​Takata, compania japoneza din cauza careia au fost rechemate 20 de milioane de masini de la zece marci auto, a renuntat la presedintele sau si reduce salariile unor manageri de top, scrie Financial Times. Compania este in centrul unui scandal urias pe motiv ca a raspuns greu criticilor, nu are piese de schimb pentru a repara problemele si grupul a admis ca airbag-urile aveau probleme la 13 milioane dintre cele 20 de milioane de masini rechemate.

In aceste conditii, elvetianul Stefan Stocker si-a dat demisia din functia de presedinte al Takata, dar va ramane membru al board-ului, insa cu un salariu redus cu 20-30%, la fel cum se va intampla si cu altii membrii ai board-ului.

Shigehisa Takada, nepotul fondatorului companiei, va prelua si rolul de presedinte (pe langa cel de CEO pe care il ocupa), dar salariul ii va fi injumatatit timp de patru luni. La fel cum s-a intamplat si in cazul Toyota, care acum patru ani a rechemat peste 10 milioane de masini si a avut grave probleme de imagine, si Takata apeleaza la familia care a fondat compania, sperand ca o simplificare a managementului va grabi si luarea unor decizii bune.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro