GEFCO, una dintre cele mai mari companii europene de logistica, este controlata de Caile Ferate Ruse (RZD), iar realitatea este complicata, intr-o perioada in care Rusia este criticata pentru actiunile destabilizatoare din Ucraina. Luc Nadal, seful GEFCO la nivel mondial, a vorbit la Bucuresti despre relatia dintre Rusia si Franta, explicand ca legaturile culturale dintre cele doua tari sunt inca active. In plus, spune Luc Nadal, rusii nu s-au implicat in conducerea GEFCO. "Au proceduri speciale pentru GEFCO si stiu ca nu au cum sa conduca GEFCO asa cum conduc filiala rusa".

Luc Nadal, seful GEFCOFoto: Hotnews

GEFCO, companie de logistica detinuta pana in 2012 de PSA Peugeot-Citroen si cunsocuta pentru serviciile logistice de transport de automobile, a organizat la Bucuresti un eveniment cu ocazia implinirii a zece ani de activitati locale.

GEFCO a avut afaceri de 52 milioane euro anul trecut in tara, transportand in total 155.000 de masini, dintre care peste 100.000 Dacia. De exemplu, zilnic GEFCO transporta un tren de Dacii si cinci camioane, iar drumul de la Mioveni la Constanta dureaza 20 de ore cu trenul si 8 ore pe sosea.

Este interesanta pozitia GEFCO la nivel european, fiind companie detinuta de Caile Ferate Ruse (RZD), in conditiile in care Rusia este privita cu animozitate din cauza actiunilor din Ucraina. Cum e privita GEFCO in Franta in acest context?

Luc Nadal spune ca toata lumea intelege in Franta pozitia guvernului francez. "Este clar ca ne confruntam cu efectele crizei din Ucraina si respectam sanctiunile impuse Rusiei de catre UE. Noi, la GEFCO, nu suntem afectati grav, pentru ca sanctiunile afecteaza mai ales bunurile perisabile, iar noi nu livram asa ceva in Rusia".

GEFCO simte insa efectele nu in Franta, ci direct In Rusia, unde piata auto a scazut dur si unii producatori auto au inchis uzine, inclusiv cel mai mare client al GEFCO in Rusia (General Motors care a inchis uzina de la St Petersburg). Luc Nadal mai spune ca situatia e grava pe piata rusa si, chiar daca multe uzine nu se inchid, majoritatea suspenda productia si furnizorii sunt grav afectati fiindca vor fi nevoiti sa inchida unele fabrici, din lipsa de comenzi.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro