Ministerul Mediului propune subventii intre 4.500 si 6.000 euro pentru cumparatorii de masini electrice

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 27 aprilie 2015, 13:51 Economie | Auto

O mica expozitie de masini electrice in fata Ministerului Mediului
Foto: 0-100.ro
​Ministerul Mediului propune ca cei care cumpara masini 100% electrice sa primeasca un "ecotichet" de 20.000 lei (4.500 euro), proiectul fiind in avizare acum. Pentru acest an sunt alocate 100 de astfel de tichete si, daca vor fi utilizate, parcul de masini electrice din Romania s-ar dubla. Ecotichetul poate fi cumulat si cu prima de casare din programul Rabla (6.500 lei) si de ecotichet pot beneficia si firmele.

Masinile electrice au avut anul trecut sub 0,5% din piata europeana, insa anul trecut in Romania cifrele oficiale arata ca s-au vandut noua masini. In aceste conditii, statul intervine pentru a incerca sa ajute segmentul electricelor. La program NU participa insa masini care, pe langa propulsia electrica, au si generator pe benzina (spre exemplu Opel Ampera), ci doar masini 100% electrice.

"Ecotichetul a nmai fost in vigoare in 2013, nu a avut mare succes, a suferit o modificare, de la 12.000 lei ajunge la 20.000 lei si in acest moment modificarea de act normativ este in avizare externa. Probabil in foarte scurt timp va fi avizat, iar in acel moment va demara sesiunea pentru aceste ecotichete care vor putea fi cumulate cu bonusul de 6.500 lei care exista in Programul Rabla si acest beneficiu poate ajunge la 26.500 lei", spune Adrian Gearap, directorul AFM.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
5327 vizualizari
  • -1 (3 voturi)    
    SI INCARCAREA LA CURENT... (Luni, 27 aprilie 2015, 14:13)

    schroedinger [utilizator]

    Ne-o face taxatoarea aia din fruntea ministerului?
    De unde iei ecotichetul?
    Cumperi masina si dupa aia alergi innebunit sa faci dovada ca, intradevar ai cumparat masina!
  • +5 (5 voturi)    
    Subventii, iar subventii (Luni, 27 aprilie 2015, 14:29)

    sile [anonim]

    Eterna sursa de smecherii. Oare cand se descopera si la noi "tax breaks", astfel incat sa poata benficia doar cine contribuie efectiv la buget?
  • +3 (3 voturi)    
    Statii incarcare ioc (Luni, 27 aprilie 2015, 15:08)

    shurub [utilizator]

    Sunt 13 statii de incarcare a masinii in Bucuresti si inca 4 in restul tarii. Asta oficial, functionale...mai incet, nu se stie.

    Moment in care autonomia masinii electrice reprezinta fix jumatate din distanta pe care o poti parcurge, inainte de a te intoarce acasa.

    E ca oul si gaina, nu ai statii fara masini, nu ai manisi fara statii. Ministerul ce face, in acest caz? Un program
    care sa incurajeze ambele date ale problemei, masini si statii ? Nu, ministerul doar cedeaza la presiunea unor producatori/importatori disperati sa vanda inainte de a veni hidrogenul si a face liniile de productie imposibil de amortizat.

    Adicatelea ministerul accepta sa amortizeze cotizantii la buget romani liniile de productie din te miri ce tara.

    Asa e cand ai politicieni degeaba.
  • +1 (1 vot)    
    Renault Twizy (Luni, 27 aprilie 2015, 15:35)

    Gheorghe [anonim]

    sa inteleg ca un Renault Twizy care costa nou incepand de la 7000 Euro, va fi compensat cu 4500 Euro de minister ?! buna afacerea
    • -1 (3 voturi)    
      partea frumoasa e ca (Luni, 27 aprilie 2015, 16:13)

      shurub [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe

      tu si cu mine vom plati mai mult de jumate din masina pe care o cumpara...un x pe care nu-l cunoastem.

      Care X o cumpara ca sa se spele cu ea pe cap, ca mai mult de transport urban ocazional, nu are ce face cu ea.

      Rezulta un profit pentru Renault, pentru vanzarea unei masini cu care nu ai ce face si pentru care au platit unii care nici nu detin masina respectiva. Normal ca e buna afacerea.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version