Zece mii de oameni sunt asteptati miercuri la un miting in Mioveni Principalele cerinte: realizarea autostrazii Pitesti-Sibiu si modificarea legislatiei muncii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 5 martie 2014, 10:01 Economie | Auto

Oamenii protesteaza in centrul orasului Mioveni
Foto: Captura de ecran
Angajatii uzinelor Dacia Renault, membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia, vor organiza, miercuri, la Mioveni, un miting la care sunt asteptate 10.000 de persoane, ei cerand Guvernului finalizarea cat mai rapida a lucrarilor la autostrada Pitesti - Sibiu si modificarea legislatiei muncii. Potrivit unui comunicat de presa transmis, marti, de Blocul National Sindical (BNS), mitingul se va desfasura intre orele 13.00 si 14.30, pe platoul Casei de Cultura din Mioveni, relateaza Mediafax.

Conform sursei citate, prin aceasta forma de protest sindicalistii vor sa atraga atentia asupra necesitatii investitiilor in infrastructura de transport, respectiv asupra finalizarii cat mai rapide a lucrarilor la autostrada Pitesti - Sibiu.

Reprezentantii BNS, care ii reprezinta pe angajatii companiilor Dacia Renault si Ford Craiova, avand membri de sindicat si in societatile care produc componente si subansamble auto, afirma ca autostrada Pitesti-Sibiu este vitala pentru ca aceste doua platforme industriale sa isi mentina un nivel competitiv pe piata si sa asigure stabilitatea locurilor de munca a peste 150.000 de oameni.

"Acest tronson de autostrada este vital pentru ca Dacia Renault sa isi mentina un nivel competitiv pe piata si sa asigure stabilitatea locurilor de munca si venituri decente pentru angajati, iar industria de subansamble si componente auto dezvoltata pe orizontala, care asigura existenta a 150.000 de lucratori si a familiilor acestora, nu poate functiona in absenta unei infrastructuri rutiere decente. Posibilitati de finantare pentru acest tronson de autostrada exista, obligatii asumate in raport cu Uniunea Europeana exista, iar necesitatea constructiei in regim prioritar nu poate fi negata sub nicio forma", spun liderii Blocului National Sindical.

Manifestantii vor fi supravegheati de 200 de jandarmi, relateaza Agerpres.

SAD anuntase pe 27 Februarie, ca va organiza  la Mioveni o adunare publica pentru sustinerea industriei auto, la care ar urma sa participe 10.000 de oameni.

"Consiliul Sindicatului Automobile Dacia va organiza o adunare publica pe platoul Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni, in data de 5 Martie 2014, intre orele 13:00 si 14:00. La adunarea populara vor participa peste 10.000 de membri ai Sindicatului", se arata intr-un comunicat semnat de liderul sindical Nicolae Pavelescu.

Una dintre nemultumiri este legata de lipsa masurilor concrete pentru sustinerea pietei auto din Romania, sindicalistii cerand suplimentarea tichetelor pentru programul de reinnoire a parcului auto si stimularea cumpararii de masini noi. Se va protesta, de asemenea, fata de nerespectarea promisiunilor guvernantilor cu privire la modificarea legislatiei muncii si fata de decizia Guvernului de amanare a executiei tronsonului de autostrada Pitesti-Sibiu, considerat de sindicalisti ca fiind "de importanta deosebita pentru SC Automobile Dacia, pentru furnizorii sai si pentru Romania".

Dacia nu se asociaza acestui demers si anticipeaza perturbari ale productiei pentru data respectiva. "Manifestatia programata pentru 5 martie este organizata si sustinuta de Sindicat. Compania nu se asociaza acestui demers", au declarat reprezentantii Directiei de Comunicare Dacia, pentru 0-100.ro.

Dacia spune ca, daca oamenii vor iesi la protest, vor exista probabil perturbari ale productiei.

Si noul director general al Dacia si Group Renault Romania, Nicolas Maure, s-a aratat nemultumit de decizia Guvernului de a amana autostrada respectiva. Pe larg despre mesajul lui poti citi AICI.

Conducerea Dacia si Sindicatul Automobile Dacia (SAD) au demarat joi, 27 februarie, negocieri pentru noul contract colectiv de munca (CCM), pe 2014, cel semnat anul trecut urmand sa expire pe 17 aprilie, au declarat pentru 0-100.ro reprezentantii Dacia.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2974 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    iresponsabili (Miercuri, 5 martie 2014, 10:19)

    buncrestin [utilizator]

    cat de iresponsabil este tandemul ponta-sova, sa puna niste biete spagi in fata interesului national. cum sa muti o autostrada de interes national pentru un capriciu electoral si o spaga? astia sunt in stare sa vanda tara la pachet numai sa isi faca ei jocurile de adulti netrecuti prin pubertate
    • -4 (4 voturi)    
      Deci pt. 12 mil. pe an Romania arunca 3.2 miliarde (Miercuri, 5 martie 2014, 11:28)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Nicolas Maure, director general Dacia: "Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul daca ar exista autostrada de la uzina pana la Arad "

      Acea economie de 30 Euro pe automobil Dacia pe care ar face-o Renault daca ar exista autostrada Pitesti - Sibiu inseamna, la o productie de 400 mii masini pe an (un estimat optimist), o economie de:

      400 mii masini/an x 30 Euro/masina = 12 mil. Euro/an

      Ca sa realizeze patronul francez al Dacia o economie de 12 mil. Euro/an, Romania trebuie sa investeasca 3.2 miliarde Euro, costul autostrazii Pitesti - Sibiu, adica o suma de 266 ori mai mare!

      Aruncam 3.2 miliarde Euro pe un proiect de complexitatea Canalului Dunare - Marea Neagra ca Renault sa cistige cu 12 mil. Euro mai mult pe an.

      Care este avantajul Romaniei?
      • +2 (2 voturi)    
        Pana si Sova a reformulat (Miercuri, 5 martie 2014, 12:01)

        Euunul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        costul Pitesti Sibiu la Eur 1.4 Bio (pt 120 de Km) - mai mult 95% vin nerambursabili, deci costul bugetului RO este de ...calculeaza tu 5%...70 mil Eur! Dar de de unde sa iei si tu niste bani daca nu din concesiunea Comarnic Brasov unde dl Sova scurteaza traseul, mareste pretul pe Km de ajunge la Eur 1.8 Bio (cca 58 de Km).
        Deci mai usor cu cifrele ca nu le stapaniti nici tu nici Sova
      • +2 (2 voturi)    
        mumitrica MINTI! (Miercuri, 5 martie 2014, 13:38)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        - autostrada se face in mare parte cu fonduri UE.
        - toti oamenii care lucreaza la DACIA - RENAULT platesc impozite din salariile primite.
        De ce nu zici ca 10% din PIB-ul tarii vine de pe urma DACIA (unde peste 80% din productia DACIA se duce la export!!!)
        Daca DACIA nu are conditii DACIA o sa se faca in Maroc si la Pitesti o sa se faca doar piese pt asamblarea din Maroc. Nu francezul e de vine, Ponta al tau este de vina pt ca submineaza deliberat economia tarii! Ultimul stangist care a fost judecat pt asta a sfarsit-o rapid si subit! Era tovars cu Iliescu care acum este presedinte de onoare in acest partid de stangisti!
  • -4 (6 voturi)    
    da, simpatica treaba (Miercuri, 5 martie 2014, 10:31)

    evoque [utilizator]

    asta cu autostrada, insa asa cum spunea cineva din conducerea dacia, autostrada ar reduce costul pe masina fabricata cu vreo 30 de euro. Deci problema nu este atat de mare cu autostrada cat este in fapt cu costul fortei de munca, aici sunt incluse salariile si impozitele aferente.Aici este marea problema a celor de la renault, romanii vor (normal) salarii mai mari, iar acestea coroborate cu taxele aferente pot ridica mult mai mult costul de productie. Demagogia politica a presedintelui este de remarcat, insa autostrada trebuie facuta si nu de dragul celor de la renault, trebuie facuta pentru ca de aceasta autostrada beneficiaza multi, multi alti romani si multe alte firme din romania.
    Ramane insa sa vedem de unde scoate guvernul bani pentru cofinantare sau mai o mai pune sova (poate) de un nou comision de concesiune. Oricum ramane foarte complicata situatia atat timp cat bani pentru acel tronson nu exista bani, iar cu concesiunile se leaga greu, se vede acest si la noua incercare comarnic-brasov unde se fac eforturi disperate ( si la ce costuri, pardon comisioane) de a se trece de faza de acord, insa cand ai la masa un trio de banditi precum grecii, francezii si austriecii, pe de o parte, si flamanzii zilei pe cealalta la care se adauga "interesele" bancilor, avocatilor si consultantilor....pot manifesta sindicalistii cat vor, pot avea succes poate daca cer reducerea salariilor:))
    • +1 (1 vot)    
      Calcul simplu (Miercuri, 5 martie 2014, 11:27)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Se asteapta ca Dacia sa atinga o productie de 340.000 masini in 2014. Inmultit cu 30 EUR/masina inseamna o diferenta de 10,2 milioane EUR.

      Impartind banii astia celor 13.500 angajati rezulta ca revin fiecaruia putin peste 750 EUR (brut) anual. Adica aproximativ 500 EUR net.

      Iar statul ar castiga, din taxe salariale, aprox. 3,4 milioane EUR.

      O fi rau?

      Legat de confinantare, daca ramanea valabil acordul cu FMI, se putea face top-up adica Romania ar fi trebuit sa suporte doar 5% (cinci procente) in loc de 15% din costul autostrazii.
      Care autostrada e evaluata, in conditiile de astazi, la 1.7 miliarde EUR.
      5% = 85 milioane EUR
      15% = 255 milioane EUR
      Crezi ca nu-si permite Romania sumele astea pentru 110 km de autostrada nou-nouta care sa traverseze Carpatii?
      • -1 (1 vot)    
        foarte simplu (Miercuri, 5 martie 2014, 16:21)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        30 euro/masina se pot economisi in multe feluri si nu asta era problema celor de la renault, problema lor este cea de majorare a salariilor si a taxelor.
        Trebuie sa fii foarte naiv sa crezi ca cei 30 de euro economisiti ar ajunge in salariile oamenilor, de ce? simplu, daca am posibilitatea sa produc in alta parte mai ieftin, chiar daca nu am autostrada, pa la revedere. salariile si taxele sunt problema tuturor.
        Statul roman nu isi permite sa cheltuie nici macar pentru un metru de autostrada, si asta nu de azi de ieri, crezi oare ca alte guverne nu ar fi facut pitesti-sibiu daca ar fi avut bani? o faceau de mult. Acum pe langa faptul ca nu mai sunt bani se reia povestea cu unu nou studiu de fezabilitate, consultant, etc.
  • +5 (5 voturi)    
    Ohoo, stati asa (Miercuri, 5 martie 2014, 10:38)

    OmulNou [utilizator]

    ca vrea Dragnea autostrada pana la Alexandria, va puneti cu Dragnea? Ce, ati innebunit? Nu stiti ca coruptia conduce Romania, nu bunul simt?
  • -2 (4 voturi)    
    ok! (Miercuri, 5 martie 2014, 10:54)

    klaudyuxxx [utilizator]

    Facem autostrada pitesti-sibiu. DAR! Cei 30E care s-ar economisi per masina in buzunarul cui vor ajunge? Zic eu... timp de un an doi, MACAR in buzunarul angajatilor! Sa recupereze si statul ceva de pe urma investitiei!
  • +2 (2 voturi)    
    Bombonica tre' să meargă (Miercuri, 5 martie 2014, 11:16)

    Audit [utilizator]

    pe autostradă! Ce industrie de automobile! Nu, frate! Ţăranii merg DOAR pe 4 benzi.
    Scârbe ce sunt!
  • +1 (1 vot)    
    amuzant... (Miercuri, 5 martie 2014, 11:26)

    Alalalt [utilizator]

    bravii nostrii lideri nu sunt in stare sa faca nimic... dar noi ca si niste vite cuminti ce suntem le cerem... sa faca, sa se implice... impotenta politica si administrativa este sustinuta de noi... nu rezolvam nimic daca le cerem, si le cerem si nu ne mai oprim din cerut... ei nu inteleg, pentru ca nu pot sa inteleaga...
  • +1 (1 vot)    
    iresponsabilii (Miercuri, 5 martie 2014, 13:26)

    Cobra_Ro [utilizator]

    cand a spus presedintele catrebuie facuta cu prioritate autostrada spre sibiu..p.lagiatorul national il lua in zeflemea cum ia si poporul roman de altfel.. el vrea autostrada pe langa cornu unde au vile el si sova..tandemul ponta-sova va ajunge la jilava


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version