Cat de periculos este cu bicicleta in trafic -  Ce arata datele despre accidentele mortale din in tarile UE

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 24 martie 2015, 16:47 Economie | Auto

Ponderea ciclistilor in totalul victimelor de pe sosele
Foto: Comisia Europeana
In Uniunea Europeana isi pierd viata anual aproximativ 2.000 de biciclisti, cei mai multi in Germania si Italia. In Romania mor anual peste 150 de biciclisti in accidente rutiere, ceea ce reprezinta 9% din totalul deceselor de pe sosele. Olanda are cel mai mare procent (25%), iar Grecia, cel mai mic (2%). Numarul de decese a scazut mult mai puternic in tarile care obliga macar o parte dintre ciclisti sa poarte casca, arata un raport al Comisiei Europene.

In UE anul trecut, biciclistii au reprezentat 8% dintre cei care au murit pe sosele, ceea ce inseama aproximativ 2.000 de persoane. In Germania au fost aproximativ 300 de decese, iar in Italia, 250.

Cat de mult reprezinta ciclistii din totalul celor decedati in accidente rutiere? Olanda are cel mai mare procent, 24%, numarul deceselor in 2014 fiind de aproximativ 100. Nu e de mirare ponderea atat de mare a biciclistilor, dat fiind ca Olanda este celebra pentru numarul mare de oameni care folosesc bicicleta ca mijloc principal de deplasare.

In Danemarca ponderea ciclistilor din toate decesele de pe sosele este de 17%, iar in Ungaria, de 12%. In Romania e 9%, in Grecia de 2% si in Franta, de 4%. Variatiile procentuale sunt foarte mari intre tari si provin atat din diferentele legate de traditia ciclismului, cat si din legislatie.

 57% dintre accidentele grave in care mor biciclisti se petrec in orase, iar 79% dintre victime sunt barbati.

Cele mai grave rani sunt la cap si la gat, dar diversele studii au aratat ca purtarea castii poate reduce cu 63-88% producerea unor rani la nivelul capului sau a unor leziuni cerebrale


Citeste mai multe despre   









4033 vizualizari
  • -10 (10 voturi)    
    Si Olanda... (Marţi, 24 martie 2015, 18:21)

    florian [anonim]

    ...are, probabil, cea mai buna infrastructura pentru biciclisti. Nu-i o veste buna pentru bikeri...
    • +4 (4 voturi)    
      Nu neaparat (Marţi, 24 martie 2015, 23:37)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui florian

      Ca sa aiba relevanta, datele prezentate in articol ar trebui corelate cu altele care sa masoare cumva prezenta biciclistilor in trafic. De exemplu timpul total petrecut pe bicicleta fata de cel petrecut in autovehicule, desi poate nu e cel mai bun indicator.
      Altfel, cifrele pot fi inselatoare. La limita, imaginati-va ca in tara X se circula DOAR pe bicicleta. Care credeti ca va fi ponderea biciclistilor in totalul celor morti pe sosele?
    • +2 (2 voturi)    
      . (Miercuri, 25 martie 2015, 15:16)

      I [utilizator] i-a raspuns lui florian

      graficul nu reprezinta nimic. Daca ai o tara cu 0 biciclisti atunci numarul victimelor biciclisti din totalul victimelor este 0%. Date trebuiesc normalizate cu gradul de folosire al fiecarui mijloc de transport.
    • 0 (0 voturi)    
      procentaj (Miercuri, 25 martie 2015, 15:20)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui florian

      Cand un procentaj atat de mare circula cu bicicleta, e absolut normal. Statistica nu separa accidentele in care au fost implicat si biciclisti si automobile, le baga la gramada. In Tarile de Jos, biciclistii au piste (ce zic eu piste, sunt sosele de-a dreptul) speciale si ei nu se intersecteaza aproape niciodata cu masinile, dar asta nu inseamna ca un biciclist nu poate cadea sau intra intr-un stalp - dimpotriva, se intampla destul de des, si atunci e normal sa existe si morti intr-un final. Ia in calcul procentul urias de biciclisti olandezi in comparatie cu restul Europei si atunci vei avea si explicatia diferentei.
  • +4 (6 voturi)    
    Din cati? (Marţi, 24 martie 2015, 18:46)

    Mihai Sima [anonim]

    Daca in Olanda au murit in 2014 100 persoane (la o populatie de aproape 17 mil din care majoritatea sunt biciclisti) iar in Romania au murit 150 dintr-o populatie un pic mai mare dar un procentaj infim de biciclisti, ce demonstreaza asta?
    E suficient sa deschida unul usa langa tine fara sa se uite si ajungi la stirile de la ora 5. In Olanda au in sange sa se uite, pentru ca sunt obisnuiti, in Romania te si injura ca le-ai stricat portiera.
  • -6 (6 voturi)    
    SUV-ul e sfant (Marţi, 24 martie 2015, 19:00)

    Iurie [anonim]

    Deaia SUV-ul de mari dimensiuni e sfant in orice imprejurare :)))))


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică