VIDEO Noi modificari la Codul Rutier: Motociclistii nu mai au voie sa transporte pasageri bauti, biciclistii sunt obligati sa aiba un act de identitate la ei

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 7 august 2013, 18:39 Economie | Auto

Mopedistii si motocilistii nu mai au voie sa transporte pasageri bauti, iar biciclistii sunt obligati sa aiba asupra lor un act de identitate, conform noilor modificari aduse Codului Rutier, care intra in vigoare joi, relateaza Mediafax.

De asemenea, acolo unde nu exista piste special amenajate pentru biciclisti, acestia pot circula pe banda 1, cat mai aproape de bordura, astfel incat sa nu incurce circulatia.

Tot potrivit noilor prevederi, atat biciclistii, cat si mopedistii au obligatia sa circule pe un sigur rand, unul in spatele celuilalt.



In plus, un biciclist care circula pe trotuar, pe pista special amenjata, este obligat sa coboare de pe vehicul atunci cand traverseaza pe la trecerile pentru pietoni.

In ce priveste modificarile aduse examenului pentru permisul auto, proba teoretica este valabila un an de la promovare, fara a fi nevoie sa fie sustinuta din nou in acest interval.

In acelasi timp, cei care poseda permise auto din categoria B, BE, C sau CE au dreptul sa conduca si tractoare.

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial in 24 iulie si intra in vigoare la 15 zile de la publicare.





















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

10546 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Rugaminte (Miercuri, 7 august 2013, 18:51)

    JG [utilizator]

    Poate posteaza cineva vreun link catre o forma completa si adusa la zi a legislatiei rutiere actuala (OUG 195/2002 si Regulamentul de aplicare a OUG).
    • +5 (5 voturi)    
      Legea actualizata (Joi, 8 august 2013, 10:34)

      timbo [utilizator] i-a raspuns lui JG

      Noul cod rutier - text integral (in albastru e regulamentul de punere in aplicare pentru fiecare articol).
      http://www.bordianusiasociatii.ro/2013/08/noul-cod-rutier-text-integral/
      • +1 (1 vot)    
        Va multumesc (Joi, 8 august 2013, 22:38)

        JG [utilizator] i-a raspuns lui timbo

        Va multumesc.
  • +3 (3 voturi)    
    dezinformare! (Miercuri, 7 august 2013, 19:02)

    srpc [utilizator]

    proba teoretica NU ESTE VALABILA decat pana la sustinerea probei de traseu! faza aia cu valabilitate un an a fost o propunere respinsa in final! nu mai dati stiri neverificate la modul serios, wtf!!!
  • -2 (28 voturi)    
    luati-va limuzina (Miercuri, 7 august 2013, 19:44)

    Anaconda_ [utilizator]

    O da...biciclistii sa coboare de pe vehicul...sigur...ar mai trebui deasemnea ca persoanele cu handicap sa coboare si ele din carucioarele cu rotile...e mai bine pt siguranta lor...ca oricum isi rup gatul la trecerile de pietoni ca deh...avem borduri nou noute dom'le si trebuie sa se vada...nu pot sa fie la aceeasi cota cu strada...tre sa ne impiedicam in elela fiecare pas...ca doar sunt noi si facute pe bani publici. Traim in tara in care incercand sa eviti un mare KKT noaptea printre masini pe trotuar, cazi intr'un canal. Cinste guvernantilor nostri si concediu zbuciumat!
    • +15 (23 voturi)    
      Si totusi... (Miercuri, 7 august 2013, 21:09)

      HerrMess [utilizator] i-a raspuns lui Anaconda_

      Coboratul de pe bicicleta e ceva normal. E destul de derutant pt. un sofer sa vada un biciclist care dupa ce a mers normal face brusc o stanga si traverseaza trecerea. Mai ales una nesemaforizata.
      Mai exact: in care moment anume omul ala nu mai e biciclist, ci pieton? Si sa nu uitam ca o bicicleta se deplaseaza mai rapid decat un om => e mai greu de evitat.
      Am patit ieri una din asta si a trebuit sa pun o frana brusca ca sa nu-l calc pe om.
      Daca ar fi coborat de pe bicicleta era mai clara treaba.

      Sincer, un minim de reguli de circulatie ar trebuie respectate si de biciclisti (in special pentru siguranta lor). Spun asta in calitate de fost biciclist amator (9 ani) care ar mai merge pe bicicleta daca ar exista un minim de conditii.
      • +4 (14 voturi)    
        Mda.. (Miercuri, 7 august 2013, 23:07)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui HerrMess

        Si totusi in tarile civilizate, la trecerea de pietoni e aditional si trecerea pentru biciclisti si NU TREBUIE sa te dai jos de pe bicicleta. Dar ce sa mai, in tara in care opritul la trecerile de pietoni e OPTIONAL de ce nu ar fi interzisa si trecerea pe bicicleta sau cine stie chiar si pe langa.
        • +2 (2 voturi)    
          La noi inca ebine (Joi, 8 august 2013, 4:58)

          dcxtrm [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          Sa mergi in Vietnam sa vezi cum e. Aici nu conteaza ca e trecere de pietoni , semafor sau politist in intersectie...trebuie sa alergi din calea masinii ca altfel te ocoleste prin fata sau prin spate si claxoneaza in draci . Nu odata erau sa dea peste mine...
          • +1 (1 vot)    
            ... (Joi, 8 august 2013, 11:25)

            Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui dcxtrm

            interesant, pai hai mai bine in Afganistan , Irak Iran o tara din asta cu trecut,prezent si viitor de succes.

            oare acolo cum au rezolvat problema biciclistilor? ce zice sharia despre biciclisti???
        • +3 (7 voturi)    
          de curiozitate... (Joi, 8 august 2013, 9:20)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          pietonii asteapta sau nu la semafor?
          dar biciclistii? sau ei au voie sa circule ca si cand trotuarul sau pista este cu prioritate?
          ca daca asteapta la semafor . este ok si cred ca si in tarile civilizate, cum zici tu, cat timp asteapta, se dau jos de pe bicicleta, sau poate nu, daca sunt circari...
          daca pista este semaforizata si are verde, automat soferii de pe strada au rosu, si astfel se evita accidentul, dar daca nu exista semafor, cum crezi ca ar trebui procedat, civilizat vorbind...
          • +2 (4 voturi)    
            Raspuns (Joi, 8 august 2013, 9:34)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            Daca e semafor normal ca se asteapta. Dar daca pista de biciclete trece peste sosea si nu exista semafor, biciclisti (si pietonii) au prioritate de trecere. Dar asa e in tarile civilizate, noi putem totusi sa ne luam alte modele, de exemplu Vietnam cum spunea colegu mai sus.
        • 0 (4 voturi)    
          da (Joi, 8 august 2013, 9:47)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          daca e pista de biciclete si trecere DE BICILETE
          • +5 (9 voturi)    
            Nu (Joi, 8 august 2013, 10:16)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui spy

            Nu neaparat...se trece si pe trecerea de pietoni PE BICICLETA. Oricum discutia nu are rost, in Rromania oricum nu exista cultura legata de utilizarea bicicletelor asa ca oricum discutia e inutila. Nu prea se intelege de ce in alte tari esti incurajat si NU descurajat (cum e in Romania) mersul pe bicicleta. In tarile din vest se acorda libertati in plus biciclistilor( cum ar fi parcare gratis, banda speciala, etc.) pentru ei, in Rromania se ingradesc. Tara lu' Papura Voda, omu' integru.
            • 0 (6 voturi)    
              Nu stiu (Joi, 8 august 2013, 11:37)

              alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

              in ce tara ai vazut tu ca e legal sa treci pe bicicleta pe o trecere de pietoni nesemnalizata.

              Intra in aceeasi categorie cu fugitul pietonilor pe trecerea de pietoni. Nu e recomandat! Nu ma obosesc sa-ti explic de ce, daca nu intelegi ori n-ai pasit intr-o masina, ori...
              • +2 (6 voturi)    
                Mda. (Joi, 8 august 2013, 12:08)

                Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                Germania, Olanda si Danemarca se numesc tarile astea. Oricum tari bananiere in comparatie cu Romania.
              • +2 (4 voturi)    
                Link (Joi, 8 august 2013, 22:00)

                Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                Cam la nivelul asta s-a ajuns in tarile din vest. E mult prea greu cu mentalitatea multora de aici de pe hotnews sa ajungem noi vreodata acolo.
                Link:
                http://www.youtube.com/watch?v=OYajXN4pPHI
                • 0 (2 voturi)    
                  helllloooooooo (Vineri, 9 august 2013, 14:09)

                  alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

                  era vorba de trecerea de pietoni si nu de altceva. Filmul tau arata o pista de bicicelte generoasa ce-i drept, dar o pista de biciclete!
                  • +1 (3 voturi)    
                    MDa... (Vineri, 9 august 2013, 14:45)

                    Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                    Nu ai inteles nimic. Aia au ajuns la nivelul ala nu ingradind circulatia pe biciclete, la ei nu e nici o problema daca treci pe trecerea de pietoni PE bicicleta, ei au progresat, la noi din pacate totul e pe dos.
                    • -1 (1 vot)    
                      te-am rugat (Vineri, 9 august 2013, 16:37)

                      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

                      sa-mi spui in ce tara legea specifica ca ai voie sa traversezi trecerea de pietoni(!) calare pe bicicleta, motoreta, scoter, trotineta si alte bipede.

                      Da, ai dreptate, la noi protectia biciclistilor e jalnica (daca nu inexistenta), dar eu ma refeream strict la problema asta si incercam sa-ti spun ca este una falsa. Nu putem sa consideram biciclistul si pieton si participant la trafic pe carosabil. Ori una, ori alta. Nu?

                      In schimb tu o dai inainte cu poezia.
                      • +1 (1 vot)    
                        LoL (Vineri, 9 august 2013, 23:56)

                        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                        Ti-am raspuns mai sus. Totusi incearca sa pui niste banuti deoparte si fa o mica excursie prin Olanda sau Danemarca. Iti garantez ca o sa iti fie dat peste cap sistemul tau de valori. Imi dau seama din comentariile tale ca mai departe de Bulgaria nu ai fost prin lumea asta si din cauza asta iti e si greu sa intelegi.
                        • 0 (2 voturi)    
                          Modul (Sâmbătă, 10 august 2013, 4:16)

                          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

                          tau de argumentare e jalnic. Atacul la persoana e singurul tau "argument".

                          Vad ca nu intelegi. Am fost prin multe colturi ale Europei, eu personal nu cred sa fie permisa traversarea trecerii de pietoni calare pe bicicleta intr-o intersectie NESEMAFORIZATA (de vazut, am vazut, ca au si ei "rebelii" lor).

                          Nu te-au invatat parintii sau profesorii sa nu traversezi in fuga trecerea de pietoni? Daca nici pana la varsta asta nu ai inteles de ce, hai sa-ti explic: daca biciclistul sau pietonul traverseaza cu 20km/h ai foarte putin timp sa reactionezi, chiar daca si tu ai viteza de 20km/h. Putini soferi ar avea o reactie rapida sa opreasca cand un biciclist apare de dupa colt, sau dupa o masina, sau de aiurea si traverseaza trecerea in viteza.
                          • 0 (2 voturi)    
                            MDa (Luni, 12 august 2013, 9:50)

                            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                            Depinde si prin ce colturi ale Europei ai fost... Bulgaria e totusi un colt al Europei. Ti-am mai spus ca in vest este permisa trecerea pe bicicleta la trecerea de pietoni. Daca vrei sa intelegi bine daca nu si mai bine. E problema ta daca nu crezi.
              • 0 (2 voturi)    
                sunt destule tari (Vineri, 9 august 2013, 11:06)

                alex00 [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                in olanda modalitatea prin care au sporit numarul de biciclete a fost introducerea de legi prin care biciclistii sunt stapanii strazilor, literalmente. Daca se intampla un accident in care sunt implicati o bicicleta si o masina, vina este a masinii din start, si pe urma mai discutam. Cel cu masina trebuie sa aiba grija sa protejeze biciclistii in trafic. Cand dai examenul, daca i se pare examinatorului ca nu esti destul de atent te pica fara nici o problema. Rezultatul este asta: http://www.youtube.com/watch?v=qk6YxhKH590

                in romania pistele de biciclete sunt pe trotuar, si biciclistii sunt considerati "tolerati" in trafic
                • 0 (0 voturi)    
                  vorbeam (Vineri, 9 august 2013, 14:10)

                  alexpro [utilizator] i-a raspuns lui alex00

                  de trecerile de pietoni, si nu de altceva.
      • +3 (5 voturi)    
        esti matur la 9 ani ai lu' talica (Joi, 8 august 2013, 8:22)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui HerrMess

        In tari mai putin orientale biciclistul nu trebuie decit sa respecte aceleasi reguli de circulatie si de bun simt ca si soferii. Schimbi banda de mers dupa ce ai semnalizat din timp, simplu si chiar eficient.
        In aceleasi tari, mai putin orientala decit tara tiganilor ( renume binemeritat al tarii muma) si soferii respecta regulile de circulatie si mai ales cele ale ale bunului simt.
        Nu mai vorbesc de regulile de circulatie care in marea majoritate sunt concentrate pentru preventia oricarui incident. Trasarea drumurilor si semaforizarea acestora este unul din lucrurile "complicate" care maresc siguranta pe drum atit pentru biciclist cit si pentru soferi.
      • 0 (6 voturi)    
        o simplificam aiurea (Joi, 8 august 2013, 9:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui HerrMess

        biciclistul ar trebui sa se dea jos doar daca vorbim de o trecere de pietoni fara semafor. de altfel, sa ai pista de biciclete care se termina brusc in intersectie este o aberatie cum numai in Romania vezi.
        normal ca trebuie sa respecte si biciclistii regulile in trafic si chiar ar fi bine daca am vedea mai des politie prin intersectii care sa amendeze berbecii care trec pe rosu pe bicla, dar merita sa ne intrebam - ce drepturi le oferim in schimb daca le cerem aceleasi obligatii ca celorlalti participanti la trafic? sa circule pe prima banda cat mai aproape de bordura?? adica eu pe o bicla de 10kg impart banda 1 cu altii care se plimba intr-o conserva de +1 tona?? de ce in rand cu scuterele care merg lejer cu 40-50km/h? ala ce vina are de nu poate sa aiba banda lui?
        • -2 (2 voturi)    
          ... (Joi, 8 august 2013, 16:31)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          daca "imi place" ceva la biciclisti este faptul ca au un simtamant ca totul li se cuvine total. Pt. ca ei "traiesc sanatos si salveaza Planeta". In trafic pot sa spun ca majoritatea sunt mai "bizoni" si decat aia cu BMW negru de Bulgaria. Coborarea la traversarea pe zebra e de bun simt pentru ca protejeaza atat ceilalti pietoni (care trebuie sa fie atenti la masini chiar daca au verde pt. ca oricand poate aparea o masina de urgente in misiune - pt. cunostinta biciclistilor exista si asa ceva si au dreptul sa treaca pe rosu). In al doilea rand coborarea de pe bicicleta pe zebra e benefica si pt. biciclist care nu trebuie sa abuzeze de viteza si mai ales manevrabilitatea superioara a bicicletei pt. a se strecura in viteza pe unde-i tuna. Mai ales in cazul unui viraj dreapta cu verde intermitent pt. masina biciclistii sunt extrem de greu de observat din masina daca se hotarasc sa treaca zebra cu 25-30/ora calare pe bicicleta. In cazul nefericit al unei ciocniri soferul se alege cu dosar penal si biclistul cu oasele rupte sau mai rau. Credeti ca merita domni biciclisti?
          • +1 (1 vot)    
            ai dreptate (Vineri, 9 august 2013, 11:05)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

            nu merita.. deci solutie: facem o banda separata de biciclete pe fiecare strada care are mai mult de o banda pt masini.. evident in acest caz vor plati si biciclistii impozitul anual cum platesc soferii.. dar la obligatii egale, drepturi egale in trafic. unde e o singura banda, va avea prioritate cel mai slab.. ca oricum polueaza mai putin si le face un bine copiilor tai cand se urca bicla
      • +2 (2 voturi)    
        serios!? (Joi, 8 august 2013, 14:16)

        mano74 [utilizator] i-a raspuns lui HerrMess

        Pai dupa logica ta, in intersectii, soferii de pe drumul cu prioritate ar trebui sa coboare din masini si sa le impinga prin intersectie pt ca se deplaseaza prea rapid (mai rapid decat bicicletele oricum) si cei de pe cedeaza s-ar putea sa nu-i poata evita. Logic, nu!? Este exact aceasi situatie in care pietonii traverseazza in fuga. Daca unul e tampit si face asta, o face cu riscul vietii lui. Daca eu ma opresc, ma asigur, masina a oprit, de ce trebuie sa ma dau jos? Ca sa aiba niste retarzi satisfactie ca mi-au intrerupt si ei mie drumul, nu numai eu lor... Sunt si pieton si ciclist si sofer!
    • +4 (8 voturi)    
      si din masini sa ne coboram... (Miercuri, 7 august 2013, 21:25)

      serbanb [utilizator] i-a raspuns lui Anaconda_

      ar trebui si din masini sa ne coboram la intersectii. parerea mea.
    • +6 (20 voturi)    
      e trecere de pietoni (Miercuri, 7 august 2013, 22:03)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Anaconda_

      nu de biciclete! si la unii pietoni kamikaze de-abia ai timp sa reactionezi, d'apoi la biciclete. mai mult ca sigur ca nu conduci o masina pe drumuri publice....
      • +2 (20 voturi)    
        Mda.. (Joi, 8 august 2013, 0:03)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui spy

        Atunci va trebui sa inveti sa conduci masina si sa reduci viteza la trecerile de pietoni astfel incat sa poti evita orice pericol. Dar repet, in tara asta am impresia ca trecerile de pietoni sunt o necunoscuta pentru multi pseudo-soferi.
        • -1 (5 voturi)    
          eu (Joi, 8 august 2013, 9:22)

          drupo [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          Intradevar avem de invatat la capitolul soferie dar in multe tari din UE, mi-au confirmat-o mai multi expati, la trecerea de pietoni , pietonului ii este interzis sa puna piciorul pe trecere cand masina se afla la mai putin de 8/20/30 metrii de aceasta. La noi ramane la latitudinea caschetei. Cred ca asta era cel mai important de reglementat si putea sa se aplice si biciclistilor.
          • +4 (6 voturi)    
            Gresit (Joi, 8 august 2013, 10:07)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui drupo

            Ti s-a confirmat gresit. Din experienta iti spun ca in Germania, ca pieton, daca te apropii de trecerea de pieton, chiar daca nu vrei sa treci masinile vor opri. Nu stiu in ce tara civilizata e regula care ai spus-o tu, dar cu siguranta nu in vestul europei.
            • +1 (1 vot)    
              Confirm pentru UK (Joi, 8 august 2013, 13:11)

              mcris [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

              Acolo exista si un marcaj in zig-zag pe sosea ca sa vada din timp soferul ca se apropie o trecere de pietoni.
          • +1 (1 vot)    
            nici pomeneala (Joi, 8 august 2013, 11:33)

            Aramis [utilizator] i-a raspuns lui drupo

            peste tot in UE, utilizatorii "slabi" (pietonii in cazul asta) sunt protejati de lege
        • +3 (5 voturi)    
          sa vad cum opresti (Joi, 8 august 2013, 9:50)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          cind esti la 5 m de trecere si se arunca unul pe trecere fara sa se asigure. in general merg in limita legala de 50 si reduc la 30 la treceri. mai mult de atita cit sa reduc? sa stau pe loc?
          • 0 (6 voturi)    
            Mda... (Joi, 8 august 2013, 10:34)

            Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui spy

            Redu la 20km/h daca nu poti evita pericolele la 30! Sau opreste de tot cand vezi oameni pe langa trecerea de pietoni, astepti sa le vezi care le sunt intentiile si apoi daca poti iti continui drumu daca nu acorzi prioritate. Cat de greu poate fi? Unii dintre noi se cred mici Dumnezei in masini si nu acorda nici un respect pietonilor si mai mult se injura cu altii prin intersectii sau pe la semafoare. De multe ori ies din masina si isi fac dreptate cu pumnul.
    • +5 (11 voturi)    
      In trafic (Joi, 8 august 2013, 9:00)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Anaconda_

      Bicicleta e considerata vehicul iar ceilalti conducatori auto se raporteaza la biciclist ca la un alt conducator in trafic. Biciclistii nu au dreptul sa traverseze pe trecerea de pietoni la fel cum nici masinile sau motocicletele nu au acest drept.
      Cand se da jos de pe bicicleta, biciclistul devine pieton, situatie in care are aceleasi drepturi si obligatii cu ale pietonilor.

      Si dupa cum zicea cineva mai sus, sunt curios cum poti evita ca sofer un biciclist care iti vine pe trecerea de pietoni cu viteza.
  • +16 (16 voturi)    
    Piste? (Miercuri, 7 august 2013, 19:49)

    war4peace [utilizator]

    "De asemenea, acolo unde nu exista piste special amenajate pentru biciclisti, acestia pot circula pe banda 1,"

    În Bucureşti NU MAI EXISTĂ piste special amenajate, nu legal, cel puţin...
  • +15 (21 voturi)    
    Tampenie sinistra (Miercuri, 7 august 2013, 20:21)

    bogdan192 [utilizator]

    Daca motociclistii circula in single file formation (unul in spatele celuilalt), e o invitatie deschisa pentru posesorii de jipan sa se urce pe ei pe banda. De aia merg staggered (cate 2 pe banda, unul mai in fata pe stanga, altul mai in spate pe dreapta benzii), special pentru a preveni ocuparea benzii de un meserias grabit. O coloana single file de motociclisti risca sa fie usor acrosata de un obosit care o sa se scuze cu eternul "nu i-am vazut". Mai mult, formatia staggered permite evitarea in siguranta a obstacolelor aparute neprevazut si spatiu de evadare in caz de accident iminent (spatiu mai mare de franare si loc de evitare), lucru pe care formatia single file nu o permite.

    In plus, o formatie single file de motociclisti va ocupa mult mai mult spatiu pe strada, in cazul fericit in care ceilalti participanti la trafic hotarasc subit sa respecte legea (si sa nu se urce peste ei in trafic), generand in plus frustrari si ambuteiaje.

    Cine a facut propunerea asta habar nu are despre cum functioneaza traficul rutier pe 2 roti.
    In Franta motociclistii au organizat de curand cateva mitinguri in care au demonstrat exact ce haos poate cauza o astfel de modificare de legislatie (si la ei s-a gasit un destept sa propuna chestia asta) si guvernantii lor au hotarat sa renunte la idee.

    In loc de tampenii dinastea, de ce nu reglementeaza in OUG bajetii filteringul (mersul printre benzi) si pedepse cu inchisoare cu executare si fara posibilitatea eliberarii conditionate pentru ucigasii motociclistilor?
    De ce nu sunt aplicate prevederile actuale ale legii? De ce nu sunt organizate mai multe filtre si filari, pentru a opri motociclistii zgomotosi, cei care iau strada drept circuit, sau pe cei ce o ard beti/fumati pe motor/masina? De ce nu sunt acceptate ca probe filmarile facute in trafic cu cetateni care se poarta ca-n jungla? De ce politia nu poate gasi un autovehicul dupa o descriere amanuntita si numar de inmatriculare?
    • +1 (7 voturi)    
      indeed (Miercuri, 7 august 2013, 21:38)

      Turmentescu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      Matale ai dreptate, nu zic nu. Dar am si eu o intrebare, daca in Franta motociclistii au organizat cateva mitinguri sa le arate guvernantilor ca gresesc, in Romania de ce nu se intampla la fel?
      Te astepti sa-si dea singuri seama de asta? Sau chiar sa le pese asa tare?
    • 0 (8 voturi)    
      n-ai citit atent (Miercuri, 7 august 2013, 21:50)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      e vorba despre moped-işti.
    • -1 (7 voturi)    
      hmm (Miercuri, 7 august 2013, 22:01)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      in articol scrie de mopeduri, nu de motociclete
      • +3 (5 voturi)    
        Still stupid (Miercuri, 7 august 2013, 23:25)

        bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui spy

        Si mopedistiiau aceleasi drepturi si obligatii in trafic ca si motociclistii si automobilistii. Faptul ca ii obligi sa mearga pe prima banda (in Bucuresti cel putin), e crima cu premeditare. De acolo ies fara sa se asigure toate tutele si toti ineptii care "se grabesc".
        • +2 (2 voturi)    
          o fi (Miercuri, 7 august 2013, 23:57)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

          Nu mai sunt în România de ani buni, am motocicletă, şi ce ştiu e că aceste limitări sunt introduse în primul rând pentru siguranţa celor "pe două roţi" - cel puţin aşa e p-aici. Legea face distincţie între biciclete, mopeduri şi motociclete, sunt zone în care ai acces cu motocicleta dar nu cu moped-ul. De curiozitate, ai permite trotinetelor accesul pe, să zicem generic, stradă?
          • +1 (1 vot)    
            E reglementat deja (Joi, 8 august 2013, 0:15)

            bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

            Nici mopedul nici motocicleta nici masina nu au voie pe trotuar (se suspenda permisul pentru asa ceva, daca-mi amintesc corect legislatia). Trotinetele, atelajele cu cai, alte vehicule ne motorizate au regim special de circulatie.
        • +1 (1 vot)    
          grup (Joi, 8 august 2013, 9:51)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

          in general mopedistii nu merg in grup si comentariul era in mare parte referitor la asta
    • +1 (1 vot)    
      aha (Miercuri, 7 august 2013, 22:36)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      La chestia cu filmarile in trafic iti dau dreptate.
    • -1 (5 voturi)    
      pedepsele (Joi, 8 august 2013, 9:27)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      trebuie sa fie aceleasi pentru toate cazurile de accident, ca doar motociclistii nu sunt o specie aparte, in afara de faptul ca merg foarte dezordonat, circula printre masini ca la raliu, fac un zgomot asurzitor, etc., nu ioes in evidenta ca ar trebui protejati special...
      de multe ori la semafor, cand pleaca prima masina de pe loc, motociclistul de langa ea este deja la doua sute de metri in fata, de aici si vorba " nu l-am vazut", merg dezordonat si viteze foarte mari, apar de nicaieri...
  • +16 (18 voturi)    
    Petitie (Miercuri, 7 august 2013, 20:25)

    ipolitic [utilizator]

    Rog ff mult pe onor guvernanti sa bage si un articol cu suma
    recomandata pentru spaga, ca foarte multi cetateni sunt timorati
    si au o ruptura in pisihic cand li se spune "dai si matale..acolo..
    cat crezi..". Ca e o cutuma si parlamentul a legiferat ca o cutuma e lege,
    nu-i asa?
  • +1 (1 vot)    
    pe cind (Joi, 8 august 2013, 18:32)

    Aramis [utilizator]

    si interdictia de a transporta cu orice vehicul pasageri bauti???? care e logica la motociclete, ca sufla vapori de alcool in urechile conducatorului sau cum?
  • +1 (1 vot)    
    ura (Joi, 8 august 2013, 19:03)

    I [utilizator]

    mai bine dati o lege sa avem buletin si cand mergem la WC.

    Mai bagati si un impozit pe prostie si numai de la guvern sa vedeti cati bani se strang! :))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă