GEFCO, companie preluata la final de 2012 de Caile Ferate Ruse, a inaugurat un nou centru logistic la Arad pentru a deservi in special piata interna si pentru a fi folosit ca punct de tranzit, principalii clienti ai depozitului din Arad fiind companii din industrii precum auto si aparate electrocasnice. GEFCO are afaceri anuale de 3,6 miliarde euro pe plan mondial si un numar de 11.200 de angajati, grupul fiind cunoscut pentru transportul de automobile catre dealerii europeni. GEFCO a fost parte a PSA Peugeot-Citroen pana sa intre in sfera rusa.

GEFCO AradFoto: Hotnews

Principalul element al centrului logistic este depozitul de 2.000 mp inchiriat pentru cinci ani, cu posibilitatea de a fi extins la 5.000 mp prin inchirierea unor cladiri adiacente, daca va fi nevoie. Numarul de angajati poate ajunge la 100 in faza de maxim, in prezent fiind de circa zece. GEFCO are activitati pe partea de transport la Arad din 2007, insa acum le-a extins si pe logistica, iar noul depozit este aflat in parcul industrial Cefin, in sudul Aradului si in apropiere de autostrada Timisoara-Arad.

Principalii clienti sunt companii precum Electrolux si furnizorul auto Inergy Automotive, in ianuarie, urmand sa demareze un proiect mai mare cu o companie din auto al carui nume nu a fost comunicat. Un alt client mare va fi adaugat in urmatoarele luni, a spus Christophe de Korver, Managing Director GEFCO Romania.

La centrul din Arad sunt furnizate si servicii de depozitare pentru companiile care semneaza contracte cu GEFCO, iar de acolo produsele pleaca in special catre alte destinatii din Romania. O buna parte sunt si servicii de tranzit pentru companii care isi tin n timp produsele la Arad pentru a fi apoi duse mai departe, chiar si in Est, spre destinatii precum Ucraina si Republica Moldova.

GEFCO are 110 angajati in tara, iar seful filialei estimeaza ca afacerile vor creste cu 10-15% fata de nivelul din 2012, un minus fiind insa scaderea nivelului expeditiilor pentru Ford Craiova care a oprit productia in aceasta perioaada. Totusi, ce se va pierde la Ford se va castiga prin cresterea activitatilor cu ALRO Slatina, spune Christophe de Korver.

Orientarea companiei s-a schimbat mult dupa ce a fost vanduta de PSA Peugeot-Citroen catre RZD (Caile Ferate Ruse). Grupul se indreapta tot mai mult catre Estul Europei si, desi nu sunt planuri de deschidere a unor centre logiistice in partea de est a tarii noastre, orasul Bacau este vazut ca important pentru incheierea unor parteneriate logistice.

GEFCO are afaceri de peste trei miliarde euro pe plan global, transportand marfuri din diverse industrii, ponderea cea mai mare avand-o insa domeniul auto. Pana in decembrie 2012 GEFCO a fost parte a PSA Peugeot-Citroen, insa apoi pachetul majoritar a fost cumparat de RZD (Caile Ferate Ruse), gigant cu peste un milion de angajati.

Ca urmare, o parte dintre fluxurile de transport au fost mutate din Europa de Vest, catre Federatia Rusa, zona unde piata auto a fost mai putin lovita de criza. GEFCO are in Rusia afaceri de 280 milioane euro si mai multe baze situate mai ales in zona principalelor uzine auto din regiunile Moscova, St Petersburg, Togliatti si Kaluga.

GEFCO este prezenta in Romania din 2005 si a avut o cifra de afaceri de 43,3 milioane euro in 2011, crestere de 30% fata de 2010. In 2012 cifra a scazut insa la 42 de milioane euro. Numarul de angajati este de circa 100, iar estimarile pentru 2013 aratau afaceri mai mari cu 15%.

In decembrie 2012 grupul a infiintat o noua agentie operationala, in Craiova, principalii clienti fiind Ford si ALRO. Agentia gestioneaza lunar,