​S-au acordat in aceasta saptamana primele credite din programul Prima Masina care a fost anuntat in toamna trecuta si ar fi trebuit sa inceapa la 1 noiembrie 2014. Programul a demarat sase luni mai tarziu cu norme schimbate si cu destul de putin interes din partea bancilor, doar o treime dintre ele inscriindu-se. Desi avansul este mic, de 5% din valoarea masinii, alte prevederi fac ca programul sa nu fie atractiv pentru tineri, mai ales ca trebuie platit CASCO in toti cei cinci ani, iar RCA-ul s-a scumpit mult.

Motor de PoloFoto: Volkswagen

In vara lui 2014 autoritatile au dat primele informatii despre programul gandit sa ajute tinerii intre 18 si 35 de ani sa-si ia masina in conditii de creditare favorabile, statul garantand si jumatate din valoarea creditului. In octombrie s-a facut anuntul oficial, intentia de atunci fiind ca programul sa inceapa la 1 noiembrie 2014.

Mai multe lucruri s-au schimbat de atunci: creditul poate fi luat pe maxim cinci ani (si nu pe sapte cum era in propunerea initiala), iar in program pot intra si cei de peste 35 de ani care nu au detinut niciodata un automobil nou.

Programul pornea cu ambitii extrem de mari: 20.000 de masini noi in primul an, insa si cu controverse. Intra in program masini care costa maxim 50.000 lei+TVA (adica 13.500 euro), iar multi au spus ca nu ar trebui sa exixte un plafon, astfel incat sa poata profita de program si cei care vor masini mai scumpe. Plafonul a ramas, iar sustinatorii lui spun ca cei care isi permit sa-si ia masini de 15-20.000 euro nu au nevoie de aceste inlesniri financiare oferite de program.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro