Toate segmentele pietei auto au fost pe plus in prima jumatate din 2015 si, desi cresterile nu sunt spectaculoase, merita salutate dupa multi ani dominati de scaderi. Programul Rabla va ajuta semnificativ piata masinilor noi in a doua parte a anului, in timp ce Prima Masina nu va avea impact. O analiza Autovit.ro arata ce factori influenteaza piata auto si ce masini scot romanii la vanzare pe internet.

Peugeot 106Foto: Peugeot

Informatiile pe scurt

• Toate cele trei categorii ale pietei auto (masini noi, second-hand din import si reinmatriculari) au crescut in primele sase luni, cu o pondere cuprinsa intre 4 si 14%. In total, cresterea cumulata a fost de 20.000 de unitati.

• La masini noi, Dacia are 32% din piata, urmata la mare departare de Skoda, cu aproape 20%. La masini second-hand din import Volkswagen are aproape 30% din piata.

• Pe Autovit.ro a crescut ponderea masinilor Euro 5 si Euro 6 si a celor germane premium. In schimb, a scazut procentul masinilor mai ieftine de 3.000 de euro. Cele mai scumpe masini de pe site trec de 200.000 euro, cele mai vechi sunt modele de epoca produse inainte de 1950.

• Piata masinilor noi are mari sanse sa avanseze cu 10-15% sau chiar mai mult anul acesta, ajutata mai ales de programul Rabla, insa nu si de Prima Masina, care este ca si inexistent.

• Timbrul de mediu nu va fi schimbat anul acesta si nu par a exista planuri nici in 2016, astfel ca efectele negative din piata second-hand vor persista.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro