Modificarea Codului Rutier nu trebuie sa fie bazata pe reactia emotionala de moment, prin mediatizarea excesiva a unor accidente, ci trebuie sa tina cont de statistica prezentata de Directia Circulatie, si de starea infrastructurii, arata un comunicat al Asociatiei Romane de Logistica (ARILOG) care trimite un set de propuneri premierului. Intra in articol pentru a vedea cele opt propuneri.

Iata setul de propuneri:

1. Infiintarea de tribunale specializate pentru acest tip de infractiuni, care sa aibe procurori cu pregatire de specialitate si adoptarea unor masuri administrative conform codului rutier.

2. Sa se tina cont ca suspendarea carnetului de conducere pentru soferii profesionisti (activitatea de condus un vehicul asigurand existenta lor si a familiilor lor) poate duce la o noua patura de someri. Sa se stabileasca forma in care acestia vor fi recalificati.

3. Crearea de centre de testare medicala si psihologica autorizate a carei lista sa fie publica pentru ca operatorii de transport sa poata verifica valabilitatea avizelor.

4. Sistemele de urmarire care se doreste sa fie introduse trebuie sa fie montate in zonele periculoase: curbe periculoase, treceri de pietoni si toate zonele negre in care s-au inregistrat accidente.

5. Pentru trecerile la nivel cu calea ferata care sunt scoase din uz trebuie refacute sistemele de semnalizare de catre autoritatea competenta.

6. Introducerea programelor de educatie rutiera si prevenire in scoala primara.

7. Introducerea unui sistem de urmarire cu camere prin interconectarea tuturor institutiilor care participa la siguranta traficului si inregistrarea vehiculelor: Politia Rutiera, Registrul Auto Roman, Compania de Drumuri si Autostrazi, care prin verificarea numerelor de inmatriculare sa poata identifica vehiculele care nu au revizia la zi, care nu au achitat rovinieta, care se regasesc in situatia de a nu-si fi platit amenzi sau au numere expirate.

8. Construirea de parcari pe principalele drumuri si noduri rutiere pentru transportul de marfa si calatori si a sistemului de cantarire in miscare pentru a depista pe cei care nu respecta greutatea admisa pentru vehiculul condus.

Pe langa propunerile mentionate, nivelul amenzilor trebuie corelat cu nivelul de salarizare, iar acestea trebuie sa previna numarul accidentelor. Din situatiile statistice rezulta ca doar 30% din valorile amenzilor sunt achitate catre Bugetul de Stat.

ARILOG sprijina orice demers care incurajeaza disciplina pe sosele si prevenirea accidentelor rutiere.

ARILOG este Asociatia Specialistilor in Transporturi, Depozitare, Achizitii, Productie si Supply Chain. In prezent are 98 de membri activi, companii multinationale si romanesti care activeaza in domeniile enumerate mai sus.