Programul Prima Masina este mai bun ca Rabla si ar putea sa-l inlocuiasca - Ce spun producatorii locali si ce sugestii au

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 6 octombrie 2014, 20:25 Economie | Auto

Dacia este multumita de programul Prima Masina anuntat luni si considera ca ii va ajuta vanzarile, mai ales in randurile tinerilor. Ford spune ca programul este binevenit, dar sugereaza ca ar trebui sa poata fi cumparate prin program si masini ceva mai scumpe. Si APIA e de parere ca garantarea ar trebui sa fie pana la o anumita suma, dar cu posibilitatea de a lua o masina la un pret ceva mai mare decat cei 50.000 lei din prezent. O idee ce se desprinde e si ca producatorii locali sunt de parere ca Prima Masina ar trebui sa inlocuiasca Rabla, fiindca e net superior.

Ce spun cativa dintre cei mai importanti oameni ai pietei auto

Zoltan Brassai, sef al Ford Romania

As dori sa-l felicit pentru eficienta pe domnul ministru (nr Constantin Nita), dansul a venit cu ideea acum doua luni. Este o eficienta care se va vedea in industrie. Pentru Ford, programul este binevenit, producem la Craiova motoare "curate" dar si masinile B-MAX care intra in program.

Dupa conferinta, Brassai a explicat pentru HotNews ca B-MAX, desi are un pret de catalog mai mare decat 50.000 lei, intra in program in versiunile cu mai putine dotari. "Avem si programe de suport pentru clienti si pana la urma nu pretul de lista conteaza, ci pretul de tranzactie. (...) Pe campaniile actuale am calculat ca in program intra patru - cinci modele Ford (Fiesta, Ka, B-MAX,Courier si Focus (dar limitat).


Ar vrea Ford Romania sa propuna ca in program sa poata intra si modele mai scumpe de 11.500 euro, statul garantand credite pana la aceasta suma? "Pe mine m-ar bucura, insa eu inteleg ambele parti: ii inteleg si pe cei de la guvern care nu vor sa dea sustinere pentru o masina de 50.000 de euro, fiindca cel care o vrea are solutii financiare. Pe de alta parte ar fi bine sa intre si modelul Focus diesel care e model de volum si acum dieselul nu mai intra decat daca ar fi fost14-15.000 euro. Noi am propus 15.000 euro"

Prima Masina este in locul programului Rabla pe care speram sa nu-l mai vedem incepand cu 2015, am avut atatia ani rable, incat e binevenit sa fie ceva pentru masini noi. Totusi, timbrul de mediu ar putea sa se schimbe...Pot fi facute doua lucruri: sa tii SH-urile vechi afara si pe de alta parte sa sustii masinile noi, nepoluante. Ramane de vazut daca asta se va face printr-un singur program sau prin doua separate.

Constantin Stroe, membru al CA Dacia


Consider ca programul este un instrument nou menit sa anime piata automobilelor noi si as vrea sa spun ca in 2013, la zece automobile inmatriculate, doar unul a fost nou si restul de noua au fost second hand. Propun sa insistati pe ideea de automobile noi. Nu inseamna niciun fel de discriminare a pietei, la elaborarea acestui program a participat si Consiliul Concurentei, deci lucrurile sunt clare.

Apoi propun sa faceti public costul creditului in acest program, de exemplu daca iau un credit de X euro prin program, sa se spuna exact cu cat este redus costul. Este bine ca omul sa cunoasca in detaliu.  Apoi va rog sa nu neglijati categoria de peste 35 de ani fiindca sunt multi oameni care si-au dorit o viata intreaga o masina, dar nu au putut sa o ia. Sa ii tratati preferential pe cei din categoria 18-35 de ani, dar sa nu-i neglijati pe ceilalti.(...) Eu cred ca va fi un instrument superior programului Rabla.


Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   






















4800 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Mai corect spus: "La fel de PROST ca 'Prima casa'" (Luni, 6 octombrie 2014, 20:51)

    Le Meow [utilizator]

    Nu e deloc mai bun. 'Rabla' avea ca scop curatarea strazilor de masini prea vechi si poluante; a fost/este un program bun, cu succes nu doar la noi in tara. Nu a incurajat oamenii sa se imprumute pentru a-si lua masina. Mai important: nu a oferit nici un fel de garantie DIN PARTEA STATULUI (adica din banii nostri, ai tuturor) bancilor, pentru cei care doreau masina. Iti permiti, iti cumperi; nu-ti permiti, nu-ti cumperi - sau te imprumuti, dar pe barba ta.

    'Prima casa' a fost/este un program de ajutorare a bancilor, nu a cetatenilor. Fara garantiile guvernamentale, preturile la apartamente ar fi scazut si toata lumea ar fi beneficiat (mai putin proprietarii de apartamente supraevaluate). Preturile apartamentelor sunt in continuare impinse artificial in sus, spre 60.000 de euro - pentru ca asta e plafonul pentru care statul (pe banii nostri) garanteaza imprumutul, eliminand orice risc pentru banca. Iar banca da credit, ca doar e pomana curata. Iar 'fericitul' cumpara un apartament supraevaluat pe care il plateste muncind 30 de ani.

    Daca sistemul se va extinde si la masina, se va intampla la fel: preturile masinilor vor creste, pentru ca statul (pe banii nostri) garanteaza imprumuturile pe care cei care vor neaparat masina le vor face - iar bancile vor da astfel de imprumuturi, cat mai mari, ca riscul e zero pentru ele. Producatorii vor putea vinde si ei mai scump. Omul de rand va putea cumpara si el mai scump - ce fericire!

    Pastrati Rabla si lasati deoparte garantiile guvernamentale pentru banci! Sau, daca vreti sa le faceti asfel de pomeni (preluandu-le riscul, pe banii nostri), macar fortati-le sa anuleze toate comisioanele alea abuzive cu care belesc populatia de atatia ani!

    Sau, daca vreti sa incurajati neaparat cumpararea de masini (ca si-asa avem putine in marile orase! e nevoie de si mai multe, ce naiba!), macar dati subventii si garantii direct cumparatorilor (cetatenilor) - nu bancilor!
    • +2 (4 voturi)    
      pomanagii (Luni, 6 octombrie 2014, 23:05)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      Pe vremuri, asistații social erau orbi, ciungi sau orfani. Astăzi sunt fabrici, bănci și corporații. Fie-vă milă de o biată societate pe acțiuni!...
  • +1 (5 voturi)    
    hehe (Luni, 6 octombrie 2014, 21:48)

    Mazeta [utilizator]

    Ce-mi plac mie privații ăștia care cer facilități și garanții tot din partea statului. Capitalism, dar nici chiar așa.
    • 0 (0 voturi)    
      hehe x2 (Marţi, 7 octombrie 2014, 1:10)

      daia_bre [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pai si nu statul e cel "prost"? Ca na, noi platim
  • +6 (6 voturi)    
    absurd (Luni, 6 octombrie 2014, 22:38)

    jas [utilizator]

    Poate incurajam si achizitionarea de drujbe pentru tinerii din provincie dornici sa taie padurile. Apoi intervievati un producator si iata: "Programul drujba e mai bun decat alalalt !!"

    Absurd un asemenea plan in secolul 21. In loc sa reducem numarul de masini, dam garantii din bani publici..... cumparatorilor???

    A se vedea si 'referinte' pt. alte comentarii.
  • +3 (3 voturi)    
    Nimic nou... doar cosmetizat, cu scop electoral (Luni, 6 octombrie 2014, 22:47)

    justy [utilizator]

    Iunie 2008: credit auto, cu ajutorul programului "Rabla".
    Pret masina (Ford): 11.800 euro.
    Discount Rabla: 800 euro.
    Avans: 10% = 1.100 euro (obtinuti prin CAR de la locul de munca)
    Rest de plata: Credit in lei pe o perioada de 7 ani (deci fix 84 de luni)
    Dobanda: 8,9% (repet, credit in lei!)
    Varsta insa era considerabil trecuta de 35 de ani...
    Asadar, concluzia este ca, in scopuri electorale, guvernul trompeteaza niste "conditii preferentiale" care altfel sunt absolut firesti.
    Concluzia: NU PONTA!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Imi pare rau, dar... (Marţi, 7 octombrie 2014, 9:03)

    BEDE [utilizator]

    Der cand a ajuns masina sa fie ceva absolut necesar? Cine isi poate permite, sa cumpere, iar cine nu main bine sa se abtina de la a lua credit pt masina. Doar este destul de probabil sa ia un tanar masina pe credit, si in 3 luni o busheshte de e de dat la casat. Si atunci? Atunci costul creditului total fi foarte ridicat, pt ca va trebui sa intre si o polita CASCO foarte scumpa. Si preturile la masini vor creste si ele. Iar cei care vor lua masini pe credit vor ajunge vai de capul lor.
    Daca e vorba de casa, se mai intelege, ca doar omul trebuie sa aiba un oarece adapost, si e bine daca poate scapa de grija ca-i mareste proprietarul chiria si ca-l poate da afara.
    Dar, la o masina, in general, dupa vreo 5 ani e bine sa fie alta noua. Si atunci pe ce perioada vor fi creditele. Probabil 5 ani. 10000 EUR pe 5 ani, cu 10% DAE ar rezulta cu totul 15000 EUR de platit in 5 ani. Cati or sa aiba? Si, daca nu vor avea, ii plateste adica statul din banii de la buget, adica ai nostri ai tuturor. E bine?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi