Ford Craiova va lucra doar patru zile pe saptamana in luna februarie pentru producerea masinii B-Max, iar angajatii Sectiei de Operatiuni Vehicule vor incepe weekendul de joi dupa-amiaza.

"S-a decis ca Sectia de Operatiuni Vehicule sa nu lucreze in zilele de vineri din luna februarie. Salariatii din aceasta sectie vor sta acasa patru zile in februarie si vor primi 80% din salariul de baza, la fel ca si pana acum, la opririle temporare de productie", a declarat pentru Gazeta de Sud liderul sindical din cadrul Ford, Ovidiu Cioroianu, care a precizat ca programul de opriri va incepe de vineri, 7 februarie.

Ford confirma ca sunt doar patru zile de opriri temporare ale productiei de vehicule in februarie, iar pentru luna martie inca nu s-a anuntat calendarul zilelor de lucru.

"Ca raspuns la

actuala cerere din piata, in luna februarie, Ford Romania are planificate patru zile fara productie in Sectia de Operatiuni Vehicule. In ceea ce priveste Sectia de Motoare, nu anticipam zile fara productie in perioada urmatoare. Vom continua sa monitorizam situatia din piata si va vom oferi mai multe detalii referitoare la calendarul de productie al acestui an, la momentul potrivit", a declarat Ana Timis, manager de comunicare in cadrul Ford Romania, scrie sursa citata.

In ianuarie 2014, angajatii producatorului auto au venit la lucru in zilele de 6, respectiv 8 ale lunii. In 2013, fabrica auto din Craiova a oprit temporar productia la Craiova, timp de 39 de zile lucratoare, la Sectia de Operatiuni Vehicule.

Sectia de Motoare a functionat mai multe zile decat cea de Vehicule, in exterior fiind o cerere mai mare de propulsoare decat de vehicule B-Max fabricate la Craiova.

La Craiova se produc 370 de masini B-Max pe zi si circa 1.000 de motoare. Ponderea cea mai mare in productia de propulsoare este a motoarelor EcoBoost de 1,5 litri.