Uzina Dacia-Renault din Maroc se dezvolta in ritm alert. Se fac angajari masive si se adauga noi schimburi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 4 august 2015, 12:38 Economie | Auto

Uzina Renault din Tanger
Foto: Renault
​Uzina marocana de la Tanger, care produce Sandero, Lodgy si Dokker, este in expansiune si numarul de angajati va creste cu 1.000 pana in septembrie, numarul total ajungand la 7.000. Uzina de la Tanger este cea mai mare unitate auto de pe continentul african, iar linia care produce Sandero va lucra in trei schimburi. Uzina de la Tanger este aproape de capacitatea sa maxima, iar in acest an va produce 240.000 de automobile. Uzina in care s-au investit 1,1 miliarde euro este asadar un concurent extrem de activ pentru Mioveni.

Uzina de la Tanger a inceput productia in 2012 si in luna mai a acestui an a sarbatorit fabricarea modelului cu numarul 400.000. Anul trecut au iesit de pe liniile de asamblare 174.000 de masini Sandero, Lodgy si Dokker, iar anul acesta se vor depasi 240.000.

Uzina este in plina dezvoltare, noteaza site-ul usinenouvelle.com, iar linia de asamblare pentru Sandero, deschisa in toamna lui 2013, va produce din septembrie in trei schimburi, sase zile pe saptamana.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro










6502 vizualizari
  • +17 (17 voturi)    
    O veste buna (Marţi, 4 august 2015, 13:14)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pontac stie? Cei din Maroc mai sparlesc si ei cind apuca, dar nu a ajuns o tara guvernata de hoti si escroci, ca Romania, rusinea Europei.
  • +13 (13 voturi)    
    Autostrazi? (Marţi, 4 august 2015, 14:01)

    Close [utilizator]

    Nu ne trebuie autostrazi. Poate ducem si noi cu feribotul in Spania ca Marocul.

    Dar acum aflam si noi cum e sa se mute afacerile la "si mai ieftin". Marocanii au salariul la jumatate.
    • -2 (18 voturi)    
      Dar nici (Marţi, 4 august 2015, 14:49)

      Alor [utilizator] i-a raspuns lui Close

      Dar nici costul vietii in Maroc nu este acelasi ca cel din Romania, deci cu jumatate de salariu s-ar putea sa traiasca mai bine ca salariatii Dacia din Pitesti. Morocul nu a fost obligat sa ridice preturile la energie, gaze, alte utilitati cum a fost obligata Romania. Si ce vi se pare ca la Pitesti sunt salarii asa de mari? Atunci sa mai speram ca ne vom mai apropia si noi de media de trai din UE?. Nu mai avem voie ca se supara patronii occidentali si pleaca cu fabrica cu tot, adica ori ramanem pe salarii de mizerie ori se supara si pleaca.
      • +2 (2 voturi)    
        Raspuns (Marţi, 4 august 2015, 21:17)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Alor

        Nu sunt mari salariile la Pitesti.
        Sunt foarte mari.Ce sa mai zica omul de rand care ia 800 lei cand la Dacia femeia de service ia 4000?
        • 0 (0 voturi)    
          total eronat (Miercuri, 5 august 2015, 11:23)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui eu

          Cum sa ia o femeie de serviciu 4000 RON? Poate la AVAS sa aiba atata, dar in niciun caz la Dacia. Dacia este o firma privata, detinuta de niste zgarciti pe deasupra (care se numesc francezi), si acolo nici muncitorii calificati nu castiga 4000 ron, daramite femeile de serviciu.
  • +10 (14 voturi)    
    Isi iau cortul si pleaca... (Marţi, 4 august 2015, 14:23)

    echidistantul_ [utilizator]

    Isi iau cortul de la Mioveni si ne lasa cu ochii in soare
    • -9 (9 voturi)    
      din parte mea sa plece maine (Marţi, 4 august 2015, 19:32)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      nu sunt actionar la dacia-renault, asa ca paguba-n ciuperci.
      sau inchis sute de firme mai importante ca si renault de Mioveni, da' nu s-a facut atata caz.
      • 0 (0 voturi)    
        unde nu-i cap (Miercuri, 5 august 2015, 7:26)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        dar gibone, dar dacia mioveni contribuie cu un procent extrem de mare la PIB-ul tarii. daca pleaca astia, suntem mult mai aproape de faliment. Or, sa stai 25 de ani dupa niste tembeli sa-ti faca o autostrada Pitesti-Sibiu, care fie vorba intre noi, e buna si pentru popor, nu doar pt firme, chiar e strigator la cer.
      • +1 (1 vot)    
        fals (Miercuri, 5 august 2015, 11:25)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Dacia Mioveni este cel mai mare exportator al Romaniei din momentul de fata....poate s-au inchis firme mari care produceau putin, dar o firma cu o asa capaictate de productie si o asa mare valoare a productiei inca nu s-a inchis.
  • +8 (14 voturi)    
    Acum cateva luni (Marţi, 4 august 2015, 15:01)

    Alor [utilizator]

    la poarta fabricii unei cunoscute firme auto din Germania au afisat un bener mare deasupra portii care anunta ca se fac angajari in fabrica de tineri incepand cu varsta de 18 ani . Salariu brut incepea de la 2079 € /luna pentru un tanar fara nici o experienta in domeniul auto urmand sa faca o perioada de instruire la locul de munca. Intrebare ! De ce o firma ofera aceste salarii acolo si fabrica ramane totusi competitiva ? Iar la noi mai mult de 600/700 €/luna salariu brut nu se poate ca se darama fabrica.
    • +2 (8 voturi)    
      Pentru ca! (Marţi, 4 august 2015, 16:27)

      Teo [anonim] i-a raspuns lui Alor

      Pentru ca firma cea cunoscuta din Germania produce masini care costa de la 20.000 de euro. Pentru ca respectiva fabrica din Germania e in Germania, si nu au nici un motiv sa plece de acolo.
    • -2 (4 voturi)    
      nu e chiar asa (Marţi, 4 august 2015, 16:47)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      1) salariul brut ~2000E -> sezulta salariu net e undeva pe la 1300E - nu e foarte mult, dar intr-adevar e mai mult decat in ro

      2) masinile respective nu cred ca se vand cu 5-6-10k E, iar nr de masini vandute sigur este mult mai mare decat dacia, iar pietele sunt altele decat ale Daciei.

      3) sigur exista infrastructura si masina atunci cand e gata e urcata pe platforma si ajunge in timp minim la dealer / cumparator.

      4) trebuie sa fim realisti si sa ne dam seama ca dacia nu e deloc o masina ieftina pentru ce ofera (confort, echipare, dotari optionale). de ce sa-mi cumpar un duster nou cu 14k, in conditiile in care imi pot cumpara un passat / mondeo / 508 / insignia SH cu 12k? (nu vorbesc de romania ci de germania / UK / franta)
      • +4 (4 voturi)    
        Iti spun de ce nu cumpara in Germani un SH (Marţi, 4 august 2015, 18:55)

        Hans [anonim] i-a raspuns lui Watcherss

        Nu isi cumpara masini SH, ci prefera un Duster nou, pentru ca are 5 ani garantie iar daca ajungi cu SH-ul in service, ora de manopera in tarile enumerate de tine este in jur de100-120 €/h.
        Acesta este motivul pentru care Dacia este o marca preferata de tineri si de persoanele mai in varsta care nu au bani de dat prin service.
        Cei de varsta medie inca isi mai cumpara masini noi din marcile mentionate. SH-urile iau drumul estului Europei (RO si BG in principal)
        • +3 (5 voturi)    
          Exact (Marţi, 4 august 2015, 19:49)

          Alor [utilizator] i-a raspuns lui Hans

          Ai punctul pe ,,I". Eu locuirsc in Austr. si este plina de Dustere noi, SH pleaca in Ro,Bg. De oare ? Pentru ca sunt destepti sa-si cumpere o masina noua cu garantie .
          • +1 (1 vot)    
            stai calm (Miercuri, 5 august 2015, 0:09)

            Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Alor

            ca majoritatea masinilor sh care ajung in ro sunt cele cu peste 100.000 km si / sau peste 10 ani vechime. problema nu e ca sunt ei prea destepti sa cumpere o masina noua, ci sunt taxele mult prea mari pentru a detine o masina veche.

            stai calm ca duster nu e singurul cu 5 ani garantie si diferenta de pret nu e atata de mare pentru salariatii din vest indiferent de cati bani au. pot spune ca in UK nu am vazut 10 dacii in orasul in care locuiesc, iar batranii de care zici conduc ori ford fiesta / renault clio, ori porsche / ferrari / jaguar. da, tinerii conduc masini mai ieftine si mai vechi, dar pentru ca sunt cumparate din banii lor, nicidecum din banii parintilor (ma refer la majoritatea lor).

            duster / logan mcv am vazut la tipii care vin sa ingrijeasca iarba pentru ca este foarte spatioasa si pentru nevoile lor de business este ideala. nu am vazut nicio dacie pe post de taxi, sau la firmele de inchirieri.
        • +1 (1 vot)    
          nu e chiar asa (Marţi, 4 august 2015, 23:40)

          Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Hans

          nu stiu cum e in germania, dar in UK, "ITP" e anual si e cam obligatoriu indiferent de varsta masinii. masina nu trece MOT daca nu este complet functionala si in parametrii optimi, asa ca
    • -2 (8 voturi)    
      Pentru că s-a indus ideea complet greșită (Marţi, 4 august 2015, 17:52)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      că ce e făcut în Germania e perfect și durează un milion de ani. Complet eronat. Dar până să se trezească toată lumea că și nemții sunt proști, delăsători și de multe ori cretini, și lucrează tot la fel de prost ca toți ceilalți, ei vor trăi mai bine, trăgându-și bunăstarea din prostia noastră.
      • 0 (4 voturi)    
        Da bah, ca sa vezi, un logan bate mercedesu (Miercuri, 5 august 2015, 2:31)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        adica o chestie patrata, cubica....careia tre sa ii dai a treia ca sa iei curba la semafor, care scartie si se leagana ca barca pe valuri e mai tare decat german engineering.
        Gluma zilei???
        • 0 (2 voturi)    
          glumă esti tu măi Direwolf (Miercuri, 5 august 2015, 12:15)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          împreună cu toți cocalarii ca tine care v-ați luat merțane să vă arătați clasa socială. N-ai mata treabă cu industria și tehnica. Las-o mai ușor. Mai bine lustruiește-ți vehiculul, bagă o manea și fii fericit.
      • +1 (1 vot)    
        hai ca ai dat-o in bara... (Miercuri, 5 august 2015, 11:34)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        Piata auto din Germania este cea mai pretentioasa din lume....acolo nu se comercializeaza decat masini verificate si re-verificate bine de tot pe standuri in fabrica...o masina vanduta de noua in Germania sa fii sigur ca este buna.
        Practic fabrica verifica masina, si daca este perfecta, o trimite pt comercializarea in Germania. Pe cele gasite cu defecte la verificare le repara, dar le trimit la comercializare in Europa de Est, Rusia, sau alte state indepratate.
        Asa se explica ca un Mercedes cumparat de nou din Romania se poate strica in garantie, dar unul cumparat de nou din Germania nu prea se strica asa usor.
    • 0 (0 voturi)    
      cazuri ca asta sunt tot mai rare (Miercuri, 5 august 2015, 11:27)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      Toti mari producatori auto europeni isi muta productia in America Centrala, Africa de Nord, Turcia, Europa de Est.
      Au fost si la ei greve, demonstratii (mai ales la francezi), dar asta e trendul: sa muti acolo unde produci mai ieftini, si unde poti sa poluezi mai mult.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca... (Miercuri, 5 august 2015, 12:54)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      ... asta-i piata muncii in acest moment in Romania.
      Daca ati fi patron si la o oferta de 600/700 €/luna salariu brut va gasiti destui candidati corespunzatori, v-ati apuca asa, din senin, sa le oferiti 2000?
      Va reamintesc, de asemenea, ca in urma cu 20 de ani diferentialul de care vorbiti - tanarul din Germania si cel din Romania - era de cel putin 1/10. Acum, din ce spuneti dvs., este de 1/5, sa zicem.
      In plus, fara suparare, dar tanarul neinstruit din Germania are toate sansele sa fi trecut prin sistemul german de educatie profesionala, stiti dvs. care, ala demodat, cu ucenicie si alte de-astea. Asa ca, desi n-o fi avand experienta in domeniul auto, stie totusi sa tina o surubelnita in mana si sa nu-si bage degetele-n priza.
      In schimb, sunt toate sansele ca omologul sau roman sa fie expert doar in butonat telefonul mobil...
  • +18 (18 voturi)    
    comparatie (Marţi, 4 august 2015, 15:05)

    mi_po [utilizator]

    Autostrazile din Maroc au o lungime de 1800 km si pina in 2016 au planificat sa o mai lungeasca cu 1000 km. Fara ajutoare UE si alte din astea. (http://www.moroccoworldnews.com/2015/05/158545/morocco-highways-network-to-expand-by-1000-km/)
    Vedeti cum pun ei problema vizavi de dezvoltarea afacerilor si cum li se asigura producatorilor auto din Romanica accesul la infrastructura. Si cand te gandesti ca ei traiesc in nisip si cresc capre si noi suntem mari membrii UE!
  • +15 (17 voturi)    
    hehe (Marţi, 4 august 2015, 15:08)

    liviu_ [utilizator]

    inca putini ani si dacia va fi mandria statului maroc pentru ca se va mutat acolo TOT

    multumim ponta pentru ca ai taiat mai toate investitiile ca sa faci excedent bugetar ca sa dai pomeni electorale. sunt convins ca atunci cand vor pleca ford si dacia din romania penstionarii vor da vina pe pdl
    • -9 (9 voturi)    
      Scrie nepolitic pedelistule, dacă poți (Marţi, 4 august 2015, 17:55)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ura și prostia ți-a întunecat mințile? Aici era vorba nu de Ponta ci de fabrica Dacia din Maroc.
  • +7 (7 voturi)    
    Nordul Africii (Marţi, 4 august 2015, 15:20)

    Trojan.H [utilizator]

    Las' ca e buna competitia, poate doar asa binevoieste cartelul mafiot sa faca o autostrada. Pe de alta parte, in Romania nu zburda teroristii musulmani ca la ei acasa, iar lucrul asta ne face sa fim o zona de lux.
  • +11 (11 voturi)    
    "sunt mandru ca sunt marocan" (Marţi, 4 august 2015, 15:23)

    yellowdog [utilizator]

    posteaza premierul Romaniei din Miami
  • +5 (5 voturi)    
    Liniile de asamblare se pot demonta usor (Marţi, 4 august 2015, 15:42)

    Locke Lamora [utilizator]

    Probabil personalul calificat a fost problema Renault pana acum. Not anymore. Altii isi cunosc interesul nu si Phonta cu giuvernul sau de cinstiti. Adica si-l cunosc si ei, dar doar pe "al lor"...ala national e treaba lui H'Oprea, El Heneral.
  • +2 (8 voturi)    
    ... (Marţi, 4 august 2015, 16:36)

    pathfinder [utilizator]

    Io zic sa nu ne aprindem asa tare.
    Pentru cei care cred ca tot ce zboara se mananca, amintesc doar de Renault Symbol facute in Turcia.
    Sunt putin mai fiabile decat Dacia 1300 facute la Mioveni.
    hi hi hi hi hi
  • 0 (0 voturi)    
    Dokker (Miercuri, 5 august 2015, 7:03)

    feisbuk [anonim]

    Modelul Dokker imbina cel mai bine notiunile low cost, Dacia si Maroc. O masina foarte cheap (desi scumpa), de la care s-a cam taiat tot ce s-a putut, foarte periculoasa la viteze mai mari si cu un consum enorm.
  • 0 (0 voturi)    
    si daca pleaca, ce? (Miercuri, 5 august 2015, 8:32)

    escobar [anonim]

    de plecat, nu cred ca vor pleca. au mult prea multe avantaje in romania. la licitatii is mereu favorizati si mai stiu ce scandal a facut stroe cand a vazut ca arr a cumparat opel...

    dar presupunand ca vor pleca. decizia va fi una pur economica. salarii mai mici, infrastructura mai buna, marocanii is vorbitori de franceza. numai avantaje pentru ei. dar si pentru noi. noi nu vom mai avea taxa de inmatriculare, deci toti care circula cu numere de bulgaria vor veni si vor plati taxele in romania, generand taxe si impozite suplimentare fata de ce se intampla acum. piata asigurarilor va oferi cuantumuri si prime mai mici. rablele care acum inca circula pe strazi vor dispare (si industria fierului vechi va avea un boom :)), in acelasi timp "avocatii" specializati in recuperarea taxelor vor avea un pic de suferit. parcul auto se va reinnoi cu mult mai mult succes decat prin programul rabla iar emisiile vor scadea.

    bun, acum renault produce masini in maroc si in rusia. vrea sa le vanda pe pietele din occident, unde are o pozitie castigata. intrebarea e: va mai vrea neamtzu sa cumpere o masina facuta in maroc? sau francezul? pana acum cumpara o masina facuta in europa. masini ieftine si bune sunt cu gramada (qoros, geely etc.) dar nu le cumpara nimeni. criza incepe sa dispara (sper).asa ca occidentalii se vor reorienta iar catre masini de calitate mai buna (golf, focus, etc.). asa ca renault isi va realoca o parte mare din resurse pentru modelele lor care se fac in europa, care vor lua fata modelelor de la dacia. incet incet, in locul modelelor dacia din tanger, se vor face si renault clio si twingo.

    cei de la dacia stiu ca o mutare in tanger va putea avea ca efect scenariul de mai sus. asa ca nu pleaca, stau pe capul nostru iar noi recuperam taxe, inmatriculam masini in bulgaria si (inca) credem ca dacia e un brand romanesc :)))


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică