Comisia Europeana avertizeaza Germania ca poate lua masuri din cauza refuzului Daimler de a folosi un anumit tip de lichid de racire

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 9 iulie 2013, 21:30 Economie | Auto

Comisia Europeana a avertizat Germania ca poate declansa o actiune de infringement impotriva Germaniei din cauza refuzului Daimler de a renunta la utilizarea unui lichid de racire interzis la nivelul UE, scrie Reuters. Franta refuza inmatricularea masinilor Mercedes care folosesc acest lichid, insa cei de la Daimler, sustinuti de statul german, spun ca noul lichid recomandat de UE este periculos.

O directiva UE care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013 interzice folosirea lichidului de racire R134a in instalatiile de aer conditionat ale masinilor, acest lichid urmand a fi inlocuit de unul dezvoltat de Honeywell si Dupont.

Insa, Daimler, sustinuta si de agentia germana de transport KBA a refuzat sa treaca la noul lichid de racire, argumentand ca testele nu au dovedit ca acesta nu este periculos si ca nu s-au facut destule masuratori pentru a se trage concluzia ca lichidul care a starnit scandalul este inadecvat.

Franta a pus paie pe foc, refuzand sa permita inmmatricularea unor masini Mercedes modele Clasa A, Clasa B si Clasa SL produse dupa data de 12 iunie, motivand ca nu respecta directele UE, din cauza acestui lichid de racire. In mod normal, modelele aprobate in Germania erau automat aprobate si in Franta, insa interdictia impusa acum este o dovada ca tensiunile sunt tot mai mari.

Acum, oficiali ai CE investigheaza eventuale incalcari ale directivelor si, daca se confirma o incalcare a tratatelor, se preconizeaza masuri impotriva Germaniei.


Citeste mai multe despre   






















2805 vizualizari

  • +7 (17 voturi)    
    comisia europeana (Marţi, 9 iulie 2013, 22:16)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    a rezolvat problemele uniunii, somajul cronic, invazia necontrolata a hoardelor de arabi si africani islamisti necalificati si de necalificat, coruptia endemica, derapajele anti demoicratice din ungaria, romania si bulgaria si are marea problema a agentului de racire din compresoarele auto. Io cred ca daimler, si in general industria auto germana, stie mai mult despre asta decit comisia, iar faptul ca un incompetent marxistoid ca holande, cel mai slab presedinte din o istoria republicii franceze, incearca sa profite, imi confirma ca daimler are dreptate si ca franta e pe duca, din fericire.
  • +10 (10 voturi)    
    R134a (Marţi, 9 iulie 2013, 22:34)

    heisenberg [utilizator]

    Este vorba de agentul frigorific din instalatia de climatizare, nu de lichidul de racire. Nu prea sunt sinonime...
  • +1 (7 voturi)    
    opa (Marţi, 9 iulie 2013, 22:47)

    jackalphonse [utilizator]

    campanie anti Daimler.
  • +3 (11 voturi)    
    rmcg cu cianurile sunt parfum de primavara (Marţi, 9 iulie 2013, 22:52)

    jackalphonse [utilizator]

    pe langa lichidul de frana de la daimler. nu ma indoiesc ca statul va dori sa ne protejeze de lichidul de frana in cazul in care daimler va dori sa vanda aici.
    rog HN sa publice acest comentariu. multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    e vorba de impactul pe care il are gazul eliberat (Miercuri, 10 iulie 2013, 23:31)

    rco [utilizator]

    gazul eliberat in atmosfera are un impact asupra acesteia, mai exact GWP - global warning potential

    gazul vechi, care nu mai este de mult (R12) avea GWP de aprox 10000
    pe aceeasi scara, gazul folosit acum - R134a are 3300

    pe cand noul gaz nu are voie sa aiba mai mult de 150 (toate masinile fabricate de la ian 2017 vor indeplini norma asta)

    pretul incarcarii unei instalatii care foloseste gaz nou este de cel putin 10 ori mai mare
    gazul este f scump
    aici e si toata discutia... daca ar fi acelasi pret, nu cred ca ar obiecta nimeni


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version