​Inainte de criza in Ucraina se vindeau chiar si 600.000 de masini/an, iar acum s-a ajuns la o treime, iar productia depasea in vremurile bune si 400.000 unitati, iar acum e de opt ori mai mica. Si Ucraina a pus taxe auto care au suparat toata tara, iar cu Rusia lucrurile s-au racit cumplit si in piata auto din cauza legislatiei. Ce parte are Crimeea din intreaga piata, ce efect are anexarea si ce se intampla pe extrem de fluctuanta piata ucraineana puteti citi in articol.

Forza, model al marcii nationale ZAZFoto: zaz.ua

Informatia pe scurt

  • In Ucraina, tara de 45 de milioane de locuitori, vanzarile de masini noi sunt de trei ori mai mari ca in Romania, productia este insa de opt ori mai mica
  • Sectorul de productie cuprinde mici fabrici de asamblare detinute de oligarhi. Sectorul furnizorilor de componente este slab dezvoltat, mai ales ca sunt aduse din Asia kit-uri de piese.
  • Marcile locale ZAZ si Bogdan au vanzari bune, dar masinile sunt imbatranite tehnic. Marcile chineze merg insa bine.
  • In Crimeea s-au vandut sub 10.000 de masini anul trecut, dealerii din Ucraina nu mai pot trimite masini acolo.
  • Si Ucraina a pus o taxa auto gandita sa ajute productia interna, insa rezultatele au fost sub asteptari.
  • : In Ucraina numarul de masini/1.000 de locuitori este de circa 180, parcul total avand aproape 8 milioane autoturisme.
  • Benzina costa de la 0,80 euro/litru, dieselul este 73 de centi, salariile sunt insa mai mici decat in Romania.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro