Din 2005 si pana la sfarsitul acestui an, pe piata locala au intrat peste 1,5 milioane de masini vechi, timp in care statul a cheltuit peste 430 mil. euro pentru a elimina 470.000 de rable. Dintre acestea, peste 1,34 de milioane de masini la mana a doua au intrat in Romania de la aderarea la Uniunea Europeana, cu toate ca aproape in fiecare an taxa de prima inmatriculare a fost modificata, tocmai pentru a "tempera" importurile, scrie Mediafax.

Spre deosebire de acestea, in acelasi interval de timp s-au vandut pe piata locala doar putin peste un milion de masini noi, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

In prezent, in conditiile in care in 2013 din cele 23.000 de tichete eliberate de Ministerul Mediului s-au utilizat doar 13.500.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a propus ca programul sa mai fie organizat doar in 2014, dupa care in 2015 sa fie inlocuit actualul impozit auto calculat doar in functie de capacitatea cilindrica a motorului cu unul calculat in functie de nivelul de poluare.