Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: Uzina din Tanger va atinge in trei-cinci ani capacitatea maxima de productie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 3 octombrie 2014, 8:36 Economie | Auto

Carlos Ghosn
Foto: Renault
​Uzina Dacia-Renault din Tanger (Maroc), cea mai mare amenintare pentru viitorul uzinei Dacia de la Mioveni, va atinge in maxim cinci ani capacitatea maxima de productie, a spus pentru HotNews, Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault-Nissan. Desi unul dintre modelele produse in Maroc se vinde dezamagitor de slab, uzina din Tanger ajunge anul acesta sa faca 200,000 de masini, jumatate fiind Sandero, a spus la Salonul Auto de la Paris, Jean-Christophe Kugler, seful regiunii Eurasia.

"Uzina din Tanger este un activ valoros pentru noi, este foarte competitiva si eficienta, nu am nicio grija legat de faptul ca va ajunge la capacitate maxima, iar acum prioritatea este Renault, dar curand va intra acolo si Nissan"
, a spus pentru HotNews.ro, Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault-Nissan si unul dintre cei mai cunoscuti executivi ai industriei auto.

Nu este insa totul roz la Tanger, unele modele avand vanzari sub asteptari, solutia fiind insa pregatirea unor produse noi "Lodgy este produsa acolo si e adevarat ca nu s-a vandut conform asteptarilor si volumul de masini livrate este putin dezamagitor, desi cei care au cumparat-o sunt foarte multumiti. Pregatim insa versiuni noi despre care nu va pot spune detalii acum, fiindca sunt in faza de planificare. Insa in trei-patru-cinci ani Tanger va produce la capacitate maxima si va fi o uzina a aliantei Renault-Nissan", a spus pentru HotNews, Carlos Ghosn

Uzina din Tanger produce din februarie 2012, a inceput cu Lodgy si Dokker si marele salt a fost in toamna lui 2013 cand a pornit noua linie de fabricatie dedicata lui Sandero. Dupa ce in 2013 productia a fost sub asteptari, de putin peste 100.000 masini, anul acesta va totaliza 200.000, din care jumatate Sandero si jumatate Lodgy+Dokker, a spus intr-o discutie cu presa romana liderul regiunii Eurasia la Renault, Jean-Christophe Kugler.

La Tanger forta de munca era insa mult mai putin calificata decat la Mioveni, tara africana neavand traditia Romaniei in industria auto. Lucrurile insa au avansat la Tanger, numarul de angajati a ajuns la 5.000 si capacitatea de productie va ajunge la 350-400.000 masini/an cand in proiect va intra si Nissan.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

2165 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Investitia in Romania e mult mai sigura (Vineri, 3 octombrie 2014, 10:01)

    bancher [utilizator]

    in comparatie cu cea din Maroc. In Africa musulmana tu, ca investitor, nu ai nici o garantie ca musulmanii extremisti nu se vor rascula, nu vor da jos guvernul si nu vor nationaliza investitia ,,cruciatilor imperialisti" care au furat bunul musulmanilor drepti. Dl. Carlos Ghosn stie foarte bine ca investitia de la Tanger este cu risc, asa cum sunt toate investitiile din Africa. In plus calitatea masinilor facute la Tanger e mult mai slaba decat cea de la Mioveni. Nu uitati ca la Pitesti se fac masini din 1970, deci este o traditie, muncitorii sunt pregatiti,...pe cand cei din Tanger abia acum au inceput. Mai au mult de invatat pana sa asambleze masini de calitate. Nu uitati ca Duster cu volan pe dreapta se facea in India. Acum, din cauza calitatii proaste, s-a mutat productia la Mioveni.
    Dl/ Carlos Ghosn doar arata pisicia tanger catre angajatii Mioveni, ca sa nu mai ceara majorari salariale.
    • +2 (2 voturi)    
      Eu as fi mai discret... (Vineri, 3 octombrie 2014, 16:17)

      lucadd [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      in a le arata pisica unora din Ro care castiga 300-500e sau din Maroc 100-300e cand lumea cam stie ca tovarasul Carol Ghosn baga in buzunar un salariu anual fara bonusuri (sau stock option) de 9,9 millions de euro.

      O publicatie franceza a facut un calcul cat reprezinta suma asta in termeni de salariu minim.... intr-un an marele Carol incaseaza echivamentul a 570 de ani de salariu minim (1400 de euro aproximtiv).
  • +3 (3 voturi)    
    super, (Vineri, 3 octombrie 2014, 11:14)

    danzigk [utilizator]

    d'aia nu mai vrea guvernul "cinstit" sa faca autostrada pentru Dacia... e mai fezabila economic si social cea catre Alexandria!
  • +1 (1 vot)    
    toti zic una si buna (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:23)

    ciufy [utilizator]

    am vazut azi 3 declaratii ale persoanelor importante din conducerea dacia pitesti.... desi o spun pe ocolite, mesajul este clar, mai ales ca toate aceste declaratii vin dupa supermegaextra planul cu autostrazile si drumurile express... deci mesajul este:
    construiti in p...la mea odata autostrda aia pitesti - sibiu ca sa putem si noi si forf sa exportam si sa nu fim nevoiti sa mutam productiile....
    deci:
    construiti draq' odata autostrada aia, de 10 ori mai scumpa, de 20 de ori mai scumpa, luati-va in mama voastra cat comision si parandarat vreti, numai construiti odata autostrada aia, in p...la mea ca moare tara incet incet
  • +1 (1 vot)    
    Avertisment nevoalat!Fara autostrada-plecam (Vineri, 3 octombrie 2014, 17:27)

    Plagarus [utilizator]

    In maxim 2-3 ani se vor reloca !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă