Candidatii la examenul pentru obtinerea permisului de conducere ar putea fi obligati sa introduca in dosarul de examinare o declaratie pe propria raspundere a candidatului din care sa rezulte ca nu are resedinta normala intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, scrie avocatnet.ro. Prevederea este cuprinsa intr-un proiect de ordin pus recent dezbatere publica de Ministerul Afacerilor Interne si vizeaza combaterea "turismului permiselor de conducere".

Potrivit initiativei legilative, dosarul ar urma sa contina, pe langa documentele prevazute anterior, o "declaratie pe propria raspundere a candidatului, data sub sanctiunea prevazuta de art.326 din Codul penal, din care sa rezulte ca nu are resedinta normala intr-un alt stat membru al Uniunii Europene".

MAI arata, in referatul de aprobare, ca in acest fel se creeaza un mecanism prin care statul roman asigura indeplinirea obligatiilor ce rezulta din Directiva 126/2006/CE, mecanism ce are in vedere eliberarea permisului de conducere unei persoane care are resedinta normala pe teritoriul Romaniei si nu teritoriul altui stat membru, in considerarea faptului ca indeplinirea acestei conditii contribuie in special la combaterea "turismului permiselor de conducere".

Avocatnet.ro precizeaza ca proiectul legislativ mai prevede si modificarea unor cerinte pe care candidatii trebuie sa le indeplineasca atunci cand sunt verificati in cazul pregatirii si verificarii tehnice vizuale a vehiculului:

  • starea anvelopelor, fixarea rotilor (starea piulitelor de la roti), starea aparatoarelor de noroi, starea elementelor suspensiei, a rezervoarelor de aer, a parbrizului, ferestrelor si stergatoarelor, a fluidelor (de exemplu, uleiul de motor, lichidul de racire, fluidul de spalare), a blocurilor de lumini/semnalizare fata/spate, a catadioptrilor, precum si existenta trusei medicale, triunghiurilor reflectorizante si a stingatorului de incendiu.

Se mai propune ca solicitantii, exceptand cei care aplica pentru un vehicul din categoria C1 sau C1E, sa cunoasca si sa urmareasca aparatura de bord, inclusiv aparatura de inregistrare a activitatii conducatorului auto. Modificarea a impus, in mod corelativ, si adaptarea anexei care cuprinde punctele de penalizare aplicate candidatului pentru nerespectarea normelor rutiere/neexecutarea ori executarea incorecta a manevrelor indicate (vezi aici propunerea de anexa), scrie avocarnet.ro.