La Automobile Dacia, 32% dintre angajati sunt femei, iar ponderea va creste in continuare, in timp ce pe plan mondial la Renault femeile reprezinta doar 18%, iar in uzinele din tarile musulmane procentele sunt nesemnificative. In unele departamente la Mioveni femeile reprezinta 80% din total, iar ponderea mare isi are originea si in comunism, dar si in strategia Renault din ultimii ani cand nu a fost descurajat accesul femeilor nici in zonele cu munca grea din uzina. Femeile sunt foarte bune la negocieri si sunt mult mai constiincioase, spun oficialii Renault.

Femei in uzina DaciaFoto: Dacia

In multe uzine auto din strainatate femeile au o pondere scazuta, mai ales pe liniile de montaj. Pana acum zece ani era de neconceput ca femeile sa aiba o pondere mare in uzinele auto si foarte putine femei aveau functii importante de conducere, Acum insa lucrurile s-au mai schimbat si exista mai multe exemple. Unul este Mary Barra, CEO al GM, alt exemplu este Barb Samardzich, director operational al Ford Europe.

Uzina Dacia este un exemplu special fiindca procentul de femei a crescut constant, urmand sa depaseasca in acest ritm 40% din total in anii urmatori. De ce se intampla asta, de ce tine cu orice pret Dacia sa creasca procentul femeilor care lucreaza in uzina?

"Femeile joaca un rol important in viata noastra si va spun asta din postura unui barbat care are trei fete, trei surori si, bineinteles, o sotie. Femeile joaca un rol important si in business si multe studii au demonstrat ca echipele mixte sunt mai creative, mai eficiente si mai echilibrate. In Renault Romania, 32% dintre angajati sunt femei, fata de o medie de 18% in industria auto la nivel mondial", a spus Nicolas Maure, director general Dacia, prezent la evenimentul Gala Femeilor de Succes Renault Romania.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro