Suparare la Paris, dupa ce planul care va interzice majoritatea masinilor a fost adoptat de consiliul capitalei franceze

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 12 februarie 2015, 15:09 Economie | Auto

Parisul
Foto: pixabay.com
Planul controversat al Annei Hidalgo, primar al Parisului, a fost aprobat de consiliul capitalei, astfel ca in trei etape vor fi interzise de pe strazile metropolei multe tipuri de autoturisme pana in 2020. Anne Hidalgo spune ca parizienii sunt de acord cu planul si adauga ca transportul in comun va fi imbunatatit. Au fost insa mai multe proteste, cei mai suparati fiind motociclistii care nu inteleg de ce si vehiculele pe doua roti sunt incluse in plan, desi in majoritatea capitalelor europene sunt considerate o alternativa viabila la masini. "Parisul anului 2020 va deveni un fel de Beijing de pe vremea lui Mao", spun criticii.

Interdictiile intra in vigoare in trei etape intre 2015 si 2020, vehiculele fiind impartite in patru categorii, in functie de emisiile poluante. Nu s-a stabilit exact zona de interdictie, insa, de la etapa la etapa creste la fel si tipul de vehicule intezise. De la 1 iulie 2015 deja cele mai poluante camioane, autoturisme si motocicletele (din categoria 1 de poluare) nu vor mai avea voie sa intre in oras, in 2016 si in anii urmatori crescand numarul interdictiilor.

Categoriile pentru care se acorda stele (dupa nivelul de poluare) cuprind urmatoarele tipuri de vehicule:

Pentru autoturisme


O stea: Vehicule diesel si benzina Non Euro si Euro 1 inmatriculate inainte de 1 ianuarie 1997
Doua stele: Vehicule diesel Euro 2 sau inferioare inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2002
Trei stele: Vehicule diesel Euro 3 sau inferioare inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2006.
Patru stele: Diesel si benzina, Euro 4 sau inferioare ca norma de poluare, inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2011.

Vehicule motorizate pe doua roti

O stea: Euro 1 sau Non-Euro inmatriculate inainte de 1 iunie 2000
Doua stele: Non Euro 1, 2 inmatriculate inainte de 1 iulie 2004
Trei stele: Euro 2 si 3 inmatriculate inainte de 1 iulie 2015.


Se doreste ca pana in 2020 sa fie "eradicate" vehiculele diesel din Paris, Anne Hidalgo citand studii care ar arata ca 85% dintre parizieni sunt de acord cu planul sau anti-poluare. Planul prevede si reduceri la abonamentele de transport in comun, in unele cazuri si gratuitate timp de un an, plus reduceri la serviciile de bike sharing Velib si de auto-sharing Autolib. In plus, se poate ajunge la reduceri de pana la 9.000 euro la achizitia unui vehicul electric nou.

Planul a fost criticat masiv, cei mai vocali fiind motociclistii, prin vocea Federatiei Motociclistilor Furiosi (Fédération Française des Motards en Colère). Ei se arata extrem de suparati ca si motociclete sunt incluse in planul de reducere a poluarii, in conditiile in care acestea consuma putin si sunt o alternativa viabila la blocajul din trafic.

In presa franceza planul a fost criticat pe scara larga, iata cateva idei

- Parisul anului 2020 va deveni un fel de Beijing de pe vremea lui Mao fiindca vor fi cozi uriase la inchiriatul de biciclete si de masini electrice.
- Metroul va fi tot mai aglomerat, pana la nivelul maxim al suportabilitatii
- Oamenii care lucreaza in afara Parisului si depind de masina, vor fi grav afectati. La fel si cei care au doi-trei copii si au nevoie de masina pentru a-i duce la scoala.
- Oamenii cu venituri mai mici care au masini mai vechi si nu-si permit una noua, vor fi afectati grav.
- Planul de "ecologie punitiva" nu are cum sa functioneze fiindca vine cu mult prea multe interdictii intr-un timp prea scurt si ofera prea putine lucruri compensatorii.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

18448 vizualizari

  • +6 (18 voturi)    
    ... (Joi, 12 februarie 2015, 15:33)

    Nautilus [anonim]

    Planul trebuie adoptat, şi cel mai important, să fie adoptat fără măsuri compensatorii.

    Astfel încât vehiculele cu Diesel (70% din toate vehiculele cu motor înmatriculate în Franţa în prezent) să fie inexistente în Paris până în 2020, iar diferitele categorii din public care au nevoie de maşină (sau de transportul în comun, fiindcă vor trebui să ia transportul în comun, care se va supraaglomera) să fie afectate cât mai grav posibil.

    Motivele ar trebui să fie evidente.
    • -3 (5 voturi)    
      ar trebui sa adoptam si noi cat mai rapid (Vineri, 13 februarie 2015, 13:47)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

      Toate rablele din Franta o sa ajunga aproape gratis in Romania. Daca nu adoptam si noi planul asta pentru orasele mari(peste 100 mii locuitori) atunci o sa fie probleme mari cu sanatatea oamenilor. Eventual putem sa luam si alte masuri, dar nu cred ca ne permitem sa nu facem nimic.
    • +2 (2 voturi)    
      Contează gradul de poluare, nu metoda de aprindere (Vineri, 13 februarie 2015, 16:36)

      HaraldHarfagre [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

      Pentru informarea entuziaștilor hollier-than-thou, faptul că un motor e cu aprindere prin compresie (i.e. ”diesel”) nu îl face mai poluant per se. Interdicția ar trebui să țină seama de nivelul propriu-zis de poluare, nu de metoda de aprindere. Un diesel de 12-13.000 cmc de pe un camion de pompieri sau de gunoi poluează un pic mai mult decât un diesel de 1.400 cmc.

      Motivele pentru care un politician ajuns la putere dorește să controleze comportamentul cetățenilor într-o asemenea măsură sunt într-adevăr evidente. Evident socialiste.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 2:27)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui HaraldHarfagre

        Aceiași politicieni socialiști au încercat să impună circulația alternativă precum Ceaușescu pe 17 martie 2014, lucru pe care îl mai încercaseră o dată în octombrie 1997.

        Debandada a fost atât de mare încât și-au călcat pe îngâmfarea caracteristică de politician și au cedat după numai o zi.

        E foarte ușor să spui că dai cu barda și tai accesul a milioane de automobiliști dintr-o dată. Mai greu e să te descurci când nu mai încap pasagerii în transportul în comun, nu e destulă poliție pe străzi ca să amendeze pe cine trebuie și haosul pe care îl vezi pe străzi în zilele obișnuite se multiplică dintr-o dată.

        De asta trebuie ca planul să fie adoptat, ca să suporte ei consecințele.
  • +2 (12 voturi)    
    Motociclete (Joi, 12 februarie 2015, 15:42)

    VincentD [anonim]

    Doar motocicletele inmatriculate INAINTE de 01/06/2000 vor fi interzise!!!

    Cat de greu e sa citesti cu atentie datele, domnu' ziarist???
  • -4 (16 voturi)    
    motorina nu (Joi, 12 februarie 2015, 15:51)

    andimi [utilizator]

    Sunt de acord cu interzicerea masinilor pe motorina si a celor pe benzina, vechi si poluante, inclusiv moticicletele (si poluante si zgomotoase), insa masinile noi pe benzina si cele electrice trebuie pastrate. Totusi, sa nu cadem in extreme pe care le-am mai vazut in epoci ce pareau apuse (vezi comparatia cu Mao). Ecologismul poate capata o tenta fanatica, totusi asta e civilizatia moderna, cine vrea aer pur sa se duca in creierii muntilor. Orasul va avea, orice s-ar face, un aer mai poluat, altfel nu ar fi oras.
    • +2 (14 voturi)    
      motociclete poluante (Joi, 12 februarie 2015, 16:42)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Oare ce polueaza mai mult, o motocicleta euro 3 de 600 sau o masina pe benzina euro 5 de 2400? Eh... logica asa care omite pana si regula de 3 simpla...
      • +1 (1 vot)    
        foarte poluante (Vineri, 13 februarie 2015, 13:18)

        poulime [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        Exact. Si de cate ori sta o motocicleta la semafor vs. o masina?
      • -1 (3 voturi)    
        In primul rand motocicletele... (Vineri, 13 februarie 2015, 13:54)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        ...polueaza fonic.
    • +5 (15 voturi)    
      care este scopul final?.. (Joi, 12 februarie 2015, 16:49)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      daca vrei sa reduci poluarea atunci nu ar fi mai simplu sa il taxezi pe cel care polueaza?.. eventual sa-i oferi in paralel niste variante eco, cum ar fi largirea benzilor de bicicleta si frecventa mai mare la transportul in comun?

      Sa presupune ca eu traiesc in mijlocul orasului si imi plac masinile vechi.. am un Jaguar E-Type cu care ies o data pe saptamana. In rest merg pe jos sau cu metroul/bicicleta.. ca toate sunt aproape. Vecinul meu face naveta zilnic, traversand orasul.. e sofer prost asa ca si-a luat o ditamai conserva de neam prost.. un 4x4 de 3 tone cu motor pe benzina. Cine polueaza?

      Si doi oameni saraci?.. Unul cu un Citroen 2CV pe care il tine amintire.. altul cu un Logan MCV care face pe curierul toata ziua. Cine polueaza?
      • +4 (12 voturi)    
        nu e asa (Vineri, 13 februarie 2015, 8:45)

        cuculetu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Tu vorbesti despre cazuri exceptionale. Parisul nu e Bucuresti. Numarul de statii de metro in Paris este de vreo 10 ori mai mare decat in Bucuresti. Poti ajunge oriunde in Paris cu metroul. Piste de biciclete sunt peste tot si nu trebuie largite. Frecventa mijloacelor de transport in comun este deja comfortabila.

        Un numar mai mic de masini decongestioneaza orasul si permite un numar mai mare de autobuze, de exemplu. Transportul in comun este mult mai eficient ca transportul in masina proprie.

        Taxarea celui care polueaza nu e suficienta. Faptul ca tu platesti taxe mai mari pentru masina ta poluanta nu schimba cu nimica faptul ca eu respir particule poluante fine.
        • +2 (6 voturi)    
          si totusi poluarea... (Vineri, 13 februarie 2015, 10:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui cuculetu

          daca tu nu vrei sa respiri aerul poluat de masini, degeaba interzici alea 5-10% masini fabricate inainte de 2000 pentru ca cel care vrea sa stea cu fundul in masina, merge mult si, implicit, polueaza mai mult, tot va fi pe strazi. ce motivatie ii oferi? crezi ca un motor diesel euro nspe va avea catalizatorul perfect, care nu mai emite decat norisori roz la orele de varf cand merg toti cu 10km/h?

          daca vrei sa reduci poluarea il taxezi/pedepsesti pe cel care polueaza. standardele ajuta, dar nu sunt suficiente. o taxa zilnica, pe modelul londonez, diferentiata pe tipuri de motoare, ar fi mult mai corecta.
          nu se mentioneaza nicaieri diferenta imensa intre clase de masini. buburuze de clasa mini, gen smartf2, aygo, polo, ocupa in trafic si in parcari de 2 ori mai putin spatiu si reduc semnificativ riscurile in caz de accident. de ce nu ar fi promovate? o Tesla S are peste 2 tone...
          • -1 (1 vot)    
            vezi mai jos (Vineri, 13 februarie 2015, 22:39)

            Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Sancţiunea amenzii poate fi interpretată ca o taxă de poluare.

            Adică dacă unul are nevoie să vină cu maşina între 8-20 şi e prins de Garcea al lor, plăteşte 2/3 din minimul amenzii în 24 de ore (la ei nu e jumătate din minim în 48 de ore), adică 23 EUR din 35 posibili, şi şi-a făcut treaba.

            DACĂ e prins. În Paris şi împrejurimi sunt înmatriculate aproape 6 milioane de vehicule cu motor.
  • +6 (18 voturi)    
    f bine (Joi, 12 februarie 2015, 16:36)

    Liv [anonim]

    pe cand si in prafuitul si puloatul Bucuresti
    • +3 (5 voturi)    
      Mai spre 2075 (Vineri, 13 februarie 2015, 10:32)

      SKLR87 [anonim] i-a raspuns lui Liv

      cand transportul in comun bucurestean o sa fie macar 10% din calitatea celui parizian.
  • +7 (7 voturi)    
    erata (Joi, 12 februarie 2015, 16:38)

    Liv [anonim]

    scuze:
    poluatul
    (nu a fost "voit")
    • +7 (7 voturi)    
      hehe (Joi, 12 februarie 2015, 20:33)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui Liv

      subconstientu'...
  • +2 (6 voturi)    
    Euro 5 nu sunt restrictionate (Joi, 12 februarie 2015, 17:23)

    E5Diesel [anonim]

    Cine are Euro 5 se poate plimba linistit in Paris
    • +7 (7 voturi)    
      De fapt e altfel: (Joi, 12 februarie 2015, 18:44)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui E5Diesel

      Sursa: Le Monde din 28.01.2015

      1.7.2015: interzice circulaţia vehiculelor grele de o stea între orele 8-20 (deci dacă nu sunt disponibile decât camioane de o stea, aprovizionarea magazinelor se poate face noaptea).

      1.7.2016: interzice circulaţia autoturismelor de o stea între orele 8-20, dar nu şi în weekend. Deci Jaguarul E pomenit mai sus poate circula şi după 2016 în weekend.

      2017-2020: interdicţia se extinde în fiecare an la vehiculele de 2 stele, apoi cele de 3 şi în cele din urmă 4 stele.

      Sancţiunea va fi amendă 35 EUR şi vehiculul imobilizat prin blocarea roţilor până se plăteşte, iar dacă e găsit parcat şi proprietarul nu e la faţa locului, ridicat până se plăteşte.
  • +7 (11 voturi)    
    poluare (Joi, 12 februarie 2015, 23:10)

    I [utilizator]

    la masini trebuie verificata si poluarea fonica. De asta motocicletele nu sunt ok in oras, mai ales ca majoritatea sunt facute intentionat sa baraie cat mai tare.
    • +3 (5 voturi)    
      Gresit (Vineri, 13 februarie 2015, 11:49)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui I

      Motocicletele Euro2 fabricate dupa 2004 sunt la fel de silentioase ca un Matiz. Ce auziti prin Bucuresti noaptea pe la 12 sunt motociclete de prin anii 1990-2000, majoritatea cu tobele schimbate cu altele neomologate sau pur si simplu cu tobele originale gaurite si cu sitele scoase. Motocicleta mea din 2012 face mai putin zgomot ca o Dacia, consuma mai putin (4 litri in afara orasului, 5.5-6 pe aglomeratia din Bucuresti) si e pe benzina, polueaza mai putin decat orice Logan fabricat anul asta.
      • -1 (1 vot)    
        da (Vineri, 13 februarie 2015, 18:17)

        I [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        da, exact. Ce am vrut sa spun este ca trebuie facuta o verificare, poate in acelasi timp cu ITP-ul unde sa se stabileasca cat polueaza fonic fiecare si sa se plateasca impozit in functie de asta. Bineinteles ca sunt motociclete noi, foarte silentioase. Doar ca multi nu au din astea.
  • 0 (12 voturi)    
    schimbare (Joi, 12 februarie 2015, 23:45)

    argoman [utilizator]

    Alta data sa aleaga un primar rational nu o femeie exaltata.
    Daca ar scoate si oamenii din Paris mediul ar fi si mai eco-bio.
  • +2 (8 voturi)    
    motociclistii (Vineri, 13 februarie 2015, 8:23)

    thinkerB [anonim]

    Polueaza mult.
    La fel si scuterele.
    • -2 (6 voturi)    
      id-ul e la misto, nu? (Vineri, 13 februarie 2015, 8:28)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui thinkerB

      Dupa cum ziceam cuiva mai sus: moto euro 3 de 600 vs masina euro 5 de 2400. Mai adauga si strabaterea aceluiasi traseu in 10 minute vs 30. Daca te prinzi, upgradeaza id la C.
      • +3 (5 voturi)    
        regula de 3 simpla (Vineri, 13 februarie 2015, 9:18)

        bbk [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        in masina de 2400 (care e un motor chiar mare) intra lejer 4 persoane, plus bagaje
        deci practic e 600 cmc / persoana
        iar daca mergi cu motor de 1800 sau chiar mai mic,iesi si mai bine
        problema majora in orase la motorete si motociclete este zgomotul
        • +2 (4 voturi)    
          Zgomotul (Vineri, 13 februarie 2015, 11:51)

          AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui bbk

          Zgomotul e dat de motocicletele vechi dinainte de 2000 cu tobe intentionat gaurite sau schimbate cu altele nemodificate. Nu e normal sa generalizati pentru toate motocicletele modificarile facute de cativa nebuni pe care politia nu ii trage pe dreapta.
          • -1 (3 voturi)    
            neah (Vineri, 13 februarie 2015, 13:08)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

            Zgomotul nu are legatura cu anul fabricatiei, ci cu proprietarul. Este la fel ca la masini, unde poti sa modifici si una 2015. Cum fac bajetii cu masini noi de 1.1 si tobe mega ultra sport care le dau 100cp numai prin simpla prezenta si zgomot.
        • +5 (5 voturi)    
          da da da (Vineri, 13 februarie 2015, 12:17)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bbk

          Sunt convins ca toata lumea merge la serviciu in gasca si face car pulling. Cum dracu de n-am observat ca toate masinile sunt full la semafor...
          Eu vorbesc despre lumea reala. Si tot din lumea reala este si durata, durata care are legatura directa cu poluarea luand in considerare capacitatea si norma euro.

          Mi-a mai zis mie cineva ca puteam sa iau un Logan cu banii de pe moto, ca puteam sa car mai mult. L-am intrebat de ce nu si-a luat un autobuz sh cu banii pe care i-a dat pe logan. Ca putea sa care fara numar. Superba logica...
  • +2 (4 voturi)    
    Poluare (Vineri, 13 februarie 2015, 9:26)

    aiurea [anonim]

    Pe naiba. Sint putine masini care au 4 pasageri ori 3. marea majoritate au doar soferul ; ). Calculul matale e doar teoretic.
    • +2 (4 voturi)    
      pasageri (Vineri, 13 februarie 2015, 13:33)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui aiurea

      De ce eu ca propietar de masina ar trebui sa mai car inca 2-3-4 in masina mea privata. Au contribuit cu ceva la cumpararea ei, la piesele de schimb, la taxele catre stat? Dupa aia... unul vrea la piata, altul sa se vada cu prietena / prietenu / celalalt sa-si plateasca ratele... nu cred ca i-ar conveni nimanui sa faca pe taximetristul... oricit de buni prieteni / colegi ar fi.

      Ar mai fi cazul cind unul sau mai multi intirzie ca au avut treaba si multe alte chestii. Chiar se crede ca asa zis-ul "car pulling" este o solutie viabila ?
  • +3 (9 voturi)    
    Tovarasi pseudo ecologisti (Vineri, 13 februarie 2015, 9:31)

    Robert M [utilizator]

    In sfarsit inteleg si francezii ca politica alesilor incepe sa semene cu cea a comunistilor chinezi.
    Pentru tovarasii din conducere nu conteaza dorinta majoritatii, ei inventeaza masuri noi de a asupri oamenii de rand.
    In prezent oamenii sunt foarte mobili datorita autoturismului, poate ca este dorita o restrangere a libertatii de miscare a oamenilor.
    Pentru a se implementa masuri opresive este nevoie de prezenta unor grupuri emblematice de asa-zisi ecologisti.
    Acestia activisti sunt platiti de partide iar discursul lor nu are legatura cu protectia mediului, este doar un discurs politic indreptat impotriva celor care gandesc altfel.
  • +3 (7 voturi)    
    in Paris (Vineri, 13 februarie 2015, 10:01)

    a [anonim]

    sunt multe auto vechi si cilindree mica pentru ca sunt multi amarasteni care nu si permit sa plateasca si chiria si salata de 12 euro de la bistro si o masina ca lumea.

    o masura comunista radicala. nu cred ca aceasta persoana va mai fi votata primar sau ce o fi ea*;
    • -2 (4 voturi)    
      haha (Vineri, 13 februarie 2015, 13:37)

      Cristian5 [utilizator] i-a raspuns lui a

      1. Zici ca e o masura comunista
      2. Iti pasa de amarasteni.

      Hai sa-ti raspund in stilul tau: daca sunt amarasteni, ce cauta in Paris? Sa se mute in alt oras mai ieftin si mai putin "comunist". Sa nu ma iei cu "nu exista locuri de munca in afara Parisului", pentru ca nu toate tarile sunt ca Romania, unde la 100 km de capitala mori de foame.


      Oricum, argumentele contra masurii acesteia sunt idioate.
      1. Scazi numarul de masini de pe drumuri => ambuteiaje mai putine, deci emisii mai putine (din ce ramane)
      2. Masura nu are nici o legatura cu comunismul. Orasul ala e supraaglomerat cu masini. Cine zice altceva, ori n-a fost in viata lui acolo, ori e obtuz.
      3. Amarastenii sunt protejati prin reduceri la abonamentele la transportul in comun. Nu s-a nascut nimeni cu fundu' pe scaunul masinii, nu e sfarsitul lumii daca mergi cu transportul in comun - mai ales daca e bine-organizat (ca la ei).
  • +1 (3 voturi)    
    Să se asigure infrastructura rutieră. (Vineri, 13 februarie 2015, 10:25)

    vali47 [utilizator]

    Dacă se asigură infrastructura rutieră și presupun că sunt pregătite modele de auto și moto electrice,se poate face ceva.Altfel,nu sunt decât baliverne socialiste,de a face piciorul frumos.
  • -2 (2 voturi)    
    Foarte buna initiativa (Vineri, 13 februarie 2015, 23:16)

    sec_o [utilizator]

    De prima data cand am auzit de initiativa mi s-a parut excelenta. O taxa pe vehicul nu merge, dovada la noi cu accizele mari la carburanti: romanul renunta si la mancare ca sa ii stea fundul la cald. Tinand cont ca cei ce lucuiesc in Paris au venituri ce le permit chirii de 2-3.000 euro, nu vad ce fel de taxa i-ar determina sa renunte la masini. Iar turistii sunt oricum veniti in vacanta, deci orice cheltuiala pare acceptabila (dovada ca se cazeaza in hoteluri mizere cu camere de 5mp cu toaleta comuna si dau fericiti c.p. 150 euro pe noapte.
    Alta idee - daca nu ar fi turism nu ar fi Paris. Iar cel ce da o caruta de bani sa vada turnul Eiffel si nu poate din cauza noxelor pleaca dezamagit. Deci e in interesul lor sa curete orasul.

    Sper sa vedem astfel de initiative prin toate orasele mari europene. Nu e de glumit cu plumbul dar din pacate situatia nu e luata in serios.
    Masinile electrice sunt viitorul, parerea mea.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri