cum eu mi-as face casa, as achita toate taxele la stat, aberant de mari oricum, ca de...daca poti face tu ceva si nu intinzi mana la stat trebuie sa te rupa de bani, si, dupa cativa ani, m-as trezi ca am de plata noi taxe, pe care nu mai am cum sa le suport. sunt curios cat timp va trece pana se castiga primul proces la CEDO pe noul timbru care n-are nicio legatura, dar NICIO legatura cu mediul. Ce destin! Sa se ocupe de mediu un om pe care-l cheama PLUMB!
  • +2 (2 voturi)    
    bun exemplu (Vineri, 28 iunie 2013, 1:01)

    slashroot [utilizator]

    "BMW 320 D, cu o capacitate cilindrica de 1951 cmc, din anul 1998" - am eu o parere despre cine isi inmatriculeaza asa ceva in anul de gratie 2013. Desigur, e doar o parere preconceputa...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă