General Motors transfera competentele asupra business-ului din Rusia firmei sale fiica, Opel. Incepand de anul viitor, "activitatile din tara est-europeana vor fi integrate in sectiunea europeana a concernului GM", a declarat Opel. Pana acum, acestea erau dirijate din Asia.

Mutarea reprezinta o mare sansa pentru producatorul de automobile german de a-si spori exporturile pe o piata foarte generoasa.

Opel a fost puternic lovit de criza financiara din 2008, cand productia din toate centrele europene ale GM a fost temporar pusa pe butuci.

"Toate prognozele arata ca Rusia va deveni in anii urmatori cea mai mare piata de desfacere a Europei", a declarat directorul pentru Europa al GM, Karl-Thomas Neumann, citat de n-tv.de. El a adaugat ca Rusia este momentan, dupa Germania si Marea Britanie, a treia piata de desfacere europeana a concernului american GM.

In Europa, producatorul auto german Opel are un procent de vanzari de 6-7%, dupa cum a declarat un purtator de cuvant al firmei. Cu 81.000 de automobile vandute anul trecut, procentul pe piata ruseasca al Opel se ridica momentan la 3%. In topul vanzarilor conduse de Lada, un alt concern auto american, Chevrolet, s-a situat pe locul al doilea, cu cca 200.000 de automobile vandute la rusi.

Prin modificarea de structura in business-ul sau european, GM spera sa readuca Opel pe profit. In strategia sa antreprenoriala sunt prevazute economii si o ofensiva de marketing bazata pe noi modele oferite pe piata. Astfel, concernul din Detroit vrea ca, pana in 2016, Opel sa iasa din zona devenita aproape cronica, a "cifrelor rosii".

In Rusia, GM produce automobile Opel intr-o fabrica din St. Petersburg. Modelul Corsa al Opel este momentan produs la fabrica din orasul german Eisenach. Incepand cu 2014, Corsa va fi produs si in Rusia, care are liber de vama cu Kasachstan-ul. Astfel, Opel va profita de economiile provenite din lipsa taxelor vamale la acest export.