​AvtoVAZ, compania care produce masinile Lada, este intr-o situatie critica si va renunta la 13.000 de angajati anul acesta, dupa ce a mai redus cu 27.000 efectivele in timpul crizei. Anul curent se anunta mult mai slab decat 2013 si speranta sta intr-un model numit Vesta care se lanseaza in 2015, dar si in alte derivate care vin dupa aceea. Cum a ajuns Lada aici si in ce isi pune speranta, puteti citi in articol.

In uzina Lada AvtoVAZFoto: Renault

Un prezent...prafuit

Lada-AvtoVAZ s-a modernizat putin in ultimii ani, desi gama a primit modele noi "imbogatite" cu tehnologie Renault, precum Granta si Largus. Nu a fost destul: in vremurile de glorie compania vindea aproape 900.000 de masini/an, acum se "invarte" in jurul a 500.000 si productia va scadea si in 2014 cu peste 15%, dupa ce a anul trecut s-a diminuat, iar compania a avut pierderi de peste 200 milioane dolari.

In Rusia s-au vandut 128.000 de masini Lada in primele patru luni din 2014, marca avand 16% din piata. cel mai vandut model a fost Granta, cu peste 45.000 de unitati, iar Kalina a depasit 25.000 de masini. Vanzarile Lada au scazut cu 15% pe o piata care s-a dus in jos cu 4%, iar pe locul doi s-a situat Renault care si-a gasit 63.000 de clienti, din care 28.000 au ales Duster.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro