In prezent, uzina Dacia de la Mioveni si cea din Tanger se situeaza la acelasi nivel de competitivitate, fiecare dintre ele avand o serie de avantaje si dezavantaje, insa in viitor Tanger are potentialul de a depasi uzina romaneasca, a spus intr-o discutie cu presa la Salonul Auto de la Frankfurt, Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan. Intra in articol pentru a citi si despre cat de mult s-a schimbat proiectul uzinei de la Tanger dar si de ce considera Ghosn ca Dacia este o marca regionala fara produse specifice.

Carlos GhosnFoto: Nissan

S-a scris mult pe tema concurentei dintre Mioveni si Tanger si despre pericolul pe care uzina africana il reprezinta pentru Mioveni, cele mai pesimiste scenarii fiind ca Dacia ar putea sa plece din Romania. Este clar ca, cel putin in viitorul previzibil, nu se poate intampla asa ceva, insa este interesant cum vede unul dintre cele mai cunoscute personaje din industria auto concurenta dintre aceste uzine.

Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan, pune clar pe picior de egalitate cele doua uzine, avertizand insa ca Tanger ar putea lua un avantaj la partea de competitivitate. El nu a facut insa declaratii alarmiste.

"Astazi, uzina din Romania si cea din Tanger sunt similare la partea de competitivitate, Romania avand avantaje la cateva categoorii, iar Tanger, la altele. In mod clar Romania este mai matura, iar Tanger se confrunta cu o serie de provocari specifice unei uzine foarte noi. Totusi, este posibil ca Tanger sa devina mai competitiva decat Romania, dar ambele uzine sunt capacitati formidabile de productie puse in slujba Renault, dar cu conditia sa continuam acelasi parcurs",spune Ghosn, considerat de mult ca fiind personajul al carui cuvant are cea mai mare greutate in industria auto mondiala.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro