Uber - Inger sau demon? - Cum si-a inceput controversata aplicatie drumul in Bucuresti si la ce ar trebui sa ne asteptam

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 27 februarie 2015, 18:08 Economie | Auto

Rob Khazzam, omul care se ocupa de lansarile Uber
Foto: Uber
​Aplicatia Uber s-a lansat miercuri si in Bucuresti, iar in presa si pe retelele sociale s-a vorbit mult despre ea. Chiar prea mult, ar spune unii. Cateva mii de oameni au descarcat aplicatia, insa pe strazi sunt putini soferi si la anumite ore nu poti gasi masina. Cei de la Uber considera ca inceputul este fenomenal in Bucuresti si spun ca sunt bineveniti sa se alature si taximetristii de meserie. In articol puteti citi un interviu cu omul care a lansat Uber in Romania si aflati in ce mod sunt selectati soferii. Intra pentru a citi si despre neajunsurile aplicatiei care vine cu ambitii mari, insa nu va scoate taxi-urile conventionale de pe piata.

De ce se vorbeste atat de mult despre Uber

Uber este aplicatia care permite oricarui sofer fara cazier sa fie un fel de taximetrist. Chemi masina prin aplicatie si plata se face tot prin aplicatie, clientului luandu-i-se banii de pe card la finalul cursei. Se vorbeste mult despre Uber, fiindca aplicatia a intrat in peste 280 de orase din 55 de tari si, mai ales, a suparat mult lume. In plus, o evaluare recenta arata ca Uber ar putea valora 40 de miliarde dolari, o suma uriasa cu "iz" de exagerare.

Cei mai suparati au fost taximetristii clasici care s-au vazut concurati de a aplicatie care permite aproape oricarui om sa transporte persoane cu masina personala, insa fara ca acesta sa fie nevoit sa-si ia licenta de taxi sau sa dea un "examen" pentru a dovedi ca stie perfect orasul.

Soferul pastreaza 80% din venituri, iar la Uber merge restul de 20%. In Bucuresti tarifele sunt, dupa cum urmeaza: 1,39 pornirea, 1,39 lei/km+0,23 lei/minut. Tariful minim al cursei este 6 lei, iar taxa de anulare a comenzii este tot 6 lei. Per total, o cursa cu Uber ajunge sa fie macar cu 20-30% mai scumpa decat o cursa cu un taxi obisnuit, insa un mare avantaj ar fi ca masina ar trebui sa fie mai curata, iar soferul, mai civilizat. Pasagerul da un calificativ soferului (de la o stea la cinci), iar daca cel de la volan fumeaza, daca masina e murdara in interior sau daca e muzica prea tare, pasagerul poate da o singura stea (un rating dezastruos). Un sofer care obtine cateva calificative slabe isi strica media, mai ales ca foarte multi dintre soferi au calificative bune, de peste 4,5.

O mare problema a Uber tine de incredere, fiindca practic mergi in masina cu un necunoscut care nu tine de o companie de taxi-uri si, daca se intampla ceva, nu prea stii unde sa te plangi. Uber spune ca are insa un proces sever de selectie si ca se intalneste personal cu toti soferi candidati pentru a-i evalua si pentru a inspecta masinile (care nu pot fi mai vechi de zece ani, pentru a fi acceptate in aplicatie. In afara de criteriile de baza, cei de la Uber spun ca, daca li se pare ceva in neregula la soferul candidat, il refuza chiar daca indeplineste toate criteriile obiective. Evident ca procesul nu are cum sa fie exhaustiv.

Poate revolutiona Uber piata taxi-urilor in Bucuresti? In scurt timp cu siguranta nu. Trebuie sa se ajunga la sute de soferi, astfel incat cei care ar vrea o masina, sa si gaseasca. Tariful este mai mare decat la taxi-urile clasice si aplicatia va fi utilizata doar de fanii tehnologiiei si de cei obisnuiti sa plateasca des cu cardul.

E clar ca Uber nu va ajunge sa scoata de pe sosele mii de masini de pe strazile capitalei si in perioada imediat urmatoare nu vom vedea un trafic mai fluent datorita Uber. Pentru a trage insa linie, trebuie sa vedem care este bilantul Uber in 12-18 luni. Daca un user va gasi rapid sofer la orice ora si in orice zona, se va putea spune ca aplicatia e un succes. Iar pentru asta e esential ca primii soferi acceptati sa fie multumiti, pentru a-i tenta si pe altii sa se inscrie.

HotNews.ro a realizat vineri un interviu cu Rob Khazzam, omul specializat in lansarea Uber pe diverse piete. Mai jos puteti citi despre planurile Uber, despre cum sunt selectati soferii, despre ce masini sunt pe Uber Bucuresti si despre cum vede Uber punctele pe care utilizatorii le-ar considera negative.

Interviul integral

Vlad Barza: Uber s-a lansat de doar doua zile in Bucuresti. Cum a fost primita aplicatia?


Rob Khazzam: Merge bine si suntem foarte multumiti de inceput. Cateva mii de oameni au descarcat aplicatia deja si feedback-ul venit de la ei a fost fenomenal.

Vlad Barza: Cati soferi s-au inscris, de ordinul zecilor?


Rob Khazzam: Nu dam astfel de detalii, insa astazi serviciul este abia la inceput si vom face tot ce putem pentru a aduce cat mai multi soferi pe strazi fiindca acum, cei care comanda o masina trebuie sa astepte intre 5 si 10 minute  si vrem ca timpul mediu sa scada.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

12843 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Poate (Vineri, 27 februarie 2015, 18:09)

    gigel [anonim]

    Poate ca asa vom gasi taxiuri disponibile la comanda in zilele ploioase sau de sarbatori cind taxiurile conventionale lucreaza pe blat si nu raspund la comenzi.
    Concurenta e buna.
    • -3 (7 voturi)    
      Concurenta (Vineri, 27 februarie 2015, 20:59)

      Marcel [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Concurenta e buna atunci cand piata e reglementata in mod egal, ori legislatia actuala e total inadecvata pentru o astfel de piata. Legea taximetriei impune o multime de restrictii si reguli pe care soferii Uber nu trebuie sa le respecte. Un sofer Uber poate conduce o masina veche de 10 ani, pe cand un taximetrist cu masina mai veche de 5 nu prea poate (sau deloc) sa-si reinnoiasca licenta. Un taximetrist are nevoie de o licenta din acel numar mic alocat per oras (si care se vinde tot mai scump, si nici macar nu se poate vinde direct ci doar cu tot cu SRL), un sofer Uber n-are nevoie de nicio licenta. Sa nu mai adaug toate controloale si verificarile tehnice prin care trebuie sa treaca un taximetrist, verificari de multe ori aberante (parbriz ciobit putin? nu primesti verificarea, adio lucru). Astea sunt doar cateva exemple, iar cand intri in fiscalitate sunt alti balauri.

      Trebuie facut ceva, si urgent.
      1. Ori reformezi legea taximetriei si relaxezi substantial reglemantarile; reformezi legea fiscala pt taximetristi.
      2. Reformezi legile pentru transport persoane pentru a cuprinde si piata Uber, impunand masuri asemenatoare precum cele in legea taximetriei. Licenta obligatorie pentru toti.
      3. Interzici Uber.
      • +1 (3 voturi)    
        ? (Vineri, 27 februarie 2015, 23:03)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Marcel

        Despre ce vorbesti?

        Ramane la latitudinea fiecaruia sa foloseasca ce serciviu vrea. Aplicatia ofera rating pentru sofer cat si pentru client. Fii sigur ca cei care vor avea masini care nu vor corespunde pur si simplu nu vor lua ratingul adecvat incat sa faca atractiva o calatorie cu ei. Tot ce trebuie reglementat e legat de fiscalitate si taxarea venitului. Atat.

        Riscul care ti-l asumi e mai mare cand vine vorba de verificari, dar daca nu se va intampla subit ca 50% din soferii uber sa faca accidente in care vor muri oameni, lumea va folosi bine merci Uber.
        • +1 (1 vot)    
          M-ar ajuta o scurta explicatie (Luni, 2 martie 2015, 12:36)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          De ce Uber a fost interzis in foarte multe orase din Europa (civilizata) si nu numai?

          In ce tara din lumea asta ai voie sa prestezi servicii de transport persoane fara nici un fel de autorizatie? Credeti ca nu ar fi existat de mult microbuzisti care sa lase RATB-ul fara calatori?

          In bucataria ta gatesti cum vrei dar daca vrei sa vinzi mancarea aia trebuie sa ai autorizatie. Idem in orice alt domeniu. Dar daca vorbim de transport un serviciu ca asta care in cel mai bun caz e in zona gri a legii e tolerat doar pentru ca alternativa, taximetristii, e mai proasta.
      • +4 (6 voturi)    
        Legea taximetriei (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 6:02)

        Alfabetix [utilizator] i-a raspuns lui Marcel

        inseamna ca nu este respectata chiar de taximetristi.
        - masini noi de cinci ani care arata si merg ca la 15
        - lipsa sigurantei: centura, airbag
        - nu se deschid geamuri
        - fumatori
        - masini murdare
        - tarife ilegale noaptea
        - masini de Ilfov in Bucuresti
        - lipsa disciplinei in trafic
        - fara handsfree
        ...
      • +1 (3 voturi)    
        vaaaaaaiiiiiiii (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 7:54)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Marcel

        saracii taximetristi.
      • 0 (0 voturi)    
        cazane (Luni, 4 mai 2015, 15:17)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Marcel

        Numai Dzeu stie cum si-or lua ITP-ul majoritatea loganelor-taxi din Bucuresti.
        In ultimele 4-5 curse nu a existat unul care sa nu aiba o problema gen zgomot la frane , carait la accelerare etc.
        Si altceva, eu daca intalnesc un taximetrist nebun de genul celui care a vrut sa-mi arate acum 2 saptamani ca logan-ul nu se rastoarna cu 100 la ora in curba si coborare pe delaul academiei catre Eroilor,
        unde ar trebui sa ii dau "rating" ???
        Poate ca data viitoare omoara pe cineva..
  • +2 (6 voturi)    
    can riscant... (Vineri, 27 februarie 2015, 19:44)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    la ce puscariasi (nu exagerez, daca vreti dau si nume de companii) sunt la unele firme de taxiuri...nici nu vreau sa ma gandesc la Uber...Mai astept sa faca soferii stele si apoi mai vad !
  • -2 (12 voturi)    
    Uber a decoperit apa calda ... (Vineri, 27 februarie 2015, 20:10)

    dihania [anonim]

    uber a "descoperit" ca este mai profitabil sa angajezi la negru, sa nu platesti autorizatii si sa faci evaziune fiscala - super "descoperire" ...

    De ce sa dai bani statului? Mai bine ii imparte uber cu soferii.

    Un tort frumos decorat care sub coaja ascunde numai caczt.

    Ce sa mai zici ... din partea mea poate sa faca orice, dar in locul statului roman as taia raul de la radacina ACUM pana nu se impute.
  • +4 (6 voturi)    
    foarte bine! (Vineri, 27 februarie 2015, 20:31)

    Codruta N [utilizator]

    Nu vrea nimeni sa dispara taximetria "clasica". Vrem "doar" sa avem mai multe optiuni si, eventual, sa nu trebuiasca sa sunam la 7 companii de taximetrie pana sa se indure sa vina o masina sau sa nu asteptam pana cand pierdem trenul, avionul samd... ;)
    • +2 (2 voturi)    
      Nu ai vrea (Luni, 2 martie 2015, 12:40)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Si niste optiuni legale?

      Orice alta afacere in tara asta are nevoie de autorizatie pentru a putea presta anumite servicii. Ne plangem ca lucrurile se fac la negru... dar numai cand nu ne avantajeaza.

      Poate nu s-a intrebat nimeni de ce alte capitale europene au interzis un astfel de serviciu prestat in afara legii, de oameni neautorizati, in conditii care nu pot fi verificate.
  • +2 (8 voturi)    
    taxi driver (Vineri, 27 februarie 2015, 21:11)

    stefan andrei [anonim]

    super oportunitate de a scapa de mizerabilele taxiuri din bucuresti...slapi, pantaloni scurti pe nespalati, tigari, masini infecte...hai UBER...civilizeaza Bucurestiiiii
  • 0 (8 voturi)    
    interesant (Vineri, 27 februarie 2015, 21:58)

    naenae [utilizator]

    Deci banii merg direct la Uber pentru ce...? Servicii de taximetrie ilegala? Fix cu asta seamana, sau ... este.

    Ce atata tam-tam cu acest Uber? E ca si cand mi-as face eu maine o aplicatie, voi mergeti cu masinile si imi dati mie 80% din bani. Eu n-am licenta de taxi si nici vreo incadrare legala pentru a presta acest serviciu.
    • +2 (4 voturi)    
      Ce e anormal? (Vineri, 27 februarie 2015, 23:07)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui naenae

      Pai daca tu furnizezi codul, serviciul, functionarea usoara si ideea, de ce nu ai primi bani pentru asta?

      Care e diferenta dintre asta si faptul ca taximetristii primesc un salariu si ce mai fac ei pentru serviciile de taximetrie? Compania furnizeaza licenta si ii plateste mizerabil, iar ei sunt nevoiti sa foloseasca aparate modificate sa poata trai.

      Care este diferenta dintre firmele de taxi si Uber?
      Soferul isi fixeaza pretul.
  • +2 (6 voturi)    
    . (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 2:10)

    utilizator1 [utilizator]

    Uber este mult mult mult mai sigur decat taxiurile.
    Pentru ca Uber detine o grămada de informatii despre soferi de la cazier la numarul de cont si adresa legala, pentru ca Uber deține suficiente informații si despre clienți ca sa ii poată identifica in cazul in care se întâmpla ceva, pentru ca toate cursele sunt inregistrate si urmarite prin gps, pentru ca permite o evaluare a Șoferilor si a clienților transparentă si accesibila tuturor..

    Cred ca autorul articolului când spune ca Nu ești in siguranță in Uber, ori este prost informat ori tine partea companiilor de taxi.

    Siguranța este unul dintre punctele forte ale Uber si daca cineva contesta acest lucru, e cel puțin ciudat.
    • +1 (1 vot)    
      Alo, mai usor cu fanteziile! (Joi, 2 aprilie 2015, 11:11)

      Uber ilegal in Romania [anonim] i-a raspuns lui utilizator1

      Atata timp cat legea taximetriei nu e respectata ce siguranta ai tu ca si client? Ce faci daca in urma unui accident, soferul da coltul.. pe tine cine te despagubeste? Uber nu are nicio obligatie catre tine, asa cum nu are nici fata de sofer, pentru ca acesta din urma nu e angajat! Tu ca si client poti doar... sa ii dai o nota mica in aplicatie! Sa fim seriosi, treziti-va!
  • +1 (5 voturi)    
    am folosit (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 3:45)

    gopo111 [utilizator]

    uberul, in state, cu taxiul mi-a luat bani mai multi, pt ca erau mai putine taxiuri, si au si mofturi sa nu mai zic ca putea in masina a tigara si bancheta din spate cam rupta, cind a venit tipul cu uber, masina ingrijita, pt ca si ei verifica ce junk de masina ai, omul nu fuma cu toate ca era la cafea si era masina lui, pretul cu un sfert mai putin decit la taxiu, pt mine sa traiasca uberul, ca e treaba mai buna, pina acum
  • +2 (2 voturi)    
    anaf (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 10:21)

    Cristi [anonim]

    Ca sa fie legali, soferii trebuie sa se inregistreze fiscal (SRL, PFA..) si trebuie sa-si licentieze masinile pentru transport persoane(chiar si in absenta licentei taxi eliberata de primarie), altfel taximetristii batrani ii scot din piata foarte rapid, amenzile in domeniu fiind extrem de mari.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Joi, 2 aprilie 2015, 11:12)

      Uber ilegal in Romania [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Unde sunt bonurile fiscale de la sfarsitul cursei?!?
  • +1 (3 voturi)    
    taxi (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 10:26)

    UglyKidJoe [anonim]

    + nu dai bacsis ca la taxi si ca si bani tot acolo ajungi, multi taximetristi habar nu au Bucurestiul. Personal am mers de prea putine ori cu taxiul in Bucuresti(am masina de serviciu), dar de fiecare data a fost ceva(ori alt pret ascuns frumos cu un prosop aruncat aiurea peste ceas, ori muzica clasica a la Salam, ori centurile in spate nu existau ca erau bagate dupa bancheta si "nu merge domne", sa nu imi aduc aminte când soferul taxiului s-a luat la cearta cu un alt participant la trafic si a iesit un scandal cu scos sabia si pusa ulterior intre mine si el si urmarit pe banii mei pe Calea Victoriei, iar la finalul cursei Gigi Duru mi-a dat si cartea de vizita ca poate mai am nevoie de serviciile lui...
  • +1 (1 vot)    
    noua gaselnita (Duminică, 1 martie 2015, 13:05)

    ursul Koala [anonim]

    Neinteresant pentru mine.Nu as merge niciodata in masina unui necunoscut,nici gratis:)).....Singurul lucru pe care il consider nesimtit la TOTI taximetristii din Romania este ca vara,pe caldurile alea idioate,nu folosesc aerul conditionat,ca in orice alta tara decenta.Si asta pt economie de 1-2-3 lei maxim pe cursa.In rest....
    • -1 (1 vot)    
      uber (Luni, 2 martie 2015, 10:35)

      alex [anonim] i-a raspuns lui ursul Koala

      Să înțeleg că pe șoferii de taxi îi cunoști? Ei nu sunt necunoscuți?
  • 0 (0 voturi)    
    Tot americanii... (Joi, 19 martie 2015, 14:02)

    Cristian Leahu [anonim]

    ...si in aceasta gaselnita. Pana la urma americanii vor sa suga tot ce se poate si de peste tot. Aici nu e vorba de un serviciu mai bun sau mai prost, e vorba ca oricine doreste sa ofere servicii trebuie sa respecte legislatia tarii unde doreste sa faca profit. Iar acel profit trebuie impozitat. Cred ca si asa e deajuns ca profitul din vanzarea apei (a unui anumit brand) intra in buzunarul americanilor, acum vor sa fie intermediari de taxiuri. Decizia germanilor de a-i da afara din Germania, ca si altii dealtfel, e foarte buna. Sa vedem asta si la noi, si cat de curand. Nu cred ca avem nevoie de o alta lege, cele actuale se pot aplica foarte bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Si soferii cu cazier se angajeaza la Uber! (Joi, 2 aprilie 2015, 10:45)

    Uber ilegal in Romania! [anonim]

    Pe langa incalcarea legilor din Romania, o simpla ancheta jurnalistica a aratat ca un sofer cu cazier se poate angaja fara probleme la Uber. Cea care aplica pentru acest job are cazier si a fost acuzata pentru posesie de droguri, talharie si amenintari cu moartea. Urmariti acest videoclip si decideti daca va riscati siguranta alegand Uber: https://www.facebook.com/video.php?v=354880954700873&set=vb.350335111822124&type=2&theater

    #uberilegalinRomania
    • 0 (0 voturi)    
      uber minte (Miercuri, 29 aprilie 2015, 2:53)

      jean [anonim] i-a raspuns lui Uber ilegal in Romania!

      uite aici ce scriu soferii Uber. Sclavie curata :

      http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică