Ministerul Mediului prezinta luni programe de stimulare a achizitiei masinilor electrice si de creare a statiilor de incarcare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 24 aprilie 2015, 13:14 Economie | Auto

Masinile electrice vor fi ajutate
Foto: Renault
Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor organizeaza luni o conferinta de presa cu ocazia startului, pentru populatie, a Programului Rabla, urmand sa anunte alte doua programe pentru stimularea achizitiei masinilor electrice. In Europa s-au vandut anul trecut 60.000 de masini electrice. iar in Romania nici macar 10 unitati, segmentul neavand nicio sansa de dezvoltare fara subventii care sa compenseze pretul mare al masinilor.

"In cadrul evenimentului de presa, vor fi prezentate alte doua programe, complementare Rabla, configurate in prezent de Administratia Fondului pentru Mediu precum: Ecotichetul ¬ program de stimulare a achizitiei de catre populatie a autovehiculelor electrice, precum si Programul de dezvoltare a infrastructurii de incarcare a acestor tipuri de masini", anunta un comunicat de presa al ministerului.

In tarile din Vestul Europei statul da subventii intre 4.000 si 9.000 euro pentru achizitia de masini 100% electrice. Aceste modele sunt mult mai scumpe decat cele cu motor conventional, o masina electrica de clasa mini costand cam 20.000 de euro, iar una de clasa mica este cam 25.000 euro fara subventie.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   









1458 vizualizari
  • 0 (4 voturi)    
    SI 60.000 de unitati... (Vineri, 24 aprilie 2015, 13:48)

    schroedinger [utilizator]

    Ce reprezinta la jumatate de miliard de oameni cat are piata comunitara? Nimic!
    Ar da tovarasa ministru 40.000 de EUR pe o masina care functioneaza 100 km, dupa care trebuie reincarcata?
    Nu prea cred!
    Tovarasa ministru mai bine ar pune bata pe producatorii de combustibili care ne vand numai gunoi pe post be benzina si motorina!
  • 0 (6 voturi)    
    Mda... (Vineri, 24 aprilie 2015, 13:49)

    pathfinder [utilizator]

    1. In Romania pretul energiei electrice e prohibitiv.

    2. Subventii la achizitionarea unui produs de lux?!?

    3. Statii de incarcare?!? Are idee domnu' ministru cat dureaza incarcarea bateriei?!?

    4. Cat la suta din energia aia electrica cu care functioneaza masina e obtinuta din combustibili fosili si cat la suta din surse verzi?

    5. Intrebare complementara: care este randamentul de incarcare al bateriei?!?

    Toata treaba asta cu sa fim verzi de dragul de a fi verzi e o prostie. Mai ales in domeniul auto...
    • +2 (6 voturi)    
      Prostii... (Vineri, 24 aprilie 2015, 15:09)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      1. In Romania pretul kWh e printre cele mai scazute din Europa: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Half-yearly_electricity_and_gas_prices,_first_half_of_year,_2011%E2%80%9313_%28EUR_per_kWh%29_YB14.png
      Nu mai vorbesc de pretul kWh vs pretul benzinei.

      2. O masina nu e un produs de lux, e o necesitate.

      3. Depinde de capacitatea bateriei si de instalatia de incarcare. E o diferenta intre a umple un borcan cu furtunul si o piscina cu lingurita.

      4. In 2013, ponderea energiilor regenerabile in Romania a fost de 41%.

      5. Randament de incarcare a bateriei? Iarasi variaza, dar este mult peste randamentul motorului termic.
      • 0 (0 voturi)    
        randament (Vineri, 24 aprilie 2015, 16:27)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Autonomia unui Tesla model S este de peste 400km cu bateria extinsa. E indeajuns pentru o gramada de destinatii din Romania. Apoi, daca trebuie sa reincarci, in mai putin de 30 de minute bateria se incarca pana la 80% (restul de 20 dureaza cateva ore). Asta inseamna ca masina ta e gata sa mai mearga 320km in fix timpul cat iti ia sa bei o cafea si sa imputi o toaleta de benzinarie. Iar Elon Musk a eliberat patentele Tesla acum vreun an, deci e foarte probabil ca majoritatea masinilor electrice vor avea aceeasi autonomie sau mai bine de atat in foarte scurt timp.
        • 0 (0 voturi)    
          SI COSTA.... (Vineri, 24 aprilie 2015, 17:24)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui hollow

          aproape USD 100K!! Tu, gaura, iti iei sau doar dai din tastatura!
        • 0 (0 voturi)    
          HA! HA! HA! HA! (Luni, 27 aprilie 2015, 11:38)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui hollow

          Bre, de ce-ai pus titlul "randament" daca raspunsul tau n-are nimc de-a face cu randamentul?

          Si citatul exact:
          "Tesla built 120 kW[73] "Supercharger" stations to allow travel between key US cities.[74] A Supercharger can add up to 200 miles (320 km) of range in 30 minutes and a full charge in approximately one hour assuming an 85 kWh battery.[4][75]"

          1. Deci e vorba de versiunea de 100K$.
          2. Statiile alea-s in US si nu UE (sau Romania)...
          3. Cunosti diferentele de pret la energie intre US si EU? Ha?


          P.S. Tu nu te "imputi" la toaleta? Preferi alte locuri?!?
      • 0 (0 voturi)    
        Mei igorashu (Luni, 27 aprilie 2015, 11:27)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Lasa carcoteala.

        1. Se refera la pretul energiei electrice raportat la venit. Ia calculeaza mataluta acum' corect sa vedem ce iese...

        2. Este vorba de masini electrice in articol. Alea-s un lux. Luxul nu se subventioneaza. Cel putin in opinia mea...

        3. Acilea o dadusi in bara si mai tare. Pai e vorba de baterii AA (sau AAA) sau de baterii care sa asigure masinii autonomie suficienta?

        4. Aia 41% din 2013 i-am platit din buzunarele noastre. Prin alte subventii date smecherilor din domeniu. Da' tu te lauzi cu chestia asta, nu???

        5. Iar o dadusi in bara.
        Sa-ti explic simplu:
        1. la motoarele cu ardere interna, randamentul de incarcare al benzinei este 100%. Bagi in rezervor. Dupa aia, e si randamentul motorului: normal.

        2. la motoarele electrice cu functionare pe baterie sunt doua randamente: cel de incarcare al bateriei si cel al motorului. Deci sunt doua musiu!

        Intrebare: ce crezi matale, cele doua randamente se aduna sau se inmultesc?
        Poate se scad?!?

        Multumesc anticipat pentru raspunsul la ultima intrebare!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică