Uber, interzis de facto in Romania. Deputatii interzic transportul public contra cost si fara autorizatie

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 6 mai 2015, 18:22 Economie | Auto

Deputatii au adoptat un proiect de lege privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, prin care este interzis transportul public de persoane contra cost cu un autoturism fara a detine pentru acesta autorizatie taxi valabila, infomeaza Agerpres. Prevederile legii afecteaza soferii aplicatiei de ride-sharing Uber, lansata in luna februarie si in Romania, care permite aproape oricarui sofer sa fie un fel de taximetrist.

Camera Deputatilor a adoptat proiectul de lege cu 298 voturi "pentru", doua voturi "impotriva" si 16 abtineri. Camera Deputatilor este for decizional.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Legii nr.38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, in sensul sanctionarii contraventionale a persoanelor fizice si juridice care efectueaza transport public de persoane cu un autoturism, fara respectarea prevederilor art.7 din lege.

Potrivit actului normativ, transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere se executa numai de catre transportatori autorizati, care detin autorizatii taxi valabile, in cazul transportului in regim de taxi sau copii conforme valabile, in cazul transportului in regim de inchiriere, eliberate in conditiile prezentei legi, pentru fiecare autovehicul utilizat.

De asemenea, este interzis transportul public de persoane contra cost cu un autoturism fara a detine pentru acesta, dupa caz, autorizatie taxi valabila sau copie conforma valabila.

Potrivit proiectului, este interzis transportul public contra cost de marfuri sau de bunuri cu un autovehicul cu masa maxima autorizata de cel mult 3,5 tone fara a detine pentru acesta autorizatie taxi valabila, potrivit prevederilor legii, sau alta autorizatie valabila.

Proiectul de lege pentru completarea art.55 din Legea nr.38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere a fost adoptat de Senat in octombrie 2014, Camera Deputatilor este Camera decizionala.










7823 vizualizari
  • +13 (21 voturi)    
    democratia originala? (Miercuri, 6 mai 2015, 19:26)

    cinic [anonim]

    alte tari INCURAJEAZA "co-voiturage" adica micsorarea nr de auto in circulatie. Altii au creat facilitati de circulatie pt masini cu min 2 persoane.
    Noi facem EXACT pe dos.
    Si cum ma impiedica parlamentul pe mine sa-l duc si pe nashul Pandelica cu mine dimineata?
    Ma opreste politia si legitimeaza? pe cine si in numele carei legi, ca sa nu mai vorbim de blocajele in trafic ce se vor genera la fiecare control?
    • +12 (16 voturi)    
      actionari firme taxi (Miercuri, 6 mai 2015, 22:29)

      Moi [anonim] i-a raspuns lui cinic

      Explicatia e probabil legata de actionariatul anumitor firme de taximetrie si legaturile cu politicul, directe sau functionale (de exemplu nu poti duce oamenii la vot sau la meeting folosind Uber :))
      • +2 (4 voturi)    
        subscriu (Joi, 7 mai 2015, 11:12)

        misu [anonim] i-a raspuns lui Moi

        de aceea NU voi mai folosi taxiurile cel putin un an de zile.
        Aceasta decizie m-a impins spre drive -share total.
      • 0 (0 voturi)    
        Exact (Joi, 7 mai 2015, 14:54)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui Moi

        Evident...
        • +1 (1 vot)    
          Cum vad eu situatia Uber (Vineri, 8 mai 2015, 10:56)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui Qu

          Imagineaza-ti un serviciu echivalent dar ca ambulanta de transport, "ambulance sharing". Imi iau o duba, ii pun pat confortabil si o fac ambulanta de transport, aia care nu ofera tratament si urgente. O sa fie foarte ieftin pentru ca nu trebuie sa respect nici un standard pe care (teoretic) il respecta ambulantele, nu o sa am nici o autorizatie de luat, nu o sa am nici o asigurare speciala, nici o calificare de facut, etc. Lumea o sa se ingramadeasca la mine.

          Sau un restaurant "cooking sharing" in care gateste mamaia. E practic bucataria mea, mamaia gateste, eu serversc in sufragerie. E ieftin ca braga pentru ca mamaia nu are de luat autorizatii, de respectat norme legale, sanepid, etc.

          Asa ca cineva s-a gandit "ca sa nu avem situatii de-astea suspecte, reglementam domeniul". Dar dupa ce l-ai reglementat e imposibil sa spui "ok, facem o exceptie pentru ambulanta si mamaia lui Close pentru ca omul face treaba buna".

          Ce poti sa faci e sa ai grija ca regulile alea sa garanteze cele mai bune servicii clientului. Si aia e directia in care trebuie lucrat, nu sa facem firme pe banda care sa se ia la bataie prin oras pentru clienti. Sa se schimbe legea taximetriei astfel incat sa poti sa te descotorosesti usor de serviciile de proasta calitate.
    • -4 (16 voturi)    
      eh (Miercuri, 6 mai 2015, 23:53)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui cinic

      Nu te impiedica nimeni sa-l duci pe nashul Pandelica. Nu intereseaza pe nimeni asta, chiar daca scoti de o bere.

      Dar daca pe langa nashul Pandelica mai transporti inca cateva zeci de mii si transformi totul intr-o afacere de milioane / miliarde atunci se schimba treaba. Pentru ca taximetristii trebuie sa joace dupa niste reguli iar tu joci dupa altele.

      Iar Uber are probleme cam peste tot. Si prin state, si prin EU etc...
      • +1 (5 voturi)    
        esti taxist, asa-i? (Joi, 7 mai 2015, 10:56)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui invalidprotocol

        cum duc zeci de mii in masina mea?
        Iar UBER sau aplicatii similare au probleme tot de la taxisti.
        La maxi-taxi e lege, microbuzele sunt controlabile si azi.
        • 0 (2 voturi)    
          Romanul roman, nu esti cu mine esti impotriva mea (Joi, 7 mai 2015, 13:13)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          Eu nu sunt "taxist", ba mai mult ii dispretuiesc. Dar adevarul e ca ipocrizia asta nu avea cum sa mearga. Doua firme fac acelasi lucru dar una trebuie sa respecte niste reguli si alta nu.

          Solutia nu e sa interzici Uber, este ca toti sa respecte aceleasi reguli si alea sa fie facute in interesul nostru. Adica sa se impuna un nivel minim de calitate in taximetrie, ca stelele de la hoteluri.
          • 0 (0 voturi)    
            Reguli? (Vineri, 8 mai 2015, 9:11)

            a [anonim] i-a raspuns lui Close

            Prin "niste reguli" inteleg doar acea limitare a numarului de autorizatii (ocolita de firme precum Pelicanul, care au spate serios in politica).
            Cat priveste taximetristii, nu prea stiu ce reguli respecta, ca din pacate toate ciurucurile de oameni ajung sa faca taximetrie la noi (sunt si oameni seriosi si OK, in sa din pacate foarte multi sunt din prima categorie). Din punctul meu de vedere soferiid e taxi ar trebui sa fie soferi profesionisti - nu de alta, dar au in mana viata pasagerilor, si nu mi se pare normal sa fie toti idiotii (multi vorbesc la telefon non stop si merg pe linia de tramvai constat, nu respecta reguli de circulatie, etc).
            • 0 (0 voturi)    
              Nu ma refer la o regula anume (Vineri, 8 mai 2015, 10:37)

              Close [utilizator] i-a raspuns lui a

              Ci la toate regulile care se impun in tara noastra daca vrei sa faci transport de persoane. Solutia nu e sa ii ingradesti pe unii sau pe altii ci sa creezi un cadru legal in care diferitele firme sa plece de pe picior de egalitate, fara sa creezi avantaje sau dezavantaje uneia anume.

              Apoi se vor diferentia ele de la sine, prin calitatea serviciilor, pret, etc.

              Dar in momentul asta cred ca schimbarea legilor care reglementeaza taximetria ar face mai mult bine decat introducerea Uber. Pentru ca taxiuri sunt in toata tara, Uber inca nu. Niste reguli clare care sa stabileasca nivelul minim la care se poate oferi un serviciu sau sa stabileasca din start un rating pentru taxi si un pret asociat acestui rating (ca la stelele de hotel), etc.

              Pana una alta singurul motiv pentru care Uber e ieftin e ca soferii aia nu ai nimic de platit. Isi dau cota la Uber si gata. Nu au inspectii obligatorii, nu au asigurari obligatorii pentru pasager, nu au cheltuielile la care companiile de taxi sunt obligate (cel putin pe hartie), etc.Si sincer nici nu ar avea cum altfel la 1,4lei/Km. Dar ar putea sa introduca un "rang" nou de taxi care sa aiba mini "x, y, z" calitati si sa ceara standard 2lei/Km. Oamneii o sa se fereasca de el ca-i scump, o sa se urce in Pelicanul de 2 bani si apoi o sa se planga pe net.
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca sunt lucruri diferite (Joi, 7 mai 2015, 12:20)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui cinic

      Uber doar cu numele incurajeaza ride-sharing-ul. De fapt ei se ocupa de taximetrie. Daca vrei sa faci ride-sharing nu ceri bani, azi merg eu cu masina, peste 2 zile poate merg si eu cu altul. In momentul in care se schimba bani atunci acela este un serviciu de transport si e bine sa se supuna reglementarilor.
    • +1 (1 vot)    
      Alte tari (Joi, 7 mai 2015, 13:10)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui cinic

      Au impus lui Uber aceleasi conditii. Prestezi o activitate publica si pe bani, trebuie autorizatie. Altfel deschizi o cutie a Pandorei. Fara sa reglementezi clar activitatea lasi multe goluri pe care sa le exploateze smecherii.

      In SUA se dau amenzi intre 5000$ si 25000$ pentru cei care efectueaza transport de persoane contra cost fara autorizatie. Si amenda o ia soferul, nu Uber. Nu trebuie prea multe controale ca sa renunti rapid la practica asta.

      Adica orice domeniu in orice tara e reglementat dar tocmai asta ar trebui sa ramana la liber? Nu asta e solutia. Solutia e sa calci pe cap companiile de taxi si sa le retragi autorizatia cand nu respecta regulile puse acolo sa ne faca noua, pasagerilor, viata mai buna.
      Spune-mi o activitate comerciala (deci un serviciu publi, contra cost) pe care poti sa il prestezi de pe o zi pe alta fara nici un fel de reglementare in domeniu. Si daca gasesti totusi, numara si cate gasesti si vezi daca in alte tari e altfel. Du-te intr-o tara civilizata si apuca-te de afaceri fara sa respecti fiecare regula din domeniu si vezi unde ajungi ;).
  • +9 (19 voturi)    
    ia-ma nene (Miercuri, 6 mai 2015, 21:48)

    nimrod [utilizator]

    Vai de capul nostru. Trăim în plină epocă Ceauşescu... Vizite la arabi, prime-doamne, spectacole pe stadioane, razii la ia-mă nene. Incredibil.
    • -6 (14 voturi)    
      uber taxi (Joi, 7 mai 2015, 9:26)

      bulgaru [anonim] i-a raspuns lui nimrod

      Ai avea curaj sa folosesti un asa zis taxi in care masina sa fie o "cazatura" in sensul ca nu sti daca are revizia tehnica la zi, iar soferul sa fie "praf" asa cum pe multi ii regasesti in trafic ?
      • +4 (6 voturi)    
        Masinile sunt verificate (Joi, 7 mai 2015, 10:23)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui bulgaru

        Masinile sunt verificate si aprobate de reprezentantii Uber. Nu ai voie sa te inscrii daca ai o masina gen cazatura cum spui tu. Nu ti se valideaza contul.
      • +7 (9 voturi)    
        Culmea absurdului (Joi, 7 mai 2015, 10:33)

        zambara [utilizator] i-a raspuns lui bulgaru

        E culmea absurdului sa argumentezi in favoarea taxi si defavoarea UBER tocmai cu conditiile de transport. Si cu comportamentul soferilor.

        Pai praf sunt masinile de taxi nu cele de la Uber, ca sa nu mai spun de multi din soferii de taxi. Cu multi dintre ei ti-ar fi si jena sa te afisezi pe strada.
      • +3 (7 voturi)    
        Bai tata.. (Joi, 7 mai 2015, 10:33)

        Bulan [utilizator] i-a raspuns lui bulgaru

        Tu stii in ce conditii sunt recrutati soferii UBER?Stii ce conditii trebuie sa indeplineasca masina?vorbesti doar ca sa te auzi
      • +4 (6 voturi)    
        Uber taxi (Joi, 7 mai 2015, 10:45)

        Octav [anonim] i-a raspuns lui bulgaru

        Ai idee, ca sofer, cum intri in reteaua Uber? Sau poate crezi ca descarci aplicatia Uber din Store and voila!, esti "taximetrist" Uber :). Nu e chiar asa, sunt niste conditii de indeplinit.

        Cred ca orice masina din reteaua Uber este mult mai ok d.p.d.v. al reviziilor si al sigurantei decat peste 90% din taxiurile bucurestene. Pana la urma sunt masini personale, iar de regula persoanele isi intretin masinile mult mai bine decat firmele. Tu, daca ai masina personala, stai cu ea fara revizii?
      • +1 (1 vot)    
        uber taxi (Joi, 7 mai 2015, 13:46)

        plm [anonim] i-a raspuns lui bulgaru

        tocmai ai descris toti taximetristii din bucuresti.
        e ok, eu am mers cu unul care a mers cu 160 in pasaj la unirii, altul care nu mai avea rulmenti la masina trebuiau schimbati cu mult timp inainte si unul care a facut pana...ca erau cauciucurile la sarme...asa ca da, mai degraba merg cu uber.

        si cand vorbim de soferi prosti, hai sa fim seriosi...toti taximetristii sunt nesimtiti si prosti cand vine vorba de condus.
  • +1 (11 voturi)    
    si cu "ia'ma nene" cum ramane? (Miercuri, 6 mai 2015, 22:02)

    Scrie opinia ta [anonim]

    Inseamna ca orice neajutorat ramas in drum pe timp de noapte sau iarna in frig nu va putea fi salvat de primii veniti, pt ca e ilegal.
    • +6 (8 voturi)    
      cine zice asta? (Miercuri, 6 mai 2015, 23:54)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Scrie opinia ta

      Sau ai sarit peste partea cu "contra cost"? Poti sa transporti pe cine vrei tu ... gratis :))
  • +6 (10 voturi)    
    se doarme mult in romania (Miercuri, 6 mai 2015, 22:41)

    the obvious [utilizator]

    As fi crezut ca intr-o tara normala in secunda 2 o societate civila ar fi reacționat in vreun fel. O sa ne îngroape ăștia curând. Nu se fac deloc proteste aici, nu le e frica de nimic. Toți care ar putea organiza ceva sunt cumparati
  • -1 (9 voturi)    
    beti cu mine (Miercuri, 6 mai 2015, 22:56)

    pulea [anonim]

    Nu este normal sa se faca asa ceva, este inuman, voi protesta la palatul Scrovistea

    Ce comentarii tampite!!!

    Doamne freest !
  • +8 (12 voturi)    
    Incalificabil (Joi, 7 mai 2015, 10:00)

    EXEs [utilizator]

    Este absolut incredibil tupeul si agresivitatea mafiei patronate de acesti politruci nesimtiti. Din casoaia aia construita de un nebun si ocupata abuziv de ciocoii astia mafioti nu am vazut nici macar o singura idee de strategie de bun simt cu privire la viitorul poporului imbecil pe care ar trebui sa-l conduca nemernicii astia nesimtiti.
    Cum puteti ba porcilor sa interziceti una din putinele tentative de ocolire a birocratiei si a mafiei taxelor voastre nesimtite de un socialism feroce? Cum puteti ba sa blocati posibilitatea oamenilor de a avea un second job simplu si facil? Cum puteti ba sa blocati dezvoltarea economiei private?
    Nici nu stiu de ce ma mai mir. Ma uit la Cotroceni si mi se face deja sila, asa ca daca ajung sa ma mai uit si la parlament sigur ma loveste starea de voma.
  • +2 (6 voturi)    
    le bese mintea (Joi, 7 mai 2015, 10:08)

    Dan Costea [anonim]

    La domnii deputati si senatori le bese mintea.
  • -2 (4 voturi)    
    Mie mi se pare normal (Joi, 7 mai 2015, 12:18)

    Nelu [anonim]

    Nu vad de ce ar avea voie sa faca taximetrie fara autorizatiile necesare. Asta cu ride-sharing este o idee buna, dar uber nu face ride-sharing, face taximetrie fara autorizatii, fara taxe, fara nimic. Se numeste concurenta neloiala. Eu daca vreau sa iau pe cineva la ocazie, da, aia e ride sharing si oricum nu le iau bani.
  • 0 (0 voturi)    
    lol (Joi, 7 mai 2015, 14:55)

    Qu [utilizator]

    http://www.iamanene.ro
  • 0 (0 voturi)    
    Uber este ilegal in Romania (Miercuri, 19 august 2015, 18:13)

    None [anonim]

    Uber esti taxi. De ce? Pentru ca face transport de persoane contra cost !

    Daca esti taxi, trebuie sa ai licenta. Ce tot atata bla bla?:)

    Legea e clara. Vrei sa te faci sclav UBER? Perfect. Ia-ti licenta de transport persoane si fa asta.

    Eu ma mir ca nu intra politia un pic pe fir si ca i-a lasat atat in pace.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version