Constructorii auto se opun schimbarii modului de testare a eficientei masinilor noi. Sustinatorii modificarilor spun ca producatorii isi mint clientii si profita de regulile vechi de 45 de ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 22 aprilie 2014, 17:03 Economie | Auto

-
Foto: Mazda
De multe ori datele tehnice ale unei masini noi suna mult prea bine, iar in condusul de zi cu zi consumul mediu este mult peste cel promis in documentele masinii. Ei bine, grupurile de aparare ale drepturilor consumatorilor spun ca de vina sunt metodele de testare care nu s-au mai schimbat din 1970 si la permit companiilor auto sa faca diverse artificii pentru a obtine cifre atat de bune. Comisia Europeana ar vrea sa introduca proceduri mai severe de testare a eficientei, insa industria face lobby din greu, sperand ca normele vor intra in vigoare in 2021, nu in 2017, scrie Financial Times.

Datele organizatiei The International Council on Clean Transportation arata ca masinile noi sunt chiar si cu 30% mai putin eficiente decat arata datele oficiale prezentate, fiindca producatorii auto profita de teste cu proceduri invechite pentru a ajunge la valori mult prea optimiste (si nerealiste) ale emisiilor de CO2 sau pentru consumul de carburant.

Comisia Europeana ar vrea ca in 2017 testele sa se schimbe si procedurile sa nu le mai permita producatorilor sa apeleze la diverse artificii tehnice care duc la rezultate nerealiste. Ca exemplu se da faptul ca bateria este deconectata in timpul testelor pentru a nu se incarca, dar si faptul ca se umbla la presiunea din roti ca sa fie exact cea la care rezultatele ar iesi cel mai bine.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1384 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Mda, super teapa (Marţi, 22 aprilie 2014, 18:42)

    antrax [utilizator]

    Consumul real poate varia si cu 2L/100km fata de ce declara hartiile lor, pt ca ei declara un consum calculat pt niste conditii foarte avantajoase, care nu prea au legatura cu realitatea (ex: condus constant cu 60km/h pe o distanta de 3-4km, pe circuit, fara vant puternic).

    Mai normal ar fi sa faca multiple teste de consum cu viteza medie diferita, si sa dea rezultatele pt fiecare situatie. Pt ca acei 100km parcursi cu viteza de 60km/h iti da un consum si parcursi cu 130km/h poti sa ai un consum cu 50% mai mare. Mai conteaza si situatii de genul mers constant sau frana/acceleratie.

    De aceea testul ar trebui sa parcurga o distanta suficienta pt a face o medie corecta si sa aiba elemente care apar la un drum "normal" (ex: distanta de parcurs 100km, viteza media 100km/h, cel putin 10% parcursi cu maxim 95km/h si 10% parcursi cu minim 110km/h, cu acelerari pana la 120km/h de cel putin 10 ori si franari pana la 70km/h de minim 10 ori).


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version