Un mare oras din China restrictioneaza vanzarile de masini pentru a combate poluarea excesiva. Masura pune presiune pe piata auto

de Red. Economic     HotNews.ro
Luni, 29 decembrie 2014, 14:15 Economie | Auto

Orasul chinez Shenzen a anuntat luni ca va restrictiona de anul viitor vanzarea de masini noi in incercarea de a combate poluarea excesiva, anunta Reuters. Shenzen (sudul Chinei, fosta gazda a Universiadei din 2011) se alatura astfel initiativei lansate de Shanghai si Beijing la finalul acestui an.

Autoritatile din Shenzen au anuntat ca va limita vanzarea de masini noi la 100.000 de unitati pe an.

Tot mai multe orase chineze sunt asteptate sa aplice masuri similare din cauza poluarii care face anual mii de victime in tara. Lupta impotriva poluarii va avea insa un impact negativ asupra cresterii economice; cresterea de pe piata auto deja e incetinita.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1196 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    pai daca romani inmatriculeza in Bulgaria (Luni, 29 decembrie 2014, 17:56)

    snowflake [utilizator]

    1 - ce ii opreste pe chinezi sa isi mute domiciliul in satul vecin si sa isi inmatriculeze masinile in satul vecin si sa se plimbe toata ziua in Shenzen, Beijing sau Sanhai?
    2 - numai un stat comunist putea sa ia o masura atat de discriminatorie, adica cei care au deja masina sunt privilegiati in detrimentul celor care vor sa isi ia masina, nu conteaza ca masina veche poate este prea veche si polueaza cat 10 masini noi, sau poate cel care vrea sa isi icumpere masina o va folosi doar pentru calatorii lungi in afara orasului pe cand cel care are deja masina poate se plimba tot timpul prin centrul orasului. Adica daca vor sa reduca poluarea in oras nu este oare mai eficianta o taxa zilnica de acces precum cea din centrul Londrei?
    • 0 (0 voturi)    
      Citeste articolul (Luni, 5 ianuarie 2015, 15:25)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      http://en.wikipedia.org/wiki/Road_space_rationing_in_Beijing

      Citeste articolul de pe link-ul de mai sus , o sa te lamuresti ;)

      E un sistem similar cu cel ceausist , decat ca e ceva mai avansat, au camere sofisticate cu scannere ale placutelor de inmatriculare asa ca daca vii din satul X cum spui tu, o sa poti doar sa vizitezi, nu sa circuli zi de zi altfel iti iei amenzi cat casa. Din pt. asta de vedere, China e la ani lumina distanta de Romania, sau mai bine zis Beijing fata de "Buckale' " spre exemplu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri