Cum arata piata SUV-urilor si ce modele scot romanii la vanzare pe internet

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 26 februarie 2015, 16:41 Economie | Auto

Nissan Qashqai
Foto: Nissan
​Niciun alt segment al pietei auto nu a crescut atat de mult in ultimii ani cum s-a intamplat cu piata SUV-urilor, iar in Europa segmentul reprezinta o cincime din vanzarile auto totale. SUV-urile mici de oras au un succes deosebit, iar o analiza Autovit.ro arata care sunt cele mai vandute SUV-uri noi, dar si ce modele sunt cel mai adesea scoase la vanzare pe internet de catre romani.

Acum 15 ani erau putine marcile care aveau in gama un SUV, in prezent sunt rare marcile care nu au, chiar si Rolls Royce confirmand recent productia un astfel de model. Progresul tehnologic si schimbarea preferintelor consumatorilor au facut ca segmentul SUV sa devina “vedeta” industriei auto, vanzarile crescand cu 88% intre 2008 si 2013 pe plan mondial unde SUV-urile au ajuns sa reprezinte aproape o cincime din vanzarile totale de masini noi. In general, la cifrele pentru SUV-uri sunt incluse si masinile de teren (off-road) care insa au volume mult mai mici de vanzari si in cele mai multe cazuri sunt folosite in orase si nu pe drumuri accidentate.

SUV-urile mici, segmentul vedeta al pietei europene

In Europa, avansul SUV-urilor a fost substantial, de la 9% din piata in 2008, la 19% in 2013, iar boom-ul s-a datorat aparitiei unei noi categorii: SUV-urile de mici dimensiuni precum Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka sau Dacia Duster. Aproape inexistent acum cinci – sase ani, segmentul se arata exploziv si a reusit un avans de 81% in 2013 si 61% in 2014, ca numar de unitati vandute.

SUV-urile de dinaintea acestui val erau in multe cazuri prea mari, prea scumpe si cu un consum prea ridicat de combustibil, astfel incat multi clienti nu si le permiteau sau nu le considerau viabile. Industria a realizat studii de piata si a conchis ca publicul va aprecia SUV-uri mai mici, mai ieftine si mai economice, iar subcompactele au fost raspunsul. O parte dintre ele au preturi chiar si de sub 17.000 de euro, Duster fiind cel mai ieftin, cu versiuni la sub 12.000 euro, preturi ce au atras clienti care s-ar fi orientat catre alte tipuri de caroserie, daca nu ar fi avut la dispozitie un SUV acceptabil ca buget.

Citeste articolul complet 0-100.ro


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1899 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi