​Dupa prima parte a anului, piata masinilor noi creste, insa cifrele nu sunt atat de bune precum par. In piata second-hand persista blocajele, optimismul este rar prezent, iar spectrul taxarii excesive planeaza asupra semestrului al doilea. Autovit.ro a realizat o analiza despre evolutia pietei masinilor noi si second-hand, iar in articol puteti citi despre factorii care au influentat achizitia si despre ce ne poate astepta in lunile urmatoare care nu se anunta linistite.

Piata auto ramane impredictibilaFoto: Ford

Piata masinilor noi a crescut cu 25%, insa ca volum vorbim de numai 8.000 de unitati. Cresterea s-a datorat mai ales progarmului Rabla care insa nu poate salva de unul singur piata auto, a spus Mihai Cune, business manager al Autovit.ro. El estimeaza ca piata masinilor noi poate ajunge la nivelul de 60-65.000 masini noi in 2014, fata de 58.000 anul trecut.

Timbrul de mediu a afectat piata, cei care au masini pentru care acesta trebuie platit, le vand extrem de greu si nici dealerii nu prea le accepta la buy-back. Grav este ca exact cei cu bugete mici sunt cei mai afectati, spre exemplu pentru un Logan produs inainte de 2007 taxa ajunge sa fie 50-60% din valoarea masini, o suma descurajanta.

Se vand “ca painea calda” pe Autovit.ro masinile cu preturile intre 3500 si 5000 de euro, iar opt din zece masini de pe site au pret sub 10.000 de euro.

“O piata auto stabila cu o crestere sanatoasa poate fi creata la intersectia a trei factori: incurajarea tranzactiilor si nu taxarea excesiva, mediu legal favorabil si, nu in ultimul rand, crearea cadrului potrivit pentru o concurenta loiala.” spune Mihai Cune.

Proeictul legat de cresterea impozitului anual cu peste 100% pentru masinile cu cilindree mica NU va fi bine primit, chiar daca impozitul nu e mare pentru multe dintre masini – 40-50 lei. Daca va ajunge sa fie peste 100 de lei pentru aceleasi masini va fi inca un element descurajant, in conditiile in care multe taxe au crescut si oamenii se descurca greu cu banii.

“Probabil ca aceasta taxe nu va fi introdusa pana la final de an fiindca vom fi in campania electorala si guvernantilor le va fi frica, la fel cum le-a fost frica sa inlocuiasca taxa auto cu un impozit anual, cand au avut ocazia”, spune Mihai Cune.

Directorul de business al Autovit.ro spune ca ar fi o idee ca o persoana fizica sa fie taxata daca vinde mai mult de trei masini/an, fiindca fenomenul samsarilor care fac profit extrem de mare a luat amploare. Daca o persoana vinde mai mult de trei masini pe an, e clar ca o face pentru a obtine profit si e normal sa fie o taxare. Mihai Cune estimeaza ca taxarea acestor tranzactii nu va duce la cresterea pretului la masinile second-hand, ci s-ar trece intr-o mai mare masura de la tranzactiile facute de samsari, la cele de la dealeri.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro