Cele mai mici autoturisme din piata, asa-numitele masini din segmentul A, au consum redus, culori vii si preturi mai mici decat alte clase ale pietei auto. In Romania insa, ponderea lor este mai mica decat in alte parti ale Europei, fiindca la noi sunt preferate masinile cu spatiu mare la interior. Insa, asa cum arata o analiza Autovit.ro, masinile de clasa A vin cu un mare avantaj: pe piata de second-hand unde diversitatea de modele este mare, iar la sub 4.000 de euro pot fi gasite modele foarte bune din punct de vedere tehnic.

Chevrolet SparkFoto: Chevrolet

Masinile din segmentul A (clasa mini sau “micile citadine” - cum le spun francezii) au o pondere redusa din piata auto totala, insa au o multime de caracteristici si de avantaje care le scot in evidenta. Pentru multi reprezinta primul contact cu o masina, sunt preferate de publicul feminin, iar in orase sunt relativ economice si usor de parcat. In plus, pe piata second-hand se vand cel mai adesea cu preturi de sub 3.000 - 4.000 de euro, astfel ca sunt acceptabile si pentru cele mai mici bugete.

In clasa A sunt incadrate cele mai mici masini de oras, modele cu lungimi intre 3,5 si 3,8 metri si motoare relativ economice. “Granita” dintre aceste masini si cele de clasa B este uneori neclara, insa modelele de clasa A detin peste 10% din piata masinilor noi din Uniunea Europeana. In Romania, aceste masini sunt mult mai putin populare decat in sudul Europei, astfel ca pe piata locala cota lor este de sub 3% din masinile noi vandute.

Masinile de clasa A – Avantaje si dezavantaje

Avantaje

- Reprezinta segmentul cu unele dintre cele mai mici preturi de pe piata. Unele modele pornesc de la sub 8.000 euro, iar la 10.000 - 11.000 euro pot fi gasite versiuni cu dotari multiple. Cele mai scumpe costa peste 15.000 euro, insa in variante cu maxime dotari si cu motoare mai mari.

- Sunt usor de utilizat, de manevrat si de parcat in oras. In plus, consumul este redus (in general sub 7 litri/100 km in mediul urban).

- Sunt disponibile si in culori mai neconventionale (galben, portocaliu, verde), culori care nu se gasesc la majoritatea segmentelor auto. Acest lucru le face atractive si pentru publicul feminin.

- Clientii cei mai importanti ai acestei clase raman insa companiile producatoare si distribuitoare, ca solutie mobila pentru departamentele de vanzari.

Dezavantaje

- Spatiul interior este redus, iar romanilor le plac masinile cu spatiu generos. Nu sunt potrivite pentru distante mari daca in masina sunt mai mult de doi oameni si bagaje.

- In general sistemele de siguranta sunt limitate ca solutie si volum, la interior se gasesc materiale de slaba calitate, iar tinuta de drum este precara.

- La deplasarile lungi, confortul este redus, sonorizarea este in general slaba, iar motoarele mici nu permit un condus agil.

- Firmele de leasing operational, de management de flote, cele de inchirieri auto, evita aceasta clasa tocmai pentru ca in piata second-hand acestea au o adresabilitate ingusta.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro