​Salariul mediu brut al unui operator de la uzina Dacia din Mioveni l-a depasit anul trecut pe cel al unuia de la uzina care produce Clio in Turcia, scrie publicatia franceza Les Echos intr-un articol in care explica de ce Romania nu mai e o tara in care grupul Renault poate produce ieftin. Salariile medii din Romania sunt de aproape trei ori mai mari decat la uzina din Tanger si sunt peste cele din Rusia, mai noteaza publicatia.

Costurile medii salariale la uzina Dacia din Mioveni au crescut cu 26% in ultimii patru ani, in timp ce la Bursa, in Turcia, cresterea a fost de 6%, spune Arnaud Deboeuf, sef al gamei Entry la Renault. Practic, in 2013 salariul mediu lunar brut al unui operator la Mioveni a fost de 950 euro, in timp ce la Bursa (Turcia) salariul era de 925 euro.

Diferenta e mare fata de uzina Avtoframos care asambleaza Logan si Sandero langa Moscova (salariul lunar de 920 euro), in timp ce la uzina Lada AvtoVAZ din Togliatti (parte a Renault) salariul mediu este 500 euro.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro