Asociatia Romana de Logistica propune un set interesant de masuri pentru modificarea Codului Rutier 

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 2 octombrie 2013, 11:46 Economie | Auto

Modificarea Codului Rutier nu trebuie sa fie bazata pe reactia emotionala de moment, prin mediatizarea excesiva a unor accidente, ci trebuie sa tina cont de statistica prezentata de Directia Circulatie, si de starea infrastructurii, arata un comunicat al Asociatiei Romane de Logistica (ARILOG) care trimite un set de propuneri premierului. Intra in articol pentru a vedea cele opt propuneri.

Iata setul de propuneri:

1. Infiintarea de tribunale specializate pentru acest tip de infractiuni, care sa aibe procurori cu pregatire de specialitate si adoptarea unor masuri administrative conform codului rutier.

2. Sa se tina cont ca suspendarea carnetului de conducere pentru soferii profesionisti (activitatea de condus un vehicul asigurand existenta lor si a familiilor lor) poate duce la o noua patura de someri. Sa se stabileasca forma in care acestia vor fi recalificati.

3. Crearea de centre de testare medicala si psihologica autorizate a carei lista sa fie publica pentru ca operatorii de transport sa poata verifica valabilitatea avizelor.

4. Sistemele de urmarire care se doreste sa fie introduse trebuie sa fie montate in zonele periculoase: curbe periculoase, treceri de pietoni si toate zonele negre in care s-au inregistrat accidente.

5. Pentru trecerile la nivel cu calea ferata care sunt scoase din uz trebuie refacute sistemele de semnalizare de catre autoritatea competenta.

6. Introducerea programelor de educatie rutiera si prevenire in scoala primara.

7. Introducerea unui sistem de urmarire cu camere prin interconectarea tuturor institutiilor care participa la siguranta traficului si inregistrarea vehiculelor: Politia Rutiera, Registrul Auto Roman, Compania de Drumuri si Autostrazi, care prin verificarea numerelor de inmatriculare sa poata identifica vehiculele care nu au revizia la zi, care nu au achitat rovinieta, care se regasesc in situatia de a nu-si fi platit amenzi sau au numere expirate.

8. Construirea de parcari pe principalele drumuri si noduri rutiere pentru transportul de marfa si calatori si a sistemului de cantarire in miscare pentru a depista pe cei care nu respecta greutatea admisa pentru vehiculul condus.


Pe langa propunerile mentionate, nivelul amenzilor trebuie corelat cu nivelul de salarizare, iar acestea trebuie sa previna numarul accidentelor. Din situatiile statistice rezulta ca doar 30% din valorile amenzilor sunt achitate catre Bugetul de Stat.

ARILOG sprijina orice demers care incurajeaza disciplina pe sosele si prevenirea accidentelor rutiere.
ARILOG este Asociatia Specialistilor in Transporturi, Depozitare, Achizitii, Productie si Supply Chain. In prezent are 98 de membri activi, companii multinationale si romanesti care activeaza in domeniile enumerate mai sus.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2655 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    cam tarziu (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:20)

    lucyan [utilizator]

    vin aceste propuneri, maine va fi dat oug pe noul cod rutier...
    sa vedeti ce mult or sa creasca amenzile platite de acum inainte, mai ales ca sunt asa de mari...
    seamanacu chestia aia, bataia este rupta din rai, noi nu facem educatie rutiera, noi marim amenzile poate ii mai speriem...
    cum dracu sa-i sperii cand vezi ca unii omoara oameni pe trecerea de pietoni si sunt sanctionati cu cativa ani de puscarie cu suspendare, ce fel de educatie este asta? cand vezi ca politisti care primesc mita sunt mutati disciplinar la alta sectie, eventual promovati, cai care isi fac datoria si ridica permisul unui bos sunt dati afara, sau cei de la rutiera stau la panda cu radarele pornite in loc sa iasa in strada, pentru a preveni si educa populatia, nu a o incuraja sa faca ilegalitati...
  • 0 (0 voturi)    
    fara (Miercuri, 2 octombrie 2013, 12:36)

    evoque [utilizator]

    nici o noima si fara sa ajute cu ceva, Dinita este zeul suprem al legilor rutiere in romania el stie doar una si buna: "cresterea amenzilor".
    Acum pe bune propunerile nu ajut foarte mult, insa nici cei de la acest arl nu vine cu nici o propunere privind starea drumurilor, ca pe dinita il doare in cot, Marcaje, denivelari, etc.
  • 0 (2 voturi)    
    Cum impacam si capra si varza ? (Miercuri, 2 octombrie 2013, 13:25)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Autoritatile vor sanctiuni drastice, amenzi uriase, suspendarea permiselor cu anii.
    Soferii vor sanctiuni blande, amenzi cat mai mici, suspendarea permiselor de maxim 3-6 luni.

    Exista o solutie de mijloc:
    sanctiunile sa creasca progresiv in functie de recidiva, astfel incat la prima greseala sa nu te trezesti cu o suspendare de 2 ani sau cu o amenda de 3.000 de lei, pentru ca nimeni nu e perfect.

    Daca pentru depasirea vitezei cu 10-20 km/h amenda actuala este de 2-3 puncte (adica 80 de lei daca se plateste in 48 de ore), aceasta poate creste progresiv la 4-6 puncte la prima recidiva, 8-12 puncte la a doua, 16-24 la a treia s.a.m.d.

    Daca un sofer va depasi viteza de 8 ori in acelasi an, amenda va fi de minim 256 de puncte adica 10240 de lei daca e platita in 48 de ore.

    Cine are bani plateste si alearga mai departe, cine nu, se stapaneste la timp, cand vrea el...

    La fel si cu suspendarile, de exemplu pentru trecere pe rosu:
    la prima trecere-3 luni suspendare, la a doua - 6 luni, la a treia - 1 an, la a patra - 2 ani, la a cincea - 4 ani s.a.m.d.

    Astfel, nu poate nimeni sa spuna ca e prea sarac ca sa plateasca amenda si nici nu vom mai "fabrica" someri prin suspendari uriase ale soferilor profesionisti care gresesc prima data, pentru ca primele sanctiuni vor avea aproape statutul de avertisment, iar urmatoarele vor inaspri gradual pedepsele, asa ca fiecare va putea invata lectia sanctiunii si se va autocontrola.

    E buna solutia ?

    Guvernul, Parlamentul, nu va place nici asa ?
  • +2 (2 voturi)    
    Punctul 2 e cam subred. (Miercuri, 2 octombrie 2013, 14:41)

    MariusBuz [anonim]

    2. Sa se tina cont ca suspendarea carnetului de conducere pentru soferii profesionisti poate duce la o noua patura de someri. Sa se stabileasca forma in care acestia vor fi recalificati.

    Sa se tina cont ca nu-i pune nimeni sa incalce legea cu buna stiinta. Oricum, suspendarea se face pentru ceva foarte grav asa ca nu vad de ce tot statul ar trebui sa-i recalifice daca ei calca pe bec intentionat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri