Ministrul Mediului: Se discuta ca programul Rabla sa fie stopat din 2014 incolo, fiindca nu mai este eficient

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 2 iulie 2013, 16:28 Economie | Auto

La Ministerul Mediului se discuta foarte serios posibilitatea ca programul de innoire a parcului auto sa nu se mai tina de anul viitor, fiindca pare sa fie ineficient pentru toata lumea, a spus pentru HotNews ministrul Rovana Plumb. In ultimele luni, mai multe voci din piata auto au spus ca programul Rabla ar trebui sa dispara fiindca face mai mult rau decat bine. Declaratiile au fost facute la finalul unei conferinte organizata de publicatia Gandul.

"Se va lua in discutie stoparea programului Rabla, de la anul. Din punctul meu de vedere sunt decisa sa nu se mai deruleze", a spus Rovana Plumb, intrebata de HotNewws care este viitorul programului  Rabla ce a fost criticat in ultima vreme si a starnit multa suparare.

Intrebata cand se va lua o hotarare in acest sens, ministrul Mediului a raspuns ca o hotarare se ia intotdeauna in urma unei discutii "Hotararea mea ca ministru este ca acest program nu este eficient nici pentru mediu, nici pentru parcul auto, nici pentru cetatean", a spus Rovana Plumb.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2691 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Serios?! Ideile unei minti de Plumb... (Marţi, 2 iulie 2013, 19:08)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    1. Nu mai este eficient sau nu mai aveti bani? Madam Plumb ne crede chiar atat de prosti? Treaba sta foarte simplu. Programul Rabla a debutat cu 1 singur tichet de vreo 3800 de lei. Ulterior s-a dat posibilitatea de a utiliza 3 tichete (11400 de lei). Acum USL a venit cu o schimbare si a permis utilizarea unui singur tichet, dar in valoare de 6500 de lei. Ce spune USL-ul? Am crescut valoarea tichetului!". Da, dar nu mai pot utiliza 3 tichete, ci doar 1. Nominal, a crescut valoarea, dar dpdv real ea a scazut cu 42%(!), de la 11400 la 6500. Mai mult, numarul tichetelor a fost redus. In asemenea conditii este normal ca numarul masinilor cumparate prin programul Rabla sa scada.

    2. Nu este eficient nici pentru mediu, nici pentru parcul auto, nici pentru cetatean? Madam Plumb vorbeste serios?!?! Sau, mai bine zis, gandeste macar un pic? Are creier sau plumb in cap?

    O idee, doamna ministru Plumb. De ce nu permiteti unei persoane sa cumpere o masina numai cu tichete? Hai sa facem niste calcule presupunand ca un tichet se va vinde cu 50% din pretul nominal si un stoc de 10 rable. Din casarea lor rezulta 65000 de lei, 10 rable mai putin pe strazi si o masina nou-nouta cumparata la jumatate de pret (50%*10*6500). Practic, am scos din buzunar numai 32500 de lei, nu 58500. De aici rezulta urmatoarele efecte:
    -pentru mediu: presupunand ca masina noua polueaza la fel ca rablele, emisiile de noxe scad cu 90% pentru ca mai circula doar 1 din 10 autoturisme.
    -pentru cetateni: nu vor mai inhala de 10*x g/km, ci doar x g/km.
    -pentru parcul auto: parcul auto scade ca numar, dar creste calitativ. Se cumpara masini noi, deci ajuti industria auto.
    Apar si cateva locuri de parcare in plus, ocupate acum cu rable napadite de buruieni.

    Calculele USL-ului sunt de fapt altele:
    -impozit*10 > impozit*1, deci bani la buget mai multi.
    -consum*10 > consum*1, deci bani mai multi la buget din acciza la carburant.
    -rovinieta*10 > rovinieta*1

    Pe scurt, ceva*10>ceva*1. Aritmetica pura, clasa a 3-a.
  • +1 (1 vot)    
    Rabla 2013 hoţie pe faţă (Miercuri, 3 iulie 2013, 16:06)

    Caeindrru [utilizator]

    Am fost implicat direct fiind salariat la un colector. Pot să vă spun că mai prost ca anul acesta programul nu a fost niciodată organizat. Şi-au bătut joc de noi începând cu validarea în program şi culminând cu repartizarea tichetelor. Dacă citiţi ghidul de finanţare al programului veţi observa că este făcut cu vădită rea intenţie pentru aşi proteja mânăriile. Nu vă mai spun, pe surse, s-a auzit că şpaga a fost de 10% din valoarea tichetelor solicitate.
    Evident că nu au avut bani pentru program dar nu au tăria de caracter să recunoască faptul acesta pentru că programul a fost mult prea popular. Adică tot românul a obţinut un preţ nesperat pentru troaca pe care a avuto în curte. Dacă mă întrebaţi pe mine programul trebuia să fie ca până în 2009, adică ajutorul să vină numai pentru cel care vrea efectiv să-şi cumpere maşină iar rabla să fie în stare de funcţionare. Din 2010 faza cu 3 tichete a fost o pomană electorală aşa cum fac guvernanţii pe care îi avem ca să-i mai prostească pe proşti.
    În orice caz mafia USL e mai a dracului decât cea PDL.
  • 0 (0 voturi)    
    coruptia din AFM (Sâmbătă, 27 iulie 2013, 23:22)

    spetnaz [utilizator]

    Am citit comentariile postate, progaramul Rabla este foarte bun si merge,contrar mancatorilor de rahat din patronatul producatorilor Auto,care spun ca an de an au scazut vanzarile prin rabla ,total gresit din 2010 -2013 datorita crizei au scazut sumele alocate programului,dovada ca in fiecare an la sfarsit tichetele aveau preturi mari. Ministrul mediului ca si sleapca de idioti care o inconjoara,spune ca programul nu este eficient ,programul nu merge pentru ca idotii au dat drumul tocmai in iulie,cand orice dealer stie din anii anteriori ca perioada iunie-august cand sunt conediile nu se vand masini si nici tichete,una peste alta valabilitatea tichetelor este de 45 zile, cand se stie ca in anii precedenti s-a prelungit temenul de valabilitate pana in decembrie,iar intrun an a fost pana in februarie.Oamenii au intrat in panica ca raman cu tichetele expirate,daca va uitati pe anunturi au preturi de nimic si au si motive escrocii de la mediu au dat restul de 10000 ca sa ramana oamenii cu ele ,pentru ca nici in germania nu s-ar vinde 10000 de masini in 45 de zile,se aude zvon ca nu au interes sa ajunga de la populatie la decont ca nu au bani,ei se bazau pe taxa de timbru
  • +1 (1 vot)    
    programul rabla (Duminică, 28 iulie 2013, 0:04)

    spetnaz [utilizator]

    Cum am spus in mesajul precedent cei de la mediu au interes sa expire tichetetele pentru ca banii cu care trebuiau decontate proveneau din taxa de timbru care nu se mai plateste pentru ca romanasii inmatriculeaza masinile cu act de partaj.Hotii de la mediu au dat in prima transa cate 7. -10.-14 buc ( tichete), in bataie de joc si stateau oameni la cozi pe la rematuri, la sfarsitul lunii iunie sau dus colectorii acreditati sa faca decontul la AFM pe la 7.30 l asta fiind intr-o zi de joi si pe la 11.30 au fost anuntati sa vina marti dupa Rusalii, luni fiind zi nelucratoare,dupa cateva ore au aflat ca s-au dat toate tichetele la cateva firme din tara fix cate 200 buc.Cum vi se pare treaba asta?, cei 40 si ceva de colectori au depus o reclamatie,pe care s-au trecut cu semnaturi si stampile,au ramas doar cu hartia ca la AFM nu a fost dat nimeni afara sau bagat la puscarie.Rovana Plumb nu mai vrea programul la anul pentru ca nu -i poate inlatura pe coruptii din sistem ca sunt ai lor si nu poate sa -i dea afara sau sa -i bage la puscarie si mai bine spune ca nu merge programul.Atuurile programului rabla sunt urmatoarele 1 .latura sociala= fiecare amarat duce rabla care in mod normal face 5mil la fier vechi, ia pe tichet 10-20 mil cu care ce face? achita datorii,cumpara,bunuri,sau mai pune ceva si ia o masina SH euo2 sau 3,se pun bani in miscare,merge economia.
    2= dispare din parcare o rabla, din trafic, 50% din cei cu rable sunt oameni nevoiasi sau batrani,( deci se fac locuri de parcare
    Au aburit lumea cu samsarii care fac, dreg nu platesc taxe.daca se considera ca astia fac venit de ce nu au luat impozit si la tichet sa zicem , dau un exzemplu 5% din valoarea voucherului ,celor care duc masina la rabla si vand tichetul,pentru ca daca gandim logic in loc de 5 mil ia 16-25mil,nu asa ar fi corect?Sa fie scutiti cei ce isi cumpara masina.Nimeni nu se sesizeaza,ca toti colectorii cand duci o masina la rabla dau pe ia sume de la 8 ron la 80ron,daca o duci la fier in
  • +1 (1 vot)    
    programul rabla (Duminică, 28 iulie 2013, 0:22)

    spetnaz [utilizator]

    Cum spune-am colectorii fac pret de nimic la fier fara o baza legala ca sa i-ti ia rabla moca cand ar trebui sa iei pe ia 5 mil, o dacie are 960kg iti baga scazamant 360kg, daca iei tapiteria bordul,cauciucurile gemurile, o sa vedeti ca nu cantaresc100kg,te fura pe fata,unde mai pui ca pentru rabla stabilesc cat vor iei sa dea pe fier 0,05 ron etc,cand pretul de piata este o,7ron,pentru ca AFM nu le-a impus nici o regula si nici nu verifica ce bani au primit oamenii pe masina.Nu mai spun ca masina este platita ca fier dar ia are 10-15 cupru instalatie electrica ,radiator aluminiu sau alama, alternator,electromotor,care au cupru si aluminiu,chiuloasa,pistoane etriere,capace aluminiu etc care numai astea demontate si duse la remat fac 3 mil,deci fara astea ar trebui sa primim pe o rabla 5mil,eu am testat chestia asta si asa este.
  • 0 (0 voturi)    
    Intenții (Miercuri, 12 martie 2014, 15:52)

    andrei.s [utilizator]

    De fapt, ministrul Mediului spune că programul RABLA nu a fost niciodată un program eficient, chestiune cu care suntem toți de acord, doar privind nemulțumirile din exterior. Sau, poate, asta este ceea ce trebuia să se întâmple: testare și eroare, că noi nu putem prognoza. Adică, nu noi, ci cei care primesc mulți bani, pentru a nu face asta. Dar toate inferențele mele au la bază buna credință.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi