Urmasa uzinei Tractorul Brasov livreaza luna viitoare primele zece tractoare armatei egiptene

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2015, 10:13 Economie | Auto

Compania brasoveana Tractorul U 650 Brasov va livra primele zece tractoare U 650 armatei egiptene in luna mai, iar daca beneficiarul va fi multumit vor exista comenzi de 25 de unitati/luna, scrie cotidianul Buna Ziua Brasov. Compania brasoveana are numai 52 de angajati, iar tractoarele sunt construite intr-o hala din Baicoi, fiindca pe fosta platforma Tractorul preturile terenului sunt prea mari. La apogeu, uzina Tractorul Brasov avea linii de montaj in Egipt, India si Iran. Productia anuala depasea 50.000 de tractoare, iar numarul de nagajati era de peste 20.000 inainte de 1989.


In 2009 - 2010, compania a vandut 110 tractoare in Egipt, dar izbucnirea revolutiei a facut ca livrarile sa se opreasca. De atunci, compania a trait din productia de piese de schimb, 95% din productie fiind exportata in Egipt.

Acum se reia colaborarea eu tara nord-africana  "In functie de cum se prezinta aceste tractoare, urmeaza sa primim comenzi ferme de minim 25 de tractoare pe luna", a explicat  fostul director al uzinei Tractorul SA, Titus Serban, in prezent director al firmei care a cumparat licentele pentru acest tip de masini agricole.

Tractorul U 650 este compania care a preluat de la defuncta Tractorul UTB SA licenta de fabricatie de tractoare U 650 pentru Egipt.

Anul trecut compania a avut un rulat de 1,54 milioane de euro doar din piese de schimb. "Si anul acesta mizam pe 1, 6 - 1,7 milioane de euro", spune Serban. "In cazul in care se va semna contractul va trebui sa angajam inca 20 de mecanici, deoarece contractul vizeaza livrarea a aproximativ 25 de tractoare lunar", a explicat Titus Serban, ultimul manager al companiei Tractorul UTB SA, intrata in faliment in 2007. In prezent, compania are 52 de angajati.

Tractoarele se construiesc intr-o hala a Fabricii de Echipament Hidraulic si Subansamble Baicoi, cumparata in urma cu cativa ani. "Am incercat sa cumparam aici un spatiu, dar ni s-au cerut preturi uriase, moriv pentru care ne-am indreptat atentia spre alte zone", preciza in urma cu doi ani si jumatate Titus Serban.

Compania reia business-ul cu Egiptul "Luna trecuta a venit o echipa de tehnicieni pentru a vedea in ce stadiu ne aflam si pentru a verifica daca produsele noaste respecta conditiile impuse. Vor ca tot ce este in tractor sa fie de productie romaneasca! Vor ca tractorul sa fie exact la fel si facut cu piese la fel ca acum 30 de ani. De exemplu ne-au spus sa schimbam niste suruburi la masca de la motor pentru ca aveau capul drept si inainte erau cu cap bombat", a precizat Titus Serban.

Compania brasoveana este detinuta de omul de afaceri egiptean Atef el Said el Kalaini, fost partener al uzinei Tractorul SA in Egipt. Firma a cumparat licenta de fabricatie pentru tractorul U 650 al fostei uzine brasovene Tractorul SA si a demarat fabricatia acestora in baza unui contract de prestari servicii cu societatea Roman SA, dupa care s-a renuntat la acest contract. Licenta de fabricatie a fost cumparata insa doar pentru Egipt, tractoarele neputand fi vandute in alta tara.

Fosta uzina Tractorul exporta in peste 80 de tari in vremurile cele mai bune, trei sferturi dintre prodcutie mergand in afara tarii, mai ales in Asia si Africa, dar si in America de Nord.

Fosta Uzina Tractorul Brasov avea peste 25.000 de angajati si producea 50.000 de tractoare in 1990, insa in cativa ani productia a scazut pana la numai cateva mii. Uzina a fost inchisa in 2007 si a intrat in lichidare. Platforma a fost cumparata de Flavus Invest, iar in locul fostei uzine se construiesc locuinte si foarte recent s-a deschis cel mai mare complex comercial din centrul tarii (Coresi Shopping Resort - cu 60 milioane euro investitii).

Tractorul Universal 650 s-a vandut in peste un milion de exemplare in vremurile cand uzina Tractorul era o forta, acest tractor fiind extrem de apreciat mai ales in Egipt si Iran, fiindca era usor de reparat si foarte rezistent.


Citeste mai multe despre   









16905 vizualizari
  • +1 (11 voturi)    
    Calitatea (Vineri, 10 aprilie 2015, 10:21)

    Obs [anonim]

    Nu tot ce e "fost" e si de înlocuit
    Calitatea "fostelor" tractoare românesti convinge
    Probabil ca "fosta" uzina Tractorul Brasov, va cunoaste o noua tinerete si'si va redobândi "rangul"
    • +1 (7 voturi)    
      bravo! (Vineri, 10 aprilie 2015, 12:04)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Obs

      in sfarsit o veste buna
    • +2 (8 voturi)    
      Când singurul tău client e Egiptul ... (Vineri, 10 aprilie 2015, 12:27)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Obs

      ... înseamnă că trăiești în trecut și moartea bate la ușă.

      Poți să fabrici în continuare televizoare cu cinescop, aparate pick-up pentru discuri de vinil și locomotive cu abur (precum Ceaușescu în 1988 la Reghin) dar asta nu înseamnă vreo perspectivă de viitor.

      Atunci când unele produse industriale mor, există un motiv obiectiv pentru care ele mor și e mai bine să le lași să moară la vremea lor. Nepoții vor pleca în continuare din țară, dacă bunicii se ocupă cu fabricat modele de tractoarel vechi de 30 de ani.
      • -3 (7 voturi)    
        pentru un nimen (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:30)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Harald

        nu ai inteles nimic ?? !!! cati ani ai ? cu asta trebuia inceput - viseaza numai ultrautilaje care se depaneaza de alti nimeni care vin cu avionul si taranul plateste pana moare "maxima tehnologie " -- pentru suprafete de 50-100 ha sau mai mici ce trebuie ??/ imipierd vremea cu tine -- mai citeste , mai unvata
        • +3 (5 voturi)    
          Cât costă să ari un hectar cu U650? (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:50)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          La 50-100 de hectare dai faliment cu U650.

          U650 nu poate ara decât 3-4 brazde la o singură trecere, așa că are un consum ruinător de motorină la hectar și durează veșnic până termină. Tractoarele moderne ară până la 22 de brazde la o singură trecere și se mișcă un pic mai repede.

          Nostalgiile comuniste nu țin de foame, în 1990 când am adus primul Passat din RFG toți gândeau la fel ca tine despre Dacia 1310, s-au dus și le-au adunat pe toate de prin Ungaria și RDG, iar România a mai pierdut o generație, cu ocazia asta.
      • 0 (0 voturi)    
        ///<br> (Marţi, 10 mai 2016, 11:48)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Harald

        Un tractor occidental costa peste 100.000 euro.
        Unul facut in Romania 15-17.000.
        Cand esti sarac e foarte bun tractorul romanesc. Daca se gasesc si piese de schimb e super.
    • +5 (5 voturi)    
      asta imi aduce aminte de un banc vechi (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:12)

      ilie de la scularie [anonim] i-a raspuns lui Obs

      un banc de timpul lui 'ceasca, cand bula muncea la uzina de tractoare si a inceput sa fure cite o piesa in fiecare zi, acasa cand a incercat sa monteze piesele i-a iesit un tanc.
      • +3 (3 voturi)    
        mai era unul cu varus-o geaman dde la Reghin (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:41)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui ilie de la scularie

        care fura cite o piesa de masina de cusut, iar acasa la asamblare i-a iesit un Kalasnicov.
  • -5 (19 voturi)    
    Șuruburi cu cap bombat (Vineri, 10 aprilie 2015, 10:33)

    Tescovin [utilizator]

    Ăștia n-au nevoie de tractoare, de fapt vor să deschidă un muzeu.
    • -7 (9 voturi)    
      Daca nu sti mai bine taci (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:22)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Daca nu stii mai bine taci. Daca erai de specialitate ai fi stiut ca e indicat ca piesele sa aiba cat mai putine muchi dar din 90 pana acum fiecare stie ce trebuie sa faca altu dar nu stie ce trebuie sa faca el. Tu ai trebui sa taci. Cred ca ai pregatirea de jurist sau economist in cel mai bun caz la apelul bocancilor.
      • +2 (6 voturi)    
        Domnu' maistru (Vineri, 10 aprilie 2015, 12:37)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

        Cât v-ați chinuit să tastați mesajul de mai sus, mai teșeați niște „muchi” de șuruburi. Făceați și o treabă utilă și nici nu vă încărcați conștiința cu jigniri gratuite.
        Măcar e bine că nu v-ați pierdut timpul să citiți tot articolul...
    • 0 (6 voturi)    
      Mdea (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:34)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Acum mai mult ani, ROMAN a castigat un contract-cadru pentru camioane de zona arida (Iraq, nu sunt sigur daca si Afghanistan).

      Probabil erau tot pentru muzee. A ajutat uzina sa ramana deschisa, dea locuri de munca si plati niste contributii la buget.
    • -3 (5 voturi)    
      Cel putin suruburile au cap (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:42)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      spre deosebire de drumeti, eclectici sau nu (ce minune cu Google de la care invatam cuvinte pe care nu le intelegem !), ce nu il poseda.
      • 0 (2 voturi)    
        Gata, băieți, înapoi la treabă ! (Vineri, 10 aprilie 2015, 12:42)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        V-ați făcut datoria și ați combătut bine, acum înapoi la raboteză, că stă producția și așteaptă afară gheneralu' egiptean să-i livrăm tractorașele.
  • +3 (3 voturi)    
    pana si titlul l-ai furat..:)) (Vineri, 10 aprilie 2015, 10:49)

    ovidiu [anonim]

    prietene, mai da si tu o sursa ceva. Fura, dar cu cap.. http://www.bizbrasov.ro/2015/04/10/urmasa-tractorul-sa-livreaza-luna-viitoare-primele-zece-tractoare-armatei-egiptene/
  • +5 (7 voturi)    
    hmm (Vineri, 10 aprilie 2015, 10:57)

    gazpefoc [anonim]

    tractoare la care reparatia se face cu o sarma si o cheie franceza. normal ca nu au nevoie de ceva ultra sofisticat.
  • 0 (4 voturi)    
    ce motor au (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:01)

    Arkan [utilizator]

    1.5 dci? meh, tot toyota vinde mai mult p-acolo, hilluxuri la IS si Al Nusra
  • +10 (12 voturi)    
    bravo, romania!! (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:23)

    alex [anonim]

    mandra tara, geniali carmacii !!
    producerea a 10 (zece) tractoare a ajuns subiect de presa!!!!
  • +4 (8 voturi)    
    O veste pozitiva (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:43)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Exportul de produse finite este cheia succesului in econimia capitalista. Succes, aveti piata in Africa, totul e sa puteti produce produse de calitate.
    • +9 (9 voturi)    
      Da, numai că... (Vineri, 10 aprilie 2015, 12:28)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      ...vestea negativă e că de fapt piața lor africană și mondială se rezumă strict la un singur client, și anume armata egipteană. Dacă dintr-un motiv oarecare ăia nu mai au nevoie de produse finite model 1960 toamna, s-a cam dus pe copcă economia capitalistă din Băicoi.
      Cheia succesului în capitalism rămâne tot competitivitatea.
  • +2 (2 voturi)    
    Vor ara un câmp minat? (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:48)

    mr_mojo [utilizator]

    În orice caz, dacă si plătesc, nu putem fi decât multumiți.
  • +3 (3 voturi)    
    Bataie de joc (Vineri, 10 aprilie 2015, 17:28)

    Radu [anonim]

    Si-au batut joc si de Tractorul la fel cum au batjocorit, dezmembrat si furat intreaga tara...politicieni, baroni, presupusi "oameni de afaceri', presedinti cu relatii interlope si semi-analfabeti cu functii publice...
  • +2 (2 voturi)    
    Or fi tot tractoare ... (Vineri, 10 aprilie 2015, 17:31)

    Je2 [utilizator]

    ... d-alea cu tun de 100mm ?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version